اگر خواهان ذهن و جسمی سالم هستید، تغذیه سالم را فراموش نکنید

کتاب های تغذیه سالم
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

اهمیت تغذیه در زندگی به اندازه‌ای مهم است که نویسندگان و دانشمندان زیادی در مورد آن تحقیق کرده و کتاب نوشته‌اند. تغذیه سالم می‌تواند بر سلامت ذهن و جسم تاثیر بگذارد.

برای داشتن سیستم عصبی سالم و جایگاه تغذیه در زندگی، بررسی‌ها و تحقیقات بی‌شماری صورت گرفته و همچنان نیز مورد مطالعه قرار می‌گیرد. هنگامی که درباره خوردن یک رژیم غذایی متعادل فکر می‌کنید، ممکن است تأثیراتی را که می‌تواند بر سلامت قلب داشته باشد در نظر بگیرید. مطمئناً، رویکرد اندیشمندانه به آنچه مصرف می‌کنید می‌تواند از توانایی این عضو عضلانی در پمپاژ خون سالم به بدن خود پشتیبانی کند و از تنظیم فشار خون گرفته تا کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی به همه چیز کمک کند.

اما نحوه تغذیه بدن و تأثیراتی که بر عملکرد شما دارد، در اینجا متوقف نمی‌شود. در حقیقت، آنچه شما می نوشید و می‌خورید، بر انواع ارگان‌ها و سیستم‌هایی نیز تأثیر می‌گذارد که باعث زنده ماندن و رشد شما می‌شود. این شامل سیستم عصبی شامل مرکز کنترل بدن شما، مغز و ستون فقرات است و به اعصاب دیگر بدن شما که از سیستم عصبی مرکزی تا عضلات اسکلتی، بازوها، پاها و انگشتان شما منتقل می‌شود، امتداد دارد.

غذاها و مواد مغذی کمی وجود دارد که از یک سیستم عصبی سالم پشتیبانی می‌کنند.

مطالعه بیشتر: موثرترین کتاب‌ها در زمینه شادی و خوشبختی در سال ۲۰۱۹

مطالعه بیشتر: با جدیدترین کتاب‌های کار گروهی در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید

نگاهی گذرا به تاثیر تغذیه در زندگی و سلامت مغز

مطمئناً، تغییر رژیم غذایی می‌تواند سلامت مغز را تقویت کند. به دنبال رژیم غذایی MIND، دو رژیم غذایی سالم قلب شمال: DASH و رژیم های سنتی مدیترانه‌ای، که تحقیقات نشان می‌دهد می‌تواند به محافظت در برابر پیشرفت بیماری آلزایمر و زوال عقل کمک کند. رژیم MIND بر غذاهایی مانند سبزیجات دارای برگ سبز که پر از لوتئین است که ممکن است به جلوگیری از افت شناختی کمک کند. انواع توت ها، آجیل، لوبیا و غلات کامل و ماهی حداقل هفته ای یکبار تأکید می‌کند. روغن زیتون به عنوان روغن استفاده می‌شود. این رژیم همچنین مردم را به خوردن کمتر از چهار وعده گوشت قرمز و فرآورده های گوشتی فرا می‌خواند و از شر خوردنی‌های سنگین‌تر از شیرینی گرفته تا غذای سرخ شده با کره نیز رها می‌شود.

صحبت از ویتامین‌های B، هنگام صحبت از سیستم عصبی، متخصصان بر اهمیت حیاتی مقادیر کافی B12 تأکید می‌کنند. دکتر آرتمیس سیموپولوس می‌گوید: «از میان ویتامین‌ها، ویتامینی که برای رشد مغز و همچنین برای حفظ یا جلوگیری از افسردگی یا دژنراسیون مغز در افراد مسن بسیار مهم است، ویتامین B12 است.»

میزان کافی B12 برای حفظ غلاف میلین، که اعصاب را احاطه کرده و از آن محافظت می‌کند، بسیار مهم است. کمبود این ویتامین می‌تواند منجر به آسیب دیدن غلاف میلین و مشکلات عملکرد عصب شود. وی گفت: «بعضی از افراد دچار کم خونی وحشتناکی هستند. آنها چیزی را ندارند که به نام یک عامل ذاتی در معده آنها وجود دارد که به جذب B12 کمک می‌کند. عوارض ناشی از این وضعیت می‌تواند از مشکلات قلبی گرفته تا آسیب عصبی باشد، که Salge Blake به آن اشاره می کند،که ممکن است فرد احساس سوزن و بی حسی در بازوهای خود کند.

برای مادران باردار و کسانی که در حال تلاش برای بچه‌دار شدن هستند، متخصصان همچنین بر اهمیت ویتامین B دیگری به نام فولات تأکید دارند. این ماده مغذی در ایجاد لوله عصبی، پیشرونده سیستم عصبی در جنین، که به مغز و نخاع تبدیل می‌شود، است. سلژ بلیک می گوید: «این بسیار مهم است که مادر اسید فولیک را مستقیماً در هنگام برداشت از بدن بخورد، زیرا این وقتی لوله عصبی در کودک شکل می گیرد اگر مقادیر کافی ندارید، به طور بالقوه می‌تواند خطر نقص لوله عصبی در کودک را افزایش دهد. کاملاً رشد نکند، معمولاً منجر به زایمان یا مرگ نوزاد در مدت کوتاهی پس از تولد می شود.»

مطالعه بیشتر: معرفی پرطرفدارترین کتاب‌های مدیریت استرس در سال ۲۰۱۹

مطالعه بیشتر: معرفی پرفروش‌ترین کتاب‌های پیشرفت شخصی و موفقیت ۲۰۱۹

کتاب‌های مفید در زمینه تاثیر تغذیه در زندگی و سلامتی

اگر برای سلامتی خود ارزش قائل هستید بهتر است سراغ مطالعه کتاب‌های مفید در این زمینه بروید. داشتن مطالعه شما را از آخرین اخبار در این زمینه آگاه کرده و به شما کمک می‌کند سالم‌تر باشید و کمتر به بیماری‌ها دچار شوید.

۱. خداحافظی با شکر: رژیم‌ها را ترک کنید، پوندها را رها کنید و بهترین زندگی خود را تجربه کنید

کتاب «Breaking Up With Sugar» نوشته مولی کارمل، از کتاب‌های پر خواننده سال 2019 برای کسانی است که به دنبال داشتن تغذیه سالم در زندگی خود هستند.

طرحی اثبات شده برای رهایی از روابط ناسالم خود با شکر – و بهبود سلامتی و داشتن زندگی خوب.

راه حل مهم برای مشکلات غذایی و وزن شما، قدرت اراده یا رژیم غذایی نیست بلکه خداحافظی با شکر است. مولی کارمل، یک درمانگر اختلال خوردن با یک کلینیک پر رونق در شهر نیویورک، نقش مخربی را که شکر در مبارزه 20 ساله خود با خوردن بی‌نظم ایفا کرده بود، کشف کرد. پس از رسیدن به اوج وزن 325 پوند و تلاش برای هر رژیم غذایی قابل تصور، سرانجام مولی توانست به طور چشمگیری زندگی خود را متحول کند و با خوشحالی با شکر خداحافظی کند. مولی از آن زمان تاکنون به هزاران نفر کمک کرده است که در مصرف پرخوری اجباری، رژیم های غذایی تکراری و اعتیاد به شکر غلبه کنند تا زندگی خود را دوباره زنده کنند. در اینجا ، او طرح جامع 66 روزه خود را به دلیل لگد زدن شکر به محدود کردن یک بار و برای همیشه  به اشتراک می‌گذارد.

تغذیه در زندگی
کتاب خداحافظی با شکر

مولی توضیح می‌دهد که چگونه شکر نه تنها برای سلامتی شما تاثیر بد دارد بلکه ماده‌ای با پتانسیل بسیار اعتیاد آور است – ماده ای که تغییرات جسمی، عصبی و هورمونی ایجاد می‌کند و اغلب تعدیل را غیرممکن می‌کند. این اولین کتابی است که به مؤلفه های عاطفی، معنوی، شیمیایی و جسمی این رابطه سمی می‌پردازد و به شما کمک می‌کند تا در مراحل ایجاد رابطه جدید و پایدار با غذا و … به خودتان راهنمایی کنید.

نام کتاب نام نویسنده انتشارات تعداد صفحه تاریخ انتشار
Breaking Up With Sugar Molly Carmel Avery 288 December 31, 2019

۲. ضد رژیم: وقت، پول، رفاه و خوشبختی خود را از طریق خوردن درست حفظ کنید

کتاب «Anti-Diet» نوشته کریستی هریسون سعی دارد راهکارهایی را به خواننده ارائه دهد که بتواند با صرف بهینه‌ترین زمان و هزینه بهترین نتیجه را گرفت و با حفظ سلامتی به وزن ایده‌آل رسید.

زمان، پول، سلامتی و خوشبختی خود را از فرهنگ رژیم غذایی سمی ما با استراتژی‌هایی از یک متخصص تغذیه، روزنامه نگار حفظ کنید.

تغذیه در زندگی
کتاب ضد رژیم

۶۸ درصد از آمریکایی‌ها در برخی از نقاط زندگی خود رژیمدارند. اما به بالای 90٪ افرادی که عمداً وزن خود را کاهش می‌دهند، طی ۵ سال مجددا به وزن قبلی باز می‌گردند. و حتی ۶۶ درصد  از افرادی که تلاش خود را برای کاهش وزن انجام می‌دهند، بیش از آنکه وزن خود را از دست بدهند، افزایش می‌یابند. اگر رژیم غذایی به وضوح بی‌اثر است، چرا ما آنقدر وسواس داریم؟

مقصر فرهنگ رژیم، سیستم اعتقادی است که باریک بودن را با سلامت و داشتن اخلاق برابر می‌کند، کاهش وزن را وسیله‌ای برای دستیابی به جایگاه بالاتر ترجیح می‌دهد. این نگاه جنس گرایانه، نژادپرست و طبقاتی است، اما این روش تفکر در مورد مواد غذایی و بدن چنان در بافت جامعه ما جاسازی شده است که شناختن آن دشوار است. فراموش می‌کنیم که تغذیه را باید برای داشتن سلامتی و تناسب اندام رعایت کنیم.

نام کتاب نام نویسنده انتشارات تعداد صفحه تاریخ انتشار
Anti-Diet  Christy Harrison MPH RD  Little, Brown Spark 336 December 24, 2019

۳. احترام به بدن

کتاب «Body Respect» نوشته لیندا بیکن از شما می‌خواهد به سلامتی و بدنتان احترام بگذارید.

علم بهداشت عمومی جریان اصلی شما را تغییر داده است.

کاهش وزن کلید سلامتی نیست، رژیم و ورزش راهکارهای کاهش وزن مؤثر نیستند و حکم چاق شدن اعدام نیست. قبلاً این را شنیده‌اید: یک بحران جهانی برای بهداشت وجود دارد، و مگر اینکه برخی تغییرات را ایجاد کنیم، دچار مشکل می‌شویم. این بسیار صادق است اما چاقی اپیدمی نیست. بحران واقعی نهفته در ننگ سمی است که بر روی بدنهای خاص قرار می‌گیرد و هم تأثیر زندگی با نابرابری – نه تعداد در مقیاس. یک تلاش حیرت انگیز برای کوچک کردن بدن، بسیاری از ما آنقدر در جستجوی رژیم غذایی مناسب، برنامه ورزش یا تکنیک جراحی گرفتار می‌شویم که هدف اصلی خود را از دست می‌دهیم: بهبود سلامتی و نشاط. روشهای رایج برای کاهش وزن، ما را به آنجا نمی‌رسانند و باعث می‌شوند بسیاری از افراد وقتی نتوانند با استانداردهای دست نیافتنی بدن مطابقت داشته باشند، احساس شکست کنند. وقت آن است که آتش بس در جنگ علیه چاقی به پایان برسد.

تغذیه در زندگی
کتاب احترام به بدن

دکتر لیندا بیکن و دکتر لوسی آفرامور نظریه‌های رایج درباره وزن، از جمله تصورات غلط مبنی بر اینکه BMI می تواند سلامت را به طور دقیق اندازه‌گیری کند، چربی را لزوماً به بیماری منتهی می‌کند، و رژیم غذایی باعث بهبود سلامتی می‌شود را رد می‌کنند. آنها همچنین در درک چگونگی تأثیر فقر و ظلم  از جمله نژادپرستی، طبقه گرایی بر فرصت زندگی، ارزش خود و حتی تأثیر متابولیسم تأثیر می‌گذارند.

نام کتاب نام نویسنده انتشارات تعداد صفحه تاریخ انتشار
Body Respect  Linda Bacon BenBella Books; 1 edition 232 September 2, 2014

۴. راهی که اکنون می‌خوریم: چگونه انقلاب غذایی، زندگی ما، بدن و دنیای ما را دگرگون کرده است

بی ویلسون نویسنده کتاب «The Way We Eat Now» برنده جایزه مواد غذایی، ما را به یک تور جهانی از آنچه جهان می‌خورد نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم آن را برای بهتر شدن تغذیه در زندگی تغییر دهیم.

غذا یکی از شادی های زندگی است. بنابراین چرا خوردن غذا به چنین منبع اضطرابی و گیجی تبدیل شده است؟ بی ویلسون نشان می‌دهد که در طی دو نسل دنیا تغییر گسترده‌ای از رژیم های سنتی و محدود به شیوه‌های جهانی‌تر غذا خوردن ، از چای حباب به کینوآ، از سویلنت به کیت‌های غذایی انجام شده است.

به طور متناقض، رژیم‌های غذایی ما همزمان سالم‌تر و بهتر می شوند. از نظر برخی، هیچ وقت دوران شادى غذاى امروزى نبوده است: زمان گیاهان غیرمعمول، بازار کشاورزان و مبادلات اینترنتی. با این حال، مواد غذایی مدرن نیز سلامتی را از بین می‌برد همانطور که دیابت و بیماری‌های قلبی در همه جای دنیا رو به افزایش هستند.

تغذیه در زندگی
کتاب راهی که می‌خوریم

این یک کتاب در مورد نان‌های خوب، وحشتناک و نان تست آووکادو است. اکتشافی پرتحرک از نیروهای پنهان در پشت آنچه می‌خوریم، کتاب «راهی که می‌خوریم» اکنون توضیح می‌دهد که چگونه این انقلاب غذایی باعث تغییر بدن، زندگی اجتماعی ما و دنیای زندگی ما شده است.

نام کتاب نام نویسنده انتشارات تعداد صفحه تاریخ انتشار
The Way We Eat Now  Bee Wilson Basic Books; 1 edition 400 May 7, 2019

۵. درمان شناختی – رفتاری برای اختلال در مصرف مواد غذایی اجتنابی / محدود کننده: کودکان، نوجوانان و بزرگسالان

کتاب «Cognitive-Behavioral Therapy for Avoidant/Restrictive Food Intake Disorder» توسط جنیفر جی توماس و کامین ت. ادی نوشته شده که در زمینه تاثیر تغذیه در زندگی است.

اختلال در مصرف مواد غذایی (ARFID) یک عارضه رایج اختلال در خوردن است که کودکان و بزرگسالانی را که قادر به رفع نیازهای غذایی خود نیستند، توصیف می‌کند، به طور معمول به دلیل حساسیت حسی، ترس از عواقب نامطلوب و یا عدم علاقه ظاهری به خوردن غذا. این کتاب در نوع خود نخستین است که ارائه یک درمان تخصصی، به ویژه برای ARFID. در پاسخ به این نیاز بالینی فوری، توسعه، پالایش و مطالعه شده، این کتاب به تشریح یک درمان شناختی-رفتاری ویژه می پردازد: درمان شناختی رفتاری برای اختلال در مصرف مواد غذایی اجتنابی/ محدود کننده (CBT-AR).

این روش درمانی برای بیماران در تمام رده‌های سنی طراحی شده است، که با استفاده از نمونه‌ها و ابزارهای واقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا پزشکان بتوانند این روش درمانی جدید را در تنظیمات بالینی خود اعمال کنند.

تغذیه در زندگی
کتاب درمان شناختی – رفتاری برای اختلال در مصرف مواد غذایی اجتنابی / محدود کننده
نام کتاب نام نویسنده انتشارات تعداد صفحه تاریخ انتشار
Cognitive-Behavioral Therapy for Avoidant/Restrictive Food Intake Disorde Jennifer J. Thomas , Kamryn T. Eddy Cambridge University Press; 1 edition 190 January 3, 2019

۶. این زندگی با شکوه کثیف: راهنمای میدانی برای ذهن، بدن و روح

کتاب «This Messy Magnificent Life: A Field Guide to Mind, Body, and Soul» توسط  جنی رات و آن لاموت نوشته شده است. جنی رات، نویسنده کتاب شماره یک زنان و غذاهای پرفروش در نیویورک تایمز، توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان سفری را برای یافتن بهترین نتیجه شخصی خود در این مجموعه «زیبا، خنده دار، کاملاً مرتبط» با بازتاب‌های شخصی توضیح داد.

با مقدمه‌ای از آن لاموت، این زندگی شگفت انگیز مهیج در مورد رهایی از اضطراب، کمبود و نارضایتی روزانه است. این یک شیرجه عمیق است به آنچه در پشت انتقاد از ما نهفته است، خواه به اندازه ران‎های ما، بیان افکارمان یا شکل جاه طلبی‌های ما باشد. و این در مورد متوقف کردن جستجو برای رفع این مشکل است که می‌دانیم در طرف دیگر «من پروژه» جادوگری، صلح و ظرفیت بازپس گیری قدرت و شادی فرد است.

تغذیه در زندگی
کتاب این زندگی با شکوه کثیف

این زندگی با شکوه کثیف، باورهای شخصی، آسیب‌های پنهان و فشارهای اجتماعی را بررسی می‌کند که نه فقط احساسات زنان نسبت به بدنشان بلکه اعتماد به نفس، انتخاب و روابط آنها را شکل می‌دهد. پس از سالها آموزش عقب نشینی و کارگاههای آموزشی درباره وزن، پول و سایر وسواس، روث فهمید که ارتباطی وجود دارد که دانش آموزانش را در ناراضی بودن خود اسیر نگه داشته است. او با طنز بلند و خنده دار، شفقت و بینش مرده، پارادوکس‌ها را در اعتقادات ما آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم فراتر از گذشته خود را برای ساختن زندگی‌هایی که نشان دهندۀ قدرت ذاتی ما است، حرکت کنیم. این زندگی با شکوه کثیف، مراقبه‌ای شگفت انگیز و شجاعانه است که برای داشتن تاثیر مثبت تغذیه در زندگی ما خودمان را به خود اختصاص می‌دهیم.

نام کتاب نام نویسنده انتشارات تعداد صفحه تاریخ انتشار
This Messy Magnificent Life Geneen Roth  , Anne Lamott Scribner; Reprint edition 224 January 15, 2019

می‌توانید در قسمت معرفی کتاب آکادمی بازار، خلاصه کتاب قدرت عادت نوشته چارلز داهیگ و همچنین خلاصه کتاب قدرت لحظات نوشته چیپ هیث و دن هیث به‌علاوه‌ی خلاصه کتاب قدرت هوش هیجانی نوشته دانیل گلمن و خلاصه کتاب ۱۰ ستون ثروت نوشته الکس بکر و کتاب متفاوت و جذاب  قدرت اعتماد به نفس نوشته برایان تریسی و کتاب‌های بسیار دیگری را مطالعه کنید .

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments