با چه تیپ افرادی معاشرت و دوستی می‌کنید؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۰ آذر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

اگر می‌خواهید بدانید در چه وضعیتی هستید و در آینده زندگی شما به چه سمتی حرکت می‌کند، باید به این سوال پاسخ دهید که با چه تیپ افرادی معاشرت و دوستی می‌کنید؟

افراد زیادی را می‌بینیم که از وضعیت فعلی خود ناراضی هستند ولی برای تغییر شرایط هم کار خاصی انجام نمی‌دهند. یک فرمول ساده‌‌ای برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت وجود دارد که بیشتر مردم به آن بی‌توجهی می‌کنند.

این فرمول ساده می‌گوید، به من بگو با چه کسی نشست و برخاست می‌کنی تا به تو بگویم در مسیر موفقیت قرار داری یا خیر؟ در این فرمول ساده، به‌راحتی وضعیت فعلی شما مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به این سوال مهم پاسخ بدهید که با چه تیپ افرادی معاشرت و دوستی می‌کنید؟ اصلا به این موضوع اهمیت می‌دهید که چه افرادی اطراف شما را پر کرده‌‌اند؟ آیا این افراد جزو افراد موفق جامعه هستند یا همه آنها وضعیت بدتری نسبت به خودتان دارند؟ آیا این افراد صاحب فکر و عقیده‌ی محکمی هستند یا جزو افرادی هستند که باری به هر جهت زندگی می‌کنند؟ آیا این افراد اهداف بزرگی دارند و برای رسیدن به آرمان‌های خودشان تلاش می‌کنند یا سست عنصر هستند؟

باید به دقت ۵ نفری که نزدیک‌ترین دوستان‌تان هستند را مورد بررسی قرار بدهید. شاید با خودتان بگویید که من با افراد ثروتمند دستی می‌کنم ولی چرا خودم ثروتمند نمی‌شوم؟ نکته‌ی مهم این است که اگر شما با فردی دارای فکر و ذهن ثروتمند دوستی کنید، با دوره ثروت بی‌شک افکار و اهداف بلند پروازانه‌ی او در شما تاثیرگذار خواهد بود.

وقتی صحبت از دوستی و راتباط به میان می‌آید. دارایی‌های مادی آن فرد ملاک نیست. چه بسا افراد ثروتمندی را می‌بینیم که از هزاران فقیر، روحیه‌ و ذهن فقیرتری دارند. یعنی با همه دارایی در فقر و تفکر فقیرانه زندگی می‌کنند و بی شک همان تفکر فقیرانه به زندگی شما وارد می‌شود. لزوما هر کسی ثروتمند بود بدین معنی نیست که تفکر غنی و ثروت دارد. افراد زیادی را دیده‌ام که با دارا‌یی‌های بسیار زیاد، وقتی با آنها هم کلام می‌شوید از افراد فقیر هم حس فقیرانه‌تری دارند.

محبت و دوستی اجتماعی

دوست صمیمی شما چه کسی است؟ 

بهترین دوستان و هم‌نشینان شما چه کسانی هستند؟ در دوستی، افکار و طرز فکرها به هم نزدیک و شبیه می‌شود. ببینید افکار و طرز فکر شما به چه کسانی شبیه‌تر است و با چه تیپ افرادی احساس راحتی می‌کنید؟ دوستان شما آینه‌ی شما هستند و از این طریق می‌توان وضعیت آتی شما را مشخص کرد.

تصور کنید شخصی به زبان می‌گوید می‌خواهم در زندگی چنین و چنان شوم. می‌خواهم فلان آرزوها و اهداف را دنبال کنم. می‌خواهم پله‌های ترقی ر طی کنم و …. بعد 5 نفر از نزدیک‌ترین دوستانش آنقدر در تمول مالی قرار دارند که از صبح تا شب در حال عیش و نوش هستند و کار خاصی هم در زندگی ‌شان انجام نمی‌دهند. تمام دیالو‌گ‌های این فرد با همین افراد راحت طلب است. آیا به نظر شما این فرد می‌تواند با دوستی با چنین افرادی، کشتی زندگی‌اش را به ساحل آرامش هدایت کند؟ آیا می‌تواند حرف‌هایی که می‌زند را به عمل تبدیل کند؟

در تئوری می‌گوییم عجیب به نظر می‌رسد که فردی تمام وقت خود را با افرادی بی هدف و بی برنامه بگذراند و بتواند همزمان اهداف بزرگی را در زندگیش دنبال کند.

پس چه باید کرد؟ چگونه باید خلاهای ارتباطی را حل کرد؟ چگونه باید با تنهایی مقابله کرد؟ چگونه می‌‌توان افرادی که مدت‌ها و سال‌ها با آنها دوست بوده‌ایم را کنار بگذاریم؟ آیا اصل چنین کاری اخلاقی و درست است؟

پاسخ روشن است. اگر به فکر تغییر هستید، اگر به فکر ساختن زندگی‌تان هستید، خب چاره‌ای جز عملکرد درست و زیربنایی ندارید. زندگی شوخی و بازی نیست. دو حالت وجود دارد. یا از همین وضعیت رضایت دارید که به همین روال ادامه می‌دهید یا از این وضعیت خسته شده‌اید و می‌خواهید تغییر ایجاد کنید که خب باید بهای این تغییر را بپردازید. یک بوم و دو هوا بودن ما را به جایی نمی‌رساند.

شاید بپرسید با دوستان قدیمی چه کنیم؟ نمی‌گوییم با همه قطع ارتباط کنید، ولی هوشیار و آگاه باشید که دوستی با چه تیپ افرادی چه تبعاتی را به دنبال خواهد داشت. شاید لازم باشد برای بازه‌ی زمانی روی زندگی و رشد خودتان متمرکز شوید و ارتباط‌ را برای مدتی کم کنید. شاید لازم باید افراد جدیدی به زندگی شما وارد شوند.

دوست یابی

چالش بعدی این است که آدم خوش فکر و موفق در جامعه کم پیدا می‌شود و شاید بگویید من تنها شده‌ام و همان دوستان قبلی را هم از دست داده‌ام. اگر بزرگ فکر کنید، اگر به فکر تغییر باشید، اگر به فکر ساختن زندگی خودتان باشید قطعا، قطعا و قطعا افرادی شبیه به خودتان و با طرز فکر خودتان را جذب می‌کنید.

وقتی این تصور را در ذهن خود می‌پرورانید که آدم موفق و خوش فکر وجود ندارد، خب هستی هم به حرف و فکر شما صحه می‌گذارد و تایید می‌کند که بله، چنین افرادی وجود ندارند. ولی وقتی در اعماق وجود خودتان باور دارید که افراد موفق و خوض فکر وجود دارند و شما لیاقت دوستی با آنها را دارید، دست روزگار چنین افرادی را در مسیر زندگی‌تان قرار می‌دهد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
افراد مثبت

جهان گوش دارد، می‌شنود. خداوند زنده است، نیاز ما را می‌بیند و آگاه است. چطور ممکن است خداوند که جزئی‌ترین نیازهای ما را مطلع است، از نیازهای ارتباطی ما بی‌خبر باشد. به جهان درون و بیرون خودتان با تمام قدرت بگویید که می‌خواهید تغییر کنید، می‌‌خواهید از نو بسازید. می‌خواهید زندگی را واقعا زندگی کنید. جهان صدای شما را می‌شنود و خالق این جهان نیز به نیاز شما پاسخ می‌دهد. فقط کافی است بگویید، بخواهید و برای خواسته خودتان ارزش قایل شوید.

دکتر احمد محمدی در ویدئوی انگیزشی در مورد این موضوع توضیحاتی ارائه کرده‌اند که می‌‌تواند راهکارهای دیگری را نیز دراختیار قرار دهد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی