مشاوره برندسازی – قسمت اول

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

برندسازی

پیشتر در مورد «برندسازی ماندگار» توضیح دادیم. در اینجا با ذکر مثال‌هایی شما را با یک مشاوره برندسازی خوب که در ذهن مشتریان و مخاطبان‌تان باقی بماند آشنا خواهیم کرد. با رعایت این نکات، قطع به یقین به یک برند موفق تبدیل خواهید شد.

مثال‌های مشاوره برای برندسازی

مشاوره برندسازی/برند/برندینگ

با مشتریان‌تان رفتار دوستانه‌ای داشته باشید نظر مشتریان‌تان را جویا شوید و انتقادپذیر باشید قبل از منتشر کردن آرم و شعارهای برندتان، آن را روی دوستان و اطرافیان‌تان امتحان کنید.

وقت‌تان را برای ساخت یک آرم بی‌نقص تلف نکنید به ‌محض اینکه یک چیز مناسب پیدا کردید از آن استفاده کنید یک مشاوره برندسازی شما را در این زمینه راهنمایی می‌کند

از محتوا و متون جذابی استفاده کنید که مشتری‌های‌تان را راضی کند ببینید مردم چه چیزهایی را به اشتراک می‌گذارند سپس در مورد برندتان چیزی بسازید که غوغا کند توانایی خود را در برندسازی نشان دهید

برای دسته‌بندی مطالبی که قصد دارید در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید از scoop it یا نرم‌افزارهای مشابه استفاده کنید.

در مورد رقبای‌تان تحقیق کنید

در مورد رقبای‌تان تحقیق کنید ابزارهایی مانند similar web در این کار به شما کمک می‌کنند با استفاده از برخی نرم‌افزارها مانند drip بازاریابی‌تان را اتوماتیک کنید.

این نرم‌افزارها بهترین تگ‌ها را معرفی می‌کنند، مشتریان مناسب‌تان را پیدا می‌کنند و نرخ تبدیل به مشتری را افزایش می‌دهند.

از Hubspot استفاده کنید. Hubspot یک نرم‌افزار بازاریابی است که البته رایگان نیست ولی مزایای زیادی برایتان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: مشاوره کسب و کار میانبری برای رونق کار

خودتان باشید

با استفاده از گوگل ادوردز کسب‌وکارتان را تبلیغ کنید. سعی نکنید همه را راضی نگه‌دارید؛ چون نمی‌توانید.

یک برنامه برای بازگرداندن دوباره مشتریان‌تان داشته باشید. می‌توانید از یک تخفیف، هدیه یا هر چیز دیگری استفاده کنید خودتان باشید سعی نکنید از فروشگاه‌ها و برندهای بزرگ تقلید کنید.

استاد احمد محمدی

وقتی روی هدفمان تمرکز می‌کنیم، کائنات با تمام قدرتش به یاری مان می‌آید.

دکتر احمد محمدی

تنها چسباندن لوگو کافی نیست مشتریان‌تان را درگیر کنید برندی باشد که مردم دوست داشته باشند آن را بشناسند. فقط به لوگوی‌تان تکیه نکنید این روزها داشتن رابطه خوب با مشتری‌ها مهم‌تر است.

اجازه دهید تا مشتریان‌تان برندتان را تعریف کنند به آن‌ها اعتماد کنید نظرات مشتریان‌تان را بخوانید و به بازخوردهایی که از مشتریان‌تان می‌گیرید توجه کنید و در این زمینه هم از مشاوره برندسازی کمک بگیرید.

اثرگذار باشید

برند ماندگار/branding

برای برقراری رابطه با مشتریانتان از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

اثرگذار باشید؛ اجازه ندهید دیگران روی مشتریانتان اثر بگذارند بلکه با شعارها و محتوایی که به اشتراک می‌گذارید، خودتان اثرگذار باشید.

صبر داشته باشید. کسب اعتبار و مشتریان وفادار یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد. میوه‌های پایین‌تر را بچینید. از فروش‌های ساده و کوچک نگذرید.

می‌خواهید چه نوع برندی باشید؟

پشت ‌صحنه مشکلات‌تان را نشان دهید. شاید وسوسه شوید که تا زمان بزرگ شدن شرکت‌تان همه چیز را مخفی نگه‌ دارید.

در کارتان ثابت‌قدم باشید الگوی‌تان را تعریف کنید. می‌خواهید چه نوع برندی باشید؟ ببینید چه نوع شرکت‌هایی را دوست دارید و چه شخصیتی را برای برند خودتان می‌پسندید.

بخشنده باشید. بخشی از درآمدتان را به کارهای خیریه اختصاص دهید و این را به اطلاع مشتریانتان هم برسانید. حرفه‌ای‌ها را هم دخیل کنید.

اگر نمی‌دانید کاری را چطور انجام دهید، یک متخصص استخدام کنید. حتی اگر کمی از برندسازی سر در می‌آورید باز هم استخدام کردن یک مشاور برندسازی برای این کار توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: قبل از برند سازی یا برندینگ این سوالات را از خودتان ب‍پرسید

شرکت‌تان را بشناسید

۲۶- اول خودتان (شرکت‌تان) را بشناسید. قبل از اینکه با یک طراح وب ملاقات داشته باشید یک باید بدانید چه می‌خواهید و چه چیزی را قصد دارید عرضه کنید و دانش‌تان از بازاریابی را افزایش دهید.

استاد احمد محمدی

تکرار رفتار همیشگی یعنی کسب نتایج همیشگی. مهارت‌های جدید یاد بگیرتا نتایج جدیدی به دست آوری.

دکتر احمد محمدی

از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. شبکه‌هایی که مشتریان‌تان در آن‌ها فعال هستند به آنچه می‌دانید پایبند باشید و آن‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

با رقبایتان ارتباط داشته باشید. از اینکه بازار فروش را با رقبایتان قسمت کنید نترسید. برای همه‌جا هست. با رقبایتان همکاری کنید و با هم برنامه‌ها یا نمایشگاه‌های مشترک برگزار کنید.

برندی باشید برای همه زمان‌ها

برند/brand

به مردم نگویید خودتان چه نظری در مورد برندتان دارید مثلا اگر می‌خواهید به عنوان یک برند مدرن شناخته شوید، به مردم نگویید «مدرن فکر کنید» یا بدتر از آن «ما یک شرکت مدرن هستیم».

این مدرن بودن را با انتخاب رنگ‌ها، متریال و … نشان دهید. نه اینکه مستقیم بگویید.همین موضوع را یک مشاوره برندسازی تایید می‌کند.

برندی باشید برای همه زمان‌ها. یک برند نباید روشن و خاموش شود. برای تبلیغ برندتان از افراد استفاده کنید اگر یک فرد برند را تبلیغ کند بهتر جواب می‌دهد؛ مثلا سلبریتی‌ها.

از گسترش دادن برند خود نترسید

از گسترش دادن برندتان نترسید. ولی به طور مستمر خود را از مشاوره برندسازی بهره مند کنید. برندتان را به‌روز نگهدارید و با زمانه پیش بروید. اشکالی ندارد اگر گاهی تجربه کنید و از آزمون و خطا استفاده کنید

اما هسته اصلی برند را ثابت حفظ کنید لوگوی‌تان را کمی تغییر دهید؛ اگر در حال توسعه کسب‌وکارتان هستید، به جای اینکه یک لوگوی کاملاً جدید بسازید، فقط آن را کمی تغییر دهید.

برندتان را رنگی کنید. اگر تاکنون همیشه برندتان سیاه‌وسفید بوده بد نیست کمی رنگ به آن اضافه کنید. برای انتخاب رنگ و تصاویر متریال برندتان از پینترست الهام بگیرید وبلاگ نویسی کنید.

بیشتر بخوانید:چگونه در کسب‌ و‌ کار خود خلاقیت و نوآوری ایجاد کنیم؟

در برندسازی از چیزهای غیرمنتظره استفاده کنید

هرازگاهی پروسه‌ای که از مشاوره برندسازی آموخته اید را دوباره طی کنید. نکات قوت آن را نگه‌دارید و اشکالاتش را برطرف کنید.

از چیزهای غیرمنتظره استفاده کنید. کمی از چارچوب‌های معمول خارج شوید و یک کار جدید انجام دهید.

با تولید محتوای عالی و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار پروسه تبلیغات را دور بزنید و کاری کنید که دیگران خودشان برایتان بازاریابی کنند.

لوگوی برندتان را کوچک کنید. بعضی وقت‌ها بد نیست جزئیات را از لوگویتان حذف کنید. به‌ خصوص اگر یک برند شناخته شده باشید.

یک متخصص مشاوره برندسازی استخدام کنید

متخصص برندسازی

از تیترهای جذاب و خوب استفاده کنید و یک متخصص مشاوره برندسازی استخدام کنید که بداند چطور می‌توان برند را گسترش داد.

گاهی اوقات همین‌که او از بیرون گود به شما و برندتان نگاه می‌کند کافی است که پیشنهادهای خوبی ارائه دهد.

اصول اولیه را دست انجام دهید. مثلاً خدمات مشتریان خیلی مهم است. با اینکه طراحی‌های برند برای جلب مشتری مهم‌اند اما اگر مشتری‌ها نتوانند خریدشان را پس بدهند بعد از مدتی کسی به شما اعتماد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: با ۷ تکنیک برندسازی در شبکه های اجتماعی آشنا شوید

روی آرم برند خود کار کنید

روی آرم برندتان کار کنید. مشتری‌ها باید بلافاصله بعد از دیدن آرم برندتان متوجه نوع کسب‌وکارتان شوند و شخصیت برندتان را بشناسند

مثلا اگر با جوانان سر و کار دارید به زبان آنان صحبت کنید. اگر با راننده کامیون‌ها در تماسید باید مانند خودشان باشید و با کلمات خودشان با آن‌ها صحبت کنید تا بهتر جذبشان کنید.

جمع‌بندی

برند شخصی

استاد احمد محمدی

استاد احمد محمدی

سخنران انگیزشی و مربی توسعه فردی، مدرس و مشاور کسب و کار

این فهرست می‌تواند تا بی‌نهایت ادامه داشته باشد. شما هم می‌توانید بخش‌هایی را از تجربیات‌تان به آن بیفزایید. خوشحال می‌شویم تجربیات‌تان را با ما و خوانندگان دیگر در میان بگذارید.

آکادمی بازار به منظور موفقیت شما در کسب و کارهای کوچک و بزرگ بسته آموزشی «تکنیک‌های افزایش فروش» را فراهم آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *