بهترین روش جذب سرمایه برای کسب و کار چیست؟

نویسنده : تیم تحریریه آکادمی بازار
بهترین روش جذب سرمایه برای کسب و کار چیست؟
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

بسیاری از افراد دوست دارند که بجای کارمند ماندن و کار کردن برای دیگران، برای خود کار کنند و کسب‌ و کار خودشان را اداره نمایند. فکر خوبی است و مطمئنا در‌صورت مدیریت مناسب و علمی، سود و درآمد بسیار بیشتری در مقایسه با شغل قبلی‌تان خواهید داشت!

اگر شما اشتیاق لازم را برای شروع کسب‌ و‌ کار جدید دارید، دارای ایده متفاوتی نیز می‌باشید و در عین حال اشتیاق وصف‌ناپذیری برای رسیدن به موفقیت دارید، مطمئن باشید با سرمایه کم نیز می‌توانید شروع کنید. شما به معجزه نیاز ندارید اما نیازمند یادگیری مراحل اصلی برای رسیدن و جذب سرمایه و موفقیت هستید. اما چگونه از ایده‌های جدید راهکارهای خلاقانه بسازیم؟

جذب سرمایه روش‌های مختلفی دارد از جمله؛ داشتن روابط خوب، پیدا کردن یک سرمایه گذار ماهر، داشتن ایده خوب و بالا بودن کیفیت محصول شما هم می‌تواند در جذب سرمایه به شما کمک کند.

پلتفروم هوشمند ستاره یاب

کلیک کن، رزومه بساز، استخدام شو

جذب سرمایه

افرادی زیادی هستند که ایده‌های تجاری خوبی دارند؛ اما اطلاعی از بهترین روش جذب سرمایه برای کسب و کار خود ندارند. از بهترین روش جذب سرمایه برای کسب و کار، تهیه طرح کسب ‌و کار و ارائه آن به سرمایه‌گذار است.

اگر به دنبال توسعه کسب و کار خود هستید، ممکن است در مسیر کاری خود به سرمایه‌گذاری نیاز پیدا کنید که لازم باشد در جهت تحقق طرح تجاری شما سرمایه‌گذاری نماید.

ایده‌ تامین مالی برای یک شرکت تازه تاسیس، بسیار هیجان‌انگیز است اما توجه داشته باشید که تامین مالی مستلزم کار بیشتری است که اکثر مردم از آن چشم‌پوشی می کنند. در این مقاله از آکادمی بازار، به نکاتی در خصوص تامین مالی می‌پردازیم.

جذب سرمایه و گسترش روابط خود

جذب سرمایه و گسترش روابط خود

روش جذب سرمایه برای کسب و کار تماما مربوط به روابط است و تلاش برای برقراری رابطه، دنیای متفاوتی ایجاد می‌کند. داشتن رابطه‌ مثبت قبلی با سرمایه‌گذار، روند کلی را به طور چشمگیری آسان می‌کند.

البته، باید برای سرمایه‌گذاری در کسب و کار رابطه‌ای شغلی باشد، افراد کمی حتی حاضرند به یک دوست یک دلار قرض ‌بدهند، زیرا می‌تواند مشکلات بسیار زیادی به بار آورد. با این حال، متوجه باشید چنین رابطه‌ای احتمالا تا مدتی زیادی ادامه می‌یابد و بر همین اساس باید با آن‌ها درست رفتار کنید.

جذب سرمایه و سنجش کیفیت محصول

ما در عصر معیارهای متغیر، جابه‌جایی دائمی و منابع مالی مردمی زندگی می‌کنیم که تاثیر حیرت‌انگیزی بر تامین مالی دارند. درحال‌حاضر، آدم‌ها به دنبال دلیل و برهان هستند که آنچه به ‌دست می‌آورند، عالی و ماندنی است. سرمایه‌‌گذاران نمی‌توانند صرفا تحت جذبه و سلطه‌ کلمات به شما پول بپردازند.

می‌بایست برای جذب سرمایه به منظور توسعه کسب و کار محصولی با حداکثر ماندگاری، نگرانی‌های زیادی را برطرف می‌کند، در عین حال، سوالات و شرایط زیادی را شفاف‌سازی می‌کند.

اکثر افراد در این مورد سخت‌گیری زیادی دارند که پول خود را صرف چه چیزی می‌کنند، چون در این دوره و زمانه هیچ‌کسی، به‌ویژه سرمایه‌گذاران، نمی‌خواهد یک سنت را به هدر بدهند مگر این‌که چیزی مشخصی را مشاهده کنند.

بر ارزش محصول خود بیفزایید

فرض کنید ایده‌ جدیدتان را به سرمایه‌گذاران توضیح می‌دهید و آن‌ها به آن علاقه‌مند می‌شوند. در حالی که انتظار دارید ۵۰۰.۰۰۰ دلار به شما پیشنهاد دهند، ولی یک چک به مبلغ ۱.۳ میلیون دلار برایتان می‌نویسند. عالی است، مگر نه؟ لزوما نه.

استاد احمد محمدی
«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کارکردن، هوشمندانه کار کن.
استاد احمد محمدی

البته که پول بیشتر و جذب سرمایه بیشتر عالی است، ولی توقعات را هم بالا می‌برد و می‌تواند سرمایه‌گذاران دیگر را بترساند. عموم مردم، تامین وجوه عظیم شرکت را در نظر می‌گیرند و توقعات‌شان فورا بالا می‌رود.

وقتی محصول نهایی عرضه می‌شود، تطبیق آن با سطح توقعات فوق‌العاده دشوار می‌شود، چون برای آن‌ها دیگر مهم نیست که محصول چقدر خوب و مناسب است.

برای کسب و کار سرمایه گذار مناسبی بیابید

برای کسب و کار سرمایه گذار مناسبی بیابید

یافتن سرمایه‌گذار خوب یک چالش است؛ هر کسی نمی‌تواند آن را به خوبی انجام دهد و قطعا باید تناسب درستی برقرار باشد. اشتباهی متداول این است که فکر کنیم سرمایه‌گذار نامناسب ذاتا سرمایه‌گذار بدی است، این درست نیست.

یک سرمایه‌گذار ماهر می‌تواند به شرکت‌های زیادی کمک کند، ولی اگر انتخاب درستی نباشد، آنگاه فقط بهترین سرمایه‌گذار دنیا می‌تواند از پس این کار به خوبی بر آید.

ولی دسترسی به چنین سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست. در عوض، وقت بیشتری بگذارید تا مطمئن شوید ایده‌تان را می‌فهمند و کاملا با آن ارتباط برقرار کرده‌اند.

ایده جذب سرمایه

برندن سایرون، رییس اسکات ونچرز، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر واقع در نیویورک می‌گوید: “با ازدیاد تامین مالی مردمی، شبکه‌های سرمایه‌گذاران و صندوق سرمایه‌گذاری خرد در چند سال گذشته، ازدیاد سرمایه‌ موجود برای راه‌اندازی‌های مرحله اول را داریم.”

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
سخنران انگیزشی و مربی توسعه فردی، مدرس و مشاور کسب و کار
پرسودترین سرمایه گذاری عمر

هرچند، مهم است که کارآفرینان به دقت به این مسئله بیندیشند که از چه کسان جذب سرمایه می‌کنند و در نظر داشته باشند سرمایه‌گذاران ارزش‌افزوده چه چیزی را صرفا ورای نوشتن چک ارائه می‌دهند.

بازاریابی و جذب سرمایه

بازاریابی و جذب سرمایه

امروزه بازاریابی و فروش تبدیل به یک علم گشته است و انجام آن به شیوه‌های سنتی و بدون تجهیز گشتن به این علم، سبب می‌گردد که از عرصه رقابت امروزی جای بمانید. در نتیجه ضروری است که به دنبال جدیدترین و به‌روزترین اطلاعات در حوزه بازاریابی و جذب سرمایه باشید و در عمل از آن‌ها بهره بگیرید.

آکادمی بازار به خاطر نقش مهم علم بازاریابی و فروش در مدیریت صحیح یک بسته آموزشی «تکنیک‌های افزایش فروش» را عرضه کرده است. این محصول کاملا کاربردی، است که به صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ کمک می‌کند بتوانند فروش بیشتری را برای خود رقم بزنند.

پلتفروم هوشمند ستاره یاب

کلیک کن، رزومه بساز، استخدام شو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *