خلاصه کتاب ” قورباغه ات را قورت بده ” نوشته برایان تریسی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آذر, ۱۴۰۱
خلاصه کتاب " قورباغه ات را قورت بده " نوشته برایان تریسی

کتاب قورباغه‌ات را قورت بده اثر برایان تریسی، شامل توصیه‌های عملی بسیاری است که به شما کمک می‌کند از تنبلی جلوگیری کنید و در زمان کمتر کارهای بیشتری انجام دهید. برایان تریسی بهترین ایده‌ها و بینش‌های مدیریت زمان را با هم در 21 مرحله‌ عملی و سریع ترکیب کرده است.

هر فصل کتاب قورباغه‌ات را قورت بده (Eat That Frog) شامل تمرینات خاصی است که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا توصیه‌های تریسی را به سرعت اجرا کنید و نتایج آن‌ها را به چشم خود ببینید.

کتاب قورباغه‌ات را قورت بده به شما نشان می‌دهد چطور در حرفه‌تان سریع‌تر پیش بروید. این صفحات که در پیش رو دارید شامل بیست و یک اصل است که در مجموع قدرتمند‌ترین اصولی است که برایان تریسی (Brian Tracy) تا کنون در زمینه کارایی فردی کشف کرده است.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

قورباغه ات را قورت بده

آکادمی بازار قصد دارد در این مقاله به خلاصه‌ای از کتاب «قورباغه ات را قورت بده» نوشته «برایان تریسی» بپردازد. مارک تو این می‌گوید: “اگه هر روز صبح یک قورباغه زنده را قورت بدهی، ادامه روز را با این حس رضایتمندی ادامه می‌دهی که، احتمالا بدترین اتفاق روزت همان بوده است”.

قورباغه شما، در حقیقت بزرگ‌‌ترین و مهم‌‌ترین وظیفه‌ شماست که احتمال موکول کردن آن به بعد زیاد است. خب چکار کنید که به بعد موکولش نکنید؟ در کتاب قورباغه ات را قورت بده می‌خوانید که مهم‌ترین دلیل به تاخیر انداختن کار مهم و انگیزه نداشتن برای انجام دادن آن، این است که درست نمی‌‌دانید قرار است با انجام دادن آن چه چیزی به دست بیاورید.

احتمالا به همین علت است که که شفاف‌ سازی مهم‌‌ترین مفهوم در بازدهی شخصی محسوب می‌شود. قبل از انجام هر کاری، باید بدانید که چرا می‌خواهید آن را انجام دهید. تا جایی که می‌توانید اهداف خود را دقیق مشخص کنید. در ادامه برای مطالعه خلاصه‌ای از کتاب قورباغه ات را قورت بده با آکادمی بازار همراه باشید.

اهداف خود را یادداشت کنید

اهداف خود را یادداشت کنید

اهدافی که نوشته نشده است، مسلما یک آرزو یا ته ته آن یک تخیل است. همین الان یک کاغذ بردارید و 10 هدفی که می‌خواهید تا سال بعد به آن برسید را یادداشت کنید. لیست اهداف خود را نگاه کنید و یکی از اهدافی که به دست آوردن آن تاثیر زیادی در زندگی شما دارد انتخاب کنید.

آن هدف را هر چیزی که هست روی یک کاغذ دیگر یادداشت کنید. موعد پایان برای آن انتخاب کنید، برنامه ریزی کنید و هر روز طبق برنامه عمل کنید تا به هدف خود برسید. شما هرروز باید به آن فکر کنید.

این تمرین‌ها زندگی شما را دچار تغییر می‌کند. پس به اهداف خود فکر کنید و هر روز آن‌ها را بازبینی کنید. برای رسیدن به هدف خود هر روز که از خواب بیدار می‌شوید، مهم‌ترین کار مربوط را انجام دهید.

راه رسیدن به اهداف

این سوال قدیمی را شنیده‌اید که چطور می‌توانید یک فیل را بخورید؟ پاسخ این است که هر دفعه یک گاز بزنید. حالا چطور می‌توانید به اهداف خود برسید؟ جواب این سوال هم همان است. هدف خود را به گام‌های کوچک خرد کنید و بعد با گام اول شروع کنید.

برنامه ریزی کنید

هرچقدر برنامه ریزی شما دقیق‌تر باشد، بهتر می‌توانید با به تعویق انداختن کارها مقابله کنید. فکر کنیم که می‌خواهیم در یک ماراتن شرکت کنیم. اگر فقط درمورد آن فکر کنیم خسته کننده است. اما بیایید آن را اینگونه خرد کنیم:

  • اول کفش مناسب دویدن بخریم.
  • برنامه منظم ورزشی طراحی کنیم.
  • و سوم، همینطور که به ورزش هفتگی اهمیت می‌دهیم، کم کم آن را سه برابر کنیم.

دونده ماراتن بودن دل و جرات زیادی می‌خواهد اما خریدن یک کفش مناسب و 15 دقیقه دویدن در روز اینگونه به نظر نمی‌رسد. از همین امروز شروع کنید و برنامه یک هفته را برای خودتان طراحی کنید.

از همه برنامه‌های خود لیستی تهیه کنید. وقتی ببینید در برنامه‌های خود دارید به جلو پیش می‌روید به شما انگیزه و انرژی می‌دهد. پیشرفت مداوم و قابل مشاهده در اهداف شما را به سمت جلو سوق می‌دهد و کمک می‌کند تا به تعویق انداختن کارها را بر طرف کنید.

سخت ترین قسمت هر کاری شروع آن است

وقتی کاری را از بخش مهم‌تر و با ارزش‌تر آن شروع می‌کنید، معمولا انگیزه بیشتر هم برای ادامه دادن آن دارید. برای اینکه بر این مشکل غلبه کنید باید همه چیز را قبل از شروع آماده کنید.

مثل اینکه قبل از درست کردن غذا همه چیز را از قبل آماده کنید، شما همه مواد لازم را روی پیشخوان آشپزخانه قرار می‌دهید و بعد غذا را درست می‌کنید.

پس با خالی کردن میز کار خود شروع کنید. فقط یک کار را روی میز خود قرار دهید که انجام شود. نامه‌ها، کاغذها، تلفن همراهتان و هرچیز دیگری که هنگام انجام دادن یک کار مهم حواستان را پرت می‌کند از روی میز بردارید.

قدرت بدنی خود را افزایش دهید

فراموش نکنید که قدرت بدنی خود را نیز باید افزایش دهید. بدن شما مانند یک ماشین است، برای انرژی داشتن به غذا، آب و استراحت احتیاج دارد که برای رسیدن به اهدافتان به آن نیاز دارید.

استاد احمد محمدی
گرد و خاک وجودت را پاک کن، آن هنگام است که خود واقعی‌ات نمایان می‌شود، خود بی‌کرانت، خودِ بی‌کرانت.
استاد احمد محمدی

وقتی که کاملا استراحت کرده باشید، حتی تا سه برابر بیشتر از زمانی که خسته‌اید کار انجام می‌دهید. برای اینکه بازدهی کافی داشته باشید با غذا خوردن سطح انرژی خود را بالا ببرید. هرچقدر خسته‌تر باشید به همان اندازه کیفیت کار شما کاهش پیدا می‌کند. اکثر افراد بعد از یک خواب خوب شبانه، صبح بیشترین بازدهی را دارند.

خستگی شروع کردن یک کار

یکی دیگر از دلایل به تعویق انداختن کارها، خستگی شروع کردن یک کار است، آن هم زمانی که خیلی خسته هستیم. شما هیچ انرژی و اشتیاقی ندارید و مانند یک موتور سرد هستید که اول صبح روشن نمی‌شود.

وقتی احساس کردید که خیلی خسته‌اید یا ذهنتان خیلی مشغول است، کار خود را متوقف کنید و استراحت کنید تا دوباره انرژی بگیرید. روز بعد که انرژی بیشتری دارید بیشتر کار کنید، بهتر از این است که با خستگی ادامه دهید. پس به اندزه کافی بخوابید و با ورزش کردن سلامتی خود را حفظ کنید.

درباره برایان تریسی نویسنده قورباغه ات را قورت بده

درباره برایان تریسی نویسنده قورباغه ات را قورت بده

برایان تریسی را می‌توان یکی از موفق‌ترین و مشهورترین نویسندگان جهان در زمینه خودباوری معرفی کرد. او در سال 1944 در شارلوت تاون متولد شد و یک شرکت بازاریابی و مشاوره بسیار بزرگ نیز تاسیس کرده است.

برایان تریسی با توجه به تحقیقات و تجربه بسیار زیادی که داشته، موفق شده است کتاب‌های بسیار مفیدی و پرطرفداری را ارائه دهد. هرکسی که کتاب‌های برایان تریسی را خوانده باشد می‌تواند حتی خودش را به عنوان فرد حرفه‌ای و با تجربه در زمینه مشاوره و بازاریابی معرفی کند. زیرا کتاب‌هایی که برایان تریسی نوشته بسیار پر محتوا و مفید می‌باشند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - تنبلی

بسیاری از ما طرح‌ها و برنامه‌های بزرگی در سر داریم اما نمی‌توانیم آن‌ها را به مرحله اجرا در بیاوریم و غالبا نیز دلیل این ناکامی خود را به عوامل متفرقه نسبت می‌دهیم. خیلی از مردم برای خود هدف‌هایی مشخص می‌کنند اما تنها آن‌هایی به اهداف‌شان می‌رسند که برنامه ریزی درستی داشته باشند و برای رسیدن به آن تلاش کنند.

پیشنهاد آکادمی بازار به شما این است تا با استفاده از محصولات بسیار کاربردی و مفید کتاب صوتی، که آثار افراد موفق و مشهور جهان است با اصول دستیابی به اهداف و در نهایت موفقیت آشنا شوید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی