هفت راهکار کلیدی که شما را به فردی با شخصیت مثبت تبدیل می کند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۲ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

افرادی که با کامپیوتر کار می کنند، معتقدند اگر ورودی خوبی نداشته باشند قطعا خروجی خوبی هم نخواهند داشت. در مقابل ورودی خوب، خروجی خوبی را هم در پی دارد. وقتی شما خیلی مصمم تصمیم می گیرید که کنترل ذهن خود را در دست بگیرید، احساسات و افکار منفی که از گذشته در ذهنتان مانده را حذف می کنید و تصمیم می گیرید بعد از آن یک فرد با شخصیت مثبت باشید، می توانید خودتان پدید آورنده ی تغییرات شخصیتی خود باشید. شما می شوید بهترین در شغل خودتان. تناسب ذهنی دقیقا مانند تناسب فیزیکی است اینگونه که می توانید با تمرین و آموزش صاحب اعتماد به نفس کودکان بیشتر و یک ذهن مثبت گرا و فردی با شخصیت مثبت شوید. در ادامه با 7 راهکار کلیدی آشنا می شوید که با بکارگیری آن تبدیل به یک فرد با شخصیت مثبت می شوید.

1. مکالمات درونی مثبت

با خودتان مکالمات مثبت داشته باشید. مکالمه درونی خود را کنترل کنید و از جملات مثبت و تاکیدی استفاده کنید که عبارات در زمان حال و شخصی سازی شده باشند. جملاتی مانند “من خودم را دوست دارم، من از پس این موضوع برمی آیم، من احساس عالی دارم” را بارها تکرار کنید. این دقیقا همان مدلی است که بیشتر افراد موفق اغلب مواقع با خود فکر می کنند. روانشناس ها معتقدند که 95 درصد احساسات انسان توسط مکالمات درونی در طول روز تعیین می شوند. حقیقت دردناک این قضیه این است که اگر عامدانه و آگاهانه با خودتان به روش مثبت فکر نکنید، کاملا ناخودآگاه به چیزهایی فکر می کنید که شما را ناراحت می کنند یا باعث تشویش و نگرانی شما می شوند. به یا داشته باشید که اگر ذهن شما با چیزهای مثبت پر نشود خالی نمی ماند بلکه با افکار منفی پر می شود.

2. تصویرسازی مثبت

شاید قدرتمندترین توانایی شما توانایی تصویر سازی باشد. اهداف خود را به گونه ای تصور کنید که گویی همین حالا به آنها رسیده اید. زندگی خود را از هر جهت عالی تصور کنید اما این تصویر را طوری بسازید که تصویری عالی و هیجان انگیز از هدف شما باشد. سپس این تصویر را از روی صفحه نمایش ذهنتان بارها و بارها تکرار کنید. قانون این است که تمام اتفاقات مثبت در زندگی با افکار مثبت در ذهن شما شکل می گیرد و شما کاملا می توانید تصاویری را که درصفحه ذهن شما شکل می گیرد را کنترل کنید. هرچیزی که خودتان را در ذهنتان می بینید کم کم به همان آدم با همان دستاورد ها تبدیل می شوید.

3. نزدیکی به افراد مثبت

افرادی که برای زندگی و کار انتخاب می کنید بیش از هر عامل دیگری روی احساسات و موفقیت شما اثر می گذارند چون این افراد گفتگو و تصاویر ذهنی شما را تحت تاثیر قرار می دهند. پس همین امروز انتخاب کنید که با افراد برنده و افراد مثبت ارتباط داشته باشید. افرادی که شاد و خوش بین هستند و دوست دارند در زندگی خود به جایی برسند. از طرف دیگر به هر طریقی شده از افراد منفی دوری کنید. افراد منفی منبع اولیه تمام ناخوشی های زندگی هستند. پس برنامه ریزی کنید که در طول روز با افراد منفی و پر استرس برخورد نداشته باشید. تنها همین یک تصمیم می تواند به کلی مدل فکری شما را تغییر دهد.

4. غذای ذهنی مثبت

همانطور که بدن شما برای عملکرد درست نیاز به غذای مقوی و سالم دارد. ذهن شما هم با غذای سالم، مثبت و مقوی می تواند تقویت بشود. کتاب ها، مجلات و روزنامه هایی بخوانید که مثبت و انگیزشی باشند. ذهن خود را با اطلاعات و ایده هایی تغذیه کنید که امیدوارکننده باشند و باعث شوند که درمورد خود و دنیایتان حس اعتماد به نفس و شادی بیشتری داشته باشید. در داخل ماشین یا روی تلفن همراه خودتان سی دی ها و برنامه های صوتی سازنده گوش دهید. مدام ذهن خود را با پیام های مثبتی تغذیه کنید که باعث می شوند بهتر زندگی و البته فکر کنید و در حوزه کاری موفق تر و کوشاتر باشید. فیلم های آموزشی و مثبت ببینید. برنامه های آموزشی تلوزیونی، دوره های آنلاین و همچنین مهارت تقویت کننده و امیدوارکننده دیگر که دانش شما را تقویت کنند و باعث شوند درمورد خودتان و نحوه زندگی خود احساس بهتری داشته باشید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
افراد مثبت

5. آموزش و پرورش مثبت

درواقع همه افراد در ابتدا با منابع محدودی آغاز می کنند. گاهی حتی بدون هیچ پولی، در واقع تمام دوره ثروت شان همین محسوب می شود. تمام کسانی که امروز در صدر هستند یک روزی در انتهای جدول بوده اند و بعضی از آنها بارها در طول زندگی خود به ته جدول افتاده اند. معجزه یادگیری همیشگی و بهبود شخصی همان چیزی است که شما را از فقر به ثروت، از بی پولی به رفاه و از شکست به موفقیت و استقلال مالی می رساند و این یعنی موفقیت. همانطور که جیم ران می گوید از تحصیلات مرسوم می توان پول درآورد اما در حد معمولی و این آموزش شخصی است که شما را ثروتمند می کند. وقتی شما خودتان را وقف یادگیری، رشد و بهتر شدن و پیشرفت کردن در اعمال و رفتارتان می کنید، کنترل کامل زندگی خود را در دست می گیرید و این باعث می شود که سرعت صعود شما خیلی بیشتر شود.

6. عادات سلامتی مثبت

حسابی مراقب سلامت فیزیکی خودتان باشید. فکر کنید که می خواهید 80، 90 و یا حتی 100 سال عمر کنید، کاری که باید انجام بدهید این است که غذاهای عالی بخورید، غذاهای سالم و مقوی که باید به اندازه و تازه باشند. یک رژیم غذایی عالی تاثیر فوری بر روی افکار و احساسات شما دارد. تصمیم بگیرید که حداقل 200 دقیقه در هفته ورزش های پرتحرک انجام دهید. 30 دقیقه در روز برای شنا، دوچرخه سواری و یا ورزش در باشگاه اختصاص دهید. وقتی که منظم ورزش کنید احساس سلامتی و شادی بیشتری می کنید و نسبت به کسی که تمام عصر بر روی مبل می نشیند و تلوزیون تماشا می کند، احساس کسالت و استرس کمتری می توان دارید. در دنیای شلوغ کنونی حتما به میزان کافی و مناسب استراحت داشته باشید، مخصوصا زمان هایی که استرس یا مشکل دارید. بعضی از عواملی که ما را دچار احساسات منفی مختلف می کند در واقع ضعف در عادات سالم، خستگی بیش از حد، ورزش نکردن و کار بی وقفه و بدون استراحت است. در زندگی تعادل داشته باشید.

7. توقعات و انتظارات مثبت

داشتن توقعات مثبت از قدرتمندترین تکنیک هایی است که می تواند برای تبدیل شدن به یک فرد مثبت در زندگی شما بکار بسته شود. انتظارات شما تبدیل به پیش گویی های حتمی می شوند اما اگر با دوره اعتماد به نفس پیش بینی کنید، آن پیش بینی ها در زندگی شما اتفاق می افتند. از آنجایی که می توانید انتظارات خود را کنترل کنید باید همیشه بهترین انتظارات را داشته باشید. انتظار موفقیت، دستیابی به اهداف عالی و یک زندگی فوق العاده. وقتی به صورت مداوم انتظار اتفاقات مثبت داشته باشید، دیگر نا امید نمی شوید.

وقتی ذهن شما از افکار، اطلاعات، کتاب‌ ها، گفتگو با افراد، برنامه‌ های صوتیِ مثبت،  و همچنین عقایدِ مثبت تغذیه شود، باعث مثبت و سازنده‌ تر شدن شخصیت شما می شود و تبدیل به شخصی موثر تر و قانع‌ کننده‌ تر می شوید. پیشنهاد آکادمی بازار به شما برای تبدیل شدن به فردی با ویژگی های مثبت و موفقیت در زندگی شخصی و کاریتان استفاده از محصولات مفید و کاربردی معجزه قدرت ذهن است. شما با بهره گیری از این محصولات با تکنیک ها و روش های دستیابی به اهدافتان آشنا می شوید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره آموزشی غیرحضوری”معجزه ذهن قدرتمند”

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی