چرا اغلب بیدار شدن از خواب برای‌مان دشوار است؟

نویسنده : تیم تحریریه آکادمی بازار
دشواری بیدار شدن
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

دلایل دشواری بیدار شدن

آیا صبح زود از خواب بیدا‌ر شدن برای شما دشوار است؟ آیا برای بیدار شدن از خواب زنگ هشدار گوشی خود  را تنظیم می‌کنید و وقتی که به صدا در می‌آید شما نمی‌شنوید یا صدا را قطع می‌کنید و دوباره می‌خوابید؟

برای افراد بسیاری این اتفاق می‌افتد و این به تنبلی ربطی ندارد. در ادامه چند دلیل دیر بیدار شدن آمده است. اگر دلایل را بدانید بهتر می‌توانید راه‌حل را بیابید.

بیشتر بخوانید: پنج کاری که افراد موفق هر شب قبل خواب انجام می‌دهند

۱. دیر رفتن به رختخواب

 یکی از دلایل دیر بیدار شدن از خواب، دیر خوابیدن است. شما ساعات خواب کافی ندارید. تماشای تلویزیون، کار با رایانه و گوشی همراه یا تا دیروقت بیرون بودن می‌توانند دلایلی برای زود خوابیدن باشند.

راه‌حل:

شما باید زودتر بخوابید. اگر برای شما بیدار شدن صبح زود اهمیت دارد باید چیزهایی را تغییر دهید. تماشا کردن تلویزیون تا دیر وقت را متوقف کنید. تا دیروقت جلوی رایانه‌تان ننشینید یا با گوشی‌همراه‌تان بازی نکنید. آیا می‌توانید یک روز را بدون گوشی همراه خود سپری کنید؟

وقتی که به هر دلیلی تا دیر وقت بیرون هستید و به منزل می‌آیید مستقیم به سمت رختخواب خود بروید و بخوابید و دیگر با تلفن صحبت نکنید، تلویزیون نبینید و هیچ کار دیگری انجام ندهید.

۲. خستگی و نداشتن انرژی کافی

علت خستگی مفرط و بی‌انرژی بودن چیست؟ راه‌های افزایش تمرکز در کار چیست؟ اگر ساعت‌های طولانی به سختی مشغول به کار کردن باشید و استراحتی نداشته باشید، انرژی شما از دست می‌رود و خسته می‌شوید.

این باعث می‌شود که صبح نتوانید زود از خواب بیدار شوید و در این وضعیت بدن بسیار به خواب نیاز دارد.

راه‌حل:

شیوه‌هایی را بیابید تا میزان کار خود را کاهش دهید. سعی کنید چند بار در روز کار را متوقف کنید و برای ۱۰-۵ دقیقه پیاده‌روی کنید.

این کار به بدن‌تان استراحت می‌دهد و نفس تازه می‌کنید. همچنین در هفته مقداری ورزش کنید البته این کار را قبل از خواب انجام ندهید. با انجام تمرینات ورزشی سلامت ذهنی و روانی خود را بهبود بخشید.

استاد احمد محمدی

اگر کارهای انسان‌های موفق را انجام دهی به همان نتایجی می‌‎رسی که آن‌ها رسیده‌اند.

استاد احمد محمدی

وقتی که خیلی خسته و کوفته هستید به رختخواب نروید. در این وضعیت خوابیدن شما دشوار می‌شود. وقتی شما دیر بخوابید، زود هم از خواب بیدار نمی‌شوید.

۳. استفاده نکردن از زنگ هشدار

چگونه مانند افراد موفق عادات صبحگاهی مفیدی داشته باشیم؟ شاید در اتاق خواب‌تان افراد دیگری هم خوابیده باشند، بنابراین شما نتوانید از زنگ هشدار استفاده کنید. شما نمی‌خواهید که صدای زنگ هشدار گوشی‌تان مزاحم دیگران شود.

راه‌حل:

باید یک زنگ هشدار ملایم بگذارید و گوشی خود را نزدیک خود قرار دهید یا راه‌حل دیگری بیندیشید.

۴. عادت داشتن به خوابیدن تا دیر وقت

بیدار شدن از خواب

ممکن است که عادت کرده‌اید تا ظهر بخوابید. بنابراین آسان نیست که به زودی از خواب بیدار شوید.

راه‌حل:

از تغییرات مثبت و موثر در کار و زندگی شخصی استقبال کنید. شما باید این عادت را تغییر دهید. تغییر خود به خود انجام نمی‌شود و به صرف اینکه شما خواهان تغییر هستید، تغییری صورت نمی‌گیرد. برای تغییر دادن این عادت باید کارهایی انجام دهید:

  • روی تکه‌ای کاغذ بنویسید که می‌خواهید صبح زود از خواب بیدار شوید و این کاغذ را جایی قرار دهید که اغلب در طول روز آن را ببینید.
  • چند بار در روز مزایا و فواید بیدار شدن صبح زود را به خود یادآوری کنید.
  • چند بار در روز برای چند لحظه تجسم کنید که ساعتی که دل‌تان می‌خواهد از خواب بیدار می‌شوید. تجسم‌سازی کنید و به ساعت نگاه کنید و آنگاه از رختخواب بیرون بیایید.
  • وقتی در شب در رختخواب هستید به تلویزیون نگاه نکنید. اما اگر به مطالعه علاقه دارید چند صفحه کتاب بخوانید. بعد از آن لامپ را خاموش کنید و به رختخواب بروید به امید اینکه سر ساعت موعد از خواب بیدار شوید.

این کارها را هر روز انجام دهید تا اینکه بیدار شدن در صبح زود برای‌تان عادت شود.

مشکل بیدار شدن

تقریبا اغلب ما با بیدار شدن از خواب مشکل داریم. اینکه صبح زود تخت گرم و نرم خود را ترک کرده و روز خود را شروع کنیم معمولا کار سختی است.

اما باید توجه داشته باشید که سحرخیز بودن نیز جز عادات افراد موفق است. افراد موفق خواب با کیفیتی نیز دارند و اغلب با بیدار شدن هنگامی که خورشید طلوع می‌کنند به انجام سر وقت کارهای خود می‌رسند.

صبح های شاد

استاد احمد محمدی

استاد احمد محمدی

سخنران انگیزشی و مربی توسعه فردی، مدرس و مشاور کسب و کار

بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» جهت آشنایی شما با عادات این افراد گردآوری شده است. با کمک این بسته می‌توانید قدم در راه‌ آن‌ها بگذارید.

در این بسته و صفحه اینستاگرام دکتر احمد محمدی، استاد احمد محمدی از عادت‌های خوب افراد موفق برای شما خواهند گفت. عادت‌هایی که تنها با صبر، تلاش و صرف اندکی زمان و البته مداومت در انجام و تمرین آن‌ها می‌توانید مسیر موفقیت را برای خود تسهیل بخشید.

2 پاسخ

  1. سلاااااام 🌷
    این گل تقدیم ب شما که دوست داری بقیه هم مثل شما شاد زندگی کنن شمایی ک تلاش میکنی تو این مشکلات و اوضای بد جامعه واسه چند لحظه ام ک شده ذهن مردمو نسبت به مشکلات دور کنی کارتون حرف نداره همینطور قوی ادامه بدین خداااااا قوتتتتت❤

    1. سلام امین عزیز

      ممنون از حسن نظر شما، خیلی خوشحالیم که آکادمی بازار کاربرانی همچون شما مهربون و بااخلاق داره.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *