نشانه‌های اعتماد به نفس پایین

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۶ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰

اعتماد به نفس درست که کاذب نباشد در زندگی و موفقیت ما تاثیر بسیاری دارد. باید نشانه‌های عدم داشتن اعتماد به نفس را بشناسیم و اگر آن نشانه‌ها در ما وجود داشت سعی در پاک کردن‌شان کنیم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

اعتماد به نفس

چگونه می‌توانیم اعتماد به نفس خودمان را بالا برده و تقویت کنیم؟ اعتماد به نفس یکی از واژه‌هایی که بسیاری از افراد با آن آشنا هستند. این تعریف می‌تواند مسیر زندگی افراد را به سمت موفقیت یا شکست تغییر دهد. امروزه روش‌های متعدد و گسترده‌ای برای افزایش آن وجود دارد.

اما قبل از آن‌که به سمت انجام این روش‌ها حرکت کنیم نیاز است تا با نشانه‌هایش آشنا شویم. اعتماد به نفس پایین در طول زندگی باعث ایجاد تنش، استرس و نگرانی‌های متعدد می‌شود که با انجام راهکارهایی ساده امکان رفع آن وجود دارد.

در این مقاله به نکاتی راجع به نشانه‌های ضعف آن اشاره می‌کنیم. با داشتن اعتماد به نفس آینده‌تان را درخشان کنید.

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

یکی از معضلات اجتماع پر استرس امروزی پایین ا‌عتماد به نفس افراد در جامعه است. در این شرایط بالا بودن آن بسیار کمک زیادی به حل مشکلات شخصی افراد می‌کند. راهکار‌های متعددی برای اعتماد به نفس کودکان در مقالات گذشته ذکر شده است.

هم‌چنین در کنار این راهکار‌ها، تعاریف مختلف و با جزییاتی برای اعتماد به نفس ارائه شده است. این راهکار‌ها در برخی موارد نیاز به تمرین دارد تا بتوانند به صورت یک رفتار عادی از آن در طول روز بهره بگیرند. تقویت اعتماد به نفس را با تکنیک‌های ساده و کاربردی بیاموزید.

راهکارهای ارائه شده در برخی موارد می‌تواند کمک زیادی در مسیر رشد و پیشرفت افراد بکند.

از جمله تکنیک‌ها و روش‌هایی که در این مقاله به آن اشاره می‌شود عبارت‌اند از شیوه‌های بکارگیری زبان بدن جهت تغییر دید دیگران نسبت به خودمان، پوشش ظاهری مناسب، ارتباط کلامی صریح و مثبت اندیشی که مهارتی است که یادگیری آن کلید طلایی خوشبختی است از جمله این راهکارها هستند.

ا‌عتماد به نفس بالا می‌تواند همانند درمانی به افراد کمک کند تا دردهای گذشته خود را فراموش کرده و با امید بیشتری مسیر زندگی خود را ادامه دهند.

سپری کردن بیهوده وقت با تلفن همراه

آیا می‌توانید یک روز را بدون گوشی همراه خود سپری کنید؟ یکی از مواردی که از جمله نشانه‌های اعتماد به نفس پایین است، استفاده از گوشی و یا سرگرم نشان دادن خود با انجام کارهای بیهوده است.

این‌گونه با توجه به این‌که توانایی ایجاد ارتباط اجتماعی مناسب را ندارند سعی می‌کنند با سرگرم نشان دادن خود، از گفتگو فرار کنند. این موضوع زمانی که افراد دوست یا آشنای صمیمی ندارند نیز شدیدتر می‌شود.

استاد احمد محمدی
میزان اعتماد دیگران به تو، به میزان اعتماد به نفست بستگی دارد.
استاد احمد محمدی

برای این‌که این عادت غلط از شما دور شود سعی کنید در جمع‌ها خودتان را با صحبت کردن با دیگران مشغول کنید. از این‌که با بیرون رفتن‌های متعدد و یا مشغول کردن خود با تلفن همراه از جمع دوری کنید، بپرهیزید.

سعی کنید به راحتی و با آسودگی خاطر با افراد ارتباط برقرار کرده و از بودن در مهمانی لذت ببرید. مهارت ارتباط با دیگران را با داشتن برترین خصوصیات بهبود ببخشید.

یک زبان بدن خوب می‌تواند کمک زیادی به ایجاد ارتباط با افراد بکند. هم‌چنین ارتباط چشمی متناسب و دقیق نیز به شروع یک گفتگو مناسب کمک خواهد کرد. در مجموع از داشتن افکار منفی در شروع هر ارتباط اجتماعی پرهیز کنید.

بی‌دلیل و بیهوده موافقت کردن

زندگی و اعتماد به نفس - بی‌دلیل و بیهوده موافقت کردن

یکی دیگر از علائم اعتماد به نفس پایین، موافقت بی‌دلیل با گفته‌های شخص دوم است. به این صورت که بدون این‌که مفهوم کلام طرف مقابل را دریافت کرده باشد، آن را تایید می‌کند.

این‌گونه افراد با شنیدن یک نظر جدید بلافاصله از جایگاه فکری خود عقب نشینی کرده و تلاش نمی‌کنند تا دیدگاه خود را نسبت به موضوعات تغییر دهند. این موافقت‌های بی‌مورد می‌تواند گفتگو را در مدت زمان کوتاهی متوقف کند.

عدم انتقاد پذیری

انتقاد چیست؟ نحوه صحیح انتقاد سازنده چگونه است؟ یکی دیگر از معیارهای پایین بودن اعتماد به نفس، عدم انتقاد پذیری است. سعی کنید در برابر انتقاد دوستان‌تان جبهه نگیرید. البته فرض بر این است که انتقادها به صورت دوستانه و مناسب گفته شود.

در صورت رعایت این اصول، به این انتقادها بیاندیشید و تصور کنید که با توجه به ویژگی‌های شخصی خود می‌تواند تغییری در افکار خود ایجاد کنید. پذیرفتن انتقاد در برخی افراد به صورت قبول شکستی سخت است ولی در افراد با دوره اعتماد به نفس نظری برای رشد فکری می‌باشد. بزرگ‌ترین لطف را در حق خودتان بکنید و به خودتان اعتماد کنید.

نداشتن هراس از ابراز عقیده

از جمله نکات آزار دهنده دیگر در اعتماد به نفس پایین، ترس از ابراز عقیده است. افراد تلاش می‌کنند تا عقیده‌های خود را به صورت مناسب در اجتماعات بیان کنند. افراد دارای اعتماد به نفس از قضاوت دیگران راجع به عقیده‌های خود هراس دارند.

علائم اعتماد به نفس پایین


یکی از علائم اعتماد به نفس پایین، عدم آگاهی شخص از توانایی ها و قابلیت های فردی است. افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند، غالباً احساس بی کفایتی و ناکارآمدی دارند. افرادی که با ویژگی اعتماد به نفس پایین دست و پنجه نرم می کنند ، از اشتباه کردن مقابل دیگران یا نه گفتن به آنها می ترسند.
داشتن مشکلات اعتماد به نفس می تواند برای سلامتی شما مضر باشد و بر روابط شخصی و شغلی شما تأثیر منفی بگذارد. دلایل زیادی برای داشتن اعتماد به نفس پایین در افراد وجود دارد از جمله؛ ژن یا وراثت، شیوه تربیتی و محیط رشد شما و سایر شرایط زندگی که همه و همه در این امر نقش دارند.
با این حال ، عامل اصلی که باعث کاهش اعتماد به نفس در فرد می شود، از وضعیت روانی خود او ناشی می شود. صدای درونی شما یا افکاری که در ذهن شما می پیچد ، می تواند دائما به شما بگوید که به اندازه کافی خوب نیستید یا ارزش وجودی پایینی دارید ، حتی اگر شواهدی بر خلاف آن وجود داشته باشد. تفکر منفی به طور کلی با کم ارزش بودن و اعتماد به نفس پایین مرتبط است.
علائم مختلفی وجود دارد که نشان می دهد شما فردی با اعتماد به نفس پایین هستید. 10 مورد از این علائم عبارتند از:

حساسیت به انتقاد
اگر اعتماد به نفس پایینی داشته باشید، نسبت به انتقاد حساس خواهید بود ، چه از طرف دیگران و چه از طرف خودتان. در این وضعیت، نقد شدن بر نقایص و ضعف شما تاکید و عدم تواناییتان را در انجام هر کاری تأیید می کند.

کناره گیری اجتماعی یا منزوی شدن
عدم ارتباط یا ملاقات با دوستان ، لغو برنامه های گروهی در لحظه آخر و به طور کلی عدم تمایل به حضور در کنار دیگران ، از نشانه های پایین بودن اعتماد به نفس است. در این شرایط شما تمایلی به برقراری مکالمه یا صحبت در مورد زندگی خودتان با دیگران ندارید، در این موقعیت، فقط افسردگی و اضطراب را تجربه خواهید کرد.

واکنش های عصبی و اعمال خشونت در برخورد با اطرافیان
برای فردی که دارای اعتماد به نفس پایین است ، عصبی بودن یا پرخاشگری نسبت به دیگران یک مکانیسم دفاعی است. اگر احساس می کنید که قرار است در معرض انتقاد قرار بگیرید ، پرخاش به هرکسی که ممکن است از شما انتقاد کند می تواند نشانه اعتماد به نفس پایین باشد.

درگیری بیش از حد با مشکلات و معضلات شخصی
نگرانی بیش از حد در مورد مسائل شخصی، زمان زیادی را از فردی که دارای اعتماد به نفس پایین است می گیرد. در این شرایط شما ممکن است برای کمک یا همدردی با نزدیکانتان که به شما نیاز دارند تلاش نکنید، زیرا بیش از حد مشغول مشکلات خود هستید.

بروز علائم و بیماری های جسمی و روانی
نشان داده شده است که اعتماد به نفس پایین منجر به مشکلات روحی و جسمی مانند افسردگی ، اضطراب و بی اشتهایی می شود. همچنین می تواند به عادت های ناسالم مانند استعمال دخانیات ، سو مصرف الکل یا مصرف مواد مخدر منجر شود.

مشکل در صحبت کردن و اولویت بندی نیازها، خواسته ها و احساسات فرد
این عدم توانایی ممکن است به ویژه در رسیدن به اهداف یا آنچه که در زندگی برای آن تلاش می کنید یا نیاز دارند برجسته شود و تاثیر منفی بر روند زندگیتان بگذارد.

گفتن “متاسفم” و یا احساس گناه برای به انجام رساندن کارهای روزمره
احساس گناه برای مواردی مانند حضور در مکانی یا عذرخواهی برای چیزهایی که شما هیچ کنترل و مسئولیتی در قبال آنها ندارید از علائم اعتماد به نفس پایین در افراد است.

عدم توانایی در تصمیم گیری و مشکل در انتخابهای مهم زندگی و به پایان رساندن اهداف.

عدم وجود مرز و حد و حدود برای زندگی شخصی فرد که می تواند منجر به آسیب های جبران ناپذیری در زندگی فرد شود.

داشتن افکار و باور منفی از خود
عدم پذیرش این مسئله که مردم شما را برای آنچه که هستید دوست دارند یا می پذیرند. زمانیکه به خودتان ایمان نداشته باشید و خودتان را نپذیرید، دیگران نمی توانند با شما ارتباط برقرار کنند، روی شما حساب باز کنند یا حتی شما را دوست داشته باشند.


نشانه های اعتماد به نفس پایین


اعتماد به نفس را می توان اعتقاد به توانایی های فرد تعریف کرد. از طرف دیگر ، اعتماد به نفس پایین می تواند به عنوان عدم ایمان به توانایی ها و شایستگی های فرد تعریف شود. اعتماد به نفس با موفقیت رابطه تنگاتنگ دارد. بسیاری از مردم با عزت نفس پایین دست و پنجه نرم می کنند. اعتقادی مداوم به این که آنها به اندازه کافی خوب ، شایسته یا دوست داشتنی نیستند. گرچه بسیاری از ما اعتماد به نفس پایین را یک ویژگی شخصیتی ثابت تصور می کنیم. وقتی می فهمید که چه چیزی واقعاً باعث کاهش اعتماد به نفس می شود ، می توانید برای بهبود آن قدم بردارید.


برخی از نشانه های اعتماد به نفس پایین عبارتند از:

بررسی مداوم تلفن خود در حالی که در موقعیت های اجتماعی فردی تنها و گوشه گیر هستید. خود را در شرایط اجتماعی با داشتن دوستان کم یا بدون هیچ دوستی نمی توانید ببینید. درعوض، ناامیدانه تلفن خود را چک می کنید تا از نظر اجتماعی فعال و با روابط بیشتر به نظر برسید.

عقب نشینی هنگام اختلاف نظر برای جلب رضایت دیگران
اغلب در مکالمه ها عقب نشینی می کنید. شما برای جلوگیری از اختلاف دیدگاه خود، مذاکره می کنید. شما ترجیح می دهید از تجربه های جدید خودداری کنید.
نکته: داشتن اعتقاد به جمله هایی مانند: “نظر من مهم است” یا “من به طور واقعی زندگی می کنم” را امتحان کنید.

قادر به ترک خانه بدون آرایش نیستید.
شما با آرایش کردن احساس اعتماد به نفس کاذبی پیدا می کنید. به جای تقویت احساس اعتماد به نفس از درون ، برای داشتن احساس خوب نیاز به آرایش و آؤاستگی و تغییر دارید.
نکته: جمله روزانه “من زیبا هستم” را امتحان کنید.

شما خود را با گذشته تان تعریف می کنید.
اگر در بیشتر زندگی خود با اعتماد به نفس پایین دست و پنجه نرم کرده اید ، باور و احساس کم بودن چیزی است که شما بهتر از هر چیزی می شناسید و تجربه اش کرده اید. بنابراین افراد با اعتماد به نفس پایین، احساس می کنند اتفاقات گذشته بسیار واقعی هستند. از طرف دیگر ، تصور آینده خود با اعتماد به نفس بالاتر، احساس دور و غیر واقعی به نظر می رسد. احساسی که نسبت به خود دارید همیشه نشانگر ارزش واقعی شما نیست. افراد با اعتماد به نفس گذشته خود را نسبت به حال و آینده در اولویت قرار نمی دهند. تعریف از گذشته ، آینده را دچار تغییر می کند.

افراد بی اعتماد به نفس فعالیت های مهم زندگی خود را به تعویق می اندازند.
وقتی از وقت گذاشتن برای چیزهایی که بیشترین اهمیت را دارند اجتناب می کنید ، اغلب نشانه این است که به خود اعتماد ندارید. البته همه ما در مورد انجام بعضی کارها تعلل می کنیم. اما افرادی که از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند معمولاً الگوی عجیبی در این مورد دارند: آنها کارهای روزمره و کم اهمیت تر را به موقع انجام می دهند. کارهایی مانند؛ پرداخت قبوض ، اتمام گزارش های هفتگی شغلشان و غیره. اما فعالیت هایی را که از اهمیت بیشتری برای افزایش اعتماد به نفس و خودسازی برخوردارند را به تعویق می اندازند، کارهایی مانند سرگرمی های خلاقانه ، سفر ، یادگیری بیشتر و ورزش که برای موفقیت در زندگی و شاد بودن ضروری است. وقتی اعتماد به نفس پایینی دارید ، به مهمترین اهداف خود اهمیتی نمی دهید.
از طرف دیگر ، افراد دارای اعتماد به نفس بالا به خود اعتماد دارند و احساسات خود را دنبال کنند حتی اگر این به معنای شکست ، اشتباه یا ناامیدی باشد. آنها اعتماد به نفس خود را افزایش داده اند و به دنبال مواردی هستند که علی رغم احتمال شکست ، خجالت یا اشتباه، بیشتر از هر چیزی برای تغییر زندگی و پیروزی آنها در مسیرشان مهم است.

شما به دیگران بیش از حد معمول انتقاد می کنید.
انتقاد بیش از حد از دیگران معمولاً یک استراتژی ابتدایی برای تقویت درون شخصی شماست. بدیهی است که همه ما گاهی نیاز به تفکر انتقادی داریم. اما بین تفکر انتقادی و عیب جویی تفاوت زیادی وجود دارد:
انتقادی مفید این است که دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کند. انتقاد بی فایده این است که با انجام آن سعی می کنیم، احساس بهتری نسبت به خود داشته باشیم. افرادی که از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند ، احساس خوبی نسبت به خود ندارند. این بدان معناست که آنها بعضی اوقات عادت می کنند از دیگران انتقاد کنند و این راهی برای بهتر نشان دادن خود در مقایسه با دیگران است. مشکل این است که انتقاد از دیگران به عنوان راهی برای تقویت اعتماد به نفس شخصی شما، فقط موقتی است. و بعد از آن ، معمولاً احساس بدتری نسبت به خودتان پیدا می کنید.
اگر تمایل دارید بیش از حد به دیگران انتقاد کنید ، این را از خود بپرسید:
آیا وقتی از افراد دیگر انتقاد می کنم ، واقعاً می توانم مفید باشم یا می توانم احساس بهتری نسبت به خودم داشته باشم؟ در نتیجه و با تجربه این کار می بینید که هرگز این اتفا نمی افتد. پس به جای عیب جویی از دیگران سعی کنید ناط قوت خود را بهبود ببخشید.


درمان اعتماد به نفس پایین


به طور گسترده اعتماد به نفس پایین می تواند منجر به افسردگی و اضطراب در افراد شود و پیامدهای روانشناختی یا عاطفی دیگری نیز دارد. در اینجا روش هایی برای کمک به درمان ریشه ای این مسائل وجود دارد ، به علاوه یک نوع روش درمانی توصیه شده که می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس پایین را درمان کنید، برای شما آورده ایم.
روزی احساس اعتماد به نفس و توانایی می کنید. روزهای دیگر ، شما بدبخت هستید و اعتماد به نفس پایین همه اقدامات شما را بی ارزش می کند. افراذ بی اعتماد به نفس هرگز نمی توانند به تعادل پایدار در زندگی خود برسند. درمان اعتماد به نفس پایین در این زمینه می تواند به شما کمک کند. روش هایی که پیشتر گفتیم عبارتند از:

منبع و علل اعتماد به نفس پایین را در خودتان شناسایی و درک کنید.
اعتماد به نفس پایین ریشه در مواردی مانند وقایع و اتفاقات ، روابط یا رفتارها ، چه در گذشته و چه در زمان حال دارد. به کمک یک درمانگر ، می توانید منبع این ناامنی ها را بفهمید و اینکه چگونه این موارد هنوز هم بر شما تأثیر می گذارد.

تجربیات منفی گذشته را در یک فضای امن و مناسب پرورش می دهید و آنها را پردازش می کنید.
در درمان ، شما این فرصت را دارید که درباره برخی از این تجربیات صحبت کنید و آنها را پردازش کنید. به عنوان مثال: مورد آزار و اذیت قرار گرفتن ، ضربه روحی ، مورد سو استفاده فیزیکی ، کلامی یا عاطفی قرار گرفتن در گذشته. اغلب اوقات ، افرادی که این نوع سو رفتار را تجربه می کنند باور ندارند که شایسته برخورد بهتری هستند. اما؛ درمان خلاف این را به شما نشان می دهد.

شما یاد می گیرید که صداهای انتقادی که متعلق به خودتان نیستند را تشخیص دهید.
وقتی که افراد از خودشان بسیار زیاد انتقاد می کنند ، یا از یک مکان ناامن ، اعتماد به نفس پایین یا قضاوت منفی صحبت می کنند ، درمانگر از آنها می خواهد که از خودشان بپرسند: این صدای دورن من صدای چه کسی است؟
غالباً ، افراد می توانند صدای انتقادی والدین ، ​​دوستان یا شریک زندگی خود را تشخیص دهند و این صداهای انتقادی ممکن است از آن خودشان نباشند اما تاثیر زیادی بر آنها گذشته و کم کم به صدای درونی خودشان تبدیل شود. انجام این کار به شما کمک می کند تا خود را از این انتقادها جدا کرده و صداهای مهربان تر و دلسوزانه تری را جایگزین آنها کنید.
افراد دارای اعتماد به نفس پایین، الگوی تفکر “همه یا هیچ چیز” را در خودشان دارند.
ترس شدید از تصور نتایج می تواند افراد را از تعیین مرزها ، صحبت کردن در مورد خودشان و حمایت و حفظ از خواسته ها و نیازهای خود باز دارد. هنگامی که شروع به مشاهده عواملی برای به وجود آمدن تفکر منفی و مثبت می کنید ، می توانید با توجه به بروز آنها در ذهن، مدیریتشان کنید و به خواسته های خود احترام بگذارید.
اعتماد به نفس پایین به راحتی درمان می شود ، زیرا این ویژگی بیشتر از یک ویژگی بهداشت روانی به نظر می رسد. اما مواردی وجود دارد که بر اساس آن توصیه می شود به دنبال درمان باشید. در اینجا چند نمونه از نشانه هایی وجود دارد که نیاز شما را برای همکاری با یک درمانگر در زمینه تقویت اعتماد به نفس نمایان می کند:
اعتماد به نفس پایین مانع پیشرفت در زندگی روزمره شما می شود. اگر اعتماد به نفس پایین بر موقعیت های روزمره زیر تأثیر منفی بگذارد ، باید به دنبال کمک باشید.
روابط بین فردی شما: زمانیکه احساس نمی کنید دارای ارزشی هستید که با توجه به آن لایق برخورد مناسبتر و محترمانه تر از سمت اطرافیان باشید.
مسئولیت های تحصیلی یا شغلی شما: خودتان را آماده می کنید یا تصور می کنید در همه کارها شکست می خورید.
معاشرت و تعامل با دیگران: از این فکر که مجبورید در ارتباط با دیگران مورد انتقاد قرار بگیرید ، می ترسید. اضطراب اجتماعی شدید دارید، زیرا فکر می کنید به اندازه کافی خوب نیستید.
عدم توانایی تعیین مرزها با دیگران: احساس نمی کنید نیازهای شما مهم هستند ، بنابراین اجازه می دهید دیگران از مرزهای سالم شما عبور کنند و از این فرصت استفاده کنند تا به شما آسیب برسانند.
بروز این نشانه ها نمایانگر این است که زمان آن فرا رسیده که به دنبال تقویت اعتماد به نفس پایین بروید. علاوه بر شرایط خارجی که در بالا ذکر شد ، در اینجا برخی از علائم هشدار دهنده شخصی وجود دارد که ممکن است نیاز به کمک را نشانتان دهد. این نشانه ها عبارتند از:

در روابط احساس خستگی ، عصبانیت ، نادیده گرفته شدن و یا سو استفاده می کنید.

دچار تغییرات خلقی می شوید و هر روز یک رفتاری در اجتماع از خود بروز می دهید.

در شروع ، تکمیل و یا انجام کارها در محل کار ، مدرسه یا مسائل شخصی؛ مشکل دارید.

در مورد چگونگی کمک به خود احساس تنهایی می کنید. در واقع اطرافیانتان برای کمک به شما در اطرافتان هستند اما از آنها کمک نمی گیرید.

دائماً سعی می کنید درست کردن ، انجام دادن یا گفتن کار صحیح را برای جلب علاقه مردم یا موافقت آنها با شما، انجام دهید نه برای خودتان.
وقتی نوبت به درمان اعتماد به نفس پایین می رسد ، گزینه هایی پیش رو دارید. یک روش عمده درمان رفتاری روان پویایی و شناختی CBT) ) است.
درمان روان پویایی:
این درمان، بینشی در مورد ریشه های عدم امنیت شما فراهم می کند. درمان روان پویایی می تواند به افراد کمک کند تا دلایل اساسی اعتماد به نفس پایین را شناسایی و تشخیص دهند. همچنین می تواند به افراد کمک کند تجربیات گذشته را با تجربیاتی که ممکن است بر اعتماد به نفس آنها تأثیر بگذارد، مرتبط کنند.
این نوع درمان رابطه ای همچنین، افراد را ترغیب می کند تا از صدای خود استفاده کنند ، آنچه را که می خواهند و نیاز دارند شناسایی کنند و این کار را با کمک یک متخصص انجام دهند تا در موقعیت های خارج از درمان راحت تر بتوانند آنها را به انجام برسانند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
اعتماد به نفس و عزت نفس

به همین دلیل تلاش می‌کنند تا نظرات خود را تا حد ممکن در ذهن خود نگاه داشته و آن را ابراز نکنند. شجاعت داشتن در زندگی تمام ترس‌های‌تان را محو می‌کند.

برای ارتباط با دیگران و افزایش ا‌عتماد به نفس باید سعی کنید که فن بیان خوبی داشته باشید و از حرف زدن نترسید. به این منظور می‌توانید از دوره فن بیان آکادمی بازار و هم‌چنین صفحه اینستاگرام استاد احمد محمدی استفاده کنید تا معجزه آن را در زندگی ببینید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی