مشاوره کسب و کار میانبری برای رونق کار

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۴ خرداد, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۱۳ شهریور, ۱۴۰۱
مشاوره کسب و کار میانبری برای رونق کار

مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار می‌تواند صاحبان مشاغل بزرگ و کوچک را به اهدافشان نزدیک‌تر کند. مشاور خوب در نقش منجی و طبیب حاذقی عمل می‌کند که بیماری‌های شغلی را تشخیص داده و در جهت درمان آن تلاش می‌کند.

انسان در بسیاری از موضوعات نیازمند همراهی و مشاوره از افراد دیگر است. کسب و کار نیز از این قاعده مستثنی نیست. داشتن فردی که با شما راه را نشان دهد و تجربه چندین ساله داشته باشد، موفقیت شما را تضمین می‌کند.

با مشاوره کسب و کار در شرایط سخت اقتصادی می‌توانید با آسودگی خاطر به موفقیت مالی برسید و از همه چیز مطمئن باشید. اگر قصد راه اندازی کسب و کار جدیدی دارید یا کسب و کارتان در وضعیت خوبی قرار ندارد و نیازمند کمک هستید و حتی اگر کسب و کارتان در موقعیت خوبی قرار دارد اما می‌خواهید اوضاع را به همان خوبی نگه دارید، مشاوره کسب و کار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

داشتن مشاوری با سابقه درخشان و کاربلد می‌تواند اهدافتان را به واقعیت تبدیل کند. برای رونق بخشیدن به بیزینس خود، عجله کنید و همین حالا با مشاوران کسب و کار حرفه‌ای تماس بگیرید. اگر هنوز مردد هستید، در این مقاله نشان می‌دهیم که کار اصلی مشاور کسب و کار چیست و چگونه با مشاوره کسب و کار به بهترین تبدیل خواهید شد.

پخش ویدیو
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

چرا به مشاوره کسب و کار نیازمندیم؟

مشاوره تخصصی می‌تواند کسب و کار شما را تغییر دهد. خیلی به ندرت پیش می‌آید که کسی صاحب کسب و کار باشد ولی به رونق و ارتقا کار خودش فکر نکند. کمتر پیش می‌آید که فردی مدیر سازمان و شرکتی بزرگ یا کوچک باشد ولی اهمیتی به بهبود وضعیت کاری مجموعه خودش ندهد.

میل به بهترین بودن، پیشرفت و توسعه کار، امری طبیعی است. مدیران موفق وقتی به تعیین اهداف برای سازمان و شرکت خود مشغول هستند، یکی از موضوعاتی که همیشه مورد توجه قرار می‌دهند، نیاز به حضور و همراهی مشاوری قدرتمند است که بتواند مسیرهای موفقیت را به آن‌ها نشان دهد.

اتاق فکر و هسته فکری متمرکزی که روی اهداف و برنامه‌های آن مجموعه متمرکز شده است، تعیین کننده‌ وضعیت حال و آینده آن مجموعه است. برای پیشرفت و توسعه کسب و کار با آکادمی بازار و آخرین تکنیک‌های آموزشی و بهترین مشاوره کسب و کار همراه شوید.

رونق کسب و کار فرمول‌ها و قوانین خاص خودش را دارد و یک شبه و البته بدون برنامه ریزی درست نمی‌توان انتظار داشت که موفقیت‌ها خودشان به سمت مجموعه کاری بیایند.

مشاوره تخصصی کسب و کار پاسخگوی کدام سوالات ماست؟

مشاوره تخصصی کسب و کار پاسخگوی کدام سوالات ماست؟

رونق کسب و کار موضوع مهمی است که در هر برهه زمانی و خصوصا در شرایط فعلی مورد توجه مدیران و صاحبان مشاغل قرار دارد. اما برای رونق کسب و کار باید از کجا شروع کرد؟ چه تصمیم‌های جدیدی گرفت؟ چه کارهایی باید انجام شود و چه کارهایی باید برای همیشه از فرآیندهای کاری حذف شود؟

آیا لازم است نیروهای جدیدی استخدام شوند؟ اگر لازم است جذب نیرو کنیم، این نیروها باید چه توانمندی‌هایی داشته باشند؟ آیا لازم است تعدیل نیرو کنیم؟ این تعدیل نیرو باید در چه واحدهای کاری صورت گیرد؟

آیا می‌توانیم خدمات خودمان را در بازارهای جدیدی به فروش برسانیم؟ چه بازارهایی با چه شرایطی؟ آیا لازم است در قیمت گذاری خدمات بازنگری شود؟ رقبا در چه وضعیتی هستند؟

پاسخ این سوالات و صدها پرسش دیگر به رونق کسب و کار منجر می‌شود که مشاوری زبده و کار آشنا می‌تواند در پاسخ دادن به این سوالات به مجموعه کاری کمک کند. مشاوره تخصصی می‌تواند نه تنها به پاسخ این سوالات، بلکه به صدها سوال دیگر ضروری و حیاتی پاسخ دهد.

آیا یک مدیر می تواند از یک مشاوره حرفه ای و کاربلد کمک بگیرید؟

برخی از مدیران تصور می‌کنند که اگر از خدمات مشاوره تخصصی در کسب و کار خود استفاده کنند، بدین معنی است که خودشان توانمندی لازم در مدیریت امور ندارند. برخی از مدیران موفق، با همین طرز فکر اشتباه در بازار رقابتی دچار اشتباه می‌شوند.

در حوزه کسب و کار اگر همه چیز اصولی و دقیق مشخص نشود، در میانه راه با مشکلات بسیاری برخورد خواهیم کرد. تصور کنید می‌خواهید کسب و کاری راه‌اندازی کنید. یک سناریو این است که به توانمندی‌های فردی خودتان اتکا کرده و با هر تجربه و تخصصی دارد وارد میدان شوید، برد یا باخت موضوع را هم بپذیرید.

استاد احمد محمدی
«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کار کردن، هوشمندانه کار کن.
استاد احمد محمدی

سناریوی دیگر آن است که قبل از شروع کسب و کار به سراغ مشاوران متخصص در حوزه کاری مربوطه بروید و قبل از آغاز، همه چیز را با دقت بررسی کرده و فرصت‌‌ها و چالش‌ها را متوجه شوید. می‌‌توانید از خدمات مشاوره آکادمی بازار یا مثلا آموزش هدف‌گذاری در فروش با دکتر احمد محمدی مشاوره آکادمی بازار کمک بگیرید.

مسیر دوم ریسک بسیار بسیار کمتری دارد و احتمال موفقیت شما با طی کردن سناریوی دوم دو صد چندان می‌شود. مشورت با مشاور متخصص بدین معنی نیست که شما فردی ناتوان بوده و توانمندی‌های ذاتی و بالفعل شما زیر سوال نمی‌رود.

برخی تصور می‌کنند که وقتی باید به سراغ مشاور متخصص بروند که کار از کار گذشته و شرکت یا مجموعه آن‌ها با مشکلات بسیاری مواجه است. در صورتی که این‌طور نیست حتی پیش از شروع کار و در حین کار و در فراز و نشیب‌های کار می‌توان از راهنمایی مشاور استفاده کرد.

چرا برخی کسب و کارها به موفقیت نمی رسند؟

چرا برخی کسب و کارها به موفقیت نمی رسند؟

برخی مدیران و صاحبان مشاغل تلاش زیادی برای موفقیت در بازار کسب و کار می‌کشند و به اصطلاح از صبح تا شب و در تمام ساعات روز در حال تلاش و عرق ریختن هستند. ولی متاسفانه به میزانی که برای خود تلاش می‌کنند، بازدهی لازم را دریافت نمی‌کنند. علت چیست؟ چرا برخی کسب و کارها با همه تلاشی که می‌کنند نمی‌توانند متناسب با تلاش خود به موفقیت برسند؟

تلاش کردن و عرق ریختن، سعی شدید و زمان گذاشتن، بسیار ارزشمند است ولی آنچه اهمیت دارد این است که این تلاش‌ها مسیر درستی را طی می‌کنند یا خیر؟ آیا همه‌ تلاش‌های ما در مسیر اهدفمان هستند؟ آیا اصلا اهداف درست تعیین شده‌اند؟ آیا دقیقا می‌دانیم نقاط قوت و ضعف کار ما کجاست؟

وقتی در بطن کاری هستیم، روز و شب فکر و ذکرمان کارمان است و برخی اوقات آنقدر در بطن کار قرار داریم که متوجه برخی موضوعات نیستیم. در واقع وقتی در بطن کار هستیم، رشته‌ برخی امور از دستمان در می‌رود.

در چنین شرایطی لازم است که مشاوری متخصص از بیرون و محاط بر موضوع وارد میدان شود و به ما کمک کند. در واقع در چنین شرایطی نیاز به همراهی فردی هم‌فکر و راه بلد داریم.

اینکه چرا برخی کسب و کارها به موفقیت نمی‌رسند دلایل مختلفی دارد ولی یکی از راهکارهای مطمئن برای خلاص شدن از وضعیت‌های بحرانی کمک گرفتن از متخصصین امر است.

کشتی به گل نشسته کسب و کارتان را به حرکت درآورید

کشتی به گل نشسته کسب و کارتان را به حرکت درآورید

وقتی بازار دچار نوسان شدید شده، وقتی رقابت در بازار حالت مشکلی دارد، وقتی رشته‌ کار از دست در می‌رود و اگر به فکر راهکارهای تخصصی و درست نرویم، حتی ممکن است مجموعه و کسب و کارمان به شکل خیلی بدی زمین بخورد، می‌توانیم از کمک متخصصان مشاور استفاده کنیم.

در برخی شرایط دو راه بیشتر نداریم، یا باید شاهد به گل نشستن کشتی باشیم که برای ساختن و حرکت دادنش بسیار زحمت کشیده‌ایم یا باید از کمک مشاوران کاربلد استفاده کنیم.

گاهی مدیران با سابقه موفقیت‌های خوب و عالی نیز در چنین تله‌ای گیر می‌‌کنند. مثلا سال‌ها موفقیت‌های پی در پی داشته‌اند ولی شرایط بازار نوسان دارد و شرایط گاهی اوقات تنگ و پیچیده می‌شود. در چنین شرایطی با اینکه می‌بینند کشتی به سمت به گل نشستن می‌رود، باز هم دست روی دست می‌گذارند و نمی‌خواهند حقیقت را باور کنند.

در چنین شرایطی با همفکری متخصصان می‌توان این کشتی را مجددا به حرکت درآورد و جلوی یک فاجعه‌ بزرگ را در کار گرفت. نباید بترسیم و نگران وجهه‌ کاری خودمان باشیم. در هر نقطه‌ای مشاور خوب می‌تواند نقش منجی را برای ما بازی کند.

مشاور خوب نجات دهنده شماست

مشاور خوب نجات دهنده شماست

یک مشاور خوب و متخصص می‌تواند شبیه به پزشکی حاذق بیماری کسب و کار ما را شناسایی کند. وقتی جسم ما بیمار می‌شود، سراغ طبیب می‌رویم و جویای درمان هستیم و انجام چنین کاری اصلا برایمان عجیب و غریب هم نیست.

در کسب و کار هم شرایط به همین شکل است. وقتی کسب و کار ما دچار بحران شده و اصطلاحا بیمار است باید از کمک مشاوران زبده که نقش طبیب و منجی را دارند، استفاده کنیم.

اگر بیمار باشیم و به پزشک مراجعه نکنیم، ممکن است بیماری ما وخیم‌تر شود. همین شرایط برای کسب و کار ما نیز رخ می‌دهد. اگر کسب و کار ما دچار مشکلات متعدد کوچک و بزرگ باشد و به مشاور مراجعه نکنیم همین اتفاق برای ما می‌افتد و دچار مشکلات حادتری می‌شویم.

استاد احمد محمدی

یا کاری را شروع نکن یا تا موفقیت از آن دست نکش.

استاد احمد محمدی

حتی اگر کسب و کار ما به خوبی پیش می‌رود و می‌خواهیم مسیرهای جدیدتر و تازه‌ای را بپیماییم و بازار به شکلی است که می‌توانیم جهش‌های کاری خوبی داشته باشیم و نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم، می‌توانیم از مشورت مشاورانی زبده کمک بگیریم.

مثلا تصور کنید که می‌خواهید فروش بیشتری تجربه کنید. می‌توانید از مشاوره فروش آکادمی بازار کمک می‌کند محصولتان را به قیمت بفروشید. همچنین می‌توانید از خدمات آموزشی آکادمی بازار برای ارتقا و بهبود وضعیت کاری خود کمک بگیرید.

دو فکر همیشه بهتر از یک فکر است

همانطور که در مقاله ?What is Business Consulting and What Advantages Does It Provide از وبسایت accelo.com اشاره شده، باید همیشه یک فرمول طلایی را به خاطر بسپاریم که دو فکر بهتر از یک فکر کار می‌‌کند. اگر مجموعه کاری شما و همه تیم تخصصی‌تان را یک فکر در نظر بگیریم، فردی که از بیرون و با تخصص و مهارت مشاوره به تیم شما اضافه می‌شود، می‌تواند صاحب فکر دوم باشد.

این فکر دوم چون به تازگی و از بیرون شرایط کاری شما را می‌بیند، قطعا می‌تواند ایده‌های جدید، راهکارهای موفقیت آمیز و برنامه‌هایی نویی را به همراه بیاورد. از سوی دیگر این فکر جدید می‌تواند چالش‌ها و مسائل را نیز بهتر و دقیق‌تر رصد کند. می‌توانید از خدمات مشاوره در آکادمی بازار کمک بگیرید.

همیشه دو فکر بهتر از یک فکر عمل می‌کند و همیشه دو دست توان برداشتن بار بیشتری را نسبت به یک دست دارد. همفکری و همراهی باعث می‌شود روند کارها بهتر جلو برود و می‌توان به موفقیت‌های بیشتر تیم کاری امید بیشتری داشت.

مشاوره در هر زمینه ای اهمیت دارد

مشاوره کسب و کار در هر زمینه ای اهمیت دارد

یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار دهیم این است که گرفتن مشورت در هر کاری و در هر موضوعی اگر از افراد متخصص و کاربلد باشد، نه تنها ضرر ندارد بلکه منفعت بسیاری برای ما به همراه خواهد داشت.

مثلا این روزها جوانان بسیاری قبل از ازدواج مشورت گرفتن از مشاوری زبده و متخصص را امری ضروری می‌دانند. در حالیکه شاید سال‌های قبل چنین رویکردی مرسوم و متداول نبود. همین موضوع در مورد مشاوره کسب و کار، مشاوره توسعه فردی و مشاوره در همه زمینه‌های دیگر مطرح می‌شود.

در واقع وقتی مشورت می‌گیریم، ریسک‌های کاری که در آن وارد می‌شویم کمتر می‌شود و احتمال موفقیت خودمان را بالاتر می‌بریم. گاهی مشاوره متخصص موضوع را از زوایایی می‌بیند که اصلا به چشم ما نیامده بود و اصلا بدان توجهی هم نکرده بودیم.

در هر کاری می‌توانیم از مشورت متخصصان همان موضوع کمک بگیریم. البته باید درنظر داشته باشیم که یافتن مشاور امین و قدرتمند کار ساد‌ه‌ای نیست و به هر کسی هم نمی‌توان اعتماد کرد.

در واقع با وجودی که گفته می‌شود باید از مشورت مشاور استفاده کرد تا موفقیت‌های بیشتری داشته باشیم، اما اگر مشاور انتخاب شده، فردی حاذق نباشد، شبیه رفتن نزد پزشکی است که تخصص کافی ندارد.

پادکست - مشاوره میانبری برای رونق کسب و کار

در انتخاب مشاور دقت کنید

تجربه کاری و رزومه‌ مشاور بسیار حائز اهمیت است. در واقع، وقتی خواستید برای کسب و کار خود مشاوری امین و مطمئن را انتخاب کنید، ابتدا رزومه کاری و توانمندی‌ها و موفقیت‌های مشاور را مورد بررسی قرار دهید.

ببینید در کارنامه کارش‌اش با چه شرکت‌هایی کار کرده و به چه نتایجی رسیده است؟ ببینید چقدر صادقانه و مسئولانه وارد عمل می‌شود؟ آیا زمان کافی برای پرداختن به امور مشاوره شرکت یا کسب و کار شما را دارد یا خیر؟

چقدر ادعای مشاور در حرف با ادعای او در عمل نزدیک است؟ مشاور خوب، در همان جلسه اول مذاکره نقاط قوت و ضعف خودش را نشان می‌دهد. در واقع نیاز باید پارامترهایی برای انتخاب مشاور خوب داشته باشید و بر اساس آن وارد گرفتن مشاور شوید.

مشاور خوب، هم نقاط ضعف مجموعه را می‌بیند و هم نقاط قوت را. اگر مشاوری نزد شما آمد و فقط از نقاط ضعف صحبت کرد، مطمئن شوید که در حال بازار گرمی کردن است و نقاط قوت را نمی‌بیند. محال است مجموعه‌ای سرپا باشد و نقاط قوتی نداشته باشد. حتی ضعیف‌ترین شرکت‌ها و مجموعه‌ها نیز نقاط قوتی دارند وگرنه از هم می‌پاشیدند.

مشاوره کسب و کار آکادمی بازار

آکادمی بازار در کنار شما است تا به موفقیت‌های بیشتری در شغل و کسب و کارتان برسید. اگر می‌خواهید کسب و کاری راه‌اندازی کنید، اگر صاحب مجموعه‌ای هستید و چرخ کارتان به آن شکلی که می‌‌خواهید نمی‌چرخد و اگر نیاز به مشورت دارید با ما درتماس باشید. می‌توانید در دوره‌های آموزشی آکادمی بازار شرکت کنید یا از خدمات مشاوره تلفنی استفاده کنید.

5/5 - (15 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی