مهارت ارتباط با دیگران را با داشتن برترین خصوصیات بهبود ببخشید

جری مگوایر
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin
انسان با کمک مهارت ارتباط با دیگران می‌تواند در نهایت صلح و آرامش تجارت فوق‌العاده‌ای داشته باشد و همچنین از معاشرت با دیگران لذت ببرد.

در فیلم سینمایی «جری مگوایر» محصول سال ۱۹۹۶ تام کروز که نقش جری را بازی می‌کند به دلیل ماهیت شغلش باید مدام با دیگران در ارتباط باشد و اگر مهارت ارتباط با دیگران را بلد نباشد شکست او در شغلش قطعی است. ما برای داشتن رابطه‌ای موثر در زندگی اجتماعی باید بتوانیم همچون جری مگوایر با دیگران به درستی برخورد داشته باشیم.

شاید با خودتان بگویید من به عنوان یک فرد عادی نیازی به داشتن این مهارت ندارم، اما انسان‌ها با وجود یکدیگر زنده‌اند و می‌توانند زندگی کنند. هیچ انسانی به تنهایی زندگی خوبی را نخواهد گذراند. برای اینکه بتوانیم حس زیبای زندگی کردن و بودن را لمس کنیم باید با یکدیگر در ارتباطی مسالمت آمیز باشیم، بنابراین همه ما به شدت به داشتن مهارت ارتباط با دیگران نیازمندیم.

مطالعه بیشتر: تکنیک‌هایی که در داشتن ارتباط موثر با دیگران به کمکتان می‌آیند

مطالعه بیشتر: دوره ( فیلم ) آموزشی «ارتباط بین فرهنگی» هنجاری جدید و چالش برانگیز

برترین‌ گزینه‌های مهارت ارتباط با دیگران را بشناسید

توسعه مهارت‌های ارتباطی هم برای زندگی حرفه‌ای و هم برای زندگی شخصی مهم است. در این مقاله در مورد مهمترین مهارت‌های ارتباطی و چگونگی بهبود آنها اطلاعات کسب کنید. مهارت‌ ارتباط با دیگران مجموعه فعالیت‌هایی است که در نهایت باعث می‌شود عملکرد عمومی با کیفیت انجام شود. امروزه ارتباطات هم در دنیای تجارت و هم در زندگی خصوصی بسیار مهم است.

۱. گوش دادن

گوش دادن یکی از مهمترین جنبه‌های ارتباطات است. گوش دادن تنها به موفقیت درک و فهم اطلاعات گفتاری یا نوشتاری نیست، بلکه درک چگونگی احساس گوینده در هنگام برقراری ارتباط است.

اگر یک گوینده بتواند ببیند و احساس کند که کسی در حال گوش دادن و درک کند که می‌تواند به ایجاد یک رابطه قوی‌تر و عمیق‌تر متقابل کمک کند. گوش دادن دقیق نیز می‌تواند محیطی را ایجاد کند که در آن همه احساس امنیت کنند، تا ایده‌ها ، عقاید و احساسات خود را ابراز کنند یا مشکلات را به شکلی خلاقانه برنامه‌ریزی و حل کنند.

۲. صحبت مستقیم

گفتگو اساس ارتباط است و نباید از اهمیت آن غافل شد. حتی یک مکالمه ساده و دوستانه با همکاران می‌تواند اعتماد متقابل ایجاد کند و حتی مشکلات را قبل از جدی‌ شدن تشخیص دهد.

میزان سالم گپ زدن با شخص ناشناخته می‌تواند به یک فرصت تجاری منجر شود. در دسترس و دوستانه باشید زیرا در این صورت شما قادر خواهید بود تقریبا با هر کسی صحبت کنید.

مهارت ارتباط با دیگران
مهارت

3. ارتباطات غیر کلامی

وقتی در مورد چیزهایی که برای ما مهم است صحبت می‌کنیم، پیامهای غیر کلامی زیادی می‌فرستیم. سیگنال های غیر کلامی عبارتند از: ارتباط بدون کلمه، وضعیت بدن، بیان صورت، حرکات دست، تماس چشمی، نگرش و صدای صدای شما، تنش عضلات و نحوه تنفس شما.

روشی که شما نگاه می کنید، گوش می‌دهید، واکنش نشان می‌دهید ، ژست می‌گیرید، بسیار بیشتر درباره احساسات صحبت می‌کنند تا اینکه کلمات بتوانند این کار را انجام دهند. چرا مهارت‌های ارتباط غیر کلامی مهم هستند؟ زیرا طبق تحقیقات Salesforce در زمینه ارتباطات بین فردی، ۹۳ درصد ارتباطات، غیر کلامی است.

توسعه توانایی درک دیگران و استفاده از سیگنال‌های غیر کلامی به شما کمک می‌کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید، آنچه را که فکر می‌کنید بیان کنید، با موقعیت‌های چالش برانگیز مواجه شوید و روابط بهتری در خانه و محل کار برقرار کنید.

۴. مدیریت استرس

در مقادیر کم، استرس می‌تواند برای کار بسیار مفید و دلگرم کننده باشد. اما وقتی استرس دائمی شود و همیشه شروع به کار کند، می‌تواند بر ارتباطات، وضوح عقاید و رفتار و عملکرد مناسب تأثیر بگذارد. هنگامی که تحت استرس هستید ممکن است افراد دیگر را نفهمیده، سیگنال‌های غیر کلامی گیج کننده ارسال کنید و از الگوهای رفتاری خنده‌دار استفاده کنید.

چند بار در حین گفتگو با دوستان یا همکاران خود احساس استرس داشته‌اید و حرفی را بیان می‌کنید که بعدا ابراز پشیمانی کرده‌اید؟ اگر مهارت‌های مدیریت استرس را بهبود ببخشید، نه تنها از این حسرت‌های بعدی دوری می‌کنید، بلکه می‌توانید بر شخص دیگری که وارد یک درگیری می‌شود نیز تأثیر بگذارید.

۵. کنترل احساسات

در ارتباطات، احساسات نقش مهمی دارند. تصمیم گیری بیشتر، بیشتر از روشی که شما فکر می‌کنید تأثیر می گذارد. با هدایت احساسات، رفتار غیر کلامی شما بر درک افراد دیگر و چگونگی درک دیگران و درک شما تأثیر می‌گذارد.

اگر از احساساتی که شما را در برگرفته آگاه نیستید، نمی‌توانید نیازها و تجربیات خود را بیان کنید. این می‌تواند به سرخوردگی، سوء تفاهم و درگیری منجر شود. کنترل احساسات ابزارهایی را برای درک دیگران، خودتان و پیامهایی که ارسال می‌کنید فراهم می‌کند.

آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی، دوره‌های آموزشی مختلفی در موضوعات تکنیک های فروش موثر، برنامه ریزی فروش، مدیریت بازاریابی، مشتری مداری، اصول مدیریت و سرپرستی فروش، پرورش ویزیتور حرفه ای، بازاریابی تلفنی، نخبگان فروش، فن بیان و ارتباط موفق، اصول و فنون مذاکره موفق و زبان بدن و آداب معاشرت برگزار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *