مطالعه اخبار منفی و داشتن تفکرات منفی چه تاثیری در زندگی ما دارد؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۷ آذر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

آیا جزو افرادی هستید که اول سراغ صفحه‌ی خبر حوادث می‌روید؟ آیا ذهن شما فقط به دنبال حوادث، مشکلات و اخبار منفی است؟

تصور کنید فردی را استخدام کرده‌اید که هر روز تمامی کلماتی که از دهان شما خارج می‌شود و تمامی افکاری که از ذهن شما می‌گذرد را مستند کند. در پایان هر روز قرار است این فرد گزارشی از وضعیت عملکرد شما در طی ۲۴ ساعت گذشته ارائه بدهد. به‌نظر خودتان، چقدر از افکار و صحبت‌های شما منفی، مایوس‌کننده و حاوی کلمات غیر مثبت بوده‌ است؟

از نظر خودتان چقدر به‌دنبال موضوعات مثبت و حرکت دهنده بوده‌اید و چقدر موضوعات و اخبار منفی و غیر انگیزشی را دنبال کرده‌اید؟ این فرد قرار است یک ماه و بعد یک فصل و در ادامه یک سال همه‌ی افکار، اعمال و عملکرد شما را مورد بررسی قرار دهد.

با توجه به آنچه وی مستند می‌کند، می‌توان حدس زد طی سال‌های بعد شما در چه وضعیتی قرار خواهید گرفت. حتی می‌توان حدس زد وضعیت مالی، خانوادگی و سلامتی شما در چه وضعیتی قرار خواهد گرفت. دکتر احمد محمدی در مورد نقش افکار و کلمات منفی در زندگی ما صحبت می‌کنند. در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به‌راحتی وضعیت افراد مختلف را ارزیابی کنید. سلامت جسم و روح از اهمیت بالایی برخوردار است. به آن توجه کنید.

دکتر احمد محمدی

از همین امروز ببینید:

چه واژه‌هایی را به کار می‌برید؟  چه اخباری را دنبال می‌کنید؟ با چه تیپ افرادی نشست و برخاست می‌کنید؟ چه افکاری را در سرتان می‌پرورانید؟ چه ادبیاتی را در زندگی به کار می‌برید؟ و … به‌راحتی می‌توانید وضعیت زندگی خودتان را طی سال‌های بعدی ببینید و مشاهده کنید.

یک مشاهده کننده‌ی خوب می‌تواند مسیر اشتباه را از دست تشخیص داده و به‌جای حرکت در مسیر اشتباه، تغییر جهت داده و در مسیر درست قرار گیرد. پس اگر به هر دلیلی متوجه می‌شوید که در مسیر اشتباه قرار گرفته‌اید، حرکت در مسیر درست را انتخاب کنید و با قدرت به پیش بروید. به شما پیشنهاد می‌کنیم، خلاصه کتاب « شکوفایی روانشناسی مثبت گرا » نوشته مارتین سلیگمن را مطالعه کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
به دنبال خبرهای مثبت باش

دکتر احمد محمدی در ویدئوی انگیزشی در مورد تاثیر گریش و توجه به اخبار و تفکرات منفی در زندگی ما صحبت می‌کنند. قلم و کاغذ را بردارید و نکات مهم را یادداشت کنید.

وضعیت اکنون شما خبر از آینده‌تان می‌دهد

الان در هر وضعیتی باشید، مشخص می‌شود در آینده چه مسیری را طی خواهید کرد. وضعیت الان و اکنون شما شامل دیالوگ‌های بیرونی و درونی شما، طرز فکر، افرادی که با آنها معاشرت می‌کنید و همچنین کارهایی که به آنها مشغول هستید، می‌شود.

اگر با افراد موفق سر‌وکار دارید، می‌توانید انتظار داشته باشید در آینده شما نیز مسیر موفقیت را طی خواهید کرد. اگر افکار مثبت و انرژی بخشی را دنبال می‌کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که همین افکار و همین روحیات مثبت می‌تواند انرژی لازم برای حرکت‌های بعدی شما را تامین کند. اگر دیالوگ‌های بیرونی شما سرشار از انرژی، امید، حرکت، نور و روشنایی است، قطعا همین‌ها را به زندگی خودتان جذب می‌کنید.

هر وضعیتی که اکنون دارید، وضعیت‌های بعدی شما را مشخص می‌کند. به وضعیت الان و اکنون خودتان دقت کنید. اگر می‌خواهید مسیر مثبت و موفقیت را طی کنید، اکنون و این لحظه را دریابید. به‌خوبی و با دقت دریابید. همه چیز خودتان را به دقت بررسی کنید. از معاشرت‌ها گرفته تا اعمال و افکارتان را به‌دقت مورد توجه قرار دهید.

5/5 - (15 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی