معرفی سه شیوه از عوامل جذب مشتری در هنگام سخنرانی

جذب مشتری در هنگام سخنرانی
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

عوامل جذب مشتری

اگر دوست دارید تا مخاطبان و مشتری‌ها واقعا به حرف‌های شما توجه کنند، باید اثرگذارترین و مفیدترین راه‌های صحبت کردن را بدانید و با عوامل جذب مشتری آشنا شوید.

در بیشتر مکالمه‌ها درباره کسب و کار و یا حتی دیگر مکالمه‌های معمولی، تمرکز اصلی مشتری یا فرد مقابل معطوف به این است که این مکالمه چه سودی برای او دارد. این به آن معناست که آنچه شما می‌گویید باید دربردارنده پاسخ بسیاری از سوال‌های شنونده باشد.

اگر شما به دنبال راه‌هایی هستید تا علاقه شنونده را به صحبت‌های خود جلب کنید و با عوامل جذب مشتری آشنا شوید می‌توانید از سه روش موثر زیر استفاده کنید.

 آماده‌سازی پیش از سخنرانی

سخنرانی از عوامل جذب مشتری

یکی از مهم‌ترین عوامل جذب مشتری در هنگام سخنرانی یک ارائه خوب است. یک ارائه خوب همیشه مدت طولانی پیش از رسیدن مخاطبان آغاز می‌شود.

اهمیتی ندارد که شما در حال فروش چه محصول یا خدماتی هستید، اگر خودتان ندانید جنس آن چیست هیچ‌کس آن را نخواهد خرید.

کلید اصلی یک ارائه خوب این است که اگر می‌خواهید کسی واقعا به صحبت‌های شما توجه کند، باید به صورت دقیق بدانید که درباره چه چیزی حرف می‌زنید.

البته شیوه آماده‌سازی به طبیعت آنچه در موردش سخنرانی خواهید کرد، بستگی دارد؛ اما به خاطر داشته باشید که حاشیه رفتن بیش از حد در اینجا می‌تواند مخاطبان‌تان را دچار سردرگمی کند

تسلط یافتن بر روی اطلاعات

هنگام حاضر شدن برای هر نوع جلسه یا ارائه بیش از هر چیزی وقت خود را به یافتن تسلط بر روی اطلاعات بر روی جنس محصول موردنظر اختصاص دهید.

شما باید به خوبی بر روی موضوع تسلط داشته باشید و درباره آن جزئیات زیادی بدانید. آماده‌سازی می‌تواند دربردارنده در نظر گرفتن بسیاری از پرسش‌های احتمالی مخاطبان باشد

بیشتر بخوانید: آشنایی با جملاتی که به ما در مدیریت ارتباط با مشتری کمک می کند

شیوه ارائه موضوع برای جذب مشتری


در این عامل از سری عوامل جذب مشتری، اهمیتی ندارد که درباره چه موضوعی صحبت می‌کنید، اکنون تنها مسئله با اهمیت این است که چگونه درباره  آن صحبت کرده و توجه مشتریان را به خود جلب خواهید کرد.

استاد احمد محمدی

تکرار رفتار همیشگی یعنی کسب نتایج همیشگی مهارت‌های جدید یاد بگیر تا نتایج جدیدی به دست آوری.

دکتر احمد محمدی

هر شخصی که به‌اندازه‌ کافی خود را آماده کرده باشد، می‌تواند ساعت‌ها حرف بزند، اما قسمتی از برنامه‌ریزی شما باید به این صورت باشد که بهترین فاکتورها را برای ارائه خود به کار بگیرید.

پیش از اینکه آغاز کنید، تصمیم بگیرید که از چه مثال‌هایی برای مشخص شدن مطلب استفاده کنید یا اینکه بررسی کنید که آیا راهی وجود دارد که بتوانید از فایل‌های صوتی، ویدئویی و یا چند تصویر برای ارائه‌ بهتر، استفاده کنید.

در مقابل آینه تمرین کنید

سخنرانی و گوش دادن به مشتری


برای وقتی که تصمیم دارید ارائه‌ بزرگی داشته باشید، برای دوستان خود و یا در مقابل آینه تمرین کنید تا به نکات موردنیاز دست یابید.

برای تاثیر گذاری بیشتر، درباره این فکر کنید که در ارائه‌های کوچک‌تر، چه چیزهایی را مطرح می‌کردید.

سعی کنید که سخنرانی خود را با کلماتی مانند “ام” یا “آه” آغاز نکنید، درحقیقت این گونه الفاظ نشان می‌دهند که شما آمادگی لازم را ندارید و در نتیجه تاثیر گذاری شما را کمتر خواهد کرد.

لباس رسمی به تن کنید

باید دقت کنید که مخاطبان را با کلماتی قاطع، شگفت زده کنید. وقت بگذارید و مطمئن شوید که برای ارائه آماده هستید، لباس رسمی به تن کنید، به موقع حاضر باشید و همچنین محترم و مودب حرف بزنید.

به خاطر داشته باشید که ارائه‌ شما تنها آن چیزی نیست که می‌خواهید بگویید، بلکه پکیج کاملی از چگونه آماده شدن شما برای آن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: چند توصیه برای سخنرانی موفق

شور و هیجان در صحبت‌ها از مهم‌ترین عوامل جذب مشتری


یکی از کلیدی‌ترین عوامل جذب مشتری این است که وقتی شما صحبت می‌کنید، مشتریان به صحبت‌های شما توجه کنند، شور و شوق و هیجان منتقل شود.

اگر شما شور و شوق داشته باشید، در صحبت‌های‌تان، در شیوه قرار گیری روی سن و حتی در چهره‌ شما نشان داده خواهد شد. هیچ آماده‌سازی و یا مهارتی در ارائه وجود ندارد که عدم داشتن شور و شوق برای موضوع را پوشش دهد.

مفیدترین سخنرانان افرادی هستند که ترکیب هر سه مورد بیان شده را با هم رعایت می‌کنند. این گونه افراد، مخاطبان را برای گوش دادن به صحبت‌های‌شان تشویق خواهند کرد.

مهارتی که باید انجام دهید این است که تعادل خود را پیدا کنید و اجازه دهید که شور و شوق شما در الویت همه چیز قرار گیرد.

خود را جای خریدار بگذارید

جذب مشتری/مشتری

برای همه‌ ما اتفاق افتاده است که گاهی به شغل خود را علاقه نداشته و به طبع، برای بیان موضوعات مربوط به آن، شور و هیجانی در ما نبوده است. در این مواقع بهتر است که از جنبه‌ای دیگر به مسئله نگاه کنید.

خود را جای مشتری بگذارید، باید راهی پیدا کنید که حس اشتیاق را در خود به وجود آورده و بتوانید آن را منتقل کنید. آن‌ها در این مکان حاضرشده‌اند تا بشنوند که شما چه می‌گویید، حتی اگر شده با اشتیاق ساختگی باید موضوع را برای آن‌ها حیاتی و مهم جلوه دهید.

آماده‌سازی، ارائه و شور و شوق سه مفهوم ساده هستند که اگر به صورتی صحیح مورد استفاده قرار بگیرند، می‌توانند سخنرانی شما را عالی کنند.

در زندگی خصوصی و عمومی نیز می‌توان این اصول را بکار گرفت، اگر شما به زندگی افراد موفق به دقت توجه کنید، مطمئنا این سه فاکتور را در آن‌ها خواهید یافت.

بیشتر بخوانید: افزایش فروش با برنامه ریزی برای مشتریان فعلی

حفظ منافع خریدار را در ذهن او ایجاد کنید

صاحبان کسب و کار باید به یاد داشته باشند یکی از اصولی ترین عوامل جذب مشتری که بهترین سخنرانان به کار می‌گیرند این است که معمولا بهترین شنوندگان نیز هستند، از این رو وقتی را برای به دقت گوش دادن به صحبت‌های مشتری اختصاص دهید.

مراقب باشید که هنگام صحبت‌های‌تان، حفظ منافع مشتری را در ذهن او ایجاد کنید، در این صورت همیشه به شما گوش خواهند داد.

پیشنهاد آکادمی بازار به شما برای فراگیری دیگر اصول موثر در سخنرانی و جذب مشتری تهیه بسته آموزشی “غیرحضوری معجزه فن بیان” است این محصول قوی‌ترین و کاربردی ترین دوره آموزش فن بیان به همراه پشتیبانی مشاوران و مربیان آکادمی بازار است.




.

4 پاسخ

  1. منم اعتماد به نفسم پایینه، تو خلوت خیلی خوب میتونم حرف بزنم، تحلیل کنم، اما تو جمع همیشه گند میزنم

  2. من موقع حرف زدن تو جمع یکم که بلندتر حرف میزنم صدام میلرزه و خیلی ناراحتم از این موضوع چیکار باید بکنم؟!

    1. سلام شما می‌توانید علاوه برا تهیه محصولات آکادمی بازار برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *