مهارت ارتباط با دیگران را با داشتن برترین خصوصیات بهبود ببخشید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۹ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۱ مهر, ۱۴۰۰
مهارت ارتباط با دیگران را با داشتن برترین خصوصیات بهبود ببخشید

ارتباطات اجتماعی خوب یعنی از مهارت‌‌ها و ابزارهایی است که می‌تواند در مسیر زندگی به ما کمک شایانی کند. چگونه می‌توانیم ارتباطات اجتماعی خوبی داشته باشیم؟ ارتباطات اجتماعی خوب محصولات، اثرات و نتایج خوبی برای شما به‌همراه دارد.

انسان موجودی اجتماعی است، پس ارتباطات اجتماعی یکی از اصول اساسی است که ازطریق آن می‌توان به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرد. آیا همه‌ انسان‌ها باید بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؟ آیا همه شایسته‌ برقراری ارتباط هستند؟

آیا ما باید بتوانیم با همه ارتباط برقرار کنیم؟ ارتباطات اجتماعی خوب چه محصولات و تبعاتی برای ما دارد؟ آیا برقراری ارتباط اجتماعی مهارت آموختنی است یا اینکه موضوعی در وجود ما است که نمی‌توانیم برای رشد آن کاری انجام بدهیم؟ موضوع ارتباطات اجتماعی موضوع بسیار مهمی است که تاکنون آکادمی بازار به‌ شکل‌های مختلفی بدان پرداخته است.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

مهارت ارتباط با دیگران

در فیلم سینمایی «جری مگوایر» محصول سال ۱۹۹۶ تام کروز که نقش جری را بازی می‌کند به دلیل ماهیت شغلش باید مدام با دیگران در ارتباط باشد و اگر مهارت ارتباط با دیگران را بلد نباشد شکست او در شغلش قطعی است. ما برای داشتن رابطه‌ای موثر در زندگی اجتماعی باید بتوانیم همچون جری مگوایر با دیگران به درستی برخورد داشته باشیم.

شاید با خودتان بگویید من به عنوان یک فرد عادی نیازی به داشتن این مهارت ندارم، اما انسان‌ها با وجود یکدیگر زنده‌اند و می‌توانند زندگی کنند. هیچ انسانی به تنهایی زندگی خوبی را نخواهد گذراند. برای اینکه بتوانیم حس زیبای زندگی کردن و بودن را لمس کنیم باید با یکدیگر در ارتباطی مسالمت آمیز باشیم، بنابراین همه ما به شدت به داشتن مهارت ارتباط با دیگران نیازمندیم.

برترین‌ گزینه های مهارت ارتباط با دیگران را بشناسید

برترین‌ گزینه های مهارت ارتباط با دیگران را بشناسید

توسعه مهارت‌های ارتباطی هم برای زندگی حرفه‌ای و هم برای زندگی شخصی مهم است. در این مقاله در مورد مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی و چگونگی بهبود آن‌ها اطلاعات کسب کنید. 

مهارت‌ ارتباط با دیگران مجموعه فعالیت‌هایی است که در نهایت باعث می‌شود عملکرد عمومی با کیفیت انجام شود. امروزه ارتباطات هم در دنیای تجارت و هم در زندگی خصوصی بسیار مهم است.

۱. گوش دادن

گوش دادن یکی از مهم‌ترین جنبه‌های ارتباطات است. گوش دادن تنها به موفقیت درک و فهم اطلاعات گفتاری یا نوشتاری نیست، بلکه درک چگونگی احساس گوینده در هنگام برقراری ارتباط است.

استاد احمد محمدی
راحت‌طلبی در زندگی‌، دشمن درجه یک موفقیت است، عاشق سختی باش.
استاد احمد محمدی

اگر یک گوینده بتواند ببیند و احساس کند که کسی در حال گوش دادن و درک کند که می‌تواند به ایجاد یک رابطه قوی‌تر و عمیق‌تر متقابل کمک کند. گوش دادن دقیق نیز می‌تواند محیطی را ایجاد کند که در آن همه احساس امنیت کنند، تا ایده‌ها، عقاید و احساسات خود را ابراز کنند یا مشکلات را به شکلی خلاقانه برنامه‌ریزی و حل کنند.

۲. صحبت مستقیم

گفتگو اساس ارتباط است و نباید از اهمیت آن غافل شد. حتی یک مکالمه ساده و دوستانه با همکاران می‌تواند اعتماد متقابل ایجاد کند و حتی مشکلات را قبل از جدی‌ شدن تشخیص دهد.

میزان سالم گپ زدن با شخص ناشناخته می‌تواند به یک فرصت تجاری منجر شود. در دسترس و دوستانه باشید زیرا در این صورت شما قادر خواهید بود تقریبا با هر کسی صحبت کنید.

3. ارتباطات غیر کلامی

ارتباطات غیر کلامی

وقتی در مورد چیزهایی که برای ما مهم است صحبت می‌کنیم، پیام‌های غیر کلامی زیادی می‌فرستیم. سیگنال‌های غیر کلامی عبارتند از: ارتباط بدون کلمه، وضعیت بدن، بیان صورت، حرکات دست، تماس چشمی، نگرش و صدای صدای شما، تنش عضلات و نحوه تنفس شما.

روشی که شما نگاه می‌کنید، گوش می‌دهید، واکنش نشان می‌دهید، ژست می‌گیرید، بسیار بیشتر درباره احساسات صحبت می‌کنند تا اینکه کلمات بتوانند این کار را انجام دهند. چرا مهارت‌های ارتباط غیر کلامی مهم هستند؟ زیرا طبق تحقیقات Salesforce در زمینه ارتباطات بین فردی، ۹۳ درصد ارتباطات، غیر کلامی است.

توسعه توانایی درک دیگران و استفاده از سیگنال‌های غیر کلامی به شما کمک می‌کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید، آنچه را که فکر می‌کنید با فن بیان بگویید، با موقعیت‌های چالش برانگیز مواجه شوید و روابط بهتری در خانه و محل کار برقرار کنید.

۴. مدیریت استرس

در مقادیر کم، استرس می‌تواند برای کار بسیار مفید و دلگرم کننده باشد. اما وقتی استرس دائمی شود و همیشه شروع به کار کند، می‌تواند بر ارتباطات، وضوح عقاید و رفتار و عملکرد مناسب تاثیر بگذارد. هنگامی که تحت استرس هستید ممکن است افراد دیگر را نفهمیده، سیگنال‌های غیر کلامی گیج کننده ارسال کنید و از الگوهای رفتاری خنده‌دار استفاده کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
ارتباطات اجتماعی و ارتباط موثر

چند بار در حین گفتگو با دوستان یا همکاران خود احساس استرس داشته‌اید و حرفی را بیان می‌کنید که بعدا ابراز پشیمانی کرده‌اید؟ اگر مهارت‌های مدیریت استرس را بهبود ببخشید، نه تنها از این حسرت‌های بعدی دوری می‌کنید، بلکه می‌توانید بر شخص دیگری که وارد یک درگیری می‌شود نیز تاثیر بگذارید.

۵. کنترل احساسات

کنترل احساسات

در ارتباطات، احساسات نقش مهمی دارند. تصمیم گیری بیشتر، بیشتر از روشی که شما فکر می‌کنید تاثیر می‌گذارد. با هدایت احساسات، رفتار غیر کلامی شما بر درک افراد دیگر و چگونگی درک دیگران و درک شما تاثیر می‌گذارد.

اگر از احساساتی که شما را در برگرفته آگاه نیستید، نمی‌توانید نیازها و تجربیات خود را بیان کنید. این می‌تواند به سرخوردگی، سوء تفاهم و درگیری منجر شود. کنترل احساسات ابزارهایی را برای درک دیگران، خودتان و پیام‌هایی که ارسال می‌کنید فراهم می‌کند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی