بازاریابی و فروشمقالات

معرفی تکنیک های کاربردی در خرده فروشی که منتهی به افزایش سود می شود

در این مقاله تعدادی از تکنیک های کاربردی در خرده فروشی که در موفقیت ارائه کالا موثرند را بیان می کنیم.

همه ی صاحبان کسب و کار می خواهند بدانند که چطور به اهداف خود در زمینه فروش بیشتر برسند و موفق شوند که به شکلی موثر کالا وخدماتشان را به مشتری ارائه کنید؛ عرضه ای که به خرید منتهی شود و مشتری بالقوه امکان رد کردن این پیشنهاد را نداشته باشد.

شاید بتوان گفت یکی از  اصلی ترین و با اهمیت ترین تکنیک های کاربردی در خرده فروشی، روشنی، وضوح و جامع و کامل بودن آگهی شما باشد که اختصار و پرهیز از زیاده گویی را هم باید به آنها افزود.

در اصل مشخصات و خصوصیات کلیدی محصولات یا خدمات این کسب و کار باید در آگهی بیان شود. در ادامه با تکنیک های کاربردی در خرده فروشی بیشتر آشنا می شوید.

استاد احمد محمدی

هدیه ای رایگان در کنار کالا از تکنیک های کاربردی در خرده فروشی

هنگامی که مشتری احتمالی از شما خرید می کند یا قبول می کند که کالا را امتحان کند، هدیه ای رایگان را در کنار بسته خرید یا کالای امتحانی قرار دهید.

این هدیه کوچک به مشتری نشان می دهد که فروشنده از او تشکر می کند و تنها به دنبال پول گرفتن از او نیست. زمانی که مشتری احساس کند شما برای او “ارزش” قائل هستید و به او “احترام” می گذارید، بیشتر خوشحال می شود.

اجازه دهید مشتریان احتمالی کالای شما یا خدماتتان را به رایگان امتحان کنند

یکی از علت های خرید نکردن مشتریان احتمالی اینست که از کیفیت محصولات و خدمات جدید اطمینان ندارند و می ترسند سرشان کلاه برود و پولشان را از دست بدهند.

زمانی که با امتحان کردن رایگان از کیفیت محصولی مطمئن شوند، امکان این که به جرگه خریداران بپیوندند بیشتر می شود.

برای کالاهایی که شیوه استفاده و خصوصیات خاصی دارند کاتالوگ تهیه کنید

یکی دیگر از تکنیک های کاربردی در خرده فروشی این است که اگر محصول شما به گونه ایست که مثلاً باید نصب شود یا قبل از استفاده عملیات خاص فنی صورت گیرد،حتماً کاتالوگ مناسب، جامع، دقیق و آسانی تهیه کنید تا خریدار احتمالی با دیدن یک محصول پیچیده و بدون دستورالعمل از خرید منصرف نشود.

این نکته درباره مشتریان کنونی هم صدق می کند. تصور کنید یک مشتری همین محصول را می خرد و وقتی که می خواهد از آن استفاده کند، درمانده و عصبانی می شود چرا که کاتالوگی ضعیف و مبهم رو به روی اوست که پاسخگوی سوالاتش نیست.

حتی اگر این مشتری بتواند بالاخره و به سختی دستورالعمل ها را انجام دهد، از خرید خود راضی نخواهد بود. اگر فردی از او بپرسد که برای رفع نیازش شرکتی را معرفی کند، هیچوقت نام شما را نخواهد برد و حتی ممکن است نارضایتی اش را هم نشان دهد.

حتماً می دانید که عکس این مطلب هم کاملاً صحیح است. رضایتمندی و خشنودی مشتری در رشد و توسعه یک کسب و کار بسیار تاثیر گذار است.

کسب و کار
تکنیک های کاربردی در خرده فروشی

تحویل و نقل و انتقال رایگان برای مشتریان در نظر بگیرید

تعداد زیادی از مشتریان احتمالی امکان این را ندارند که خودشان کالای خریداری شده را به منزل یا محل کارشان ببرند و ممکن است به همین علت از خرید آن منصرف شوند. درج لغات “تحویل و نصب رایگان” که از تکنیک های کاربردی در خرده فروشی است، این گونه مشتریان را آسوده خاطر می کند.

کارمندان را از هدف کسب و کارتان آگاه کنید

یکی دیگر از تکنیک های کاربردی در خرده فروشی اینست که کارمندان را از هدف این کسب و کار و راهبردها و راهکارهای توسعه آن مطلع کنید. گاهی اوقات کارمندان و فروشندگان واقعاً تصمیم دارند که کسب و کار را گسترش دهند ولی شیوه درستش را نمی دانند.

پس به آنها بگویید که با مشتریان ارتباط خوبی برقرار کنند که با وجود صمیمیت و دوستانه بودن، مشتری احتمالی را به خرید تشویق کرده خدمات و محصولات را به شکلی موثر معرفی کند.

کاری کنید که روابط بین فروشندگان شرکت شما و مشتریان از خصوصیات شاخص کسب و کار و فروشگاه یا دفتر خدمات رسانی شما باشد.

شماره تلفن خود را بر روی هدیه ای که به مشتریان می دهید درج کنید

هنگامی که هدیه ای را به مشتریان احتمالی و مشتریان کنونی تان می دهید، نام و نشان تجاری و شماره تلفن یا ایمیل خود را بر روی  آن درج کنید.

به این صورت مشتری همواره به یاد می آورد که چه کسی این هدیه را به او داده و دوستان و آشنایان او هم نام و شماره و آدرس ارتباطی شما را خواهند دید.

کالا و خدماتتان را به رایگان عرضه کنید

این تکنیک از سری تکنیک های کاربردی در خرده فروشی، در رابطه با بازاریابی اینترنتی است. شما برای کسب و کارتان وب سایتی طراحی کرده اید که هدف اصلی آن فروش بیشتر و معرفی محصولات و کسب و کار شماست.

در این وب سایت، لیستی از اسامی محصولات یا خدماتتان آورده شده ولی توضیحات آنها کافی نیست و بازدیدکننده نمی تواند چیز زیادی درمورد آن متوجه شود.

شما گزینه ای در سایت قرار داده اید به این معنی که اگر خواستند همه چیز را درمورد محصولات و خدمات این شرکت بدانند، باید پولی پرداخت کنند.

این روش اصلا روش خوبی نیست و احتمال کمی وجود دارد که این بازدیدکننده راضی شود از شما خرید کند. یک وب سایت موفق فروش را افزایش می دهد، تمامی محصولات و خدماتش را با توضیحات کامل و به رایگان عرضه می کند.

تخفیف ابزاریست که بسیار کارایی دارد

وقتی که شما برای اولین خرید مشتری تخفیف قائل شوید، او با انگیزه بیشتری دوباره به شما مراجعه خواهد کرد. به علاوه می توانید اعلام کنید که اگر مشتریان بیشتر از حد معینی خرید کنند، تخفیف خواهند گرفت.

تخفیف دادن به مشتری
خرده فروشی

گارانتی هم مشوقی برای خرید است

هنگامی که مشتری با کالای تازه ای که قبلاً ندیده رو به رو می شود، با شک و تردید به آن نگاه می کند و می ترسد که مبادا کالای ضعیفی بخرد و پولش را هدر دهد.

وقتی که شما کالایتان را با گارانتی عرضه می کنید، او اطمینان حاصل خواهد کرد که شما تعمیرات یا تعویض را به رایگان بر عهده دارید. وجود گارانتی احتمال خرید را افزایش می دهد.

اضافه کردن وسایل یا خدمات جانبی یک کالا به آن

اگر این ابزار، خدمات و امکانات جانبی یک محصول را در یک بسته به همراه آن عرضه کنید و با قیمتی پایین تر از قیمت تمامی آنها، به فروش برسانید، مشتری بیشتر به شما و کسب و کارتان اطمینان می کند و این یکی از مهم ترین تکنیک های کاربردی در خرده فروشی است.


 

 کیفیت کالا را با سند به مشتری ثابت کنید

یکی دیگر از تکنیک های کاربردی در خرده فروشی اینست که کیفیت کالا را با اشاره به گفته های متخصصان، شواهد علمی و گفته های رضایتمندانه دیگر مشتریان، نشان دهید و با استفاده از شواهد زنده اعتماد خریداران احتمالی را جلب کنید.

یک مثال بسیار ساده نوشته های پشت جلد بعضی کتاب هاست. به این صورت که نویسنده کتاب، مشهور نیست اما کتاب ارزشمند و خوبی نوشته است. او کتابش را به اساتید متخصص، کارشناسان و نویسنده های مشهور دیگر می دهد تا مطالعه کنند و نظراتشان را منعکس کنند.

نظرات و عقاید مثبت آنها که پشت جلد نوشته می شود، خوانندگان را برمی انگیزد تا این کتاب را – هر چند متعلق به نویسنده ای گمنام- بخوانند زیرا شخصی مشهور ومحبوب آن را تایید کرده است.

آشنایی با تکنیک های کاربردی در خرده فروشی از موضوعات دیگری است که در گسترش کسب و کار مطرح می شود.

بدون شک هدف هر کسب و کاری جذب مشتری است و این امر هم صورت نمی‌پذیرد به جز از طریق بازاریابی صحیح.

خرده‌فروشان موفق انسان‌های خیلی متفاوتی نیستند بلکه آنها تنها تکنیک هایی را آموخته‌اند که به پول درآوردن یاری می‌رساند.

بنابراین پیشنهاد آکادمی بازار به شما استفاده از مقالات و ویدئو های آموزشی استاد احمد محمدی، مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش است.

شما با استفاده از این محصولات و فراگیری اصولی که استاد آموزش می دهند می توانید شاهد رشد روز افزون کسب و کار خود باشید. برای شرکت در کلاس ها بر روی لینک زیر کلیک کنید:

استاد احمد محمدی

 

مطالب مرتبط

بازاریابی و فروش در عصر نوین با کتاب‌ صوتی «پرش از دره» آکادمی بازار
دوره آموزشی «تکنیک‌های ویزیتوری و فروش حرفه‌ای» شهر اهواز با حضور دکتر احمد محمدی
استراتژی‌ هایی برای توسعه بازاریابی و فروش
سمینار «مربیگری فروش» با حضور دکتر احمد محمدی برگزار شد
آشنایی با جملاتی که به ما در مدیریت ارتباط با مشتری کمک می کند
برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
Open

دوره آموزشی معجزه ذهن قدرتمند

Close
بستن