نقش مشکلات در زندگی ما چیست؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۳ آبان, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۹ خرداد, ۱۴۰۱
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

آیا تا به حال در مورد نقش مشکلات اعم از مشکلات زندگی، مشکلات خانوادگی، مشکلات جوانان، مشکلات روانی ، مشکلات اقتصادی و مشکلات اجتماعی و … فکر کرده‌اید؟

این روزها افراد بسیاری را اطراف خودمان می‌بینیم که از مشکلات مختلفی اعم از مشکلات زندگی، مشکلات خانوادگی، مشکلات جوانان، مشکلات روانی ، مشکلات اقتصادی و مشکلات اجتماعی و بسیاری دیگر رنج می‌برند. برخی تصور می‌کنند، خداوند عده‌ای را با مسایل و مشکل پیچیده و لاینحل در این دنیا رها کرده و در عوض عده‌ای دیگر را بدون هیچ‌گونه مساله و مشکل و در کمال آسایش آفریده است.

چنین تصوری نه تنها مشکلی از مسایل موجود ما حل نمی‌‌کند، بلکه باعث می‌شود به موجودی ضعیف‌تر از قبل نیز تبدیل شویم. بی‌شک، هر کسی در این دنیا یا مسایلی متناسب با سطح آگاهی خودش دست‌وپنجه نرم می‌کند. هیچ حرکت خداوند بدون حکمت و دلیل نیست و هیچ اتفاقی در زندگی ما بی‌دلیل رخ نمی‌دهد. قبل از هر چیز و قبل از ورود به موضوع نقش مشکلات در زندگی‌مان باید این نکته‌ی مهم را سرلوحه‌ی همه‌ی اتفاقات و وقایع  درنظر بگیریم:

خداوند تنها پشتیبان و تنها یاور ما است و حتی در بدترین شرایط نیز ما را تنها نمی‌گذارد. به خداوند اعتماد داشته باشیم و بدانیم در نهایت تنها تکیه‌گاه ما در زندگی خداوند است.

وقتی بدانیم در این دنیا تنها نیستیم و پشتیبان و حامی قدرتمندی همچون خداوند آسمان‌ها و زمین داریم، می‌دانیم قرار نیست مشکلات و مسایل را به‌تنهایی حل کنیم و دست قدرتمندی در کنار ما، همراه ما و همیشه با ما است. با این نگاه وارد موضوع نقش مشکلات در زندگی می‌شویم.

دکتر احمد محمدی

نقش مشکلات در زندگی ما

یکی از سوالاتی که بسیاری از مخاطبان آکادمی بازار با آن روبرو بوده و بارها به‌صورت حضوری یا از طریق مسیرهای ارتباطی آنلاین مطرح کرده‌اند، آن است که: نقش مشکلات در زندگی ما چیست؟

دکتر احمد محمدی موسس آکادمی بازار در ویدئوی آموزشی «نقش مشکلات» به این سوال مهم پاسخ می‌دهد که مشکلات چه نقشی در زندگی ما دارند؟ آیا همه مشکل و مساله دارند؟ اصلا چرا ما انسان‌ها در زندگی مشکلات مختلفی داریم؟ چه برخوردی باید با مشکلات و مسایل زندگی مان داشته باشیم؟ اگر مشکلات و مسایل در زندگی ما نبود چه اتفاقی می‌افتاد؟

درنظر داشته باشید مشکلات و شکست‌ها سمومی هستند که پادزهرش در دستان توست. گاهی ذهن ما آنچنان درگیر مسایل و مشکلات مختلف می‌شود که قدرت تشخیص و درک شرایط را از دست می‌دهد. به ‌همین دلیل در شرایطی قرار می‌گیریم که اصلا متوجه نیستیم داریم چه کار می‌کنیم. در ویدئوی آموزشی می‌بینیم که چگونه می‌توانیم نگاه خودمان را به مشکلات عوض کنیم. مشکلات دیگر برایمان آزاردهنده نخواهند بود و شرایط زندگی هر چند بر ما تنگ آید، نخواهد توانست ما را از پای در بیاورد.

تجربه نشان داده است که اغلب مردم درک و تصویر درستی از مسایل و مشکلات ندارند. اغلب نمی‌دانند، فلان مساله چطور به‌وجود آمد؟ چطور باید حل شود؟ و نکته‌ی مهم‌تر اینکه فلان مساله یا مشکل چه کارکردی در زندگی من دارد؟

اگر شما نیز با مشکلات و مسایل مختلفی در زندگی‌تان دست‌وپنجه نرم می‌کنید. اگر خواهان ایجاد تغییراتی در نوع نگرش و نگاه خودتان نسبت به زندگی هستید، با ما همراه شوید. می‌توانید مقاله‌ی کلید حل مشکلات را در دست بگیرید را مطالعه کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - تنبلی

از مشکلات خانوادگی تا مشکلات روانی و مشکلات مالی 

گفتیم هر کسی ممکن است مشکلی در زندگی داشته باشد. وقتی به این باور رسیدیم که هیچ مشکلی فراتر از توان ما برای حل کردن آن نیست، می‌توانیم امیدوار باشیم که به‌زودی مشکل‌مان حل خواهد شد.

هر مساله‌ای که دارید می‌توانید با توانمند کردن خودتان راهی برای حل شدنش پیدا کنید. باید مسیری درست برای حل کردن مساله پیدا کنید. فراموش نکنید که مشکلات و شکست‌ها سمومی هستند که پادزهرش در دستان توست. باید مهارت‌های لازم را کسب کنیم. مثلا باید بدانیم که  چگونه هنگام مواجهه با مشکلات روحیه خود را از دست ندهیم؟ و راهکارهایی را در چنین شرایطی در پیش بگیریم.

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که باید و لازم است مسئولیت صددرصد مشکلاتتان را بر عهده بگیرید و از همین امروز شروع کنید. کسی نیست که بیاید و مشکلات شما را حل کند. خودتان هستید که باید دست به کار شوید. شاید با خودتان بگویید وقتی مشکلی پیش می‌آید زمام امور از دست تان خارج می‌شود، ما به شما می‌گوییم که چگونه در طوفان مشکلات و دغدغه ها، آرامش درونی مان را حفظ کنید. نگران نباشید و مشکلاتتان را همانند تجربه های جدید در زندگی بدانید. باور کنیم که فرصت زندگی کوتاه است؛ قدر آن را بدانیم.

ما باید یاد بگیریم خودمان را دوست داشته باشیم. وقتی دوست داشتن خودمان را یاد بگیریم به حل و فصل کردن مسایل خودمان اهمیت می‌دهیم. به شما توصیه می‌کنم مقاله‌ی خودت را دوست داشته باش را حتما بخوانید و مطمئن باشید که جذابیت درونی می‌‌تواند از شما فردی محبوب و دوست داشتنی بسازد.

آکادمی بازار مرجع موفقیت ایران، مجموعه‌ای غنی از مقاله‌های مختلف در زمینه‌های بازاریابی و فروش، موفقیت، ذهن قدرتمند و … ارائه می‌دهد.

4/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی