چگونه بعد از شکست در زندگی مجددا به حرکت خود ادامه دهیم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ آبان, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

ادیسون برق را هزار و یکمین بار اختراع کرد، یعنی هزار بار شکست خورد و مایوس نشد. شاید در کلام ساده باشد تحمل هزار بار شکست خوردن و دست از تلاش بر نداشتن. وقتی به هدفتان ایمان داشته باشید نهایتا به آن خواهید رسید.

در این ویدئوی انگیزشی خواهید دید چطور افرادی موفق در پی شکستی مجدد شکست جدید را تجربه می‌کنند اما باز با عزمی راسخ‌تر مجددا می‌ایستند و دوباره شروع می‌کنند.

 

مراحل شکست خوردن در زندگی

شکست خوردن در زندگی ناشی از مراحلی می‌شوند که شاید با دانستن‌شان کمتر دچار این تجربه تلخ در زندگی شوید.

مرحله یک: یک شکست تاکتیک است. اینها اشتباهات «چطور» هستند. آنها زمانی رخ می‌دهند که شما در ساختن اینکه چطور عمل کنید، نتوانید اندازه گیری را به دقت انجام دهید و از جزئیات مطلع شوید. این اشتباهات به دلیل عدم اجرای خوب برنامه و نداشتن یک چشم انداز روشن است.

مرحله دو: شکست استراتژی است. این اشتباهات «چه» هستند. آنها هنگامی رخ می‌دهند که شما استراتژی را دنبال کنید و نتواند نتیجه مورد نظر خود را بدست آورید. می‌توانید بدانید که چرا کارهایی را که انجام می دهید انجام می دهید و می‌دانید که چگونه کار را انجام دهید، اما هنوز هم اشتباهی را انتخاب می‌کنید که برای آن اتفاق بیفتد.

مرحله سه: اینها اشتباهات «چرا» هستند. آنها هنگامی رخ می‌دهند که شما جهت مشخصی را برای خود تعیین نکنید، از نگاهی پیروی کنید که شما را به اشتباه می‌اندازد، یا نمی‌توانید درک کنید که چرا کارهایی را که می‌کنید انجام می‌دهید.

موفقیت و شکست

گاهی شما باید با دیدن اشتباهات از ادامه کار انصراف دهید و گاهی باید با آن کنار بیایید. تشخیص این تصمیم کار ساده‌ای نیست اما امیدواریم که بتوانید راه درست را انتخاب کنید. گاهی یک کار از ابتدا اشتباه بوده و باید به کل بی‌خیال آن کار یا هدف شوید. مثلا شما استعدادی در خوانندگی ندارید و با تلاش هم به نتیجه نمیرسید. چه بهتر که هر چه زودتر مسیرتان را عوض کنید و پا در عرصه‌ای بگذارید که در آینده در آن موفق خواهید بود.

اما گاهی با وجود شکست‌های مکرر باز هم نباید مایوس شوید و باید به تلاش‌تان ادامه دهید. بررسی کنید چطور، چرا و چگونه می‌توانید به هدفتان برسید. شاید باید استراتژی و عملکردتان را تغییر دهید یا از روشی دیگر برای رسیده به خواسته‌تان تلاش کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قانون ادامه دادن

اگر زندگی خود را به صورت روزمره می‌گذرانید و خالی از انگیزه هستید پس مطمئن باشید شکست همیشه در کمین شماست و آن را همیشه ملاقات خواهید کرد. باید چیزی وجود داشته باشد که در زندگی به شما اشتیاق حرکت کردن را بدهد و انگیزه لازم برای تلاش کردن را بگیرید. همه ما در زندگی یک چنین چیزی را داریم. اما بسیاری از ما هرگز زحمت فکر کردن در مورد انگیزه‌ها را به خود نمی‌دهیم و همینطور شب و روز را از پی هم می‌گذرانیم.

کاری را پیدا کنید که باعث هیجان شما شود و عاشق انجام آن باشید. حتی اگر لازم است همه چیز را امتحان کنید، فقط متوقف نشوید تا زمانی که چیزی را کشف کنید که به شما انگیزه می‌دهد.

شما اجازه می‌دهید نیروهای خارجی شما را کنترل کنند؟
آیا رئیس شما به شما می‌گوید هر روز چه باید بکنید؟ آیا زندگی شما مرتب توسط دیگران کنترل می‌شود؟ اگر به دیگران اجازه دهید به شما بگویند چه چیزی برای شما مهمتر است، این عوامل بیرونی شما را از موفقیت دور می‌کند. همه ما مخارجی در زندگی داریم و برای پرداخت آنها نیاز به درآمد است، اما همه زندگی ما را نباید تحت کنترل خود در آورد.

همه کسانی که اکنون آنها را در جایگاه خوبی می‌بینید تلاش کرده‌اند و در پی این تلاش‌ها شکست‌های زیادی را تجربه کرده‌اند. تفاوت افراد موفق و ناموفق داشتن امید و ایمان به هدف‌شان بوده است. بگذارید طعم تلخ شکست شما را در بر بگیرد. نترسید هیچ اتفاق وحشتناکی قرار نیست بیفتد. شاید در تجربه‌های نخست حس و حال بدی داشته باشید اما به مرور می‌آموزید چطور با آن‌ها کنار بیایید و دوباره از نو شروع کنید.

در بخش ویدئوهای آموزشی دکتر احمد محمدی می‌توانید ویدئوهای دیگری با موضوع نردبان موفقیت، قانون کمی تلاش بیشتر افراد موفق، نقش آمیگدال ها (بادامه مغز) در فروش و ویدئوهای آموزشی بیشتر را مشاهده کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی