معجزه اعتماد به نفس را در فیلم «اگه میتونی منو بگیر» درک خواهید کرد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۱ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۵ مرداد, ۱۴۰۰
معجزه اعتماد به نفس را در فیلم «اگه میتونی منو بگیر» درک خواهید کرد

اعتماد به نفس یکی از کلیدهای موفقیت هر فردی است. روی صحبت ما افرادی هستند که اعتماد به نفس واقعی دارند. بعضی از افراد اعتماد به نفس کاذب دارند و انتظار دارند با وجود نداشتن اعتماد به نفس واقعی به موفقیت برسند. داشتن اعتماد به نفس یک هنر است.

هستند افرادی که با وجود نداشتن سرمایه یا تحصیلات عالی اما با داشتن اعتماد یه نفس به درجات بالایی رسیده‌اند. اگر به زندگینامه خیلی از افراد ثروتمند جهان نگاهی کنید متوجه می‌شوید که خیلی از این افراد خانواده خوب یا تحصیلات دانشگاهی نداشته‌اند؛ بلکه چیزی که در این افراد وجود دارد اعتماد به نفس و باوری است که به خود و آرزوهایشان داشته‌اند.

فیلم اگه میتونی منو بگیر فیلمی بر اساس واقعیت است. داستان فیلم در مورد پسری است که با وجود نداشتن تحصیلات و … خودش را جای دیگران جا می‌زند و با اعتماد به نفسش میلیون‌ها دلار بدست می‌آورد. در این مقاله با کمک این فیلم یاد می‌گیریم که چگونه از معجزه اعتماد به نفس به نفع خودمان استفاده کنیم.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

معجزه اعتماد به نفس

فیلم سینمایی «اگه میتونی منو بگیر» محصول سال ۲۰۰۲ و ساخته استیون اسپیلبرگ است. سبک این فیلم درام و زندگینامه‌ای است. داستان مردی که با داشتن اعتماد به نفس و هوش بالای خود توانست در نقش‌های مختلف ظاهر شده و میلیون‌ها دلار چک را جعل کند. لئوناردو دی‌کاپریو و تام هنکس از جمله بازیگران مطرح این فیلم دیدنی درمورد معجزه اعتماد به نفس هستند.

وقتی به خودتان اعتماد دارید می‌توانید جسارت به خرج دهید و قدم‌های بزرگ بردارید، می‌توانید آرزوهای بزرگ داشته باشید و برای رسیدنشان تلاش کنید. وقتی به خود اطمینان دارید، می‌توانید منابع خود را به خواسته مورد نظر اختصاص دهید. به جای اتلاف وقت و صرف انرژی برای نگرانی‌ها به اینکه اندازه کافی خوب نیستید، می‌توانید انرژی خود را صرف تلاش‌های خود کنید.

چطور در زندگی به معجزه اعتماد به نفس برسیم؟

خوشبختانه کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای اعتماد به نفس کودکان خود انجام دهید. اینکه آیا شما در یک مورد خاص اعتماد به نفس ندارید یا اینکه برای اطمینان خاطر در مورد هر چیزی تلاش می‌کنید، این راهکارها می‌تواند به شما کمک کند.

۱. دست از مقایسه کردن بردارید

چطور در زندگی به معجزه اعتماد به نفس برسیم؟

اینکه چگونه خود را با دوستانتان در شبکه‌های اجتماعی مقایسه می‌کنید یا حقوق خود را با درآمد دوستتان مقایسه می‌کنید، مقایسه‌ها سالم نیستند. در حقیقت، طی مطالعه‌ای که در سال 2018 منتشر شده در شخصیت و تفاوت‌های فردی، ارتباط مستقیمی بین حسادت و نحوه احساس در مورد خود پیدا کرد.

محققان دریافتند افرادی که خود را با دیگران مقایسه می‌کنند، حسادت را تجربه می‌کنند و هر چه حسادت بیشتری را تجربه کردند، نسبت به خودشان هم حس بدتری پیدا می‌کنند. این می‌تواند یک چرخه شرور باشد.

فکر کردن به اینکه افراد دیگر بهتر هستند یا بیشتر دارند اعتماد به نفس شما را از بین می‌برد. هنگامی که متوجه می‌شوید دارید مقایسه می‌کنید، به خود یادآوری کنید که انجام این کار مفید نیست. همه در مسابقه خود هستند و زندگی یک رقابت نیست.

۲. برای معجزه اعتماد به نفس مراقب بدن خود باشید

اگر به خاطر رژیم‌های عجیب به خودتان سخت می‌گیرید، احساس خوبی در مورد خود ندارید. لاغر شدن به خاطر بی‌خوابی، داشتن یک رژیم غذایی ناسالم و خودداری از ورزش باعث می‌شود تا وضعیت سلامتی شما دچار مشکل شود. مطالعات نشان می‌دهد داشتن فعالیت بدنی منظم باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود.

۳. مهربان بودن با خود را تمرین کنید

مهربان بودن با خود را تمرین کنید

مهربان بودن با خود شامل معاشرت با خود با مهربانی است وقتی که اشتباه می‌کنید، شکست می‌خورید یا یک حادثه تلخ را تجربه می‌کنید. وقتی با بدی با خود رفتار می‌کنید، به شما انگیزه نمی‌دهد که بهتر عمل کنید.

در حقیقت، مطالعات نشان می‌دهد که اثر متضاد دارد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ در مجله شخصیت منتشر شد، نشان داد که مهربانی با خود به اعتماد به نفس بیشتر کمک می‌کند.

به جای اینکه خودتان را مورد ضرب و شتم قرار دهید، سعی کنید با خود صحبت کنید مانند اینکه با یک دوست قابل اعتماد صحبت خواهید کرد. کمی خود را آرام کنید، به خود بخندید و به خود یادآوری کنید که هیچ کس کامل نیست.

۴. شک و تردیدهایتان را متوقف کنید

بعضی اوقات، مردم کار خود را متوقف می‌کنند، مثل دعوت از کسی در تاریخ خاص یا درخواست ارتقا، تا زمانی که احساس اطمینان بیشتری داشته باشند. اما گاهی اوقات، بهترین راه برای جلب اعتماد به نفس دوره اعتماد به نفس یا انجام دادن است.

استاد احمد محمدی
میزان اعتماد دیگران به تو، به میزان اعتماد به نفست بستگی دارد.
استاد احمد محمدی

اگر بعضی از ترس‌های خود را که ناشی از عدم اعتماد به نفس است، کنار بگذارید بهتر عمل خواهید کرد. اگر سخنرانی بزرگی دارید، در مقابل دوستان و خانواده خود تمرین کنید تا اعتماد به نفس بیشتری کسب کنید. اما منتظر نمانید تا قبل از ادامه کار 100 درصد احساس اطمینان کنید. شما ممکن است هرگز به آنجا نرسید.

۵. آزمایش‌های رفتاری را انجام دهید

آزمایش‌های رفتاری را انجام دهید

وقتی مغز شما به شما می‌گوید که بهتر است در جمع صحبت نکنید یا توانایی انجام کاری را ندارید، به خود یادآوری کنید که افکار شما همیشه دقیق نیستند و گاهی اوقات، بهترین راه برای مقابله با گفتگوی منفی، به چالش کشیدن این گفته‌ها است. سعی کنید کارهایی انجام دهید که مغز شما به شما بگوید که نمی‌توانید. به خود بگویید که این فقط یک آزمایش است و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - اعتماد به نفس

ممکن است یاد بگیرید که کمی مضطرب بودن یا اشتباه کردن چندان اشتباه نیست همانطور که فکر می‌کردید و هر بار که به جلو حرکت می‌کنید می‌توانید اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید.

4.2/5 - (28 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی