نقطه آغاز تمام دستاوردها اشتیاق است

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۶ آبان, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

هر موفقیتی از اشتیاق شروع می‌شود. این خیلی ساده است اگر شما تمایل و اشتیاق زیادی نداشته باشید، هرگز وقت و انرژی خود را صرف رسیدن به هدفتان نمی‌کنید و خود را به دردسر نمی‌اندازید. اگر زندگی خود را بررسی کنید و در مورد موفقیت‌های خود فکر کنید خواهید دید که پشت پرده‌ی همه‌ی آنها اشتیاق وجود داشته است. حتی تحقق کوچکترین هدف هم مستلزم خواستن و اشتیاق  است. هر کاری را که بخواهید بکنید از جمله برخاستن از صندلی، پختن کیک، خواندن کتاب، یادگیری مهارتی جدید یا ایجاد کسب و کار در وهله اول باید تمایل به آن کار داشته باشید.

آیا دوست دارید:

  • یک قهرمان موفق شوید و مدال بگیرید؟
  • مالک یک کسب و کار باشید؟
  • یک هنرپیشه یا خواننده مشهور شوید؟
  • وزیر یا رئیس‌جمهور مهم شوید؟
  • نویسنده موفق شوید؟
  • یک همسر خوب، پدر و مادر خوب یا دوست خوبی باشید؟
  • زبان خارجه را به خوبی صحبت کنید؟

اگر جوابتان مثبت است شما باید اشتیاق لازم را داشته باشید.

چرا اشتیاق و میل نقطه آغاز تمام دستاوردهاست؟

میل و اشتیاق داشتن به شما انگیزه، همت، قدرت و انرژی می‌دهد تا هدفتان را دنبال کنید و تسلیم موانع، مشکلات و تناقضات نشوید. در هر صورت میل و اشتیاق شما را در مسیر قرار می‌دهد. یک میل، آرزو و رؤیای ضعیف آنقدر قوی نیست که شما را به جلو پیش برد و به هدف برساند. میل و اشتیاق همانند نیروگاهی است که برق تولید می‌کند. بدون این نیروگاه به احتمال زیاد چیز زیادی به دست نمی‌آورید. وقتی که میل و اشتیاق زیاد باشد موفقیت را در پیشِ‌رو می‌بینید و تمام توجه و تلاشتان را برای آن صرف می‌کنید. زمانی که ناپلئون هیل گفت: ” نقطه آغاز تمام دستاوردها اشتیاق است” می‌دانست که چه می‌گوید. او موضوع موفقیت را فهمیده بود و با افراد موفق بسیاری در زمان خودش دیدار کرده بود. کتاب او با عنوان «بیندیشید تا ثروتمند شوید» که سال‌ها پیش نوشته شده، هنوز بسیار مشهور است.

موفقیت چیزی بیش از پول، دارایی و مقام است

وقتی صحبت از موفقیت و دستاورد می‌شود اغلب مردم فکر می‌کنند که منظور پول، دارایی و مقام است. درست است اینها موفقیت هستند اما موفقیت شامل چیزهای بیشتری می‌شود. موفقیت در حوزه‌های مختلفی چون ورزش، نوشتن، آموزش، خود-بهسازی، مدیتیشن و غیره نیز وجود دارد که باعث ترقی افرادی چون استیو جابز، بیل گیتس، وارِن بافت و مارک زاکر بِرگ شد. خواستن و اشتیاق بود که باعث موفقیت اُپرا و مَدونا شد. اکثر افراد برای رسیدن به مدارج عالی اشتیاق ندارند و وقت خود را صرف چنین پروژه‌هایی نمی‌کنند و شوق زیاد و همت والا را برای رسیدن به اهداف بزرگ ندارند. اما هر رؤیا و هدفی هرچند کوچک باشد مستلزم اشتیاق و خواستن است تا به آن نیرو بخشد.

شاید میل و اشتیاق شما در موفق شدن در شغل، ترفیع رتبه، پول زیاد، محبوبیت در بین دوستان، داشتن ماشین جدید یا خرید خانه بزرگ باشد. اینها خواسته‌های معمولی اغلب افراد است و اشتیاق و خواستن نیز نقطه شروع برای رسیدن به آنهاست. همیشه جمله ناپلئون هیل را به خاطر داشته باشید: ” نقطه آغاز تمام دستاوردها،  اشتیاق است.در این جمله اشتیاق به معنای بلند همتی است و چیزی نیست که امروز باشد و فردا از بین برود. برای موفقیت باید یک میل و اشتیاق دائمی داشته باشید. آن باید َآنقدر قوی باشد که در رسیدن به هدفتان هیچ ‌چیزی مانع شما نشود و شما را دلسرد نکند. اشتیاق داشتن و خواستن آنچه که می‌خوانید یا می‌بینید کافی نیست بلکه با وجود هر سختی و مانعی باید پشتکار داشته باشید و دائماً تلاش کنید. اشتیاقتان باید آنقدر قوی باشد که از طریق آن بتوانید به موفقیت برسید.

نقل‌های دیگری از ناپلئون هیل

  • ” اگر نمی‌توانی کارهای بزرگی انجام دهی، کارهای کوچک را به شیوه‌ای بزرگ انجام بده.”
  •  ” هیچ چیز به جز خودت نمی‌تواند برایت موفقیت را به ارمغان آورد.”
  • ” قدرت و رشد تنها از طریق تلاش و مبارزه‌ی مداوم به دست می‌آید.”
  • ” اشتیاق نقطه آغاز تمام دستاوردهاست، نه یک امید، نه یک آرزو بلکه تمایل و آتشین که بر همه چیز برتری دارد.”
  •  ” دیدگاه‌ها و رؤیاهایت را گرامی بدار چراکه آنها فرزندان روح تو و طرح اولیه برای موفقیت‌های نهایی‌ات هستند.”
  •  ” برای برنده شدن یک اصل وجود دارد و آن تعیین هدف است. یعنی هر کسی باید بداند که چه چیزی می‌خواهد. همچنین انگیزه‌ای قوی برای به دست آوردن آن داشته باشید.”
  • ” تلاش تنها زمانی نتیجه می‌دهد که فرد دست از آن نکشد.”
استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
آغاز کنندگان

در کودکی زمانی که معلم تمرین هایی را به عنوان تکلیف خانه به ما می داد همیشه باعث غمگین شدن ما می شد. انجام دادن آن ها برای ما آنقدر سخت بود که بعضی از ما تا روز جمعه هم به سراغ آن ها نمی رفتیم و در آخر،  شب جمعه با اجبار مادرمان به انجام آن ها می نشستیم؛ ولی اگر همان معلم سر زنگ نقاشی تکلیف می داد که از گلدان خانه مان بهترین نقاشی را بکشیم و جلسه بعد به کلاس بیاوریم، ما ساعت های تمام مشغول به کشیدن بهترین طرحی میشدیم که می توانستیم از آن گلدان بکشیم. هر دوی این اعمال جزو تکالیف ما بودند و باید آن ها را انجام می دادیم اما همانطور که خودتان در جریان هستید کیفیت عملکرد ما در هرکدام کاملا متفاوت بود. دلیل این تفاوت چیست؟ تفاوت، در میزان اشتیاق ما برای انجام هرکدام از این دو اعمال است. اشتیاق عاملی است که نحوه عملکرد مارا در یک موضوع مشخص می کند. مثلا اگر شما عاشق شغلتان باشید، دیگر برای بیدار شدن در صبح مشکلی ندارید، چه بسا برای شروع روز خود نیز لحظه شماری هم بکنید. اما اگر اشتیاقی برای انجام کار خود نداشته بشید حتی شب هنگام خوابیدن از فکر بیدار شدن در صبح هم بهم می ریزید. پس برای ادامه مسیرتان باید کاری را پیدا کنید که حتی فکر انجام آن نیز شوری در درونتان ایجاد کند. برای اینکار باید خودتان را به اندازه کافی بشناسید و از علایق خود باخبر باشید.  اما چگونه در این راه قدم بگذاریم؟ دکتر احمد محمدی و تیم آکادمی بازار تکنیک ها و راهکار هایی را در اختیار شما قرار می دهند که با کمک آن ها می توایند استعداد ها و توانایی های خود را کشف کرده در راه تقویت آن ها قدم بگذارید. برای برداشتن قدم اول می توانید در سمینار بزرگ موفقیت شرکت کنید. جهت ثبت نام رو لینک زیر کلیک نمایید: 

 سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی