بازاریابی و فروش

دوره ( فیلم ) آموزشی «ارتباط بین فرهنگی» هنجاری جدید و چالش برانگیز

امروزه با پیشرفت‌های وسیعی که در دنیای تکنولوژی صورت گرفته نوع ارتباطات هم دستخوش این تغییرات شده است. موضوع «ارتباط بین فرهنگی» نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده و باید بتوان به درستی با آن مواجه شد.

ارتباط بین فرهنگی که از مجموعه پکیج آموزشی غیر حضوری آکادمی بازار است، به شما کمک می‌تواند با تکنولوژی روز گام بردارید. با توجه به پیشرفت‌های بی‌شمار در عصر ارتباطات مرزهای جغرافیایی دیگر معنی و مفهوم قدیم را ندارند و شما می‌توانید از راه دور با افراد در سراسر جهان ارتباط برقرار کرده و تجارت کنید. حتی بدون اینکه حتی یکبار آنها را حضوری ملاقات کنید.

در دنیای امروزه داشتن ارتباط بین فرهنگی نه تنها یک موضوع مهم، بلکه یک امر ضروری است. شما علاوه بر اینکه باید زبان انگلیسی را خوب بدانید باید بتوانید طوری با افراد مختلف در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید که فاصله فرهنگی چندان احساس نشود و اختلاف فرهنگی تبدیل به یک چالش نشود.

مطالعه بیشتر: روش های بهبود ارتباطات اجتماعی

مطالعه بیشتر: ارتباطات – برنامه فکرانه – احمد محمدی

آکادمی بازار مرجع موفقیت ایران، مجموعه‌ای غنی از مقاله‌های مختلف در زمینه‌های بازاریابی و فروش، موفقیت، ذهن قدرتمند و … ارائه می‌دهد. به‌علاوه کاربران می‌توانند از دوره‌های آموزشی این مرکز همچون پکیج آموزشی غیرحضوری ذهن قدرتمند بهره برده و آن را ازطریق فروشگاه آکادمی‌ بازار تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند.

چند گام ساده تا ایجاد «ارتباط بین فرهنگی»

در این پکیج آموزشی غیر حضوری آکادمی بازار سعی داریم به شما آموزش دهیم چطور با رعایت اصولی ساده «ارتباط بین فرهنگی» غنی و صحیحی را داشته باشید. لزوم برقراری چنین ارتباطی را زمانی درک می‌کنید که در چنین موقعیتی قرار بگیرید. به عنوان مثال شما به عنوان فردی که در یک شرکت تجاری مشغول به کار هستید، هر لحظه ممکن است با چنین چالشی برخورد کنید. برقراری ارتباط اینترنتی، تلفنی یا حتی ایمیل و نامه اداری، در چنین موقعیت‌هایی باید طوری برخورد کنید تا ارتباطات بین فرهنگی تبدیل به یک مشکل جدی نشود و بتوانید از پس انجام آن برآیید.

درک اختلاف فرهنگی

زمینه‌های فرهنگی بسیاری وجود دارند که موجب به وجود آمدن چالش‌های کاری جدید می‌شوند. این موضوع حتی زمانی که کارمندان زبان مشترک دارن هم به وجود می‌آید. مثلا شرکتی که دارای دفترهای متفاوت در مکان‌های مختلف است. مثلا یکی از شعبه‌ها در آمریکا و دیگری در بریتانیا باشد، در این مورد هم اختلافات فرهنگی وجود دارد. در استراتژی بین فرهنگی باید این موضوع را در نظر بگیرد که ارسال کننده و دریافت کننده پیام از دو فرهنگ مختلف هستند.

البته شاید این موضوع خود باعث عدم اطمینان شود و ارتباط بین فرهنگی را پیچیده‌تر کند. زمانی که از فرهنگ‌ها و زیر شاخه فرهنگ‌ها اطلاعی ندارید، مهم‌ترین موضوع برای افراد، بدست آوردن درک پایه‌ای از اختلاف فرهنگی، به عنوان کلید برقراری ارتباط بین فرهنگی است. با مطالعه جزئی اختلاف فرهنگ و زبان‌ها، چگونگی برقراری ارتباط بین فرهنگی مؤثر با با افرادی که زبان مادری‌شان متفاوت است را خواهیم آموخت.

مطالعه بیشتر: بالا بردن سطح ارتباطات اجتماعی

مطالعه بیشتر: دوره آموزشی فروش حرفه‌ای برای شرکت خوشگوار توسط دکتر احمد محمدی برگزار شد

دکتر احمد محمدی
دکتر احمد محمدی

آگاهی‌مان را بالا ببریم

برای برقراری ارتباط بین فرهنگی موثر حداقل کاری که باید انجام دهیم این است که در مورد فرهنگ و زبان ماذری آنها مطالعه داشته باشیم. این موضوع به ویژه هنگام احوالپرسی و ملاقات حضوری بسیار ضروری است که آن را «مهارت ورود به ناحیه فرهنگی» می‌نامند. برای مثال روبوسی کردن با همکار به هنگام دیدار اولیه در ایالات متحده مرسوم نیست، در صورتی که در پاریس امری معمول است. و دست دادن محکم که در آمریکا پذیرفتنی است، در سایر کشورها درست نیست. به همین دلیل بهتر است کارمندان چنین سازمان‌هایی در دوره‌هایی که مربوط به آموزش ارتباط بین فرهنگی است شرکت کنند و این آداب را بیاموزند. عموما صحبت کردن، صبور بودن، داشتن ادب و نزاکت و کنجکاوی برای یادگیری، برای این کار بسیار کارآمد خواهد بود.

پکیج آموزش غیر حضوری آکادمی بازار ارتباط بین فرهنگی
پکیج آموزشی

درک متقابل داشته باشید

مرحله بعد، بهسازی، تقاضای فهم و پذیرش متقابل است. در این مرحله، معمولاً مقداری آموزش هم برای کسب نتیجه مطلوب لازم است. برای مثال، به اعضای تیم توضیح دهید، قسمتی از تیم که در دفتر استرالیا کار می کند، در ارتباطات الکترونیکی و تلفنی با تأخیر مواجه خواهند شد و همچنین اعضای دفتر هند هم تعطیلات متفاوتی خواهند داشت. بیشتر افراد حرفه‌ای این موارد را می‌دانند و سخت کار و تلاش می‌کنند تا نیازها و ابزارهای متفاوت، جهت دستیابی به اهداف مشترک را دریابند.

سخت نگیرید

برای برقراری ارتباط بین فرهنگی موثر باید این موضوع را درک کنید که به دلیل اینکه زبان انگلیسی زبان بین‌المللی است لزوما یک تاجر نباید خیلی کامل و دقیق انگیسی صحبت کردن را بلد باشد. در حقیقت تنها نیمی از 800 میلیونی که انگلیسی صحبت می‌کنند،‌ آن را به عنوان زبان اولشان یادگرفته‌اند. و افرادی که زبان دومشان انگلیسی است، نسبت به افراد بومی محدودتر هستند. به هنگام برقراری ارتباط بین فرهنگی، سعی کنید ساده، واضح، وبه دور از پیچیدگی، ارتباط خودتان با طرف مقابل را حفظ کنید. و همچنین تا زمانی که فرد را نشناخته‌اید با وی شوخی نکنید. چون بعضی شوخی‌ها در بعضی فرهنگ‌ها توهین و بی‌ادبی تلقی می‌شوند.

در صورت نیاز درخواست کمک کنید 

به دلیل اینکه زبان انگلیسی مورد استفاده بسیاری از تاجران بین‌المللی نیست شاید هنگام برقراری ارتباط بین فرهنگی با اصطلاحات و عبارتی گنگ برخورد کنید که فهم‌شان برای شما شدنی نیست. در این زمان استفاده از یک مترجم کار را برای دو طرف ساده‌تر خواهد کرد و مشکل را نیز برطرف می‌کند.

می‌توانید در قسمت بلاگ آکادمی بازار، آخرین مقاله‌های مربوط به بازاریابی و فروش، موفقیت، ذهن قدرتمند و …را مطالعه کنید و درجریان آخرین گزارش دوره‌های آموزشی آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی قرار بگیرید.

مطالب مرتبط

چند توصیه برای سخنرانی موفق
 فن بیان در مذاکره و بیزینس
فن بیان خود را با چند راهکار ساده بهتر کنید
برچسب ها

فاطمه رضوانی پور

میخوانم تا بنویسم برایتان، اکنون بهترین موهبت برای من نوشتن است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن