مزایای مشاغل خانگی و امکان تبدیل آن ها به یک شغل پردرآمد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۴ دی, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۳۰ مهر, ۱۴۰۰
مزایای مشاغل خانگی و امکان تبدیل آن ها به یک شغل پردرآمد

تنوع کسب و کارها معرف همه ما هست. بخشی از کسب و کارها اینترنتی و برخی دیگر هم حضوری و برخی دیگر هم غیرحضوری است که این بخش غیرحضوری قطعا خانه شما هم می‌تواند باشد. پارک، کتابخانه، کافی نت یا کافی شاپ تا خانه شما که خارج از فضای محیط رسمی کار باشند از جمله مشاغلی با عنوان “کسب و کارهای خانگی” تلقی می‌شوند که ضرورتی برای حضور رسمی و طی ساعاتی خاص در محل کار را ندارند.

با یک تعریف جامع‌تر باید گفت؛ هر نوع فعالیت اقتصادی که در محل سکونت شخصی شما صورت بگیرد و با استفاده از امکانات و وسایل منزل شما راه اندازی شوند کسب و کار خانگی تلقی می‌شوند. همچنین در ادامه این تعریف باید گفت؛ کسب و کارهای خانگی به دو بخش تقسیم می‌شوند: بخش اول کسب و کارهای خانگی و بخش دوم: کارآفرینی مبتنی بر منزل.

با تعریف کسب و کار خانگی بیشتر متوجه این موضوع هستیم که ما از مشاغلی با ماهیتی صحبت می‌کنیم که الزاما محل فعالیت آن‌ها در منزل است. تا پیش از این تفکر رایج پیرامون کسب و کار، صرفا اشتغال برای دیگران و الزاما در محیطی خارج از منزل بود.

اما امروزه می‌بینیم که در اکثر کشورهای پیشرفته که از اقتصاد پیشرفته‌ای نیز برخوردارند مشاغل خانگی درغالب کسب وکارهای خانگی از رونق بیشتری برخوردارند و البته یکی از عمده عوامل تاثیر گذار بربخش اقتصادی و اشتغال در آن سرزمین نیز تلقی می‌شوند.

 

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

مزایای مشاغل خانگی

مشاغل خانگی می‌توانند برای افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند هر روز مسیر زیادی را از خانه تا محل کار بروند؛ مناسب باشد و حتی می‌تواند تبدیل به یک شغل پردرآمد برای شما گردد. شاید درنظرگرفتن شغل خانگی به عنوان شغل پردرآمد برای شما دور از تصور باشد، ولی باید گفت که مشاغل خانگی با ویژگی‌های خاص خود حتی به شما کمک می‌کنند تا در شرایط یک شغل پردرآمد در وضعیت بهتری قرار بگیرید.

به این ترتیب می‌توانید روی این قبیل مشاغل، به عنوان شغل پردرآمد حساب باز کنید. با خواندن این مقاله کوتاه در می‌یابید که مشاغل خانگی نیز این قابلیت را دارند که به شغل پردرآمد تبدیل شوند و همچنین با مزایای فوق العاده مشاغل خانگی آشنا می‌شوید، چرا که این نوع مشاغل پتانسیل تبدیل گشتن به یک شغل پردرآمد را دارند.

به این ترتیب می‌توانید با پیشنهاد شغل خانگی به اعضای خانواده و دوستان خود کار خود را توسعه بخشید و از این جهت نیز اطرافیان را مانند خود به یک شغل پردرآمد برسانید.

1. امکان داشتن هم زمان چندین شغل پردرآمد خانگی

امکان داشتن هم زمان چندین شغل پردرآمد خانگی

با دراختیار داشتن کل زمان روز، شما می‌توانید چند نوع شغل پردرآمد خانگی را همزمان مدیریت نمائید. به این ترتیب اگر هم هر یک از مشاغل خانگی شغل پردرآمدی نبودند می‌توانید با فعالیت در چند نوع شغل خانگی به درآمد خود را افزایش دهید.

شما می‌توانید با فعالیت در چندین شغل خانگی ساده، درآمدی معادل یک شغل پردرآمد داشته باشید که البته برای این کار باید تمام خلاقیت و تلاش خود را به کار ببرید.

2. امکان صرفه جویی در هزینه ها و تبدیل شغل خانگی به شغل پردرآمد

شما در طی روز برای انجام فعالیت‌های مربوط به شغل خانگی نیازی به رفتن به محل کار و پرداخت هزینه‌های رفت و آمد نخواهید داشت. به این ترتیب بسیار می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی نمائید و از این جهت به شغل پردرآمد مورد نظر خود، برسید.

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

حتی لازم نیست از بیرون یا بوفه‌های محل کار خود برای غذا و غیره خرید نمائید و می‌توانید با صرف هزینه‌های کمتری در داخل خانه مثل همیشه با خرج‌های عادی روزانه غذا تهیه کنید.

3. انعطاف پذیری مشاغل خانگی باعث تبدیل آن به شغل پردرآمد می شود

انعطاف پذیری مشاغل خانگی باعث تبدیل آن به شغل پردرآمد می شود

برای ایجاد تغییراتی در سیستم مشاغل خانگی نیازی به صرف هزینه‌های زیاد نیست؛ به این ترتیب شما می‌توانید با صرف هزینه‌های بسیار کمی در شغل خانگی خود تغییراتی ایجاد نمائید و در عین حال سود خود را بیشتر کنید، که در نهایت شغل خانگی به یک شغل پردرآمد برای شما تبدیل گردد.

در واقع شما با کمترین هزینه روی این قبیل مشاغل می‌توانید، سود بیشتری کسب کنید. دولت نیز تسهیلاتی را برای متقاضیان مشاغل خانگی قرار داده است.

4. بدون نیاز به سرمایه اولیه زیاد، شغل خانگی به یک شغل پردرآمد تبدیل می شود

راه اندازی یک شغل خانگی اصولا نیازی به سرمایه‌های زیادی ندارد و شما می‌توانید با کمترین هزینه؛ کار خود را شروع کنید.

با استفاده از نظم و پشتکار و خلاقیت، شغل خود را به یک شغل پردرآمد تبدیل کنید. حتی از اعضای خانواده خود می‌توانید در جهت تبدیل شغل خانگی خود به شغل پردرآمد کمک بگیرید.

با این عمل باعث می‌شوید تا فرهنگ و روحیه داشتن یک شغل پردرآمد در خانواده نیز ایجاد گردد.

5. امکان استفاده از اینترنت در مشاغل خانگی به منظور تبدیل آن به یک شغل پردرآمد

 امکان استفاده از اینترنت در مشاغل خانگی به منظور تبدیل آن به یک شغل پردرآمد

امروزه استفاده از اینترنت و بازاریابی و کسب و کار اینترنتی به شکل مشاغل خانگی گسترش یافته است و شما می‌توانید با استفاده از رایانه و اینترنت یک شغل پردرآمد برای خود در خانه دست و پا کنید.

در صورت آشنایی با فضای اینترنتی و رایانه حتی می‌توانید متناسب با نیازهای روز و فناوری‌های اطلاعاتی پیش بروید و به این صورت با نیازهای جامعه خود را هماهنگ و به یک شغل پردرآمد دست پیدا کنید.

کسب و کار خانگی

شما با راه اندازی مشاغل خانگی به خاطر مزایای فوق العاده‌ای که این قبیل مشاغل می‌توانند برای شما به همراه داشته باشند و همچنین هزینه‌های کم و حتی دریافت تسهیلات برای بهبود و ارتقای آن‌ها می‌توانید ظرف مدت زمان کوتاهی، شغل خانگی خود را به یک شغل پردرآمد تبدیل کنید.

شما می‌توانید با کارآفرینی برای سایر اعضای خانواده روحیه داشتن شغل پردرآمد را در خانواده خود گسترش دهید و رویای داشتن شغل پردرآمد را به واقعیت تبدیل نمایید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چگونه به رضایت شغلی برسیم؟

  • آیا تا به حال شغل پردرآمد خانگی داشته‌اید؟
  • به نظر شما چه راه‌هایی برای تبدیل شغل خانگی به یک شغل پردرآمد وجود دارد؟

همه ما دوست داریم که یک شغل پردرآمد داشته باشیم، اما همه ما به این هدف دست نمی‌یابیم! بسیاری از ما تنها آن را آرزو کرده‌ایم و به خود گفته‌ایم که:

  • ای کاش می‌توانستم شغل پردرآمدی داشته باشم؛
  • کاش می‌توانستم ایده در ذهنم را عملی کنم؛
  • کاش می‌توانستم در خانه خود بنشینم و درآمد بالایی کسب کنم بدون هیچ مدیر و رئیسی!
  • کاش خودم رئیس و همه کاره خودم بودم؛

ولی مشکل اینجاست همان اول که در حال ایده پردازی هستید، یا آرزو می‌کنید، خیلی سریع افکاری منفی و مزاحم به سراغ شما می‌آیند و شما از تصمیم خود منصرف می‌گردید. این افکار منفی به سراغ همه می‌آید، حتی کارآفرینان موفق و برتر هم زمانی با این افکار منفی روبرو گشته‌اند و می‌شوند! اما چگونه آن‌ها توانسته‌اند به رویاهای خود رنگ حقیقت ببخشند؟! نگران نباشید، چاره کار اینجاست! آکادمی بازار برای این مشکل همه گیر چاره‌ای بس مفید و ساده اندیشیده است.

 

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی