مشاوره کسب و کار

مشاوره کسب و کار آکادمی بازار | بهترین مشاوره توسعه و راه اندازی کسب و کار به صورت تلفنی و حضوری در ایران

در صراط مستقیم، ای دل کسی گمراه نیست.

می‌خواهید کسب و کار جدید خود را شروع کنید؟

از همان ابتدا با کمک‌ گرفتن از مشاور کسب و کار مطمئن شوید در مسیر درستی قرار گرفته‌اید.

تجربه‌ کردن مسیر‌های مختلف و در معرض ضرر و زیان بودن، راه‌حل درست نیست. مشاور کسب و کار اینجاست تا به شما کمک کند عمر گران‌بهای خود را برای رفتن در مسیر اشتباه صرف نکنید.

تونل عظیمی با خاصیت مکندگی فوق‌العاده به سمت موفقیت را در نظر بگیرید. ما می‌خواهیم شما را با بهترین مشاوره کسب و کار در ابتدای این تونل بگذاریم. از آن به بعد نیرو و توان خود را صرف تجربه لذت‌بخش موفقیت کنید.

چرا به مشاور کسب و کار احتیاج داریم؟​

اگر برای توسعه‌ی کسب و کار خود از مشورت مشاوران زبده استفاده نکنیم …

چرا به مشاور کسب و کار احتیاج داریم؟
بهترین مشاور کسب و کار
بهترین مشاور کسب و کار در ایران
0%
0%
0%
0%

دلیل موفقیت ما در خدمات رسانی به 200 برند برتر کشور، ارائه‌ی مشاوره با بهره از تکنیک های علمی، متناسب با بازار ایران، آزموده شده و خلاقانه‌ است.

دستاورد های استفاده از خدمات مشاوره کسب و کار

– کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد

– موفقیت کسب و کار و حضوری موثر در بازار رقابتی

– فروش بیشتر، فروش موثر و در واقع افزایش فروش در بازار رقابتی

– محبوبیت برند در بازارهای هدف

افزایش مهارت تیم فروش و توانمندسازی تیم بازاریابی و فروش

– دیجیتال مارکتینگ و …

چه زمانی از خدمات مشاوره کسب و کار استفاده کنیم؟

از لحظه‌ی شروع کار بهتر است در کنار شما مشاوری امین حضور داشته باشد. ولی اگر در یکی از وضعیت‌های ذیل قرار گرفتید، سعی کنید حتما از کمک مشاوری دلسوز و باتجربه استفاده کنید:

  • محصولات و خدماتی خوبی برای ارائه به بازار دارید، ولی توانایی بازاریابی و فروش ندارید.
  • کسب و کار شما پیشرفت خوبی نداشته و عملا در وضعیت بحرانی قرار دارید.
  • مطمئن هستید محصول شما در بازار باید فروش خوبی داشته باشد ولی عملا فروش نمی‌رود.
  • مطمئن نیستید مسیری که برای بازاریابی و فروش انتخاب کرده‌اید، درست است یا خیر.
  • از وضعیت رقبای خود در بازار اطلاع دقیقی ندارید.
  • هزینه‌های شما بیشتر از درآمدتان شده و دیر یا زود به وضعیت بحرانی خواهید رسید.
  • سود شما هر سال در حال کمتر شدن است و بازارهای قبلی خود را از دست داده‌اید.
  • تا پیش از این روش‌های سنتی را برای فروش  در پیش گرفته بودید ولی شرایط بازار تغییر کرده و نیاز به تغییرات اساسی دارید.
  • در فکر توسعه‌ی کسب و کار خودتان برای فروش در بازارهای بزرگ‌تری هستید.
  • رقابت تنگاتنگ بازار شما و مجموعه‌‌تان را خسته کرده و برای ادامه‌ نیازمند دنبال کردن روش‌ها واستراتژی‌های جدیدی هستید.

خدمات مشاوره کسب و کار تهران آکادمی بازار

توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار – Business Development

برنامه‌ریزی بازاریابی

برنامه‌ریزی بازاریابی – Marketing Plan

فروش

فروش – Selling

برندسازی

برندسازی- Branding

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی – Digital marketing

بازاریابی رویداد

بازاریابی رویداد – Event Marketing

پرورش و توسعه تیم فروش

پرورش و توسعه تیم فروش – Training Sales Team

مهندسی فروش

مهندسی فروش – Sales Engineering

کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی – Advertising Campaign و ...

احمد محمدی - مدرس و مشاور کسب و کار 150 برند کشور

دکتر محمدی

سوابق کاری

مشاوره بازاریابی

توانمند سازی کارکنان

مشاوره کسب و کار چیست ؟

شاید برای پی بردن به تعریفی جامع از مشاوره کسب و کار و آشنایی با بهترین مشاور کسب و کار  در ایران و بهترین شرکت مشاوره کسب و کار نخست باید، شخص خود مشاور را برایتان تعریف کنیم. اصلا مشاور کسب و کار کیست؟ و قرار است چه کاری برای شما انجام دهد که شما نتوانسته اید با نمیتوانید آن را انجام دهید؟ آیا او قرار است کسب و کار شما را از ورشکستگی نجات دهد یا معجزه کسب و کار شما باشد؟ اینکه مشاوره کسب و کار کیست و چه میکند نیازمند تعریف شغل و حرفه شما است و سپس نیازمند تعریف وظایف فرد یا گروهی است که قرار است در غالب مشاور به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند.

گام اول؛ کشف و مکاشفه بخشی از وظایف آنان است: بدین معنا که یکی از عمده وظایف بهترین مشاوره کسب و کار کشف فعالیت‌ها و توانایی‌های میدیریتی و اجرایی در سازمان شماست. این گروه قرار است با تجزیه و تحلیل کسب و کار شما اطلاعاتی را راجب به نحوه فعالیت شما بدست آورند. از اینروی لازم است تا برای کسب این اطلاعات با صاحب یا صاحبین ان بنگاه وقت بگذراند یا صحبت کرده و به پرسش‌هایشان پاسخ بدهند. مشاور کسب و کار  و خدمات مشاوره کسب و کار قرار است طی دیدار با هیات مدیره یا کارکنان سازمان به تجزیه و تحلیل مالی و چه بسا مواد اولیه و میزان فروش و شیوه بازاریابی سازمان پی ببرد تا در طول این فرایند با جزئیات و عملکرد سازمان شما بهتر آشنا شده و فعالیت‌های سازمانی شما را کشف کرده و بداند که چه کارها و اقداماتی باید در طول این فرایند تا رسیدن به هدف نهایی مد نظر او و شما باشد. فراموش نکنید مشاورین کسب و کارها معمولا خودشان از گروه‌های کارآفرینانی هستند که می‌دانند چه برنامه هایی برای موفقیت شما ضروری است.

گام دوم؛ شناسایی مشکلات و فرصت‌ها است: از آنجایی که یک تیم مشاوره از تجربیات مختلفی بهره‌مند است و درعین حال کاملا بی‌طرف بوده و از بیرون ناظر فعالیت‌های سازمانی شماست با استفاده از اطلاعاتی که حاصل مکاشفه او بوده است بدور از هرگونه هیجان و استرس قرار است از تخصص و دانش خود تا رسیدن به هدف به شما کمک کند. به عنوان مثال؛ شاید برخی از مشکلات درون سازمانی شما ناشی از بحث‌های مدیریتی یا عدم استفاده موفق از توانایی‌های نیروها و کارکنانتان باشد و چه بسا بخشی دیگر از مشکلات مسائلی است که بدلیل مشغله‌های ذهنی و درگیری‌های مالی یا غیره با عناصر اصلی مساله، شما نتوانسته اید به درستی درکی از ان مشکل داشته باشد.

به عنوان مثال شاید مشکل در نداشتن برنامه تبلیغات است از اینروی باید از مشاوره تبلیغات یا مشاور رسانه کمک بگیرید. چنین مشاوری قطعا برای تداوم راه نخست با مجموعه شما آشنا می‌شود و سپس به ارزیابی بازار و نیازها و امکانات شما می‌پردازد و در ادامه برنامه ای برای اجرای درست برنامه‌های تبلیغاتی به شما ارایه میدهد برنامه‌هایی که چه بسا به ترتیب؛

مقوله بازاریابی شرکت

مقوله فروش و میزان فروش

نحوه اجرای برنامه‌های تبلیغاتی را در سازمان تحت شعاع قرار دهد .

او برای تداوم کار برای شما لیستی از امورات لازم را تهیه می‌کند. نیازها را شناسایی و برای اجرا برنامه ارایه می‌دهد.

مثل نیاز به ؛

سایت اینترنتی .

مسئولیت سایت و برنامه نویسی و طراحی سایت و سپس؛

تولید محتوا و استفاده از المانهای مختلف تبلیغاتی در سایت

شناسایی ضرورت استفاده از تبلیغات مجازی تا تبلیغات رسانه‌ای نظیر ضرورت میزان حضور در تبیلغات رادیو یا تلویزیون.

ضرورت بهره گیری از تبلیغات درون شهری و غیره …..

از جمله برنامه‌های یک مشاور تبلیغات درون سازمان شما خواهد بود. یا شما بخشی از کار را تا رسیدن به هدف درون سازمان بنا به مشاوره‌های دریافت شده انجام خواهید داد یا به برون سپاری این بخش تن خواهید داد.

گام سوم؛ عملیاتی کردن برنامه‌ها و پیشنهادات مشاور کسب و کار است؛ فراموش نکنید مشاور و شرکت مشاوره کسب و کار براساس تجربه و تخصص و دانش خود مشکلات و فرصت ها را شناسایی و ارزیابی کرده است. او برنامه ای در راستای اجرای فرصت‌ها و راهکارهایی پیرامون حل مشکلات ارایه داده است و در نهایت این مالک آن کسب و کار است که قرار است تصمیم بگیرد تا چه اندازه از این برنامه‌های باید عملیاتی بشوند. مالک یا صاحب کسب و کار با استفاده از این برنامه‌ها پیشنهاداتی که از سوی مشاور یا مشاورین کسب و کار به او ارایه شده است را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و سپس براساس بعضا نیاز مالی سازمان نسبت به برنامه و طرح بازخوردهایی خواهد داشت و نقطه نظراتی را انتقال خواهد داد. در ادامه این مشاور کسب و کار است که باید براساس بازتاب‌های صورت گرفته در صورت لزوم یا نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کند یا نسبت به تغییر و اصلاح برنامه فکر کند.

گام چهارم؛ مرحله اجرای برنامه‌هاست: در این مرحله اگر مالک و مشاور و شرکت های مشاوره کسب و کار بر رویِ اجرای یک طرح یا برنامه اتفاق نظر داشته باشند مشاور باید به مرحله بعدی گام بردارد. مرحله ای با عنوان بازسازی و اجرای طرح. در این مرحله مشاور کسب و کار به همان اندازه که به پیشرفت طرح و برنامه فکر می‌کند باید به نحوه تنظیم و اجرای برنامه مشاوره ای خود نیز واقف باشد و آن را ارزیابی کرده و نسبت به اجرای برنامه با در نظر گرفتن مسائلی چون ایجاد سرمایه یا حتی کاهش و حذف بدهی های سازمان اقدام کند.

پس از آشنایی با عمده وظایف یک مشاور کسب و کار  و شماره تماس مشاوره کسب و کار شاید این پرسش ایجاد بشود که برای تداوم همکاری با چنین افرادی به چه میزان پول یا سرمایه ای احتیاج باشد.

" آکادمی بازار آماده مشاوره کسب و کار به مجموعه های زیر می باشد "

اصناف

شرکت ها

کارخانه جات

سازمان ها

کارآفرینان

شاید برای پی بردن به تعریفی جامع از مشاوره کسب و کار و مشاور بازاریابی کسب و کار و آشنایی با مشاور کسب و کار نخست باید، شخص خود مشاور را برایتان تعریف کنیم. اصلا مشاور کسب و کار کیست؟ و قرار است چه کاری برای شما انجام دهد که شما نتوانسته اید با نمیتوانید آن را انجام دهید؟ آیا او قرار است کسب و کار شما را از ورشکستگی نجات دهد یا معجزه کسب و کار شما باشد؟ اینکه مشاوره کسب و کار کیست و چه میکند نیازمند تعریف شغل و حرفه شما است و سپس نیازمند تعریف وظایف فرد یا گروهی است که قرار است در غالب مشاور به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند.

  •  کمتر دچار روش‌های سعی و خطا می‌شویم
  •  مستقیم و لیزری به سمت هدف پیش می‌رویم.
  • سریع‌تر و مطمئن‌تر به اهداف نزدیک می‌شویم.
  • بهینه‌سازی هزینه‌ها و صرف هزینه‌ی متناسب با دستاوردها
  • موفقیت در بازار رقابتی
  • آرامش و امنیت بیشتر در حوزه کسب و کار
  • افزایش سود مالی و توسعه‌ کار
  • مشاوره‌ خوب و مشاور توسعه کسب و کار می‌تواند شرکت‌ها و سازمان‌ها را متحول کند. اگر مشاور خوب را یافتید به آسانی او را رها نکنید. قدم به قدم با مشاوره زیدههمراه شوید.

بهترین مشاور کسب و کار کسی است که از بیرون ناظر فعالیت‌های شما است. شاید برای توضیح هرچه بهتر این بخش آن را با یک مثال شروع کنیم. شما می‌توانید مالک یا صاحب یک کارخانه سنگ باشید که برای توسعه و رشد میزان فروش از مشاوره کسب و کار کمک گرفته اید. یا شما به عنوان مالک چنین کارخانه ای اصلا اعتقادی به مشاوره کسب و کار ندارید که صرفا جهت ارزیابی مشاوره این گروه از آنان دعوت به کار کرده اید یا بالعکس می خواهید از شکست ها و تجربیات سایر شرکت‌ها مطلع شده و به جای تجربه کلیه شکست‌ها و پیروزی‌ها در کسب و کار و البته رقابت در بازار که نیازمند زمان و هزینه است از دانش و تجربه مشاورین کسب و کار استفاده نمایید. برای این کار سراغ مشاور راه اندازی کسب و کار و مشاورین کسب و کاری می‌روید که با تخصص کسب و کار شما آشنا هستند و قرار است بنا به تخصص و دانشی که خود آنان از آن برخوردار هستند پس از تجزیه و تحلیل کسب و کار شما نقاط ضعف و قوت کسب و کار شما را به شما نشان دهند و در ادامه با همفکری یکدیگر و مشاور کسب کار این نقاط ضعف را پوشش داده و برنامه های لازم را برای هدف نهایی که فروش بهتر و رقابت در بازار رقابتی است اجرایی کنند.

کسب و کارهای آنلاین چیزی مثل فروش آنلاین محصولات و خدماتی که امروزه به دلیل شیوع بیماری کرونا بیشتر با آنان سرو کار داریم نمونه بارزی از این مدل کسب و کار و مشاور کسب و کار در تهران هستند. نمونه کوچک و عینی این مدل کسب و کارها همان سوپر مارکت‌های آنلاینی هستند که برای خرید هر روزه از آنان اقدام میکنیم . قطعا صاحب یا مالک سوپر مارکت شناختی از نت و دنیای دیجیتال مارکتینگ ندارد و راه اندازی و پیاده کردن چنین مدل‌های کسب و کار نیز وظیفه مشاورینی است که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند. مشاور کسب و کار آنلاین به مالک یا صاحبین مشاغل در ارایه طرح و راه اندازی صفر تا صد کار با ارایه مشاوره و نظارت بر اجرای توامان آن کمک‌های قابل توجهی می کنند.

مورد اعتماد شما هستیم

0
دانش پذیر
0
تجربه کار با برند برتر
0
پرورش بازاریاب
0
آموزش نماینده فروش

به مشاور کسب و کار احتیاج داریم چون ...

براساس آمار 70 درصد بنگاه یا کسب و کارهایی که از دانش و تجربه مشاور کسب وکار استفاده کرده اند بیش از 5 سال سرپای مانده و شانس رقابت با سایر رقبای را داشته اند.

  • 84% از این مدیران عنوان کرده‌اند که از اشتباهات رایج هزینه بر و زمان‌بر اجتناب کرده و در کارها به سرعت لازم رسیده اند.
  • 69% با استفاده از مشاوره کسب و کار  و مشاوران کسب و کار تصمیمات بهتری گرفته اند.
  • 71% عنوان کرده اند که عملکرد شرکتشان با مشاوره آنلاین کسب و کار بهبود یافته است.

نباید فراموش کرد که عمده مهارت و تخصص گروه یا افراد مشاور در کسب و کارها شناسایی مشکلات و پی بردن به نقاط قوت و ضعف سازمانی است. به عبارتی شما تا زمانی که داخل سازمان غرق انجام وظایف خود هستند چه بسا فرصت تجزیه و تحلیل مشکلات را آنگونه که هست نداشته باشید اما مشاوره کسب و کار این فرصت را دارد تا با اشرافی که به مهارت و تخصص خود دارد از بیرون نظاره‌گر فعالیت شما باشد او فرد یا گروهی است که از بیرون روند شکست و پیروزی‌های شما را تجزیه و تحلیل می کند و این فرصت برای او مهیا است تا بتواند مشکلات نهفته سازمانی را بهتر از شما ارزیابی کند و با ارایه برنامه در راستای ارتقای بهره وری سازمان تلاش کند.

بسیاری از کسب و کارهای هستند که توانایی مالی لازم برای انجام کلیه امور را ندارند یا چه بسا توانایی مالی مناسب برای استخدام و استفاده از مهارت وتوانایی نیروهای متخصص را ندارند لذا برای دستیابی به مجموعه ای از این مهارت‌ها یا تخصص‌ها و مشاوره برای کسب و کار که داخل سازمان موجود نیست و امکان فراهم کردن ان نیز برای مالک فراهم نیست در راستای تامین و دستیابی به آن هدف ضروری است تا از تخصص و مهارت گروه‌های مشاورین متخصص در آن حوزه استفاده کرد. نمونه بارز این مهم شرکت هایی هستند که در بحث مدیریت فروش تا بازاریابی و بازرگانی یا چه بسا آی تی یا تبلیغات و رسانه و حتی تولید محتوا یا امورات مربوط به رایانه و برنامه نویسی از مشاوره‌های تخصصی و مهارت‌های لازم در این بخش بهره‌مند هستند که میتوان از تجربه و مهارت آنان استفاده کرد.

ما به مشاور کسب و کار  و مشاوره برای شروع کسب و کار احتیاج داریم چون قرار نیست کلیه شکست و پیروزی‌ها برای تداوم یک کسب و کار را خودمان به تنهایی تجربه کنیم. استفاده از تجربیات گروه مشاورین و متخصصین هر حوزه این امکان را به ما خواهد داد تا هم در هزینه و هم در زمان صرفه جویی کرده و برای یافتن راهکار و پیدا کردن راه حل از تجربه سایرین توسط مشاورین استفاده نماییم.

بسیاری از مشاوره های کسب و کار  و مشاوره تلفنی کسب و کار با مشاوره سرمایه گذاری کسب و کار توانایی ایجاد تغییر در بنگاه یا کسب و کار شما را دارد لذا اگر شما قادر به ایجاد این تغییر نیستید آنان با استفاده از دانش تخصصی و تجربیات خود هم نحوه اجرای این تغییر را به کارکنان شما آموزش خواهند داد و هم در ادامه در نحوه اجرای درست آن نظارت خواهند داشت.

بعضا کسب و کارهای کوچک برای تهیه برنامه هایی در راستای گسترش و توسعه سازمانی یا شرکت نیازمند استفاده از تجربیات و دانش کافی افراد خارج از سازمان هستند. اینکه شما صرفا از توانایی مالی لازم برای راه اندازی یک بنگاه یا کسب و کار برخوردار هستید قطعا برای تداوم کار کافی نیست. شما به عنوان مالک یا دارنده یک برند یا بنگاه و یک کسب و کار مشخص به برنامه ای طولانی مدت یا چه بسا کوتاه مدت برای ماندگاری و رقابت نیاز دارید از اینروی دانش و تجربه بسیاری از گروه‌ها در غالب مشاوره کسب و کار به شما در خصوص اجرایی کردن برنامه‌های موفقیت آمیز و برنامه‌های اجرایی و سازمانی کمک خواهد بود. فراموش نکنید بسیاری از مشاورین کسب و کار از جزئیات بیشتری در بخش های تخصصی خود مطلع هستند.

مشاوره کسب کار در غیاب یک رئیس، در روزهای سخت کار همراه شما است و راهنمایی‌ها او به شما برای تداوم راه قطعا انگیزه لازم را خواهد داد. از سویی دیگر استفاده از مشاوره کسب و کار و مشاوره کسب و کار تلفنی این امکان را به شما میدهد تا در راه اندازی کسب و کارهای کوچک، اهدافتان را از راه اندازی بنگاه یا کسب و کار مشخص کرده و نسبت به عملیاتی کردن و اجرای صحیح برنامه‌ها همواره از کمک‌های یک همراه متخصص و مجرب استفاده نمایید .

برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک و حتی کسب و کارهای بزرگ شما میتوانید از شبکه دوستان و مشتریان اطراف گروه مشاور کسب و کار که حاصل سالها فعالیت و دانش و تجربه اوست استفاده نمایید. این شبکه کاری یا می‌تواند معرفی نیروهای لازم برای مجموعه شما باشد یا در راه اندازی و استفاده از برنامه‌های توسعه فروش و بازاریابی و حتی بالقوه کردن پتانسیل مشتریان، اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را که حاصل سالها کار مستمر آنان بوده است در اختیار داشته باشید.

مشاور کسب و کار به بیزینس‌ها کمک می‌کند تا پیچیدگی‌های بازار، رقبا، نقاط قوت و ضعف، روند‌ها و سایر عناصر را بشناسند. مشاوران بازاریابی به طور مشترک با مشاغل برای توسعه آگاهی از برندینگ، کمپین‌ها یا محصولات یا خدمات همکاری می‌کنند.
آن‌ها همچنین می‌توانند به شما در ایجاد و توسعه تیم بازاریابی یا فرایندهای بازاریابی کمک کنند. چه هدف استخدام یک مشاور کسب و کار باشد و چه برنامه‌ریزی برای تبدیل‌شدن به یک مشاور، انعطاف‌پذیری، تفکر خلاق و روحیه کار تیمی و مشارکتی باید در شما وجود داشته باشد.

مشاوره راه اندازی کسب و کار

با این تعاریف اکنون بهتر می‌توانیم بگوئیم که یک مشاور کسب و کار  و مشاوره کسب و کار تهران کیست و چه کمکی میتواند به ما بکند. اما در ادامه در توضیح بهترین مشاور کسب و کار در ایران کیست و وظایف یک مشاور کسب و کار چیست باید در توضیح هرچه بهتر این مهم با نحوه عملیاتی کردن برنامه های یک مشاور کسب و کار بیشتر آشنا شویم.

شاید این سئوال برای شما پیش آید که چرا یک مشاور کسب و کار نقاط ضعف و قوت بنگاه یا کارخانه مرا به من گوشزد کند خودم بهتر از هر کسی دیگری با ضعف و قوت تیم خودم آشنا هستم. شاید این بخش از صحبت‌های شما کمی منطقی باشد اما باید توجه داشته باشید که یک مشاور کسب و کار از مزیت بی‌طرفی برخوردار است، او از بیرون سازمان شما شاهد فعالیت‌های شرکت یا بنگاه و کارخانه شما است و سالها دانش و تجربه او قرار است با شما از نقاط ضعف و قوت بحث کند.

بهترین مشاور کسب و کار ناظر بیرونی فعالیت‌های شماست؛ مشاور کسب و کار  و مشاوره کسب و کارهای کوچک فرد یا گروهی هستند که از بیرون، پیکره و ساختار شرکت یا سازمان شما را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند و قرار است در ادامه با تجزیه و تحلیل فعالیت‌ها از جمله فعالیت‌های فروش، بازاریابی یا مدیریت و حتی سیستم اداری، شما را از طریق پیشنهاداتی که ارایه می‌دهند در رسیدن به هدف نهایی که در این بحث فروش بیشتر و حضور در بازارهای رقابتی است شما را همراهی کنند.

مشاوره کسب و کارهای تخصصی ؛ شاید این پرسش برای شما مطرح شود که کسب و کار  و مشاوره کسب وکار شما تخصصی و حرفه ای است مشاور حرفه ای کسب و کار چگونه می‌خواهد با کلیه تخصص‌‌های کاری شما آشنا باشد و به شما کمک کند؟ در پاسخ باید گفت: بسیاری از مشاورین کسب و کارها متخصص آن حرفه هستند. به عبارتی اگر شما نیازمند شناخته شدن در بازار هستید و نقطه ضعف شما در کسب و کارتان مطرح نبودن برند یا گم‌نامی در بازار است باید از مشاوره تبلیغات یا رسانه کمک بگیرید تا به شما در انجام هر چه بهتر تبلیغات و شناخته شدن در بازار بین رقبا کمک کند. صرف هزینه اندک و زمان کم تا رسیدن به هدف، عمده هدف از انتخاب یک گروه مشاور است اما چه بسا در ادامه برای شما شناخته شدن در بازار صرفا با همراهی یک تیم رسانه یا تبلیغات میسر نشود بلکه کالای شما یا برند و نوع فعالیت شما برای مطرح شدن نیازمند حضور در بازار رقابتی داشته باشد. پس برای تداوم چنین رقابتی نه صرفا مشاور تبلیغات که بیشتر به مشاورین فروش یا چه بسا مشاورین بازاریابی و بازرگانی نیز احتیاج داشته باشد. مشاورینی که قرار است بنا به تخصصی که حاصل سالها تحصیل و دانش آنان در آن زمینه است در اجرای برنامه‌های فروش و پیاده سازی برنامه‌های طولانی مدت یا کوتاه مدت با استفاده از تجربیاتی که ناشی از سالها کار و تجربه است به شما در این زمینه مشاوره و راهنمایی های لازم را ارایه بدهد.

عوامل مختلفی در تعیین تعرفه مشاوره کسب و کار  و مشاوره مدیریت کسب و کار تاثیر گذار است از جمله اینکه این مشاوره از چه صورتی انجام گرفته یا چه مسافتی برای ارایه مشاوره پیموده شده و حتی بعضا چند ساعت یا چه میزان وقت و زمان برای انجام کار صرف شده است در تعیین این قیمت تاثیر گذار خواهد بود. به ترتیب مسائلی چون نوع و شیوه  انجام مشاوره کسب و کار از جمله؛

  • مشاوره ایمیلی یا مکاتبه ای
  • مشاوره آنلاین کسب و کار یا به صورت چت روم
  • مشاوره تلفنی کسب و کار
  • مشاوره حضوری در محل سازمان یا کسب و کار
  • مشاوره به صورت پروژه ای یا یک باره
  • تعداد جلسات و زمان حضور مشاور در دفتر سازمان شما
  • بزرگی و ابعاد یک پروژه

مشاور کسب و کارهای اینترنتی و مشاورین کسب و کار نیز عملکردی مشابه مشاوره کسب و کار آنلاین دارد با این تفاوت که در این بخش راه اندازی صفحات وب و معرفی محصولات و خدمات شرکت‌ها یا موسسات ولو موسسات و شرکت‌های بزرگ و کوچک اولویت کاری افرادی است که قرار است از طریق اینترنت و دنیای مجازی نسبت به جذب مشتری و فروش اقدام کنند. برای راه اندازی چنین طرح و برنامه ای که امروزه بین کلیه افرادی که در اینترنت و فضای مجازی فعالیت دارند قطعا استفاده از تجربیات یک مشاور کسب و کارهای اینترنتی خالی از لطف نخواهد بود. چرا که مشاور کسب و کارهای اینترنتی براساس سوابق علمی و تجربیات شرط متمایز عمل کردن را بهتر از سایرین می داند.

 

با توجه به تعریفی که از مشاور کسب و کار ارایه دادیم و شرح وظایف کوتاهی که از این حرفه ارایه کردیم در پاسخ به این پرسش نهایی که مشاور کسب و کار چیست؟ عمدتا باید به نوع حرفه و نقاط ضعف و قوت سازمان شما اشاره کنیم که آیا با توجه به تعاریف ارایه شده  شخص شما و سازمان شما ظرفیت لازم برای برخورداری از مشاوره گروه یا افراد مشاور کسب و کار را دارد؟  و آیا این تمایل تا انتها تا برطرف کردن مشکلات و البته استفاده از فرصت‌ها برای شما فراهم خواهد بود یا خیر؟.

فراموش نکنید مشاور کسب و کار بعضا خودش از افراد کارآفرین تلقی می‌شود که قرار است مشاوره‌های او شما را در راستای شناسایی فرصت‌ها ترغیب کند و تا زمانیکه خود شما نخواهید،  برنامه‌های او عملیاتی نخواهد شد از این روی ضمن اینکه این فرصت برای مشاور کسب و کار فراهم می‌شود تا با سازمان و فعالیت‌های سازمانی شما آشنا بشود این شما هستید که به عنوان مالک یا دارنده یک برند ضمن آشنایی با برنامه‌ها و طرح‌های مشاور کسب و کار به او اجازه و فرصت اجرای برنامه‌ها را میدهید. لذا ضروری است تا رسیدن به هدف که منجر به انتخاب مشاور شده است ضمن همفکری و بحث پیرامون ضعف و فرصت‌ها، برای پوشش هرچه بهتر تا رسیدن به هدف از نزدیک با نقطه نظرات یکیدگر آشنا شده و در راستای اجرای برنامه‌ها یکدیگر را همراهی کنید.

سوالات متداول

 فردی و یا گروهی متخصص مسلط به مسائل موجود در بازار.

 همه افراد با هر پیشینه‌ای و در هر زمینه‌ای احتیاج به مشاور دارند.

 همه مشاغل احتیاج به مشاور دارند.

هزینه‌ای که شما پرداخت می‌کنید در مقابل ضررهای با احتمال بالا، بسیار کم است.

 از همان ابتدایی که فکر ایجاد کسب و کار در ذهن شما می‌آید، در واقع این قدم اول است یا اگر می خواهید طرح توسعه ای برای کسب و کار خود پیاده کنید.

از افرادی استفاده کنید که سوابق کاری مشخص و موفق در کار با شرکت‌های کوچک و بزرگ داشته‌اند.

جهت مشاوره و راهنمایی لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان با شما تماس حاصل نمایند.

تماس با ما