نکاتی از بازاریابی عصبی که باعث افزایش فروش شما می شود

نویسنده : تیم تحریریه آکادمی بازار
چگونه با بازاریابی عصبی فروش خود را افزایش دهیم؟ نکاتی در بازاریابی عصبی که فروش شما را افزایش می دهد
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

فروش می‌تواند چالش برانگیز باشد زیرا شامل یک فرآیند پیچیده از رفتار و شناخت انسان است. در این مقاله عمیق، شما یاد خواهید گرفت چگونه با بازاریابی عصبی فروش خود را افزایش دهید.

این که آیا شما یک محصول را به صورت آنلاین می‌فروشید یا یک فروشگاه آفلاین دارید، این اصول عصب شناسی رفتاری برای شما مفید خواهد بود. این اصول به شما کمک می‌کنند تا بازدیدکنندگان بیشتری را وارد قیف بازاریابی خود کنید و بازدیدها را به فروش تبدیل کنید.

سوال مهمی که در این مقاله به دنبال پاسخ آن هستیم این است که چگونه با بازاریابی عصبی فروش خود را افزایش دهیم؟ در پاسخ به این سوال 7 نکته در بازاریابی عصبی را بررسی خواهیم کرد که فروش شما را افزایش می‌دهد.

پلتفروم هوشمند ستاره یاب

کلیک کن، رزومه بساز، استخدام شو

آیا می‌دانید که بازاریابی عصبی چیست؟ چگونه بازاریابی عصبی به افزایش فروش محصول و یا خدمات شما کمک خواهد کرد؟ روش پیاده سازی این روش از بازاریابی را می دانید؟

بازاریابی عصبی چیست؟

همانطور که در مقاله هر آنچه که باید از بازاریابی عصبی بدانید در وبسایت HBR ذکر شده بازاریابی عصبی به بررسی رفتار عصبی (مغز) مشتری در طول دوره اتفاق افتادن فروش است. به این صورت که تمامی رفتار های مغزی مشتری در برخورد های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از این داده ها بهترین رویه برای انجام پروسه فروش انتخاب می شود.

شاید برای شما سوال باشد که این ابزار های هوشمند در دسترس شما نیست و چرا باید در مورد این روش اطلاعاتی کسب کنید.

مهم ترین نکته در استفاده از بازاریابی عصبی این است که شما نیز می توانید با انالیز برخورد مشتریانتان در دوره زمانی مشخص به یک رفتار استاندارد با مشتریان دست یابید. با ما همراه باشید

چگونه با بازاریابی عصبی فروش خود را افزایش دهیم؟

در این بخش به تشریح روند تاثیر بازاریابی عصبی به فروش محصول یا ارائه خدمات شما پرداخته ایم

1. بازاریابی عصبی نفوذ ارزش محصول شما را افزایش می دهد

بازاریابی عصبی نفوذ ارزش محصول شما را افزایش می دهد

نفوذ توانایی شما در ترغیب دیگران به اتخاذ دیدگاه دلخواه شما است. شما به محصول خود اعتقاد دارید، بنابراین طبیعتا می‌خواهید دیگران نیز به آن اعتقاد داشته باشند. توانایی شما در ترغیب دیگران از طریق جذب احساسات آن‌ها، فروش شما را افزایش می‌دهد. نفوذ ارزش ادراک شده محصولات شما را افزایش می‌دهد.

اینفلوئنسرها تمایل دارند محصولات بیشتری بفروشند. این فقط به این دلیل نیست که آن‌ها بهترین محصول را تولید کرده‌اند. بلکه به این دلیل است که در طول سال‌ها، آن‌ها اعتبار ایجاد کرده‌اند. مردم به نظرات آن‌ها اعتماد دارند.

به عنوان مثال، در دنیای بازاریابی عصبی و بازاریابی دیجیتال، مردم به ست گودین اعتماد دارند. این به این دلیل است که ست گادین بیش از 20 کتاب پرفروش نوشته است. او یک سخنران عمومی و تاثیرگذار در رسانه‌های اجتماعی است.

به یاد داشته باشید که تاثیر همان محبوبیت نیست. آن‌ها قابل تعویض نیستند، اگرچه بسیاری از مردم آن‌ها را چنین می‌دانند.

در کتاب نکات فروش علوم اعصاب – اطلاعات روبرت بی. سیالدینی می‌گوید: در تجربه من به عنوان بازاریاب محتوا که مخاطبان وفادار ایجاد کرده است، اثبات شده است که می‌توان از طریق ایجاد محتوای مفید برای مخاطبان هدف و ایجاد روابط با اینفلوئنسرها و خوانندگان، به طور مستمر به ذهن آن‌ها نفوذ کرد.

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

در مرحله بعد، زمان کافی را برای ایجاد محتوا و ایجاد دوستی اختصاص دهید. به سوالات پاسخ دهید و هر چند وقت یکبار از وبلاگ خوانندگان دیدن کنید و نظرات یا نکاتی را در مورد نحوه بهبود سایت به آن‌ها ارائه دهید.

2. قبل از اینکه بتوانید محصول خود را بفروشید، باید خودتان را بفروشید

جفری جیمز آن را بهتر توصیف می‌کند: قبل از اینکه کسی از شما یا شرکت شما خرید کند، باید این ایده را خریداری کند که شما ارزش همکاری با او را دارید؛ به عبارت دیگر، درست مانند یک نامزد شغل، اولین وظیفه شما همیشه فروش خود است.

بازاریابی عصبی در بازاریابی ایمیلی موثرترین تاکتیک تولید سرنخ است، پس از آن وب سایت‌ها، صفحات فرود و سپس بازاریابی محتوا. هر کدام از این تاکتیک‌ها زمانی بهتر عمل می‌کنند که ابتدا خود را بفروشید، سپس محصول را بفروشید.

فروش به خودی خود یک چالش غیر قابل حل نیست. در دنیای بازاریابی امروز فرصت‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند برای مغز انسان جذاب باشد. با این حال، با فرصت‌های زیاد، رقابت افزایش می‌یابد. وقتی خودتان را می‌فروشید، نگران پول نیستید. وظیفه شما این است که هنگام انتقال پیام اصلی برند خود، ذهن انسان‌های دیگر را آموزش دهید.

HelpScout فقط سعی در فروش نرم افزار میز راهنما ندارد. در عوض، خود را نیز به عنوان یک برند به فروش می‌رساند. یادگیری نحوه فروش خود، ابتدا برای موفقیت شما بسیار مهم است. صرف نظر از اینکه چه محصولی را برای فروش ارائه می‌دهید، تمام تلاش خود را بکنید تا ارزش‌های اصلی برند خود را با مشتریان احتمالی خود ارتباط دهید.

3. بازاریابی عصبی و ایجاد علاقه با ویژگی ها ساختن میل با مزایا

 بازاریابی عصبی و ایجاد علاقه با ویژگی ها ساختن میل با مزایا

مزایا را بفروشید نه ویژگی‌ها را. اکثر مردم و شرکت‌ها فکر می‌کنند محصولات و خدمات به دلیل ویژگی‌های عالی خود به فروش می‌رسند. اینطور نیست. دانشکده بازرگانی هاروارد یک تحقیقی انجام داد و دریافت که انواع محصولات به دلیل مزایای خود به فروش می‌رسند. مزایایی که باعث فروش می‌شود همیشه از دیدگاه مشتری آشکار نیست.

بازاریابی عصبی چه از طریق ایمیل، پست مستقیم یا فروش اجتماعی فروش می‌کنید، مزایا و ویژگی‌های محصول خود را برجسته کنید. شروع با قوی‌ترین مزایای محصول شما به مشتریان اطمینان می‌دهد که شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید. فروش با مزایا به این معنی است که با مشتریان خود شفاف هستید. این دقیقا همان چیزی است که عملکرد شناختی آن‌ها می‌خواهد.

با این حال، برای جلوگیری از چشم اندازهای گمراه کننده و مشتریان، باید با ایجاد علاقه به ویژگی‌ها شروع کنید. سپس، تمایل آن‌ها به محصول خود را با مزایایی افزایش می‌دهید. وقتی مردم به دنبال راه حلی برای رفع نیازهای خود هستند، آنچه مغز آن‌ها در واقع به دنبال آن است آینده‌ای است که برای آن‌ها جذاب است. به گفته BufferApp، “مردم محصولات را نمی‌خرند، نسخه‌های بهتری از خود را می‌خرند.”

مصرف کنندگان خوشحال می‌شوند که برای محصولاتی هزینه کنند که زندگی آن‌ها را بهتر می‌کند. قبل از اختراع iPod، دستگاه پخش MP3 در بازار وجود داشت؛ بنابراین iPod این مزیت را فروخت: “1000 آهنگ در جیب شما”.

4. نتایج را با نقاشی یک تصویر واضح بفروشید

آیا نتایج محصول خود را می‌فروشید؟ اگر این کار را به طور مداوم انجام ندهید، به احتمال زیاد برای به دست آوردن مشتریان احتمالی واجد شرایط و افزایش تبدیل و درآمد دچار مشکل می‌شوید. این روزها، اکثر ما به نسل جدیدی از مشتریان می‌فروشیم: هزاره‌ها.

هزاره‌ها مجموعه‌ای منحصر به فرد از افرادی هستند که بین سال‌های 1982 تا 2000 متولد شده‌اند و 26 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. بیش از 23 درصد از هزاره‌ها دارای مدرک لیسانس یا بالاتر هستند و آن‌ها را تحصیل کرده‌ترین نسل تاریخ می‌کند. حتی اگر مصرف کنندگان امروزی از دانشگاه فارغ التحصیل نشده باشند، می‌دانند که در یک محصول به دنبال چه چیزی هستند.

استاد احمد محمدی

به همان میزان که از دیگران «نه» می‌شنوی، به پاسخ «بله» نزدیک خواهی شد.

استاد احمد محمدی

آن‌ها نتایج را می‌خواهند و نمی‌گذارند عملکرد مغز انسان تحت تاثیر نسخه‌ای فانتزی قرار گیرد که حداقل نمی‌تواند نتایج موثری را که می‌توان انتظار داشت به نمایش گذارد. برای موفقیت در این گروه از مصرف کنندگان، به تحقیقات و داده‌های جامع و بازاریابی عصبی نیاز دارید.

اگر محصول شما به مشتری در افزایش 27 درصدی تولید مشتری کمک می‌کند، این معیاری است که می‌توانید از آن برای جلب مشتری بیشتر استفاده کنید. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه افراد درونگرا محصولات خود را با موفقیت می‌فروشند؟ درونگرا فردی است که انگیزه‌ها، اعمال، ترجیحات اجتماعی و عملکردهای مغزی‌اش به سمت داخل هدایت می‌شود.

راز فروش افراد درونگرا

افراد درونگرا عموما از رفتارهای انسانی مرتبط با متقاعد کردن یا مذاکره لذت نمی‌برند. فروش کار مورد علاقه آن‌ها نیست، با این حال بسیاری از آن‌ها در نهایت به فروشندگان برتر و بازیگران قدرتمند صنعت تبدیل می‌شوند. برایان تریسی یک فرد درون‌گرا بود، اما با مطالعه روانشناسی مصرف کننده و علوم شناختی و یادگیری آنچه که افراد را به خرید می‌کشند، از طریق اصول فروش عصبی موفق شد.

یکی از رازهای فروشی که استادان درونگرا در بازاریابی عصبی می‌دانند این است که فروش نتایج محصول به جای خود محصول بسیار بهتر است. در همین راستا، هنگامی که تصویر نتایج محصول خود را ترسیم می‌کنید و به مردم نشان می‌دهید که چگونه می‌توانند از آن به راحتی استفاده کنند، در آن‌ها علاقه ایجاد کرده و به آن‌ها انگیزه می‌دهید.

در فروش نتایج یک محصول، به جای خود محصول، باید از تصاویری استفاده کنید که به مشتریان شما اجازه می‌دهد که به نتایج مورد نظرشان برسند. فقط توصیف نکنید که نتیجه نهایی چگونه خواهد بود؛ آن را با تصاویر نشان دهید.

5. اعتبار بستگی به اعتماد و تخصص دارد

اعتبار بستگی به اعتماد و تخصص دارد

هنگامی که اعتبار خود را تقویت کرده باشید، احتمال بیشتری برای فروش خواهید داشت. شما می‌توانید اعتبار خود را از طرق مختلف افزایش دهید، از جمله با ارائه خدمات عالی به مشتریان. مشتریان می‌خواهند به نماینده‌ای دسترسی داشته باشند که بتواند به آن‌ها در حل سریع مشکلات کمک کند. آن‌ها همچنین می‌خواهند با افراد واقعی ارتباط برقرار کنند و به اطلاعات دسترسی پیدا کنند تا خودشان مشکل را حل کنند.

اعتماد+تخصص=اعتبار

به همین دلیل تسلط بر بازار در بازاریابی عصبی برای یک بازاریاب، سازمان یا شرکت جدید دشوار است. عملکردهای عصبی و شناختی مشتریان از اعتماد به شما یا محصول شما می‌ترسند. به هر حال ممکن است پول آن‌ها را بگیرید و ناپدید شوید. خدمات به مشتریان ویژگی بارز اعتبار است. تاثیر ویروسی خدمات بد مشتریان نگران کننده است. بیشتر افراد تجربه‌های منفی را به اشتراک می‌گذارند تا تجربه‌های خوب.

66 درصد از مشتریانی که تجربه منفی (بد) مشتری را تجربه کرده‌اند می‌خواهند دیگران را از خرید از آن شرکت دلسرد کنند. 86 از مردم به دلیل تجربیات بد مشتری، به طور کامل خرید از شرکت‌ها را متوقف می‌‌کنند. اعتبار خود را با پاسخ به سوالات تقویت کنید. به طور مرتب محتوای ارزشمندی تولید کنید: هیچ راه میانبری برای ایجاد محتوا وجود ندارد.

همیشه مطالب جدیدی را منتشر کنید که به افراد کمک می‌کند به راحتی به اهداف خود برسند. فقط محتوای عمومی ایجاد نکنید. در عوض، بر ایجاد محتوای سفارشی که مربوط به مخاطبان شما و همگام با هدف شما باشد تمرکز کنید. همه ما باید با دیگران منصفانه رفتار کنیم، ارزش ذاتی آن‌ها را بشناسیم و به آن‌ها احترام بگذاریم. اجازه ندهید رفتار انسانی شما صرفا با مقدار پولی که می‌توانید به دست آورید بستگی داشته باشد. در عوض، بارها و بارها، به صورت رایگان به مردم کمک کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
سخنران انگیزشی و مربی توسعه فردی، مدرس و مشاور کسب و کار
پادکست فکرانه - مشتری مداری

6. فروش یک رابطه “بده و بستان” است

هدیه دادن معمولا مورد توجه قرار می‌گیرد. وقتی کالایی را به صورت آنلاین یا آفلاین می‌فروشید، ارائه باید به صورت ارزشمند باشد. به عنوان مثال، می‌توانید مانند pCloud 1 تا 10 گیگابایت رایگان به مشتریانی که راه حل ذخیره سازی ابری شما را سفارش می‌دهند، بدهید.

اگر نویسنده هستید، می‌توانید دو فصل اول کتاب خود را به صورت رایگان ارائه دهید. هدیه دادن کاری است که باید به صورت روزانه انجام دهید، زیرا این تنها راه ایجاد رابطه فروش با مشتریان بالقوه است. مشتریان شما بهترین فروشندگان شما هستند. قبل از اینکه آن‌ها بتوانند محصول شما را به مشتریان دیگر توصیه کنند، باید تصمیم بگیرید که بدهید و بدهید. این رابطه بین شما و مشتریان است.

هنگامی که برای اولین بار با مشتریان احتمالی رابطه برقرار می‌کنید، بر رشد عصبی آن‌ها تاثیر می‌گذارد و فروش به آن‌ها آسان‌تر می‌شود. بهترین فروشندگان بهترین بخشندگان هستند. از دادن خسته نشوید، این زندگی شما به عنوان یک کارآفرین است.

مطالعات جدید ثابت می‌کند که هدیه دادن نه تنها برای دریافت کنندگان، بلکه برای سلامتی و خوشبختی اهداکنندگان مفید است. هدیه دادن باعث ارتقاء همکاری، رفتار مثبت انسان و ارتباط اجتماعی می‌شود. این چیزی است که برای افزایش فروش به آن نیاز دارید.

7. برای بستن فروش بیشتر، فروش را متوقف کنید

برای بستن فروش بیشتر، فروش را متوقف کنید

به عبارت دیگر، فشار آوردن به مخاطب را متوقف کنید. در عوض، محتوای با ارزش بالا را ارائه دهید. به سوالات پاسخ دهید و نتایج خدمات یا محصولات خود را نشان دهید.

یکی از شرکت‌هایی که محصولات خود را با موفقیت و بدون فشار به فروش می‌رساند، BlendTec است. BlendTec در سال 2007 کمپین جدیدی را با نام “آیا ترکیب می‌شود؟” را آغاز کرد.

بنیانگذار آن، تام دیکسون، می‌داند که آنچه مردم در مخلوط کن به دنبال آن هستند تیزی تیغه و قدرت موتور است. در هر ویدئو در “آیا ترکیب می‌شود؟”، تام مخلوط کن خود را با مخلوط کردن هر چیزی از تلفن‌های همراه تا چوب آزمایش می‌کند.

برایان کلارک، بنیانگذار Copyblogger، در اوایل کسب و کار بازاریابی محتوایی خود متوجه شد که “آموزش می‌فروشد”. وقتی به جای فروش شروع به تدریس کرد، وبلاگ خود را به یک تجارت نرم افزاری چند میلیون دلاری تبدیل کرد.

وقتی تدریس می‌کنید، ارزشی را به دیگران تقدیم می‌کنید که مردم نمی‌توانند آن را در جای دیگری بیابند. اگر دائما مخاطبان مورد نظر خود را آموزش داده و به آن‌ها اطلاعات دهید، در این فرآیند محصولات یا خدمات بیشتری به فروش می‌رسانید.

چگونه با بازاریابی عصبی فروش خود را افزایش دهیم؟ همه روش‌هایی که در بالا مورد بحث قرار گرفت، ابزارها و بینش‌های مفید و ارزشمندی را به متخصصان بازاریابی عصبی ارائه می‌دهند. همه این روش‌ها موثر هستند. نکته اصلی این است که بدانید و بتوانید به بهترین شکل از این تکنیک‌ها استفاده کنید. همچنین برای اطلاعات تکمیلی و دریافت مشاوره بازاریابی می توانید به اینجا مراجعه نمایید.

پلتفروم هوشمند ستاره یاب

کلیک کن، رزومه بساز، استخدام شو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *