بهترین روش جذب سرمایه برای کسب و کار چیست؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱۰ آبان, ۱۴۰۱
بهترین روش جذب سرمایه برای کسب و کار چیست؟

بسیاری از افراد دوست دارند که بجای کارمند ماندن و کار کردن برای دیگران، برای خود کار کنند و کسب‌ و کار خودشان را اداره نمایند. فکر خوبی است و مطمئنا در‌صورت مدیریت مناسب و علمی، سود و درآمد بسیار بیشتری در مقایسه با شغل قبلی‌تان خواهید داشت!

اگر شما اشتیاق لازم را برای شروع کسب‌ و‌ کار جدید دارید، دارای ایده متفاوتی نیز می‌باشید و در عین حال اشتیاق وصف‌ناپذیری برای رسیدن به موفقیت دارید، مطمئن باشید با سرمایه کم نیز می‌توانید شروع کنید. شما به معجزه نیاز ندارید اما نیازمند یادگیری مراحل اصلی برای رسیدن و جذب سرمایه و موفقیت هستید. اما چگونه از ایده‌های جدید راهکارهای خلاقانه بسازیم؟

جذب سرمایه روش‌های مختلفی دارد از جمله؛ داشتن روابط خوب، پیدا کردن یک سرمایه گذار ماهر، داشتن ایده خوب و بالا بودن کیفیت محصول شما هم می‌تواند در جذب سرمایه به شما کمک کند.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

بهترین روش جذب سرمایه گذار برای کسب و کار نوپا

افرادی زیادی هستند که ایده‌های تجاری خوبی دارند؛ اما اطلاعی از بهترین روش جذب سرمایه برای کسب و کار خود ندارند. از بهترین روش جذب سرمایه برای کسب و کار، تهیه طرح کسب ‌و کار و ارائه آن به سرمایه‌گذار است.

سیستم مشاوره کسب و کار می‌گوید: اگر به دنبال توسعه کسب و کار خود هستید، ممکن است در مسیر کاری خود به سرمایه‌گذاری نیاز پیدا کنید که لازم باشد در جهت تحقق طرح تجاری شما سرمایه‌گذاری نماید.

ایده‌ تامین مالی برای یک شرکت تازه تاسیس، بسیار هیجان‌انگیز است اما توجه داشته باشید که تامین مالی مستلزم کار بیشتری است که اکثر مردم از آن چشم‌پوشی می‌کنند. در این مقاله از آکادمی بازار، به نکاتی در خصوص تامین مالی می‌پردازیم.

گسترش روابط راهی برای جذب پول برای کسب و کار

جذب سرمایه و گسترش روابط خود

روش جذب سرمایه برای کسب و کار تماما مربوط به روابط است و تلاش برای برقراری رابطه، دنیای متفاوتی ایجاد می‌کند. داشتن رابطه‌ مثبت قبلی با سرمایه‌گذار، روند کلی را به طور چشمگیری آسان می‌کند.

البته، باید برای سرمایه‌گذاری در کسب و کار رابطه‌ای شغلی باشد، افراد کمی حتی حاضرند به یک دوست یک دلار قرض ‌بدهند، زیرا می‌تواند مشکلات بسیار زیادی به بار آورد. با این حال، متوجه باشید چنین رابطه‌ای احتمالا تا مدتی زیادی ادامه می‌یابد و بر همین اساس باید با آن‌ها درست رفتار کنید.

انسان موجود اجتماعی است و همه چیز بر پایه روابط انسانی شکل گرفته است. اگر به اطرافتان نگاه کنید این موضوع را به آسانی درک خواهید کرد. سعی کنید برای خود دوستان و روابطی ایجاد کنید که در زمینه کسب و کارتان یاریتان کنند و بتوانید رویشان حساب باز کنید‌. زمانی که روابط اجتماعی محکمی داشته باشد، می‌توانید مطمئن باشید با داشتن ایده خوب، دوستان و همکاران شما در پیدا کردن سرمایه گذار به یاری‌ شما خواهند شتافت.

داشتن محصول با کیفیت راهی برای جذب سرمایه در کسب و کار

همانطور که در مقاله چگونه کسب و کاری را شروع کنیم؟ از وبسایت businessnewsdaily.com اشاره شده، ما در عصر معیارهای متغیر، جابه‌جایی دائمی و منابع مالی مردمی زندگی می‌کنیم که تاثیر حیرت‌انگیزی بر تامین مالی دارند. درحال‌حاضر، آدم‌ها به دنبال دلیل و برهان هستند که آنچه به ‌دست می‌آورند، عالی و ماندنی است. سرمایه‌‌گذاران نمی‌توانند صرفا تحت جذبه و سلطه‌ کلمات به شما پول بپردازند.

می‌بایست برای جذب سرمایه به منظور توسعه کسب و کار محصولی با حداکثر ماندگاری، نگرانی‌های زیادی را برطرف می‌کند، در عین حال، سوالات و شرایط زیادی را شفاف‌سازی می‌کند.

اکثر افراد در این مورد سخت‌گیری زیادی دارند که پول خود را صرف چه چیزی می‌کنند، چون در این دوره و زمانه هیچ‌کسی، به‌ویژه سرمایه‌گذاران، نمی‌خواهد یک سنت را به هدر بدهند مگر این‌که چیزی مشخصی را مشاهده کنند.

هیچکس از محصول و خدمات با کیفیت بدش نمی‌آید. در این شرایط اقتصادی داشتن کیفیت و استانداردهای بالا یک مزیت و برگ برنده برای کسب و کارتان است و هر سرمایه گذار باهوشی، روی کسب و کار شما پول خوبی سرمایه گذاری می‌کند.

سطح توقعات را خیلی بالا نبرید

فرض کنید ایده‌ جدیدتان را به سرمایه‌گذاران توضیح می‌دهید و آن‌ها به آن علاقه‌مند می‌شوند. در حالی که انتظار دارید ۵۰۰.۰۰۰ دلار به شما پیشنهاد دهند، ولی یک چک به مبلغ ۱.۳ میلیون دلار برایتان می‌نویسند. عالی است، مگر نه؟ لزوما نه.

استاد احمد محمدی
«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کارکردن، هوشمندانه کار کن.
استاد احمد محمدی

البته که پول بیشتر و جذب سرمایه بیشتر عالی است، ولی توقعات را هم بالا می‌برد و می‌تواند سرمایه‌گذاران دیگر را بترساند. عموم مردم، تامین وجوه عظیم شرکت را در نظر می‌گیرند و توقعات‌شان فورا بالا می‌رود.

وقتی محصول نهایی عرضه می‌شود، تطبیق آن با سطح توقعات فوق‌العاده دشوار می‌شود، چون برای آن‌ها دیگر مهم نیست که محصول چقدر خوب و مناسب است.

برای کسب و کار سرمایه گذار مناسبی بیابید

برای کسب و کار سرمایه گذار مناسبی بیابید

یافتن سرمایه‌گذار خوب یک چالش است؛ هر کسی نمی‌تواند آن را به خوبی انجام دهد و قطعا باید تناسب درستی برقرار باشد. اشتباهی متداول این است که فکر کنیم سرمایه‌گذار نامناسب ذاتا سرمایه‌گذار بدی است، این درست نیست.

یک سرمایه‌گذار ماهر می‌تواند به شرکت‌های زیادی کمک کند، ولی اگر انتخاب درستی نباشد، آنگاه فقط بهترین سرمایه‌گذار دنیا می‌تواند از پس این کار به خوبی بر آید.

ولی دسترسی به چنین سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست. در عوض، وقت بیشتری بگذارید تا مطمئن شوید ایده‌تان را می‌فهمند و کاملا با آن ارتباط برقرار کرده‌اند. سرمایه گذاری پیدا کنید که اگر مشکلی برای کسب و کارتان به وجود آمد، همراه شما باشد و به شما و ایده‌هایتان باور داشته باشد. یک سرمایه گذار خوب مانند یک والد خوب است که در شرایط سخت شما را تنها نگذاشته و دستتان را می‌گیرد.

دقت کنید از چه کسانی سرمایه شروع را کسب می کنید

برندن سایرون، رییس اسکات ونچرز، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر واقع در نیویورک می‌گوید: “با ازدیاد تامین مالی مردمی، شبکه‌های سرمایه‌گذاران و صندوق سرمایه‌گذاری خرد در چند سال گذشته، ازدیاد سرمایه‌ موجود برای راه‌اندازی‌های مرحله اول را داریم.”

هرچند، مهم است که کارآفرینان به دقت به این مسئله بیندیشند که از چه کسانی جذب سرمایه می‌کنند و در نظر داشته باشند سرمایه‌گذاران ارزش‌ افزوده چه چیزی را صرفا ورای نوشتن چک ارائه می‌دهند.

جدیدترین روش های بازاریابی و جذب سرمایه

بازاریابی و جذب سرمایه

امروزه بازاریابی و فروش تبدیل به یک علم گشته است و انجام آن به شیوه‌های سنتی و بدون تجهیز گشتن به این علم، سبب می‌گردد که از عرصه رقابت امروزی جای بمانید. در نتیجه ضروری است که به دنبال جدیدترین و به‌روزترین اطلاعات در حوزه بازاریابی و جذب سرمایه باشید و در عمل از آن‌ها بهره بگیرید.

شاید وقتی صحبت از روش جذب سرمایه شود، برخی برایشان اینکار دور از ذهن و سخت به‌نظر برسد و تصور کنند که کسی حاضر به سرمایه گذاری نیست و پول خود را به او نمی‌دهد. اما اینگونه نیست.

نکات طلایی جذب سرمایه برگرفته از دوره آموزش فروش

جذب سرمایه برای کسب و کار یکی از فرآیندهای فوق العاده دشوار و زمان بر است. به دلیل ظرافت و اهمیت این بحث، در دوره مدیریت فروش و بازاریابی به طور کامل به این موضوع می پردازیم. در اینجا به چند نکته کلیدی پیرامون این بحث اشاره می کنیم.

  • برای جذب سرمایه های کوچک به دوستان و خانواده مراجعه کنید.
  • از دیدگاه سرمایه گذار به مسائل نگاه کنید.
  • برای کسب و کار خود ارزشی منطقی قائل شوید.
  • مطمئن شوید که کسب و کار شما برای سرمایه گذاران سود ده است.
  • یک طرح تجاری یا بیرنس پلن حرفه ای و قابل اعتماد داشته باشید.
  • زمان کافی صرف پیش بینی های مالی کسب و کار بکنید.
  • به اندازه مورد نیازتان درخواست سرمایه کنید.
  • یک روش خروج برای سرمایه گذاران در نظر بگیرید.
  • به خوبی تحقیق کنید و حرفه ای عمل کنید.
  • نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید.
  • با انگیزه و امیدوار باشید.

این مطالب بخش کوچکی از دوره آموزش فروش بود. در این دوره به تمامی مباحث مورد نیاز برای جذب سرمایه خواهیم پرداخت. برای اطلاع از چگونگی ثبت نام به صفحه دوره آموزش فروش مراجعه کنید.

پادکست - 30 ایده پولساز کسب و کار بدون سرمایه

خیلی از افراد به دنبال ایده‌های نو و جدید هستند و زمانی که این پتانسیل را در شما ببینند بی شک روی کار شما سرمایه گذاری می‌کنند. باید برای اینکار روش‌های جدید بازاریابی را یاد بگیرید. اگر تا الان جواب نگرفته‌اید، احتمالا به این دلیل بوده که روش‌های سنتی استفاده می‌کردید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی