چگونه با استفاده از افکارتان، زندگی‌تان را تغییر دهید؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۴ مهر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

احتمالاً بیش از یک بار به خودتان گفته‌اید: ” من مطمئنم که این اتفاق خواهد افتاد.”

آیا به خاطر افکارتان این یک پیش‌آگاهی هست که این امور اتفاق میفتد؟

به چند حادثه‌ای که در زندگی‌تان رخ داده، فکر کنید و تلاش کنید قبل از اینکه اتفاقی بیفتد چند فکر را که در ذهنتان است، به خاطر آورید. امکان دارد که تعجب کنید از اینکه بین افکارتان و حادثه رابطه ای وجود داشته است. شاید برایتان عجیب باشد اما افکار قدرت دارند.

افکاری که اغلب در ذهنمان مرور می‌کنیم رفتار، نگرش و کارهایمان و همچنین زندگی و افراد اطراف را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. زندگی‌ بر اساس افکارمان شکل می‌گیرد. این بدان معناست که ما باید نسبت به افکارمان به ویژه افکاری که مدام در ذهن مرور می‌کنیم حساس باشیم. یک اندیشه آنقدر قوی نیست که کل زندگی‌مان را متحول سازد اما اگر مکرراً آن فکر را داشته باشید، به قدری قوی می‌شود که زندگی‌تان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

یک تفکر تکراری به شدت بر ناخودآگاهمان اثر می‌گذارد که بعد از مدتی ممکن است در زندگی‌مان به واقعیت مبدل می‌شود.  افکار مثل فیلمی هستند که در ذهنمان به نمایش می‌گذاریم. اگر این فیلم را در ذهنمان مرتبا به نمایش بگذاریم، سرانجام در زندگی‌مان به واقعیت تبدیل می‌شود.

چگونه زندگی خود را با افکار خود شکل دهیم؟

با افکارتان می‌توانید زندگی‌تان را شکل دهید، بهبود ببخشید یا آن را تغییر دهید. برای شکل دادن به زندگی خود و تغییر آن همانطور که باب میلتان است باید ذهنیت خود را تغییر دهید.

باید افکارتان را عوض کنید. شکل دادن ظاهر زندگی از درون و ذهنتان شروع می‌شود. اولین قدم در جهت تغییر ذهن و افکارتان، می تواند شرکت در سمینار موفقیت باشد.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

شما باید به جای فکر کردن به آنچه که دوست ندارید، به آنچه که واقعاً می‌خواهید، فکر کنید. این شبیه به نمایش گذاشتن یک فیلم جدید در ذهنتان است که بیشتر از زندگی فعلی‌تان دوست دارید. این فیلم ذهنی جدید، به مرور زمان رفتار و نگرشتان را تغییر می‌دهد و زندگی اطرافیان، شرایط و افکارتان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اما به یاد داشته باشید که صرفاً یک فکر آنقدر قوی نیست که باعث تغییر شود اما با تکرار این فکر در ذهنتان، به تدریج قدرتمند می‌شود و زندگی را تغییر می‌دهد. یک فکری که اغلب در ذهن تکرار می‌شود در ذهن ناخودآگاه ریشه‌دار می‌شود و از آنجا زندگی و حتی محیط اطرافتان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.نکته مثبت درمورد این فرایند این است که نیازی نیست که شما به خودتان فشار وارد کنید تا این کار را انجام دهید. همه آنچه که باید انجام دهید این است که افکاری داشته باشید که دوست دارید واقعی باشد و آن را در ذهنتان تکرار کنید.

 

قدرت افکار را چگونه باید به کار برد؟

فرض کنید وقتی افراد را ملاقات می‌کنید خجالت می‌کشید و می‌خواهید این شرایط را تغییر بدهید. اینکه خودتان را وادار به صحبت کردن به دیگران کنید همیشه تأثیرگذار نیست بلکه ممکن است باعث شود احساس ناخوشایندی داشته باشید و بد رفتار کنید. راه بهتری برای تغییر رفتارتان وجود دارد. شما با کمک تجسم‌سازی می‌توانید رفتار و عادات خود را تغییر دهید. با این تکنیک شما، قدرت افکارتان را به کار می‌گیرید تا در زندگی‌تان تغییری ایجاد کنید.

برای تغییر عادات چگونه باید از تجسم‌سازی استفاده کرد؟

مثلاً  می‌خواهید یک عادتی را تغییر دهید. فرض کنید این عادت خجالتی بودن است. برای این کار باید خودتان را تجسم کنید که با اعتماد به نفس و به طور صریح با دیگران در حال گفتگو هستید. این خیالبافی کوچک فعالیت لذتبخش و آسانی است که به تلاش آنچنانی نیازی ندارد. آنچه که شما باید انجام دهید بدین شرح است:

خودتان را در حال گفتگوی صریح با دیگران با اعتماد به نفس تجسم کنید. تصور کنید که چگونه کلمات به راحتی بر زبانتان جاری می‌شود و چقدر صحبت کردنتان لذتبخش است و هر کسی به صحبت کردن شما توجه دارد. هنگام استفاده از این تکنیک شما از هر آنچه که می‌خواهید انجام دهید، در ذهنتان صحنه‌ی کاملی می‌سازید.

جزئیاتی اعم از رنگ، بو، رایحه و اتفاقات را به این صحنه ذهنی اضافه کنید. با اطمینان و ایمان این ها را تکرار کنید. بنابراین ذهن ناخودآگاهتان به طبیعی‌ترین راه  در واقعیت بخشیدن آن ها کمک می‌کند. به این شیوه شما می‌توانید:

  • بر عادات منفی غلبه کنید و عادات جدید را جایگزین سازید.
  • مهارت‌ها و توانایی‌های جدید را ایجاد کنید.
  • موقعیت و شرایطتان را عوض کنید.
  • هر آنچه را که واقعاً می‌خواهید به دست آورید.

قدرت فکر به شما کمک می‌کند که به شغل جدیدی دست پیدا کنید، روابطتان را بهبود بخشید، پول بیشتری به دست آورید یا زندگی‌تان را بهتر کنید. این تغییرات یک شبه رخ نمی‌دهد. این ها به زمان نیاز دارد و به این بستگی دارد که شما چقدر در تصمیمتان جدی هستید و چه مقدار برای شیوه جدید تفکرتان وقت می‌گذارید.
این یک تلاش ذهنی است اما این بدان معنا نیست که شما دست روی دست بگذارید و در انتظار نتیجه بنشینید. شما به ذهنی باز نیاز دارید و در هنگام ضرورت باید تلاش کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چرا تغییر ؟

ببینید که می‌خواهید به چه چیزی برسید و در طول روز درباره آن فکر کنید. این افکار تکراری قوی‌تر می‌شوند و در نهایت شرایط و موقعیتی را ایجاد می‌کند که با اهدافتان مشابه است. قدرت افکار واقعی است. قطعاً گاهی در زندگی آن را به کار برده‌اید، بدون اینکه توجهی داشته باشید. اما اگر شما بفهمید که چطور به طور آگاهانه از آن استفاده کنید توانایی دگرگون شدن، پیشرفت و کسب مهارت در زندگی را به دست می‌آورید. افراد موفق پی به قدرت افکار خود برده اند، و قبل از هر تغییر در زندگی خود، افکار خود را در جهت مثبت و دلخواه خود تغییر می دهند تا به اهداف ایده آل خود دست یابند. 

درست است که تلاش کردن و تمرکز داشتن در کار در راه رسیدن به موفقیت و اهداف، نقش بسیار مهم و اساسی دارند. ولی قبل از آن باید بتوانید خود را تغییر دهید که این امر با تغییر افکارتان امکان پذیر است. از این رو آکادمی بازار سمیناری به نام موفقیت، برگزار می نماید که در آن استاد احمدی محمدی از قدرت واقعی و شگفت انگیز افکارتان به شما خواهند گفت و همچنین شیوه ی تغییر افکار و تغییر خودتان را همچون افراد موفق، به شما خواهند آموخت.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی