پادکست مهارت فن بیان – برنامه فکرانه

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۱ مرداد, ۱۴۰۰
مهارت فن بیان - پادکست فن بیان

آیا تا به‌حال چیزی درباره پادکست شنیده‌اید؟ در دنیای امروز با وجود مشغله فراوان مردم، خواندن مطالب و کتاب‌ها برای کسب اطلاعات کار وقت‌گیری است و بسیاری از افراد آن را پشت گوش می‌اندازند.

در این شرایط پادکست به یاری شما می‌آید. پادکست درواقع رادیوپخشی است که در مورد موضوعات مختلف به شما اطلاعات می‌دهد. آکادمی بازار مجموعه‌ای از پادکست‌ها را به شما اراِئه می‌دهد.

در این قسمت از مجموعه پادکست‌های فکرانه، دکتر احمد محمدی با موضوع فن بیان توضیحاتی مفید در مورد مهارت فن بیان ارائه می‌دهد. اگر شما نیز نیازمند یادگیری این مهارت هستید با ما همراه باشید.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - فن بیان

پادکست فن بیان – برنامه فکرانه

در پادکست فن بیان هنگامی که از توانایی و مهارت فن بیان گفته می‌شود و اگه از آن به درستی استفاده شود می‌تواند ابزاری قدرتمند برای انجام اهداف مثبت و تاثیرگذاری بر افراد جامعه است.

شما می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های لفظی ایده‌هایی را ارائه دهید و مورد پذیرش قرار بگیرند که برای آینده شغلیتان بسیار مفید و کارساز باشد.

بهبود مهارت فن بیان

بهبود مهارت فن بیان

بهبود مهارت فن بیان با انتخاب کلمه خوب شروع می‌شود. سعی کنید کلمات مناسبی برای انتقال مفاهیم خود استفاده کنید. هرگز از کلمات قلنبه سلنبه استفاده نکنید زمانی که یک کلمه ساده و قابل فهم هم همان کار را انجام خواهد داد.

اطمینان حاصل کنید که جملات شما ساده هستند، بدون پیچ و تاب و چرخش بیش از حد. هر چقدر که می‌توانید از جملات کوتاه استفاده کنید. جملات کوتاه لزوما برای افزایش مهارت فن بیان و بهبود آن بهتر نیستند، بهترین کار این است که هنگام سخنرانی سراغ ترکیبی از جملات کوتاه و طولانی بروید.

پاراگراف‌‌های دارای ساختار خوب کلید داشتن فن بیان قوی است. اولین جمله باید دقیقا نقطه اصلی پاراگراف را منعکس کنند و شرایط کلیدی پاراگراف را معرفی کند. سپس، بقیه پاراگراف باید از این احکام پیروی کند و به مضامین کلی برسد. در نهایت، شما می‌توانید کل استدلالتان را بهبود بخشید.

برای استفاده از مهارت فن بیان خود هدف تعیین کنید و ببینید هدف شما برای استفاده از این مهارت چیست؟

  • سرگرمی
  • آموزش
  • متقاعد کردن
  • تحریک عمل و غیره

سپس؛ سخنرانی خود را در سخنرانی‌های مبتنی بر ویدئو با شبیه سازی واقع بینانه تمرین کنید.

آموزش فن بیان رایگان

آموزش فن بیان رایگان

استفاده مناسب از مهارت فن بیان که منجر به سخنرانی درست می‌شود، عملی متقاعد کننده و بسیار تاثیرگذار است. هدف آن اطلاع رسانی، آموزش، متقاعد کردن یا ایجاد انگیزه مخاطبان است.

فن بیان فقط یک ابزار مورد استفاده در سخنرانی‌ها نیست، شما از آن در زندگی روزمره نیز از آن استفاده می‌کنید. برای استفاده مناسب از فن بیان، ابتدا باید:

  1. وضعیت لفظیتان را تجزیه و تحلیل کنید – یک سخنرانی موثر است که دارای لحن باشد.
  2. مشخص کنید که می‌خواهید مخاطبانتان با چه چیزی باید ارتباط برقرار کنند.
  3. ارائه یک پاسخ استراتژیک با استفاده از ابزارهای لفظی بسیار مهم است.

هنگامی که وضعیت لفظی را تجزیه و تحلیل می‌کنید، به موارد زیر فکر کنید:

ویژگی‌های شخصی و باورهای شخصی شما بر آنچه تصمیم می‌گیرید به مخاطبان بگویید، تاثیر می‌گذارد، مانند: سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، تحصیلات، تجربیات قبلی، وضعیت اجتماعی و اقتصادی و غیره.

عوامل تاثیرگذار بر فن بیان افراد هنگام سخنرانی با پادکست فن بیان

عوامل تاثیرگذار بر فن بیان افراد هنگام سخنرانی با پادکست فن بیان

رویدادهای جاری، مکان، دوره زمانی، وضعیت سیاسی و غیره. این که سخنرانی شما کجا و چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ به عنوان مثال، ممکن است سخنرانی‌ها باید بین کشورها متفاوت باشد. موضوع سخنرانی و مخاطبان نیز از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سخنرانی شما و این که چگونه بتوانید از مهارت فن بیان خود استفاده کنید، هستند.

افرادی که فن بیان خوبی دارند و تسلط کافی بر این موضوع را به دست آورده‌اند با توجه به شرایطی که در آن قرار می‌گیرند سعی می‌کنند از این مهارت به نحو احسنت استفاده کنند و خودشان را با هر شرایطی وفق بدهند.

در عصر ارتباطات اگر نتوانیم با اطرافیان، مشتریان، خانواده، دوستان و … ارتباط موثری برقرار کنیم، نمی‌توانیم امیدی به تجربه‌ زندگی خوب داشته باشیم.

چرا برخی افراد می‌توانند به راحتی حرف خودشان را بزنند و برخی دیگر نمی‌توانند درست صحبت کنند؟ چرا برخی افراد به ‌راحتی از قدرت تکلم استفاده می‌کنند ولی برخی دیگر نمی‌توانند از قدرتی که خداوند به آن‌ها عطا کرده است، استفاده کنند؟

چه کسانی به پادکست فن بیان نیازمندند؟

افراد در برقراری ارتباط متنوع هستند. ارتباط موثر می‌تواند راهی جادویی برای موفقیت ما باز کند. وقتی صحبت از مهارت فن بیان به میان می‌آید برخی تصور می‌کنند، آموختن چنین هنری فقط مخصوص سخنران‌ها است. تصور عوام بر این است که فقط افرادی که به کارهایی همچون فروش، سخنرانی و … مشغول هستند نیاز دارند فن بیان را بیاموزند.

استاد احمد محمدی
اگر در باغچه زندگی‌ات بذر مهارت بکاری، به‌زودی گلستانی می‌شوی که بوی عطرش، معطر می‌کند فرداهایت را.
استاد احمد محمدی

اما این تصور اشتباه است. همه ما هر روز با افراد مختلفی صحبت می‌کنیم. همه ما برای برقراری ارتباط باید بتوانیم حرف بزنیم. در منزل، با خانواده، با دوستان و اقوام و در مرحله بعدی در محل کار و جامعه باید بتوانیم درست، منطقی و قدرتمند صحبت کنیم.

چگونه می‌توانم درست صحبت کردن را با پادکست فن بیان بیاموزم؟

چگونه می‌توانم درست صحبت کردن را بیاموزم؟

کلام سحر و جادو می‌کند. کلام قوی و موثر می‌تواند وضعیت ما را تغییر دهد. تصور کنید، زن و شوهری که نمی‌توانند و بلد نیستند با یکدیگر تکلم کنند، آیا می‌توانند به رابطه‌ خوب امیدوار باشند. تصور کنید مادر و فرزندی که نمی‌‌توانند با یکدیگر هم کلام شوند و حرف یکدیگر را بفهمند.

تصور کنید کارمندی که توان صحبت کردن با کارفرمای خودش را ندارد و نمی‌تواند شمرده، دقیق، واضح، روشن و مستدل در محل کار با کارمندان دیگر ارتباط برقرار کند. وقتی صحبت از فن بیان می‌شود، از طرح موضوعات ساده گرفته تا سخنرانی را پوشش می‌دهد.

اگر در یکی از وضعیت‌های ذیل قرار دارید باید برای یادگیری فن بیان حتما زمان باز کنید

  • اگر نمی‌توانید با اعتماد به نفس صحبت کنید و در جمع‌های کوچک و بزرگ حین صحبت کردن دست و پایتان می‌لرزد.
  • اگر در محل کار حرف‌های ناگفته زیادی دارید ولی بلد نیستید چگونه باید مسائل را طرح کنید.
  • اگر با دوستان و خانواده مشکل ارتباطی دارید و تصور می‌کنید دیگران شما را درک نمی‌کنند.
  • اگر احساس تنهایی می‌کنید و با هر کسی دوست می‌شوید دیگران از حرف‌های شما سو برداشت می‌کنند.
  • اگر در صورت بروز هر مشکلی به جای حل کردن عصبانی می‌شوید یا به گریه کردن پناه می‌برید.
  • اگر شغل شما به‌گونه‌ای با سخنوری و حرف زدن ارتباط دارید و باید قوی‌تر از قبل صحبت کنید.
  • اگر به فکر ارتقای وضعیت کاری خودتان هستید.
  • اگر به خودتان و رشد توانمندی‌های خودتان اهمیت می‌دهید، باید به فکر یادگیری این مهارت باشید.

تمرینات پادکست فن بیان

این واقعیت انکار نکردنی است که اگر در عصر ارتباطات کسی نتواند درست حرف بزند، اگر کسی نتواند حرف خودش را به درستی و منطقی مطرح کند، باید به فکر چاره باشد و امیدی به موفقیت خودش نداشته باشد. مهارت فن بیان، جزو مهارت‌های کلیدی است که همه‌ مردم باید آن را یاد بگیرند.

فارغ از هر شغلی که داریم، نیاز است درست صحبت کردن را یاد بگیریم. انسان تنها موجودی است که می‌تواند مهارت‌های زندگیش را کاملا بسازد.

شاید با خودتان بگویید زمان کافی برای شرکت در دوره‌ فن بیان را ندارم. آکادمی بازار، علاوه بر پادکست فن بیان امکانی در اختیار شما قرار داده تا بتوانید پکیج آموزشی فن بیان را با قیمت بسیار عالی خریداری کرده و در منزل تحت آموزش قرار بگیرید.

این پکیج می‌تواند همراه شما و قدم به قدم به شما کمک کند تا مهارت فن بیان را یاد بگیرید. برای شروع می‌توانید پکیج آموزشی فن بیان را تهیه کنید. این محصول پر از راه کار و روش‌های کاربردی برای شروع قدرتمندانه فن بیان است.

4.8/5 - (33 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی