تاثیر نگرش مثبت و نگاه خوب در زندگی را دست کم نگیر

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۰ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۸ فروردین, ۱۴۰۱
انجمن شاعران مرده
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فیلم سینمایی «انجمن شاعران مرده» محصول ایالات متحده آمریکا است که در سال ۱۹۸۹ نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای رابین ویلیامز، بهترین کارگردانی برای پیتر ویر و جایزه اسکار بهترین فیلم شد. داستان معلمی که تاثیر بسیار زیادی را در روح و روان شاگردانش گذاشته و با حس مثبتی که دارد تلاش می‌کند آنها را در مسیر درست هدایت کند، او می‌خواهد تک تک آن بچه‌ها آینده‌ای درخشان برای خودشان بسازند. تاثیر نگرش مثبت در زندگی‌شان را به آنها گوشزد می‌کند و می‌خواهد از همین ابتدای راه نگاهشان را تغییر دهند.

بعضی‌ها معتقدند که اینها همه حرف است و وقتی مثبت اندیش شده‌اند هم زندگی‌شان تغییر خوبی نکرده است. حقیقت این است که این تغییر نگرش باید ابتدا از درون هر فرد باشد، یعنی تنها با زبان و خوب حرف زدن چیزی عوض نمی‌شود. طرز فکر، زبان و عملت باید مثبت شود تا زندگی‌ات مثبت شود.

تاثیر نگرش مثبت بر کارآیی، سلامتی و مهارت‌های شما

تحقیقات نشان می‌دهد که مثبت اندیشی چیزی بیش از خوشبختی یا نشان دادن نگرش خوش بینانه است. افکار مثبت می‌توانند ارزشی واقعی در زندگی شما ایجاد کنند و در ساخت و تقویت مهارتهایتان به شما کمک کنند و از شما فردی شاد و سرزنده بسازند.

۱. امید

اگر نگرش مثبت داشته باشید وقتی دیگران کاری جز انتقاد و شکایت ندارند، شما بر روی مردم تمرکز می‌کنید، به همه چیز درست و دقیق نگاه می‌کنید و بر روی آنچه می‌توان انجام داد نه بر آنچه بود و آنچه هست، تمرکز می‌کنید، برای شما کار نشد ندارد و هیچگاه امیدتان را از دست نخواهید داد. شما قوانین را زیر پا می‌گذارید و به جهانیان نشان می‌دهید که چطور برای شما غیرممکن وجود ندارد. شما باید امیدوار باشید. بدون امید زندگی بی معنی است.

۲. تقویت اعتماد به نفس

شاید تا به حال دقت نکرده باشید که قدرت کلمات شما چه‌ها که نمی‌توانند انجام دهند و چه تاثیرات فوق‌العاده‌ای که روی دیگران نمی‌گذارند! کلمات قدرت تخریب و التیام دارند. وقتی کلمات درست انتخاب شوند، می‌توانند دنیای ما را تغییر دهند.

با زیباسازی افکار خود، وقتی از کلمات مهربان با خودمان و دیگران صحبت می‌کنیم، به دنبال ایجاد فرصت به جای موانع، با جستجوی چیزهای خوب در خود و دیگران و با ستایش صفات خوب به جای موارد بد، باعث تقویت دوره اعتماد به نفس خودمان و کسانی که با آنها در تعامل هستیم می‌شویم. اینطور است که علاوه بر خودمان بر دنیای اطرافمان هم تاثیر مثبت می‌گذاریم.

۳. تأثیر مثبت

با داشتن نگرشی مثبت، نه تنها با تلاش مداوم به دنبال راه‌هایی برای به وجود آوردن خوبی و نیکی بر روی تمام دنیا از طریق کارهایی که انجام می‌دهید، تأثیر مثبتی بر زندگی مردم خواهید گذاشت بلکه تأثیر مثبتی بر جهانی که همه ما زندگی می‌کنیم می‌گذاریم، زیرا شما نمی‌توانید به کسی کمک کنید بدون اینکه به خودتان کمک کنید و بدون کمک به کل دنیا.

خود را کاملاً به اطرافیان هدیه دهید. با نعمت‌های که خداوند به شما داده سخاوتمند باشید. یک نگاه مهربان می‌تواند به دردی برسد که فقط دلسوزی می‌تواند آن را درمان کند.

نگرش مثبت
نگرش مثبت

۴. بیداری

با داشتن نگرش مثبت، به افراد کمک می‌کنید که بیدار شوند و به آنها بگویید که چقدر به آنها اعتقاد دارید و به آنها نشان می‌دهید که چقدر به نیازها و خواسته‌های آنها اهمیت می‌دهید. بنابراین بسیاری از ما بخش اعظم زندگی خود را به صورت خودکار انجام می‌دهیم و با مردم متفاوت رفتار می‌کنیم و با ستایش در مقابل انتقاد، مهربانی وجودشان را بیدار می‌کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
تغییر باورهای ذهنی و در دست گرفتن سرنوشت خودمان

۵. زندگی معنادار

هر وقت به عنوان یک مدیر، کارفرما یا سرپرست افراد را برای انجام کار مثبتی گرفتید، آنها را ستایش کنید و به آنها بگویید که چقدر ارزشمند هستند. به آنها بگویید چقدر دنیا به استعدادهای بی‌نظیرشان احتیاج دارد و چگونه جهان بدون آنها ناقص خواهد بود. کاری کنید که بسیاری از افراد منبع الهام باشند و بدانند که با آوردن معنا و هدف در زندگی خود، الهام بخش دیگران هم می‌شون و مانند چرخه‌ای به دیگران کمک می‌کنند تا همین کار را انجام دهند.

۶. هدیه عشق

افراد به دنبال الهام هستند، آنها به دنبال الگوهایی هستند، کسی که بتوانند از او یاد بگیرند، کسی که بتواند الهام بخش‌شان باشد و آنها را توانمند سازد، به دنبال کسی هستند که بتواند در ترس‌های زندگی کمکشان کند. اینطور با نگرش مثبت، به آنها کمک می‌کنید تا دقیقاً همین احساسات را دریافت کنند.

۷. خوشبختی

در پایان، شما به خود و تمام دنیا هدیه خوشبختی را ارائه می‌دهید. هنگامی که خودتان به جایی رسیدید که بتوانید خود را به طور کامل بپذیرید، جایی که می‌توانید از کسی که هستید و چه چیزی که دارید راضی باشید، می‌توانید از شادی اطرافیان خود نیز خوشحال شوید. جهان بیرون چیزی نیست جز تصویری از دنیای درونی ما.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی