معرفی تکنیک های طلایی فروش در بازاریابی انگیزشی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۸ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ آبان, ۱۴۰۱
معرفی تکنیک های طلایی فروش در بازاریابی انگیزشی

در این مقاله شما با تکنیک های طلایی فروش آشنا خواهید شد. وقتی مردم محصول یا خدماتی را خریداری می‌کنند. دو نوع مزیت اصلی را تجربه می‌کنند. یکی مزیت «مستقیم» یا «علت و معلولی» است. مثلا تشنه‌اید، پس یک نوشیدنی می‌خرید یا قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، پس قرص‌های رژیمی می‌خرید.

نوع دوم، مزیت «غیرمستقیم» یا «موفقیت احساسی» است. شما به عنوان فروشنده همیشه باید نشان دهید که محصولات شما این منافع غیرملموس را ایجاد می‌کنند. چالش شما به عنوان فروشنده یا بازاریاب موفق این است که تا حد امکان برای کالا و خدمات خود مزایای غیرمستقیم ایجاد کرده و تا جایی که می‌توانید از این انگیزاننده‌های احساسی در امر فروش و بازاریابی به عنوان بخشی از تکنیک‌های طلایی فروش استفاده کنید.

هر چه دکمه‌های احساسی بیشتری را کلیک کنید، فروش بیشتری خواهید داشت. با آکادمی بازار برای معرفی تکنیک های طلایی فروش همراه باشید.

پخش ویدیو
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

تکنیک های طلایی فروش

در این مقاله به معرفی تکنیک های طلایی فروش در بازاریابی انگیزشی می‌پردازیم. همراه ما باشید.

استفاده از ترس مشتریان یکی از تکنیک های طلایی فروش

ترس نخستین انگیزه احساسی است. اگر مردم بدانند برداشتن یک قدم خاص، موجب التیام ترسشان خواهد شد، انگیزه‌ای برای اقدام نمی‌یابند.

به عنوان مثال می‌توانید از ترس مردم از عنکبوت، به عنوان یکی از تکنیک های طلایی فروش برای فروش بیشتر حشره کش‌ها استفاده کنید. با این وجود، سوء استفاده از ترس افراد، کار غلطی است.

بنابراین، از «بازاریابی ترس» با ملاحظه زیاد استفاده کنید. راه دیگر استفاده از ترس، ترغیب مشتریان احتمالی با تذکر نتایج انجام یکسری فعالیت‌های خاص یا انجام ندادن بعضی دیگر از فعالیت‌هاست.

برای مثال مردم از مرگ می‌ترسند، بنابراین نشان دادن عکس یک ریه ناسالم، یک تصویرسازی بسیار قوی از نتایج بد مصرف دخانیات است.

اساس «بازاریابی موارد کمیاب»، ترس از دست دادن یک فرصت است. هر زمان یک آگهی را می‌بینید، می‌شنوید یا می‌خوانید که می‌گوید: «محصولات در حال تمام شدن هستند»، در حال تجربه عملی بازاریابی و فروش ترس هستید.

استفاده از احساسات عشقی مشتریان

استفاده از احساسات عشقی مشتریان

استفاده از احساسات عضقی مشتریان یکی از تکنیک‌های طلایی فروش است. این انگیزه قوی احساسی در سه سطح اتفاق می‌افتد. «ارتباط، عشق و ازدواج» مردم به عشق و ارتباط رو در رو علاقه بسیار زیادی دارند. با این حال، در بسیاری موارد تکنولوژی، جایگزین ارتباط شده است.

امروزه دستگاه‌های سخنگوی اتوماتیک، ایمیل و نامه صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد تفریحاتی مانند تماشای تلویزیون، بازی ویدیویی و تماشا کردن دی وی دی‌ها افراد را بیش از پیش از هم جدا می‌کند.

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

اگر راهی برای ایجاد ارتباط به مشتری پیشنهاد دهید، پیام شما تاثیر بیشتری خواهد داشت. از عباراتی مانند «به ما بپیوندید» استفاده کنید و فرصت‌های ایجاد شبکه به وجود آورید.

عشق یا قول دسترسی عاشقانه در انواع متفاوتی از آگهی‌ها دیده می‌شود. داشتن دندان‌های سفیدتر، پوشیدن لباس مناسب یا صرف غذا در یک رستوران خاص، همگی این بار معنایی را به همراه دارند که اگر صاحب این موارد بوده یا این پیشرفت‌ها را داشته باشید، عشق به سمت شما می‌آید.

تبلیغ کنندگان با ظرافت این نکته را منتقل می‌کنند که استفاده از محصولاتشان به شما کمک می‌کند تا مرد یا زن رویاهایتان را به پیدا کنید.

کالاهای رایگان و فروش های فوق العاده

ذات انسان تمایل به تملک چیزی، بدون از دست دادن چیز دیگری به جای آن دارد. به عنوان فروشنده می‌توانید برای جذب مشتریان از پیشنهادات رایگان به عنوان یکی از تکنیک های طلایی فروش استفاده کنید.

نکته قابل توجه در این رویکرد این است که فارق از نوع محصولتان، همیشه می‌توانید چیزی را به صورت رایگان عرضه کنید و اگر هوشمندانه کار کنید، این کار هیچ هزینه‌ای برای شما به همراه نخواهد داشت.

فقط مطمئن شوید که مشتریان برای محصولات رایگان شما ارزش قائلند. مثلا، می‌توانید امکان دانلود رایگان کتابی الکترونیکی یا یک سی دی صوتی در حوزه تخصصی خود را برای مشتریان ممکن سازید. سپس می‌توانید کسانی را که به پیشنهاد رایگان شما پاسخ داده‌اند به فهرست مشتریان احتمالی خود اضافه کنید یا با ارائه محصولی مکمل به آن‌ها، شرایط برنده برنده به وجود آورید.

حراجی‌ها و فروش‌های فوق العاده نیز انگیزاننده‌ای قوی هستند. موفقیت فروشگاه‌های بزرگ زنجیره ای را در نظر بگیرید. خریداران آگاه امروزی در پی یافتن بهترین قیمت هستند و ابزار آن را نیز در اختیار دارند.

وقتی پیشنهاد فروش فوق العاده به مشتریان موثر واقع می‌شود که ارزش کالا و خدمات شما شناخته شده باشد. در این شرایط، می‌توانید برای هدایت خرید، تخفیف بدهید و فروش را کنترل کنید.

کسب درآمد آسان

کسب درآمد آسان

همانطور که در مقاله The 42 Best Pieces of Sales Advice from 500-Plus Selling Experts از وبسایت hubspot.com اشاره شده است، برای بهره بردن از این مورد از تکنیک های طلایی فروش، باید به مشتریان احتمالی نشان دهید که کالا یا خدمات شما می‌تواند در کسب درآمد یا پس انداز و صرفه جویی پول به آن‌ها کمک کند.

امروزه، مردم در پی راه‌های آسان و سریع برای حل مشکلات کسب و کار خود هستند. بنابراین، اگر نشان دهید که می‌توانند با استفاده از محصول شما درآمد بیشتری به دست آورند یا پس انداز کنند، فروشتان افزایش پیدا می‌کند.

مثلا امکان دارد به عنوان یک مشاور فروش از آن‌ها بپرسید: اگر میزان فروش سالانه شما را به یک میلیون دلار برسانیم، آیا حاضرید 100 هزار دلار به من بدهید؟

تحقق بخشیدن رویاها یکی دیگر از تکنیک های طلایی فروش

رویای مشتریان شما چیست؟ اگر بتوانید کالا یا خدمات خود را به عنوان ابزاری برای کمک به کسب این رویاها معرفی کنید، یک انگیزاننده احساسی قوی را ایجاد کرده‌اید.

درمورد رویای مشترک مشتریان تحقیق کنید. تهیه این پرسشنامه ساده، نقطه آغاز بسیار خوبی است. فراموش نکنید که بعضی رویاها جهانی هستند.

پادکست - ترفندهای عملی افزایش فروش

همه دوست دارند در یک خانه زیبا زندگی کنند، از سلامتی و رفاه مالی بهره‌مند بوده و زندگی بدون استرسی داشته باشند. برای داشتن بازاریابی موثرتر، بین پیشنهادات خود و رویاهای مشتریانتان ارتباط ایجاد کنید.

کمک مقالات آکادمی بازار برای یادگیری تکنیک های طلایی فروش

کمک مقالات آکادمی بازار برای یادگیری تکنیک های طلایی فروش

وقتی درگیر بازاریابی می‌شویم، ممکن است نکات کلیدی و بدیهی را از یاد ببریم. به همین علت است که با وجود هزینه‌ زیاد، بازاریابی تاثیر گذاری نخواهیم داشت.

بازاریابی انگیزشی بر نیازهای طبقه‌ بندی‌ شده‌ انسان‌‌ها تمرکز دارد. بازاریابی انگیزشی معتقد است اگر هدف ما برانگیختن نیازهای اولیه بازار هدف یا وعده رفع آن‌ها باشد، نتیجه بسیار خوبی خواهیم گرفت.

پس شما باید آشنایی کامل با اصول و تکنیک های طلایی فروش این شیوه از بازاریابی را داشته باشید. بنابراین پیشنهاد آکادمی بازار به شما استفاده از مقالات بهره‌مندی از آموزه‌های استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش است.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

4 پاسخ

  1. کاش میشد که آدم هزینه داشته باشه و تو این کلاسهای بازاریابی شرکت کنه، فن بیا یاد بگیره و کلی مهارت دیگه، من که ندارم 🙁

    1. سلام مخاطب عزیز برای هر گونه پرسش و کسب اطلاعات لازم می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی