چه قوانین نانوشته‌ای دست و پای شما را در زندگی‌تان بسته است؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۲ آذر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

چه قوانینی هستند که خود را در زندگی‌تان ملزم به تبعیت از آن می‌دانید ولی این قوانین دست‌ و پای شما را بسته و مانع حرکت‌تان می‌شود؟

برخی قوانین هستند که نوشته ‌نمی‌شوند ولی در زندگی ما حکم اول و آخر را دارند. برخی از ما خود را ملزم به اجرای این قوانین می‌دانیم. اما معلوم نیست این قوانین چطور در زندگی ما راه پیدا کرده‌اند.

بگذارید دقیق‌تر بگویم. تصور کنید دانشگاه رفته و مدرک تحصیلی خودتان را گرفته‌اید. اگر دختر باشید، یکی از اولین قوانین نانوشته‌ای که در مورد شما مطرح می‌شود این است که الان وقت ازدواج این دختر خانم است. اگر پسر جوانی باشید که درسش تمام شده و سربازی هم رفته و شغل هم داشته باشد، از قوانین نانوشته آن است که باید سریع ازدواج کند.

این قوانین نانوشته در زندگی ما کم نیستند و ما هر روز زندگی خودمان را برمبنای این قوانین نانوشته پیش می‌بریم و با آنها زندگی می‌کنیم. چه ازدوا‌ج‌هایی که در اثر همین قوانین شکل گرفته و بعدا منجر به طلاق شده است. چه دخترها و پسرهایی بوده‌اند که آمادگی ازدواج نداشته ولی با همین قوانین که سن‌ات بالا میره و از ازدواجت می‌گذره تن به این ازدواج‌ها داده‌اند.

این قوانین در زندگی ما کم نیستند. فقط کافی است به فرهنگ مان و حرف‌های عامیانه‌ و مردم نیم نگاهی بیندازید تا ببینید چقدر چنین قوانینی بر زندگی ما حکمرانی می‌کنند.

زندگی شگفت انگیز

قوانین نانوشته و وضعیت ما

به وضعیت خودتان توجه کنید. ببینید در زندگی بر چه مبنایی حرکت می‌کنید. آیا مسیر حرکت شما منطبق با قوانین نانوشته‌ی دست و پا گیر است؟ آیا شما نیز همان مسیری که دیگران از قبل تعیین کرد‌ه‌اند را طی می‌کنید؟ آیا شما نیز فردی دنباله‌رو افکار و نظریات عوام جامعه هستید؟

آیا شما نیز جزو افرادی هستید که برای هر کاری یک اسلوب مشخص تعیین می‌کنند؟ پس خلاقیت‌های فردی در کجای زندگی ما قرار دارد؟ آیا این‌طور نیست که ما منحصر به فرد هستیم؟

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قانون قربانی کردن

ما از هر نظر با فرد دیگری که کنار ما قرار دارد، متفاوت هستیم. خداوند ما را منحصر به فرد آفریده است. از اثرانگشت گرفته تا تمامی رگ‌های و خونی که در بدن ما جریان دارد، منحصر به فرد است. ما از نظر فیزیولوژیکی و غیر فیزیولوژیکی محصر به فرد هستیم. پس مسایل و دغدغه‌های منحصر به فردی نیز داریم.

پس یک قانون کلی که می‌گوید در فلان سن ازدواج کن، در فلان سن بچه دار شو، حتما شغل ثابت داشته باش. حتما فلان و بهمان کن. ممکن است در زندگی ما پاسخگو نباشد. هر کسی زندگی خودش و روحیات خودش را دارد. همه مثل همدیگر نیستند. این تفاوت‌ها است که زندگی را زیبا می‌کند.

دکتر احمد محمدی از آکادمی بازار در مورد همین قوانین نانوشته صحبت می‌کند. اگر این قوانین را نشناسیم و ندانیم این قوانین چه هستند، نمی‌توانیم از شر آنها خلص شویم.

کاغذ و قلم را بردارید و نکاتی که در ویدئو انگیزشی  در مورد قوانین نانوشته مطرح می‌شود، یادداشت برداری کنید. اگر واقعا در فکر تغییر هستید، بدون نوشتن و یادداشت برداری و تمرکز بعدی روی نکات نمی‌توانید به موفقیت کامل خودتان امیدوار باشید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی