هدیه ای رایگان در کنار کالا از تکنیک های کاربردی در خرده فروشی
در این مقاله تعدادی از تکنیک های کاربردی در خرده فروشی که در موفقیت ارائه کالا موثرند را بیان میکنیم. در ادامه با تکنیک های کاربردی در خرده فروشی بیشتر آشنا میشوید.
هنگامی که مشتری احتمالی از شما خرید میکند یا قبول میکند که کالا را امتحان کند، هدیهای رایگان را در کنار بسته خرید یا کالای امتحانی قرار دهید.
این هدیه کوچک به مشتری نشان میدهد که فروشنده از او تشکر میکند و تنها به دنبال پول گرفتن از او نیست. زمانی که مشتری احساس کند شما برای او “ارزش” قائل هستید و به او “احترام” میگذارید، بیشتر خوشحال میشود.
اجازه دهید مشتریان احتمالی کالای شما یا خدماتتان را به رایگان امتحان کنند

یکی از علتهای خرید نکردن مشتریان احتمالی این است که از کیفیت محصولات و خدمات جدید اطمینان ندارند و میترسند سرشان کلاه برود و پولشان را از دست بدهند.
زمانی که با امتحان کردن رایگان از کیفیت محصولی مطمئن شوند، امکان این که به جرگه خریداران بپیوندند بیشتر میشود.
در تکنیک های کاربردی در خرده فروشی برای کالاهایی که شیوه استفاده و خصوصیات خاصی دارند کاتالوگ تهیه کنید
یکی دیگر از تکنیک های کاربردی در خرده فروشی این است که اگر محصول شما به گونهایست که مثلا باید نصب شود یا قبل از استفاده عملیات خاص فنی صورت گیرد، حتما کاتالوگ مناسب، جامع، دقیق و آسانی تهیه کنید تا خریدار احتمالی با دیدن یک محصول پیچیده و بدون دستورالعمل از خرید منصرف نشود.
این نکته درباره مشتریان کنونی هم صدق میکند. تصور کنید یک مشتری همین محصول را میخرد و وقتی که میخواهد از آن استفاده کند، درمانده و عصبانی میشود چرا که کاتالوگی ضعیف و مبهم روبهروی اوست که پاسخگوی سوالاتش نیست.
حتی اگر این مشتری بتواند بالاخره و به سختی دستورالعملها را انجام دهد، از خرید خود راضی نخواهد بود. اگر فردی از او بپرسد که برای رفع نیازش شرکتی را معرفی کند، هیچوقت نام شما را نخواهد برد و حتی ممکن است نارضایتیاش را هم نشان دهد.
حتما میدانید که عکس این مطلب هم کاملا صحیح است. رضایتمندی و خشنودی مشتری در رشد و توسعه یک کسب و کار بسیار تاثیر گذار است.
تحویل و نقل و انتقال رایگان برای مشتریان در نظر بگیرید
تعداد زیادی از مشتریان احتمالی امکان این را ندارند که خودشان کالای خریداری شده را به منزل یا محل کارشان ببرند و ممکن است به همین علت از خرید آن منصرف شوند. درج لغات “تحویل و نصب رایگان” که از تکنیک های کاربردی در خرده فروشی است، این گونه مشتریان را آسوده خاطر میکند.
در تکنیک های کاربردی در خرده فروشی کارمندان را از هدف کسب و کارتان آگاه کنید

یکی دیگر از تکنیک های کاربردی در خرده فروشی این است که کارمندان را از هدف این کسب و کار و راهبردها و راهکارهای توسعه آن مطلع کنید. گاهی اوقات کارمندان و فروشندگان واقعا تصمیم دارند که کسب و کار را گسترش دهند ولی شیوه درستش را نمیدانند.
پس به آنها بگویید که با مشتریان ارتباط خوبی برقرار کنند که با وجود صمیمیت و دوستانه بودن، مشتری احتمالی را به خرید تشویق کرده خدمات و محصولات را به شکلی موثر معرفی کند.


کاری کنید که روابط بین فروشندگان شرکت شما و مشتریان از خصوصیات شاخص کسب و کار و فروشگاه یا دفتر خدمات رسانی شما باشد.
شماره تلفن خود را روی هدیه ای که به مشتریان می دهید درج کنید
هنگامی که هدیهای را به مشتریان احتمالی و مشتریان کنونیتان میدهید، نام و نشان تجاری و شماره تلفن یا ایمیل خود را روی آن درج کنید. به این صورت مشتری همواره به یاد میآورد که چه کسی این هدیه را به او داده و دوستان و آشنایان او هم نام و شماره و آدرس ارتباطی شما را خواهند دید.
برای تکنیک های کاربردی در خرده فروشی کالا و خدماتتان را به رایگان عرضه کنید
این تکنیک از سری تکنیک های کاربردی در خرده فروشی، در رابطه با بازاریابی اینترنتی است. شما برای کسب و کارتان وب سایتی طراحی کردهاید که هدف اصلی آن فروش بیشتر و معرفی محصولات و کسب و کار شماست.
در این وب سایت، لیستی از اسامی محصولات یا خدماتتان آورده شده ولی توضیحات آنها کافی نیست و بازدید کننده نمیتواند چیز زیادی درمورد آن متوجه شود. شما گزینهای در سایت قرار دادهاید به این معنی که اگر خواستند همه چیز را درمورد محصولات و خدمات این شرکت بدانند، باید پولی پرداخت کنند.
این روش اصلا روش خوبی نیست و احتمال کمی وجود دارد که این بازدیدکننده راضی شود از شما خرید کند. یک وب سایت موفق فروش را افزایش میدهد، تمامی محصولات و خدماتش را با توضیحات کامل و به رایگان عرضه میکند.
تخفیف ابزاریست که بسیار کارایی دارد

وقتی که شما برای اولین خرید مشتری تخفیف قائل شوید، او با انگیزه بیشتری دوباره به شما مراجعه خواهد کرد. به علاوه میتوانید اعلام کنید که اگر مشتریان بیشتر از حد معینی خرید کنند، تخفیف خواهند گرفت.
گارانتی هم مشوقی برای خرید است
هنگامی که مشتری با کالای تازهای که قبلا ندیده روبهرو میشود، با شک و تردید به آن نگاه میکند و میترسد که مبادا کالای ضعیفی بخرد و پولش را هدر دهد.
وقتی که شما کالایتان را با گارانتی عرضه میکنید، او اطمینان حاصل خواهد کرد که شما تعمیرات یا تعویض را به رایگان بر عهده دارید. وجود گارانتی احتمال خرید را افزایش میدهد.
اضافه کردن وسایل یا خدمات جانبی یک کالا به آن
اگر این ابزار، خدمات و امکانات جانبی یک محصول را در یک بسته به همراه آن عرضه کنید و با قیمتی پایینتر از قیمت تمامی آنها، به فروش برسانید، مشتری بیشتر به شما و کسب و کارتان اطمینان میکند و این یکی از مهمترین تکنیک های کاربردی در خرده فروشی است.
کیفیت کالا را با سند به مشتری ثابت کنید

یکی دیگر از تکنیکهای کاربردی در خرده فروشی این است که کیفیت کالا را با اشاره به گفتههای متخصصان، شواهد علمی و گفتههای رضایتمندانه دیگر مشتریان، نشان دهید و با استفاده از شواهد زنده اعتماد خریداران احتمالی را جلب کنید.
یک مثال بسیار ساده نوشتههای پشت جلد بعضی کتابهاست. به این صورت که نویسنده کتاب، مشهور نیست اما کتاب ارزشمند و خوبی نوشته است. او کتابش را به اساتید متخصص، کارشناسان و نویسندههای مشهور دیگر میدهد تا مطالعه کنند و نظراتشان را منعکس کنند.
نظرات و عقاید مثبت آنها که پشت جلد نوشته میشود، خوانندگان را برمیانگیزد تا این کتاب را -هر چند متعلق به نویسندهای گمنام- بخوانند زیرا شخصی مشهور و محبوب آن را تایید کرده است.

بدون شک هدف هر کسب و کاری جذب مشتری است و این امر هم صورت نمیپذیرد به جز از طریق بازاریابی صحیح. خردهفروشان موفق انسانهای خیلی متفاوتی نیستند بلکه آنها تنها تکنیکهایی را آموختهاند که به پول درآوردن یاری میرساند.
بنابراین پیشنهاد آکادمی بازار به شما استفاده از مقالات و ویدئوهای آموزشی استاد احمد محمدی، مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش است. شما با استفاده از این محصولات و فراگیری اصولی که استاد آموزش میدهند میتوانید شاهد رشد روز افزون کسب و کار خود باشید.
4 پاسخ
از کجا میتونم پکیج آموزشی بازاریابی و فروش تهیه کنم؟!
خرده فروشی یکی از پردرآمدترین مشاغل دنیاست، اصلا به چشم نمیاد اما درآمدش عالیه
شما فقط تو تهران دوره برگزار می کنید؟
سلام خیر دورههای زیادی در شهرهای دیگر برگزار میشوند، مخاطب عزیز برای هر گونه پرسش و کسب اطلاعات لازم میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید:
پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021