هنر مبارزه و جنگیدن برای زندگی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ خرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
هنر مبارزه و جنگیدن برای زندگی

اگر به طور دقیق‌تری در مورد زندگی بیاندیشیم، خواهیم دید که زندگی از لحظه تولد تا مرگ، مجموعه‌ای از مبارزه است. آیا شما هم اکنون مشغول جنگی در زندگیتان هستید؟ آیا جنگی در زندگی خود داشته‌اید؟ یا جنگی در همین اطراف در کمین شماست؟

زندگی گاهی وقت‌ها می‌تواند بسیار بی‌رحم باشد و شما را با چالش‌ها و موانعی روبه‌رو می‌کند که بسیار سخت است. بعضی افراد نمی‌توانند در برابر این موانع مقاومت کنند و جا می‌زنند اما فرد موفق با این موانع مبارزه می‌کند. زندگی همیشه آنطور که انتظارش را داریم پیش نمی‌رود و نمی‌توان همیشه آرامش داشت.

بعضی از سختی‌ها اجتناب ناپذیر است و هرکاری هم کنیم این سختی‌ها به سمت ما می‌آیند. شما باید طریقه مبارزه در زندگی را بدانید تا بتوانید از این چالش‌ها سر بلند بیرون بیایید. دانستن نوع مبارزه می‌تواند به شما کمک کند.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

برای زندگیتان مبارزه کنید و بجنگید!

اگر بپذیریم که زندگی مجموعه‌ای از مبارزات است، پس اولین حرکت یاد گرفتن چطور مبارزه کردن است. در حقیقت، بدترین و اشتباه‌ترین کاری که می‌توان انجام داد، فرار کردن از این مبارزات است! زیرا مبارزات بخشی از زندگی هستند و اگر از آن‌ها فرار کنیم، در واقع از زندگیمان فرار کرده‌ایم!

پس بهتر است به جای فرار، نحوه مبارزه را یاد بگیریم. در این مقاله قصد داریم شیوه درست مبارزه را بررسی کنیم.

1. در مبارزه دشمن خود را بشناسید!

 در مبارزه دشمن خود را بشناسید!

باید به دقت بررسی کنید و ببینید که مبارزه واقعی شما با چیست؟ اولین دشمنی که باید ابتدا آن را نابود کنیم، دشمنی وجودی ما یعنی «نفس»مان است. ما نباید در کار خودمان کارشکنی کنیم. ما باید بتوانیم از نفس‌مان بگذریم. زیرا ما تماما روح هستیم و این نفس ماست که مانع ما برای انجام هرکاریست.

این نفس‌ماست که ترس‌ها را ایجاد می‌کند؛ این نفس ماست که ما را به هوی و هوس می‌کشاند. زمانی که خواسته‌ای در ذهن ما شکل می‌گیرد، ابتدا باید از خود بپرسیم که آیا این خواسته، خواسته نفس ماست یا روح ما؟ زیرا انسان چیزی جز روح نیست و هدف از زندگی، تنها رسیدن به خواسته‌های روح است.

وقتی اولین دشمن را نابود کردیم، نوبت به دومین دشمن می‌رسد! منظور ما از دشمن بعدی، یک شخص خاص نیست؛ بلکه موقعیت‌ها یا شرایط هستند. با شرایط بجنگید! مغلوب نشوید و تا لحظه شکست به خدا ایمان داشته باشید؛ خواهید دید که آن لحظه هرگز فرا نخواهد رسید!

اگر اکنون درگیر شرایطی هستید که مطلوب شما نیست، آن شرایط را «بد» نخوانید. چیزی تحت عنوان شرایط یا اتفاقات بد وجود ندارد. هر اتفاقی، صرفا پلی است که شما را یک قدم جلوتر می‌برد. برای بدست آوردن موفقیت، مبارزه کنید.

هم اکنون برخی از شما برای زندگی خود می‌جنگید. آیا پزشک‌تان به شما گفته است که مبتلا به بیماری خاصی هستید؟ ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که هرگز مایوس نشوید. سلول‌های بدن شما در حالت طبیعی، ساعت به ساعت می‌میرند و سلول‌های جدید بوجود می‌آیند.

بگذارید بدن شما روند طبیعی خود را طی کند. خواهید دید که به طور معجزه آسایی سلامتی شما چندین برابر خواهد شد! روحیه و احساس خوب شما، بهترین دارو برای بیماری‌تان است.

2. بدانید که هیچ جنگی همیشگی نیست!

بدانید که هیچ جنگی همیشگی نیست!

از ابتدای تاریخ تا کنون، هیچ مبارزه و جنگی همیشگی نبوده است! اگر اکنون در شرایط به ظاهر بدی هستید، شاید فکر کنید که تا آخر عمر مجبور هستید با این شرایط بسازید! شاید فکر کنید روابطتان دیگر درست نمی‌شوند، بیماریتان بهبود نمی‌یابد یا درآمدتان بیشتر نمی‌شود.

استاد احمد محمدی
زمین خوردن شکست نیست. بلکه بلند نشدن، شکست است.
استاد احمد محمدی

اما اینطور نیست! این شرایط موقت هستند و صرفا برای رساندن پیام بخصوصی به شما در زندگیتان پدید آمده‌اند. به دقت بررسی کنید و ببینید که در بر دارنده چه پیامی برای شما هستند. شاید نیاز است کار اشتباهی را کنار بگذارید یا شکرگزارتر باشید یا به خودتان بیشتر توجه کنید!

3. از تضادها در مبارزه به نفع خود استفاده کنید!

از تضادها در مبارزه به نفع خود استفاده کنید!

هر اتفاق به ظاهر بدی، یا بهتر است بگوییم که هر جنگی، می‌تواند با نشان دادن تضادها به شما باعث روشن‌تر شدن خواسته شما شود. تضادها به شما کمک می‌کنند تا بفهمید چه چیزی را می‌خواهید. به عنوان مثال ممکن است در روابط خود دچار کشمکش باشید.

این کشمکش به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید چه ویژگی‌هایی از طرف مقابل را نمی‌پسندید و در نتیجه متوجه شوید که دوست دارید شریک عاطفی‌تان چه ویژگی‌هایی داشته باشد. پس سعی کنید از هر جنگ و تضادی به سود خود استفاده کنید.

شما پیروز خواهید شد!

تا زمانی که نفس در سینه دارید، باید بجنگید. یادتان باشد که اگر قرار باشد بجنگیم و پیروز شویم، باید مشت اول را خودمان وارد کنیم! باید همیشه برای این مبارزه تمرین کرده باشید. اگر تمرین نکنید، عقب می‌کشید و کم می‌آورید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
با زندگی بجنگیم یا برقصیم؟!

این تمرین می‌تواند گوش دادن به فایل‌های صوتی انرژی بخش و انگیزه دهنده باشد؛ می‌تواند خواندن کتاب‌های مفید یا شرکت کردن در سمینارهای انگیزشی باشد. هر چیزی که به شما قدرت و انرژی دهد، سلاح شما برای مبارزه محسوب می‌شود.

زندگی یعنی مبارزه؛ شما برنده خواهید شد اگر به طور کامل خود را درگیر این مبارزه کنید. و ما این تضمین را به شما می‌دهیم که اگر مقاوم باشید، مهم نیست چه جنگی سر راه شما قرار خواهد گرفت؛ شما برای هر جنگی آماده هستید!

برای اهداف خود و دستیابی به آن‌ها مبارزه کنید و دست از تلاش نکشید و انگیزه خود را نیز از دست ندهید و آن را حفظ کنید. با شرکت در سمینارهای موفقیت آکادمی بازار ، اهداف خود را دستیافتنی‌تر از گذشته ببینید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

20 پاسخ

    1. سلام مریم عزیز
      برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی