نگاهی بر کتاب استیو چندلر” خودتان را دوباره بسازید”

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۲ آذر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

استیو چندلر یکی از نویسندگان آمریکایی در زمینه موفقیت و توسعه فردی است که کتاب های او به بیش از 11 زبان در سراسر جهان ترجمه شده است. او عضو هیئت علمی و مدرس مدیریت روح محور در دانشگاه سانتا مونیکا است و همچنین به عنوان مشاور در بیش از چهل شرکت بزرگ جهان فعالیت می کند.

محوریت کتاب “خودتان را دوباره بسازید” (reinventing yourself) از این نویسنده که بیشتر بر خودسازی و خودشناسی می پردازد، به طور کلی بر توضیح دو گروه از افراد تمرکزدارد و نویسنده بیان می کند که در طول سال ها کار کردن به عنوان مشاور، افراد در موقعیت های متفاوت از دودسته خارج نیستند:

1. قربانی ها  2. مالکان

قربانیان

“قربانی کسی است که قدرت را به‌مثابه چیزی ورای کنترل خویش می‌بیند. قربانیان بر حسب عادت، سبکی غریب و بدبینانه در دیدگاه و توصیفشان از دنیا و مردم دارند. و گرچه این قربانی بودن اغلب ممکن است یک عمر طول بکشد، فقط عادت است. وقتی درک شود، به‌سرعت [چیزی] جایگزین [آن] می‌شود.”در واقع قربانی فردی است که در هر شرایطی در تلاش است تا خود را تبرعه کند. بیشتر مواقع خود را مظلوم جلوه می دهد و همواره افکار منفی را در ذهن خود می پروراند. به جای اینکه به دنبال راهی برای حل مشکل خود باشد شروع به بهانه گیری و منفی بافی می کند. در بیشتر مواقع تسلیم شدن و شکست را بر تلاش برای بیرون آمدن از تنگنا ترجیح می دهد.

مالکان

در مقابل این گروه مالکان قرار دارند که استیو چندلر اینطور آن ها را معرفی می کند. “مالکان مسئولیت کامل زندگی‌شان را به عهده می‌گیرند. آن‌ها حتی مسئولیت سطوح انرژی خود را، در هر حالتی که باشند، به عهده می‌گیرند. آن‌ها به طور مداوم از قدرت روح انسانی بهره‌برداری می‌کنند. آن‌ها از این روح به منزله آتشی برای ساختن و پرداختن و سپس بازآفرینی کسی که هستند استفاده می‌کنند. آن‌ها برای تامین انگیزش خود به دنبال منابع بیرونی نمی‌گردند. آن‌ها منتظر رستگاری نمی‌مانند. آن‌ها آرزو نمی‌کنند که ای کاش در جای دیگری بودند. مالکان با ناتانیل براندن انگیزه‌دهنده هم‌عقیده‌اند که: «کره زمین ستاره دوردستی است که باید راهی برای رسیدن به آن پیدا کنیم.»”

مالکان را میتوان جنگجویانی نامید که برای دستیابی اهدافشان میجنگند. از اینکه از منطقه امن خود بیرون بیایند ترسی ندارند و همواره به دنبال حل مشکل هستند. این افراد همیشه سعی دارند که نیمه پر لیوان را ببینند و در عین حال به دنبال پر کردن نیمه دیگر آن هستند. روحیه ریسک پذیری بالایی دارند و انگیزه خود را با شکست از دست نمی دهند. می توان گفت که سلاح مخفی این افراد مثبت اندیشی آن هاست. قربانیان بیشتر “نمی توانم” را بکار میبرند در حالی که مالکان “می توانم ” را بیشتر دوست دارند. مالکان بیشتر از “مشغولم” استفاده می کنند در حالی که قربانیان اغلب می گویند “گرفتارم”.

 

reinventing yourself

خودتان را محک بزنید

طرز نگرشی که استیو چندلر به انسان ها دارد بسیار منحصر بفرد است. چیزی که در اینجا می تواند مورد بحث قرار گیرد این است که بتوانیم تشخیص دهیم که ما جز کدام گروه هستیم؟ در شرایط مختلف بیشتر تمایل داریم که قربانی باشیم یا مالک؟ آیا حاضر هستیم برای رسیدن به اهدافمان تلاش کنیم و همه چالش هارا بپذیریم یا با برخورد با اولین مشکل عقب می کشیم و زانوی غم بغل می گیریم؟ پس از گذراندن این مرحله و تشخیص این موضوع می توان تغییر را شروع کرد. همانطور که در کتاب اشاره شده است قربانی بودن مجموعه ای از عادت هاست با تشخیص این عادت های مخرب و جایگزینی در مرحله اول و ترک این عادات می توانیم از یک قربانی منفی باف به یک مالک مثبت اندیش تبدیل شویم.

تلاشی برای تغییر

هیچ وقت برای تغییر دیر نیست. فقط باید قدم اول را بردارید و از همین حالا شروع کنید. ممکن است در یکی دوروز اول فکر کنید که هیچ کاری نمی کنیداما در واقع شما کاری را انجام داده اید که خیلی از افراد حتی میلی به انجام آن ندارند. خیلی از افراد تا آخر عمر قربانی می مانند و همانطور از دنیا می روند اما شما با همان برداشتن قدم اول نشان می دهید که میل به تغییر و شروع دوباره دارید. اگر از یکنواختی زندگی و فکر و خیال منفی که همواره در سرتان می چرخند خسته شده اید پیشنهاد می کنم که این کتاب متفاوت  را بخوانید و با بهره گیری از دیگر راهکار های توسعه فردی به ساختن دوباره شخصیت خودتان مشغول شوید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
خودت را دوست داشته باش

تغییر، عاملی است که ما هنگامی که به یکنواختی زندگی خود پی می بریم به آن نیاز داریم. ممکن است که خیلی مشتاق بدست آوردن آن باشیم اما ندانیم که چطور و چگونه باید کار را شروع کنیم. در اولین قدم باید بدانیم که چرا می خواهیم تغییر کنیم و دوم اینکه چه چیز هایی را باید در درون خود تغییر دهیم. آکادمی بازار با سال ها تجربه در حوزه خود شناسی و توسعه فردی می تواند همراه خوبی برای شما در این راه باشد. به زودی سمینار بزرگی در حوزه موفقیت و فاکتور های لازم برای آن توسط استاد احمد محمدی برگزار می شود که در آن در مورد این موضوع نیز مطالبی گفته می شود. می توانید برای شروع روی لینک زیر کلیک کرده و از سرفصل های سمینار و نحوه ثبت نام مطلع شوید:  

 سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی