ایده پردازی کسب و کار؛چگونه ایده پیدا کنیم(30 ایده پولساز)

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ مهر, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۲ اسفند, ۱۴۰۱
چطور ایده پیدا کنیم؟ راهنمای جامع و قدم به قدم ایده پردازی

تاحالا فکر ایده پردازی کسب و کار برای راه اندازی تجارت خود بوده‌اید؟ به فکر این هستید که چطور ایده پیدا کنید؟ پیدا کردن ایده‌های خوب و درجه یک مستلزم کار سخت، تمرکز زیاد و ناخوداگاه قوی است. در ادامه همراه ما باشید تا 16 مرحله‌ای که شما را به یک ایده پرداز عالی تبدیل خواهد کرد را برای شما شرح دهیم.

پخش ویدیو
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

ایده پردازی کسب و کار

رونق کسب و کارهای اینترنتی یکی از آن دسته ایده کسب و کار پولساز و البته کارهایی شد که توانست به رغم مشکلاتی که در این برهه زمانی پیش آمده بود چیره شود. به عبارتی ایده رونق کسب و کارها از طریق اینترنت توانست روزنه نجات نه فقط کارفرمایان که اغلب کارگران و کارمندان در سراسر گیتی طی این دوره زمانه باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کسب و کار و شغل برای پولدار شدن در ایران

شناسایی چندین ایده پردازی کسب و کار که البته با بررسی و نیازسنجی انجام شد و فراخور زمان نیز بود شاید یکی از همان ایده‌های پولساز کسب و کاری باشد که حتی نیاز به سرمایه اولیه نیز نداشت.

این روزها کسب وکارهای خانگی و اینترنتی بیش از پیش دارای اهمیت شده‌اند، چرا که تعدیل نیروهای زیاد و تعلیق‌های فراوان امروزه می‌طلبد که به‌دنبال ایده پردازی کسب و کارباشیم تا بتوانیم درآمد داشته باشیم.با مطالعه مقاله درآمد در خانه میتوانید اطلاعات کامل تری در مورد کسب و کار های خانگی کسب کنید

پس می‌توان با توجه به شرایط فعلی این موارد را در نظر گرفت و بدون سرمایه فراوان کار کرد و شاید تنها با داشتن یک گوشی تلفن همراه صاحب یک کسب و کار شد و به ایده‌های ثروت ساز رسید.

در این مقاله این موارد و چند ایده پولساز کسب و کار به شما و علاقمندان معرفی می‌شود. شاید در ابتدای اندیشه در خصوص کسب و کارها، نخستین موردی که به اذهان برسد، کسب و کار اینترنتی باشد که به خصوص این روزها راهنمای خوبی برای رسیدن به ثروت است و می‌تواند با هدف‌گذاری و البته نیازسنجی و آینده‌پژوهی فرد را به موفقیت برساند. بنابراین پیشنهاد می‌شود این مقاله را با دقت بخوانید و در مورد آن خوب بیندیشید.

پیدا کردن ایده کسب و کار

با این روش ها میتوانید ایده های جدیدی برای کسب و کار پیدا کنید و یا حتی از این روش ها برای خلق یک ایده و خلاقیت در کارتان استفاده کنید.

1. برای پیدا کردن ایده باید خود را در موضوع غرق کنید

برای پیدا کردن ایده کسب و کار باید خود را در موضوع غرق کنید

برای اینکه مغز خود را در مسیر ایده پردازی قرار دهد و یاد بگیرید که چطور ایده پیدا کنید باید آن را با بسیاری از اطلاعات مرتبط احاطه کنید. معنای این امر بستگی به نوع ایده‌ای دارد که می‌خواهید به آن برسید.

اگر می‌خواهید نظریه‌ای ارائه دهید، باید تحقیقات مرتبط زیادی انجام دهید. شما باید مطالعاتی انجام دهید که ایده‌های موجود شما را به چالش بکشد. اگر خودتان را به حدی رسانده‌اید که اطلاعات زیادی دارید و فکر می‌کنید که نسبت به موضوع قبلی اطلاعات کمتری دارید، مغز شما برای تطبیق واقعیت‌ها با نظریه‌های شما تلاش می‌کند، حتی زمانی که احساس می‌کنید آن را خاموش کرده‌اید.

2. برای ایده پردازی کسب و کار باید از دیگران الهام بگیرید

برای این که یاد بگیریم که چطور ایده پیدا کنیم باید ابتدا از دیگران الهام بگیریم. اگر روی نوشتن داستان کار می‌کنید، آثار بسیاری از نویسندگان دیگر را بخوانید که کارهای مشابه انجام می‌دهند. کتاب‌هایی را بخوانید که شما را با موقعیت مکانی که در آن می‌نویسید آشنا کنند.

تئوری‌های ادبی را بخوانید تا دیدگاه‌های مختلفی را درباره نحوه نوشتن یاد بگیرید. فلسفه بخوانید تا ایده‌هایی را دریافت کنید که ممکن است بخواهید در داستان‌های خود به آن‌ها بپردازید. اگر هنرمند هستید، مدتی را صرف مرور آثار دیگر هنرمندان در زمینه‌های مشابه کنید.

با افراد جدید و متفاوت آشنا شوید. تعامل با افراد خارج از گروه اجتماعی عادی، شما را در معرض ایده‌‌ها و دیدگاه‌های جدیدی قرار می‌دهد. این امر برای ایجاد “فاصله روانی” که یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای خلاقیت است، بسیار مهم است.

فاصله روانشناختی زمانی است که شما به مسائل از منظری متفاوت از آنچه که به آن عادت کرده‌اید نگاه می‌کنید. هنگامی که شروع به قرار دادن خود به جای شخص دیگری می‌کنید، راحت‌تر می‌توانید با مشکلات خود به گونه‌ای برخورد کنید که قبلا فکرش را نکرده‌اید.

3. در ایده پردازی فاصله روانی ایجاد کنید

در ایده پردازی فاصله روانی ایجاد کنید

به جای جدید سفر کنید. این راه خوبی برای ایجاد “فاصله روانی” است. قرار گرفتن در معرض دیدگاه‌ها و صداهای جدید باعث می‌شود که شما از یک منظر جدید به مسائل فکر کنید. گاهی اوقات می‌توانید برای خود بلیط هواپیما بخرید و با سفر کردن از تخیل خود برای تبدیل آشنا به ناآشنا استفاده کنید.

حتی تصور خود در یک مکان جدید می‌تواند شما را وادار کند از دیدی جدیدتر و خلاقانه‌تر به مسائل نگاه کنید. به طور مثال، ثابت شده است که افراد وقتی تصور می‌کنند مشکلی که با آن روبه‌رو هستند در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد، خلاق‌تر عمل می‌کنند.

متناوبا، ذهن آگاهی را تمرین کنید تا به شیوه جدیدی به جهان خود نگاه کنید. روی چیزی خاص در محیط خود تمرکز کنید و سعی کنید آن را به طور کامل تجربه کنید. به چیزهایی توجه کنید که در زندگی روزمره شما از بین می‌روند.

یکی از مثال‌های مفید ذهن آگاهی توجه زیاد به محیط اجتماعی شلوغ است. در منطقه‌ای شهری قدم بزنید یا در پارک شلوغ وقت بگذرانید. به نحوه تعامل مردم با یکدیگر نگاه کنید. به ویژگی‌های خاص آن‌ها توجه کنید و تصور کنید چه چیزی در سر آن‌ها می‌گذرد. این کار شما را جای شخص دیگری قرار می‌دهد.

4. برای ایده پردازی کسب و کار قلم بگیرید و بنویسید

اجازه دهید ایده‌های شما آزادانه جریان پیدا کنند. شما می‌توانید بر موضوعی که در حال کار روی آن هستید تمرکز کنید، اما در صورت لزوم این امر به شما اجازه می‌دهد در جاهای دیگر سرمایه گذاری کنید.

مطالعه روزانه مطالب مجله می‌تواند راه خوبی برای شروع نوشتن باشد. حتی اگر تمرکز بر مسائل شخصی باشد، ممکن است از منظری جدید به کارهای خلاق خود بپردازید.

5.برای ایده پردازی کسب و کار باید برنامه داشته باشید

وقتی هیچ ایده‌ای در دست نیست، می‌توان به راحتی دلسرد شد و کار را به تعویق انداخت. با این حال تا زمانی که واقعا برای حل مشکلات خود تلاش نکرده باشید، به طور کلی نمی‌توانید تلاش‌های خود را تصدیق کنید.

مهلت‌های خود خواسته تعیین کنید و خود را مجبور کنید که به آن‌ها عمل کنید. اگر آنچه که تا مهلت مقرر تولید می‌کنید قابل قبول نباشد، حداقل می‌دانید که چه چیزی کار نکرده است و چگونه می‌توان آن را در آینده بهبود بخشید.

استاد احمد محمدی
برای کسب و کار خود مشتری ایجاد کنید، نه فروش.
استاد احمد محمدی

6. برای یافتن ایده جلسات طوفان فکری ساختاری انجام دهید

خواسته‌های یک جلسه طوفان فکری دقیق و ساختار یافته می‌تواند شما را مجبور کند بیش از آنچه که می‌خواهید ایده پردازی کنید. محدودیت زمانی و اهدافی را تعیین کنید که مطمئن نیستید می‌توانید به آن‌ها برسید.

اگر شکست بخورید، باز هم بیشتر از حالتی که اگر خودتان را به چالش نمی‌کشیدید تولید خواهید کرد. به عنوان مثال، 30 دقیقه به خودتان فرصت دهید تا 30 ایده ارائه دهید. فقط در اسرع وقت بنویسید.

به خودتان 30 دقیقه زمان بدهید تا دو صفحه مطلب بنویسید. بعید است که محصول نهایی فوق العاده‌ای را به دست آورید، اما این نوع چالش می‌تواند شما را مجبور به ارائه ایده‌های جدید کند.

7. برای ایده پردازی باید یاد بگیرید که چه چیزی را فراموش کنید

برای ایده پردازی باید یاد بگیرید که چه چیزی را فراموش کنید

همیشه بخش اصلی فرایند خلاقیت حذف مواردی است که اهمیتی ندارند. دانستن آنچه در ابتدا اهمیتی ندارد می‌تواند دشوار باشد. به عنوان یک مخلوق خلاق، ما تمایل داریم که همه چیز را بخواهیم، اما شما باید شروع به نوشتن برخی از ایده‌ها کنید، حتی اگر در ابتدا خوب به نظر برسند. شروع به سازماندهی اطلاعات مهم در سر خود کنید و آنچه را که به نظر نمی‌رسد مناسب باشد را حذف کنید.

8.شرایط مناسبی را برای وقوع خلاقیت ایجاد کنید

این بدان معنا نیست که شما باید مدام در آسمان خلاقیت پرواز کنید. سعی کنید حداقل یک ساعت در روز به خود فرصت دهید تا اجازه دهید ذهن شما به طور طبیعی برای خود به این طرف و آن طرف برود و سرکشی کند. حداقل یک روز در ماه به همین منظور مرخصی بگیرید.

9. خودتان را خوشحال کنید

وقتی برای یافتن چیزی تلاش می‌کنیم می‌توانیم عصبانی و ناامید شویم. این احساسات روند خلاقیت ما را مختل می‌کنند. برای شاد بودن باید مدتی استراحت کنیم. نحوه انجام این کار با سلیقه‌های فردی ما متفاوت است.

بیشتر بخوانید: فرمول طلایی شاد بودن بر اساس علم و فلسفه

خرید را امتحان کنید. هنگام بیرون رفتن از خانه برخی از مناظر و صداها را بررسی کنید. گشت و گذار در وب راهی برای منحرف کردن خود است که شما را نیز در معرض ایده‌ها و اطلاعات جدید قرار می‌دهد.

10. برای پیدا کردن ایده میتوانید از طبیعت لذت ببرید

به بیرون از حیاط خلوت خود بروید و به آسمان نگاه کنید. پیاده روی کنید. ذهن خود را پاک کنید. سعی کنید به جای مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم کرده‌اید، بر طبیعت تمرکز کنید. بگذارید ذهن شما به طور طبیعی برای خود سیر کند. به احتمال در چنین حالتی ممکن است آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.

11. برای پیدا کردن ایده کمی موسیقی گوش دهید

برای پیدا کردن ایده کسب و کار کمی موسیقی گوش دهید

برای آرامش بخشیدن و پاک کردن ذهن خود کمی موسیقی گوش بدهید. سعی کنید موسیقی جدیدی را بگذارید که شما را از قلمرو فکری‌تان خارج کند. از طرف دیگر، موسیقی‌ گوش دهید که احساسات قدرتمندی را برانگیزد که می‌تواند شما را برانگیخته کند.

12. مدیتیشن کنید

مدیتیشن روشی کلاسیک برای پاکسازی ذهن است. هنگامی که ذهن خود را پاک کردید، برخی از بلوک‌های ذهنی و تصورات پیش بینی شده که مانع خلاقیت شما می‌شوند، فرو می‌ریزد.

چشمان خود را ببندید و روی یک چیز تمرکز کنید. این می‌تواند عبارتی باشد که در ذهن خود تکرار می‌کنید یا تصویری که در چشم ذهن خود تصور می‌کنید. اگر ذهن شما شروع به منحرف شدن و سیر کردن در جاهای دیگر کرد، به آرامی آن را به همان چیزی که مدیتیشن می‌کردید، بازگردانید.

ثابت شده است که مدیتیشن آگاهانه باعث می‌شود خلاقیت افزایش یابد. برای انجام مدیتیشن آگاهانه، در حالت ایستاده با پاهای صاف و بدون حواس پرتی کمی بنشینید.

حدود 25 درصد از توجه خود را به کنترل و مشاهده تنفس اختصاص دهید. چشمان خود را باز نگه دارید و به همه چیز در اطراف خود توجه زیادی داشته باشید. هنگامی که ذهن شما شروع به پرسه زدن می‌کند، آن را بر محیط خود متمرکز کنید.

13. ایده پردازی کسب و کار خود را روی کاغذ بیاورید

طبق مقاله Developing Your Ideas از سایت miamioh نوشتن ایده ها روی کاغذ به گسترش و متمرکز شدن آن کمک می کند.هنگامی که چیزی در ذهن شما ظاهر شد، مهم است که ببینید آیا کار می‌کند یا خیر. شروع به ترسیم آن روی کاغذ، کشیدن آن یا نوشتن آن کنید. مطمئن باشید که مقداری از آنچه به دست آورده‌اید را در دست دارید تا آن را فراموش نکنید.

همواره یک دفترچه یادداشت در دست داشته باشید تا بتوانید ایده‌های خود را قبل از اینکه از بین بروند یادداشت کنید.

14.در مورد ایده کسب و کار خود را تحقیق کنید

در مورد ایده کسب و کار خود را تحقیق کنید

یک ایده ممکن است در ابتدا خوب به نظر برسد، اما در کل بی اساس باشد. اگر ایده شما یک نظریه تجربی است، آن را در برابر شواهد آزمایش کنید تا مطمئن شوید که آیا معتبر است یا خیر.

اگر ایده ادبی یا هنری است، به آثار دیگر هنرمندان بازگردید تا میزان اصالت آن را تعیین کنید. ببینید آیا درک شما از محیط یا واقعیت‌های طرح واقعی است.

15. بینید منتقدان چه می گویند

شما باید دائما برای بهبود کار خود به دنبال بازخورد باشید. اگر می‌توانید بازخورد حرفه‌ای دریافت کنید که بسیار عالی است، اما اگر امکان پذیر نیست، از حلقه اجتماعی خود شروع کنید.

ایده‌های خود را در اختیار دوستان یا افراد مهم دیگر قرار دهید. فقط به این دلیل که یک ایده برای ما خوب به نظر می‌رسد به این معنی نیست که از نظر افراد دیگر نیز خوب باشد.

چطور ایده کسب و کار پیدا کنیم؟ تمامی این 16 مرحله نقشه راه شما برای خلاقیت و ایده پردازی کسب و کار است. مهم‌تر از این روش‌ها، این عمل گرایی شماست که نتایج را برای شما تضمین می‌کند.

استاد احمد محمدی

بزرگترین چالش در کسب و کار رقابت نیست، بلکه آن چیزی است که در ذهن شما جریان دارد.

دکتر احمد محمدی

16.برای ایده پردازی کسب و کار برنامه دقیق و هدفمند داشته باشید

این روزها همه مردم جهان بر این باورند که اینترنت می‌تواند فضای مناسبی برای درآمدهای عالی باشد. مهم این است که بتوانید این فرصت‌ها را بشناسید، آن‌ها را بیاموزید و به خوبی آن‌ها را به کار برید.

حتما در نظر داشته باشید که برای رسیدن به این اهداف باید زمان داشته باشید. پیش از آن باید زمان را بشناسید و آن را مدیریت کنید و برای رسیدن به اهداف کوچک و بزرگ خود وقت بگذارید. چرا که بدون صرف هزینه زمان، بدون مطالعه و بدون داشتن هدف و انگیزه موفق نخواهید شد. باید بخواهید تا تلاش کنید و بتوانید در مسیر قرار بگیرید و به خواسته‌های خود برسید.

البته در نظر داشته باشید ممکن است این ایده‌ها تغییر کند و با توجه اهداف شما ارتقا پیدا کند. اما حتما در نظر داشته باشید از پیش هدف خود را تعیین کرده و با دیدی روشن و باز برای رسیدن به خواسته‌هایتان تلاش کنید و هرگز در نیمه راه ناامید نشوید. شما در این مقاله با 30 ایده پولساز کسب و کار اینترنتی آشنا شدید که هر کدام از این‌ها می‌تواند برای شما ایده‌ای دیگر تداعی کرده و شما را به اوج برساند.

شاید آنچه پیش از همه این‌ها برای راه‌اندازی کسب و کار مهم است این باشد که سه پرسش اساسی از خودتان بپرسید:

  • هدف من از راه‌اندازی کسب و کار چیست؟
  • چه نوع کسب و کاری برای من مهم است؟
  • برای موفقیت در کسب و کار چه اهداف و برنامه‌ریزی‌هایی دارم؟

اگر شما بتوانید به درستی و با شفافیت پاسخ پرسش‌هایتان را بدهید، حتما می‌توانید در کارتان موفق بوده و ایده پولساز کسب و کار خوب و بسیار مفیدی برای خود انتخاب کنید.

با ایده پردازی کسب و کار و پیداکردن درست ایده پولدار شوید

در این مقاله از ایده پردازی کسب و کار صحبت شد. ایده‌هایی که هر کدام از آن‌ها یک تخصص و منبع درآمد است.افرادی که ترجیح میدهند از طریق اینترنت یعنی آنلاین به کسب درآمد بپردازند و از قضا در این مسیر هم موفق بودند.

به عبارتی هر کدام از 30 موردی که به عنوان ایده‌های راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم از آن بحث شد در هر کجای این زمین و این گیتی که باشید به شما جواب خواهد داد.

30 راه برای ایده پردازی کسب و کار پولساز

30 راه برای ایده پردازی کسب و کار پولساز
  1. تولید محتوا برای سایت‌های گوناگون
  2. راه‌اندازی پیج اینستاگرام و جمع فالوور برای تبلیغات
  3. ایجاد کانال برای فروش اجناس نو و دست دوم
  4. طراحی گرافیکی
  5. ایجاد کانال یا گروه‌های آموزش آنلاین (آشپزی، خیاطی و…)
  6. انجام کارهای ترجمه
  7. بازاریابی اینترنتی
  8. انجام امور مربوط به مدیریت اینستاگرام
  9. ساخت و تهیه کلیپ برای یوتیوب و کسب درآمد دلاری
  10. انجام امور کاریابی برای افراد مختلف، با ارتباط با شرکت‌های گوناگون
  11. تولید پادکست (این روزها تولید پادکست و ویدئوکست در سراسر جهان، طرفداران فراوانی دارد و بیشتر افراد به استفاده از فایل‌های صوتی و البته ویدئویی روی آورده‌اند.)
  12. ارائه خدمات مشاوره در خصوص وبسایت و وبلاگ
  13. آموزش کلاس‌های علمی به صورت آنلاین (این روزها کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌های به صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقمندان به علوم مختلف در پی استخدام معلم برای یادگیری بیشتر خود هستند.)
  14. یکی دیگر از چندین ایده کسب و کار تهیه کلیپ‌های کوتاه برای تبریک مناسبت‌های مختلف می‌باشد. کلیپ‌هایی که فرد را مشتاق می‌کند تا در این شرایط با بهترین شیوه ممکن، مناسبت‌های گوناگون را به دوستان و خانواده خود تبریک گفته و لذت ببرد.
  15. این روزها بیشتر آدم‌ها با ساخت و راه‌اندازی سایت به کسب و کار می‌پردازند. بنابراین، شما می‌توانید با خرید و فروش دامنه اینترنتی درآمد داشته باشیم.
  16. انجام کارهای تحقیقاتی به صورت آنلاین می‌تواند به شما اطمینان دهد که با انجام این کارها یعنی نوشتن مطالبی برای تحقیقات برای خودتان درآمد خوبی داشته باشید.
  17. یکی از جذاب‌ترین نمونه‌های ایده راه اندازی کسب و کار می‌تواند فروش عکس باشد. به این معنی که با یک دوربین خوب به عکاسی بپردازید و آن‌ها را به شرکت‌ها یا حتی کاربران فضای مجازی بفروشید. حتی ممکن است به این ترتیب جهانی هم شوید
  18. برگزاری سمینارهای اینترنتی هم می‌تواند ایده بسیار خوبی برای کسب درآمد باشد. راه‌اندازی این سمینارها یا مجری اینگونه سمینارها بودن خود می‌تواند منبع ثروت‌سازی برای دوستداران کار در فضای مجازی باشد.
  19. شما می‌توانید به افراد پیشنهاد وبسایتپ یا وبلاگ دهید. خودتان وبلاگ و یا وبسایت را برایشان طراحی کنید و از آن‌ها پول دریافت کنید. مثلا افرادی هستن که با خرید ماشین‌های کهنه آن‌ها را بازسازی کرده و دوباره می‌فروشند. داشتن وبلاگ یا حتی وبسایت برای این افراد باعث شهرت آن‌ها شده و می‌تواند در رونق درآمد آن‌ها نقش مهمی داشته باشید.
  20. خدمات نمونه‌خوانی هم یکی از چندین مورد ایده کسب و کار باشد. اگر به این کار و حرفه علاقمندید، با ناشران آنلاین ارتباط بگیرید و با نمونه‌خوانی آثارشان و نیز رفع مشکلات آن‌ها کسب درآمد کنید.
  21. می‌توانید با راه‌اندازی یک سایت خدماتی افرادی را با توانایی‌ها گوناگون جمع کنید، مثلا یک گروه 10 نفری تاسیس کنید که در زمینه‌های گوناگون فعالیت دارند و شما برای این افراد کار مربوطه را معرفی کنید و در ازای کارها پورسانت دریافت کنید
  22. در همه سایت‌ها و وبسایت‌ها سئوسازی بسیار همه صاحبان ثروت و سرمایه مهم است و دلشان می‌خواهد سایت آن‌ها در گوگل اول باشد و حرف اول را بزند. بنابراین با آشنایی کامل به این موضوع یعنی با سئوسازی و پشتیبانی سئوسازی سایت در این زمینه شغل خوبی داشته باشید.
  23. در دنیای دیجیتال امروز اپلیکیشن‌ها بیشترین و بهترین همراه کاربران هستند. پس می‌توان گفت که طراحی اپلیکیشن‌ها در این دوران بسیار حائز اهمیت هستند.
  24. شاید فروش تور سفر هم برای درآمد، گزینه خوبی باشد. به این معنی که با آژانس‌ها ارتباط بگیرید و تورهای مسافرتی آن‌ها را به مردم و آژانس‌های دیگر بفروشید.
  25.  متاسفانه در بسیاری مواقع با افرادی روبرو می‌شویم که نمی‌توانند برای معرفی خود به شرکت‌های مختلف اقدام کند. یعنی از نوشتن نامه درخواست استخدام یا حتی نوشتن روزمه خود ناتوان است. بنابراین رزومه نویسی هم پیشنهاد خوبی است. یعنی شما با کسب مهارت در این موضوع می‌توانید برای رزومه نویسی به صورت اینترنتی اقدام کرده و درآمد داشته باشید.
  26. خدمات خرید خانواده‌ها هم می‌تواند شما را به درآمد و ثروت برساند. اگر می‌توانید با خانواده‌هایی که می‌شناسید، ارتباط بگیرید و کارهای خرید این خانواده‌ها را انجام دهید. به این ترتیب هم کار آن‌ها را انجام دهید و هم خودتان به درآمد می‌رسید.
  27. ساخت پاورپوینت با روش‌های گوناگون و با توجه به سلایق و درخواست مردم از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان راهی برای داشتن یک شغل خوب و درآمد ماندگار است و مسیر رسیدن به ثروت را برای شما هموار می‌کند.
  28. ارائه برنامه‌های ورزشی یکی دیگر از چند مورد ایده پولساز کسب و کار است که آموزش آنلاین شما نقطه موفقیت را به شما نشان می‌دهد و شما را به خواسته‌هایتان نزدیک می‌سازد.
  29. فروش اینترنتی کتاب و مجله هم پیشنهاد خوبی است یعنی شما با ارتباط با ناشران و نیز نویسندگانی که در پی چاپ و فروش آثار خود هستند هم کمک بزرگی به فروش کتاب کرده‌اید، هم فرهنگ کتابخوانی را رونق داده‌اید و هم برای خودتان درآمدزایی داشته‌اید.
  30. همکاری در فروش دوره‌های آموزشی آنلاین هم ایده خوبی است. داشتن ارتباط با افرادی که می‌خواهند در فضای مجازی آموزش آنلاین داشته باشند، (جدای از هرگونه شاخه علمی و هنری) در کنار آن‎‌ها قرار بگیرید و دوره‌هایشان را بفروشید. آن‌ها را به شهرت و درآمد برسانید و با تشویق و نام‌نویسی افراد در این کلاس‌ها خودتان هم به ثروت برسید.

ایده کسب و کار در دوره مدیریت فروش

ایده کسب و کار در دوره مدیریت فروش

اگر تصمیم گرفته اید که یک کسب و کار جدید راه بیاندازید، اما مطمئن نیستید که می خواهید وارد چه حوزه ای شوید، نگران نباشید! ایده های تجاری در اطراف ما هستند. راه های زیادی برای جستجوی ایده کسب و کار وجود دارد. در ادامه چند منبع مفید برای پیدا کردن ایده های کسب و کار به شما معرفی می کنیم.

1. تجربه شغلی گذشته : شما در زمینه کاری خودتان تجربه کسب کرده اید و به صورت حرفه ای در معرض مسایل مختلف قرار گرفته اید. تجربه تمام این سالها به شما کمک می کند تا یک کسب وکار خوب را برای شروع انتخاب کنید. به نیازها و نقاط ضعفی موجود در صنعت فکر کنید و راه حل های سودآور برای آنها پیدا کنید.

2. سرگرمی ها و علایق: نگاهی دقیق به کارهایی که در اوقات فراغت انجام می دهید، بیاندازید. سرگرمی های خود مانند جمع آوری مجموعه تمبر، ورزش بدمینتون، تمرین موسیقی،پیاده‌روی، یوگا و آشپزی را بررسی کنید.

به عنوان مثال، اگر به بدمینتون علاقه دارید، می توانید یک فروشگاه کالاهای ورزشی متخصص در بدمینتون راه اندازی کنید. تجهیزات آن را بسازید، یا یک نشریه چاپی یا آملاین درباره بدمینتون یا حتی کلوب محلی آموزش بدمینتون راه اندازی کنید. ایده ها بی پایان هستند.

3. نقاط قوت و توانایی ها: نقاط قوت و ضعف خود را فهرست کنید. از دوستان و اقوام خود بخواهید که در تهیه این لیست به شما کمک کنند. با بررسی دستاوردها و مهارت ها متوجه می شوید که در چه کارهایی خوب هستید و از چه چیزهایی لذت می برید. می توانید آنها را در کسب و کاری که می خواهید شروع کنید ترکیب کنید.

4. دوستان و خانواده: مشورت با دوستان و اعضای خانواده می تواند شروع خوبی برای جستجوی ایده باشد. کسانی که نزدیک شما هستند نیز ممکن است به فکر راه اندازی یک تجارت باشند. شما می توانید از تجربه کاری و علایق آنها برای ایده پردازی استفاده کنید.

پادکست - 30 ایده پولساز کسب و کار بدون سرمایه

5. کانال های توزیع: مشورت با توزیع کنندگانی که با طیف گسترده ای از محصولات سر و کار دارند، تجربه آنها از صنایع مختلف را در اختیار شما قرار می دهد. آنها می توانند به شما بگویند که کدام محصولات در بازار عملکرد خوبی دارند و چه مشکلاتی در صنایع مختلف وجود دارد. خرده فروشان نیز می توانند بود که گزارشی دست اول از رفتار مصرف کننده به شما ارائه دهند.

6. سفر: وقتی به نقاط مختلف کشور یا کشورهای مختلف سفر می کنید، با کسب و کارها و محصولات گوناگونی آشنا می شوید. از این رو سفر می تواند منبعی الهام بخش برای انواع ایده ها باشد.

7. کتاب ها و مجلات: کتاب های تجاری و مجلات کسب و کار بین المللی اطلاعات زیادی درباره روندهای فعلی در صنعت، بهترین شیوه ها، مسائل حقوقی و شرایط محیط کسب و کار در اختیار شما قرار می دهند

8. اینترنت و شبکه های اجتماعی: اینترنت امروزه به مهمترین ابزار جستجو تبدیل شده است. از موتورهای جستجو به طور موثر استفاده کنید و از سایت های مرتبط بازدید کنید. روندها را در شبکه های اجتماعی را دنبال کنید و به دنبال آخرین تغییرات در سبک زندگی و شیوه خرید مردم باشید.

کافی است در یک بازه زمانی توجه خود را به محیط اطرافتان جلب کنید و از ابزارهایی که به شما معرفی کردیم استفاده کنید. قطعا با ایده های تجاری جالبی در زندگی روزمره  مواجه می شوید. تمامی آنها را یادداشت کنید. سپس این ایده‌ها را ارزیابی کنید و با توجه به منابع و دسترسی های موجود باهم مقایسه کنید. در دوره مدیریت فروش، از صفر تا صد شروع کسب و کار را با شما در میان خواهیم گذاشت.

دوره های آکادمی بازار برای ارتقای کسب و کار شما

آکادمی توسعه کسب و کار آکادمی بازار با بهره گیری از دانش به روز و تجربیات منحصر به فرد استاد محمدی و با ارائه مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار، توانسته موجب شکوفایی و بالندگی دهها سازمان و کسب و کار گوناگون شود. همچنین بیش از هزاران نفر با بهره گیری از دوره های جامع بازاریابی و فروش، دوره مشتری مداری، دوره اصول و فنون مذاکره، دوره آموزشی حرفه ای بازاریابی و فروش تلفنی و مشاوره فروش، توانسته اند موانع موجود در مسیر شغلی خود را برطرف کنند و به سوی آینده شغلی روشن خود گام بردارند.

5/5 - (23 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی