پرسودترین سرمایه گذاری عمر چیست؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۹ بهمن, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

پرسودترین سرمایه گذاری عمر و زندگی انسان چیست؟ چه کار کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه و سود را در زندگی از آن خود کنیم؟

زندگی هر کدام از ما از بخش‌ها و قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. ما ارتباطات خانوادگی داریم، شاغل هستیم و درآمد کسب می‌کنیم، غذا می‌خوریم و با موضوعاتی همچون تندرستی و سلامت مواجه هستیم.

برای سرمایه‌گذاری خوب و درست در زندگی باید به پنج حوزه‌ی اصلی زندگی خوتان توجه ویژه‌ای نشان دهید:

۱- شغل:

آیا شغل خودتان را دوست دارید؟ شغل ما یکی از حوزه‌های مهم زندگی ما است. اگر از شغل خود رضایت نداریم باید دنبال ریشه و دلیل این عدم رضایت باشیم. ما ساعت‌های زیادی را با شغل خودمان درگیر هستیم. پس شغل ما بسیار با اهمیت است. برای سرمایه‌گذاری روی شغل خودتان باید فکر کنید و برنامه داشته باشید. مثلا مهارت‌های جدیدی کسب کنید. نظم بیشتری به کار خود بدهید. به فکر ارتقا و پیشرفت در کار خودتان باشید. خود را توانمندتر کنید. عاد‌ت‌های بد را در شغل خود کنار بگذارید.

۲- تندرستی:

باید بتوانیم روی سلامت و تندرستی خودمان سرمایه گذاری کنیم. مراقب تغذیه‌ی خودتان باشید. از طرفی ورزش کردن را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود بگنجانید. همه‌ی این‌ها باعث می‌شود بتوانید روی جسم خود سرمایه‌گذاری کنید. تحرک داشته باشید و سعی کنید به‌صورت منظم چکاپ پزشکی داشته باشید. ببینید  آیا فردی سالم هستید؟ آیا از بیماری رنج می‌برید؟ باید در مسیر تندرستی و سالم زندگی کردن حرکت کنید. روی جس خود سرمایه‌گذاری کنید.

سرمایه

۳- درآمد:

درآمد شما چقدر است؟ آیا از درآمد خودتان راضی هستید؟ آیا خرج و دخل شما با هم همخوانی دارد؟ آیا آدم ولخرجی هستید یا به فکر ذخیره کردن پول هم هستید؟ پول خود را صرف چه چیزهایی می‌‌کنید؟ آیا به فکر افزایش درآمد هستید؟ چه برنامه‌ای برای افزایش درآمد خودتان دارید؟ روی افزایش درآمد و درست خرج کردن کار کنید و سرمایه‌گذاری کنید.

۴- روابط خانوادگی:

ارتباط شما با خانواده تان چگونه است؟ آیا فضای دوستانه در خانه‌ی شما برقرار است؟ آیا می‌توانید با خانواده‌ی خود خوش باشید یا ساعاتی که در کنار هم هستید به جنگ اعصاب می‌گذرد؟ باید روی روابط خانوادگی خود دقت کنید. بتوانید مهارت‌های ارتباطی را یاد بگیرید. اگر با همسرتان مساله دارید باید یاد بگیرید چگونه با همسر خود ارتباط برقرار کنید. یادگیری مهارت‌های ارتباطی را در الویت‌های خود قرار دهید. روی ارتباطات خانوادگی خود سرمایه‌گذاری کنید.

اگر بتوانید روابط خانوادگی و کاری درستی داشته باشید، موفق‌تر عمل خواهید کرد. خانواده پشتیبان شما خواهد بود و در سختی و آسانی تنها نمی‌مانید.

۵- اخلاق:

اخلاق شما چگونه است؟ آیا دیگران از زبان شما و نیش زبان تان در امان نیستند؟ آیا دیگران از اینکه در کنار شما باشند رنج می‌برند؟ آیا فردی مثبا و خوش اخلاق هستید یا عبوس و بد اخلاق؟ اگر اخلاق خوبی ندارید باید روی مهارت‌های ارتباطی و اخلاقی خودتان کار کنید. اخلاق بد خودتان را بنویسید و سعی کنید آنها را برای همیشه کنار بگذارید.

این طور می‌توانید روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید. از چیزی نترسید. نگران نباشید. همه ممکن است اخلاق خوب و بد داشته باشند. مهم این  است که نسبت به اخلاق بد خودتان هوشیار هستید و می‌توانید کنترل خوبی روی خودتان داشته باشید. فهرست اخلاق بد خود را بنویسید و آنها را یکی یکی کنار بگذارید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
7 قانون ثروت

روی زندگی خود سرمایه‌گذاری کنید

بهترین کار این است که روی این پنج حوزه زندگی خودتان سرمایه‌گذاری کنید. زندگی خودتان را بسازید و از چیزی نترسید. هیچ کس نمی‌‌تواند برای شما کاری انجام بدهد جز خودتان. باید بتوانید درست عمل کنید و زندگی خودتان را شکل دهید. برای حرکت در مسیر مثبت و رو به جلو همین الان شروع کنید.

کسی که روی زندگی خودش سرمایه‌گذاری نکند، روزی فرا می‌رسد که دیگر توان چنین کاری را ندارد و با انبوهی از مسایل رو به رو شده است. پیش از آنکه زندگی شما را زیر فشار قرار دهد باید فکری کنید.

همین الان آغاز کنید. قلم و کاغذ بردارید و پنج حوزه‌ی مطرح شده را یادداشت کنید. برای هر حوزه وضعیت خودتان را معلوم کنید. برنامه‌های خود را برای هر حوزه یادداشت کنید.

می توانید در بخش ویدئوهای استاد احمد محمدی بقیه‌ی ویدئوهای انگیزشی و آموزشی را مشاهده کنید. فهرستی از ویدئوهای این قسمت عبارت است از:

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی