معجزه قانون تحسین

تصمیم‌گیری و تصمیم
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

تحسین کردن را در زندگی یاد بگیریم

معجزه قانون تحسین می‌گوید به جای تمرکز روی کاستی‌ها و ناتوانی‌ها، روی نقاط قوت تمرکز کنیم. به جای دیدن ضعف‌ها و مشکلات، روی توانمندی‌ها و استعدادها متمرکز شویم.

هر کسی نقاط قوت و نقاط ضعفی دارد. برخی افراد فقط روی نقاط ضعف خودشان و دیگران متمرکز می‌شوند و توجهی به نقاط قوت خود و دیگران ندارند. اما نکته مهم آن است که هر کسی هم نقطه قوت دارد و هم نقطه ضعف.

ما می‌توانیم نیمه‌ی خالی لیوان را ببینیم و هم می‌توانیم نیمه‌ی پر لیوان را مورد توجه قرار دهیم. می‌توانیم عینک خوش‌بینی به چشم بزنیم و هم عینک بدبینی. شما کدام یک را انتخاب می کنید؟

هر نگاهی به دنیا داشته باشیم و هر عینکی به چشم بزنیم، دنیا همان تصویر را در زندگی ما عینیت می بخشد.

تحسین به جای تحقیر

تحسین به جای تحقیر

تصور کنید که هر روز صبح وقتی ازخواب بیدار می‌شوید دائما خودتان را سرزنش کنید و بگویید که دارای ضعف‌های بسیاری هستید. مثلا وقتی جلوی آینه می‌روید از ظاهر خودتان بد بگویید. خودتان را زشت ترین فرد بپندارید. وقتی سر کار می‌روید هم دائما روی نقاط ضعف خودتان تمرکز کنید.

برخی افراد در خلوت و تنها دائما خودشان را تحقیر می‌کنند. معمولا گفتگوی درونی چنین افرادی تحقیر کردن و توهین به خودشان است. توهین تنها بدین معنی نیست که به خودمان فحش و ناسزا بگوییم. بلکه وقتی نقاط قوت خودمان را نمی‌بینیم، در واقع خودمان را تحقیر کرده‌ایم.

به جای تحقیر کردن خودتان، نقاط قوت خود را تحسین کنید و قانون تحسین را در زندگی خود به جریان بیندازید.

استاد احمد محمدی

این ضعف ما نیست که نگران‌کننده است، بلکه قدرت نامحدود ماست که شگفت‌انگیز است .

استاد احمد محمدی

برخی افراد در خلوت فقط خودشان را تحقیر می‌کنند و زیر سوال می‌برند. شاید برای شما هم این تجربه پیش آمده باشد که در خلوت خودتان دائما خودتان را سرزنش می‌کنید. این سرزنش‌ها اگر عملی در پشت خود نداشته باشد و تنها در مرحله خود تحقیری باقی بماند، نه تها سودی ندارد بلکه همه‌اش ضرر است.

با تحسین ، خود و اعتماد به نفس تان را به کشتن ندهید

اگر دائما در حال تحقیر کردن خودتان هستید، بدانید که کمر همت بسته‌اید که اعتماد به نفس خودتان را برای همیشه از بین برده و در واقع خیلی صریح به شما می‌گویم، اگر دائما در حال تحقیر کردن خودتان هستید، نخستین و بزرگترین دشمن شما، خودتان هستید و بس.

دنبال مقصر نباشید، وقتی دائما خودتان را زیر سوال می‌برید، دیگر اعتماد به نفسی باقی نمی‌ماند و در واقع دارید با زندگی خودتان بازی می‌کنید.

قانون تحسین یکی از قوانین معجزه آسایی است که به شما کمک می‌کند، اعتماد به نفس بیشتری را در زندگی تجربه کنید و مانع از تضعیف آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: آیا خوش بینی می‌تواند در موفقیت و سلامت ما تاثیری داشته باشد؟

خود تحقیری مساوی است با فرو بردن چاقو در شکم

خود تحقیری

شاید باور نکنید ولی هر بار خودتان را تحقیر می‌‌کنید، در واقع شبیه به آن است که چاقویی نوک تیز را در شکم خودتان فرو می‌کنید. سر سوزن را به شکم خودتان فرو کنید، ببینید چقدر درناک است و کسی تحمل درد آن را ندارد، چه برسد به چاقوی بزرگ نوک تیز.

وقتی خودتان را تحقیر می‌کنید، شبیه به فردی هستید که چاقویی در دست گرفته و در شکم خودش فرو می‌‌کند و آن را خارج می‌کند و مجددا همان چاقو را در قسمت دیگری از شکم خودش فرو می‌برد.

اگر به خود تحقیری ادامه دهید، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا مشکلی از مشکلات‌تان حل خواهد شد؟ یا مسایل جدیدتری به وجود خواهد آمد؟

به جای وارد کردن چاقو در شکم خودتان قانون تحسین کردن و دیدن نقاط قوت خود را در دستور کارتان قرار دهید و شاهد معجزات آن شوید.

خودتان را زخمی نکنید

زخمی کردن خود

ما غالب در زندگی خودمان را زخمی و مجروح می‌کنیم و بعد بالای سر فردی زخمی و ناتوان می‌ایستیم و به حال خودمان گریه می‌کنیم. مصداق‌های زخمی کردن خودمان را زندگی کم نیست. یکی از این زخم‌ها، افکارمنفی و خوتخریبی‌هایی است که در حق خودمان انجام می‌دهیم.

چند باردر جمع دوستان و همکاران خودتان بوده‌اید و به شرایط آنها غبطه خورده و در پایان یک مراوده‌ی دوستانه به جای آنکه سرحال‌تر باشید، احساس کرده‌اید که اشتباهات بزرگی را در زندگی مرتکب شده‌اید؟

چند بار پیش آمده که حساب و کتاب زندگی دیگران را ( حتی بی‌دلیل و بدون غرض)‌ بیرون کشیده‌اید و متوجه شده‌اید چقدر خودتان عقب‌تر از دیگران هستید؟

چند بار پیش آمده که حسرت زندگی و توانمندی‌ها و کسب و کار دیگران را خورده‌اید؟ چند بار پیش آمده که از آنچه اکنون هستید، رضایت ندارید و خودتان را تحقیر کرده‌اید؟

خودتان را در آغوش بگیرید

وقتی مرتکب اشتباهی می‌شوید، به جای خودزنی، خودتان را در آغوش بگیرید و به خودتان فرصت تازه‌ای بدهید. البته به خودتان قول بدهید که خطا را جبران کنید.

خیلی وقت‌ها دوست داریم دیگران ما را مورد توجه قرار بدهند، دوستمان داشته باشند، به ما احترام بگذارند، با ما چنین و چنان رفتار کنند، ولی خودمان بدترین رفتار را با خودمان داریم.

در واقع ما ازدیگران انتظارداریم استانداردهایی را در برخورد با ما رعایت کنند، ولی خودمان چنین استانداردهایی را در مورد خودمان رعایت نمی‌کنیم.

استاد احمد محمدی

کسی که شروع می‌کند بعضی مواقع می‌بازد، کسی که منتظر می‌ماند همیشه بازنده است .

استاد احمد محمدی

خودتان را دوست داشته باشید و خود را در آغوش بگیرید. به خودتان احترام بگذارید. نقاط قوت خود را تحسین کنید. در قدردانی و تحسین کردن خودتان، نیروهایی نهفته وجود دارد که می‌تواند زندگی شما را رنگ و بوی تازه‌ای ببخشد.

خودتان را دوست داشته باشید و قانون تحسین کردن از خودتان را در زندگی در پیش بگیرید. با این کار شاهد تغییرات بزرگی در زندگی خودتان خواهید شد.

از خودتان به خوبی یاد کنید

قانون تحسین

تصور کنید ده دقیقه زمان دارید تا در مورد خودتان صحبت کنید. در این ده دقیقه قرار است هم درمورد نقاط قوت و هم در مورد نقاط قوت خود صحبت کنید.

برخی افراد از همان ابتدا شروع به بدگویی در مورد خودشان می‌کنند. از ضعف‌ها و کاستی‌ها می‌گویند. برخی دیگر نیز شروع به بزرگ نشان دادن خودشان می‌کنند. عده‌ی معدودی هم هستند که واقع بینانه و واقعی خود را به تصویر می‌کشند و به دیگران معرفی می‌کنند.

برخی افراد دائماازدیگران به بدی یاد می‌کنند و همین رفتار را در مورد خودشان نیز انجام می‌دهند. این چنین رفتارهایی چه سودی برای ما می‌تواند داشته باشد؟ اینکه دائما در گفتگوی درونی از خودمان بد بگوییم آیا سودی دارد؟ آیا منفعتی به همراه خواهد داشت؟

بیشتر بخوانید: ترس یا خلاقیت؟ مرور ۱۰ ترس که مانع خلاقیت شماست

تصویری واقعی از خودتان و توانمندی‌هایتان ترسیم کنید

چه تصویری از خودتان برای خود ترسیم کرده‌اید. هر کسی در درون خودش، تصویری از خودش دارد. این تصویر فردی توانمند و با قدرت را نشان می‌دهد یا فردی ترسو، تنبل و بی‌عرضه؟

وقتی تصویری واقعی از خودتان دارید، می‌توانید به موفقیت‌های بیشتر و متناسب با توانمند‌ی‌ها و استعدادهای خود فکر کنید.

شیر هستید یا روباه؟

شیر یا روباه

شاید برای شما هم پیش آمده که برای انجام کاری رفته‌اید و در پایان از شما می‌پرسند: شیری یا روباه؟ حالا شما شیر هستید یا روباه زندگی خودتان؟

آیا شیر بودن و روباه بودن فقط مربوط به روزهای امتحانات مدرسه و دانشگاه است که از ما می‌پرسیدند شیری یا روباه؟ یا در لحظه به لحظه‌ی زندگی و در هر عملکردی می‌توانیم از خودمان بپرسیم شیری یا روباه؟

شیرها چگونه زندگی می‌کنند؟ روباه‌ها چگونه؟ وقتی در خلوت خودتان می‌روید، شیر وجودتان را ببینید. شیری خفته در وجود هر از کسی می‌تواند وجود داشته باشد که اگر بیدار شود، زندگی آن فرد دگرگون می‌شود. اگر شیر وجودتان خواب است زودتر بیدارش کنید.

برای حرکت در این دنیا باید شیر بود. مانند شیر به جنگ مشکلات بروید. مانند شیر به جنگ ضعف‌های خودتان بروید و آنها را شکست بدهید.

به خودتان چه نمره‌ای می‌دهید؟

از صفر ت صد به خودتان چه نمره‌ای می‌دهید؟ درانسانیت به خودتان چند می‌دهید؟ در کسب و کار به خودتان از صفر تا صد چند می‌دهید؟ اگر مادر هستید، اگر پدر هستید، یا اگر فرزند خانواده هستید، به نقش مادر، پدر و فرزندی خودتان چند می‌دهید؟

این نمره را با ارفاق می‌دهید یا خیر؟ آیا خودتان را تحسین می‌کنید یا زیر سوال می‌برید؟ چقدر قانون تحسین را در زندگی اجرا می‌کنید؟ ای کاش هیچ‌کس در زندگی نمره مردودی نگیرد. اگر چنین مساله‌ای هم پیش آمد باید بتوانیم با جبران و تدبیرخود را از مردودی خارج کنیم.

می‌توانید در طی روز این سوال را از خودتان بپرسید که امروز برآیند نمره‌ی من در زندگی چند بود؟ امروز نمره‌ام چند شد؟ امروز نسبت به روز گذشته چقدر رشد کردم؟ چقدر بزرگ‌تر شدم و چقدر توانمندتر شدم؟

قانون تحسین را یاد بگیرید

قانون تحسین

یکی از مشکلات برخی افراد آن است که یا از این طرف بوم می‌افتند یا از آن طرف بوم. وقتی پای تحسین، تعریف و تمجید دیگران به میان می‌آید، آنقدر تعریف و تحسین می‌کنیم که از فردی ساده، بتی بزرگ ساخته می‌شود.

قانون زندگی کردن در این دنیا می‌گوید باید بتوانیم به درستی با خودمان برخورد کنیم و یاد بگیریم درست زندگی کردن را.

وقتی هم قراراست از کسی انتقاد کنیم، آنقدر زیاده روی می‌کنیم که از فردی ساده، دیوی بزرگ می‌سازیم. واقع بینانه رفتار کنیم. هم درمورد خودمان و هم در مورد دیگران، قانون تحسین را یاد بگیریم.

قانون تحسین معجزه می‌کند. اگر می‌خواهید شاهد معجزه‌ای دیگر در زندگی‌تان باشید، قانون تحسین را به زندگی خود وارد کنید. یکی از گام‌های قانون تحسین این است که خودتان را دوست داشته باشید و نقاط قوت خود را به خوبی ببینید.

نقاط قوت خود را ببینید

برای آنکه بتوانید قانون تحسین را در زندگی خود اجرایی کنید، ابتدا لازم است نقاط قوت خود را ببینید و بشناسید. دفترچه‌ای را برای مستند کردن نقاط قوت خود بردارید. در ساعات مشخصی از روز می‌توانید روی نقاط قوت و بعدا روی نقاط ضعف خودتان متمرکز شوید.

نقاط قوت واقعی خود را ببینید و یادداشت کنید. به‌ صورت بی‌طرف و غیرجانبدارانه این کار را بکنید. می‌توانید در مورد توانمندی‌ها و استعدادهای خود یادداشت برداری کنید.

با این کار می‌توانید به شناخت بهتر و درست‌تری از خودتان برسید. وقتی خودتان را بهتر می‌شناسید، می‌توانید از توانمندی‌‌ها و استعدادهای خود بهتر استفاده کنید.

برای عبور از سختی‌های زندگی و برای مبارزه با نقاط ضعف خودتان، تنها رفتن را کنار بگذارید و با ما همراه شوید. سفر کردن در زندگی به تنهایی کار ساده‌ای نیست و سفر زندگی نیز همسفری راه بلد نیاز دارد.

معجزه‌ را به زندگی خود بیاورید

معجزه

اگر قانون درست کردن را یاد بگیریم در زندگی‌مان معجزه رخ می‌دهد. بازی شطرنج قوانینی دارد و اگر کسی این قوانین را بداند و به درستی اجرا کند، می‌تواند در مسابقات شطرنج به موفقیت‌های خوبی برسد.

زندگی نیز قوانین خاص خودش را دارد. اگر این قوانین را بشناسیم و به درستی اجرا کنیم، شاهد معجزه های بزرگی در زندگی خودمان خواهیم بود.

معجزه در یک قدمی ما ایستاده است، فقط باید یاد بگیریم تا معجزه‌های بیشتری را به زندگی خودمان بیاوریم. اگر می‌خواهید شاهد وقوع معجزه های بزرگی در زندگی‌تان باشید، همین الان شروع کنید.

قانون تحسین نیز یکی از همین موضوعاتی است که در زندگی شما معجزه می‌کند و می‌تواند معجزه بیافریند.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments