فکر کردن به چگونگی را کنار بگذارید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۲ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

عاملی مهم، در رسیدن به هدف!

در این مقاله، قصد داریم کمی درباره اهداف صحبت کنیم. اغلب اوقات، شما اهداف خود را به طور واضح می‌دانید، اما نمی‌دانید که چطور باید به آن‌ها برسید. شما مدام به دنبال این هستید که راهی برای رسیدن به اهدافتان پیدا کنید. اما اکنون می‌خواهیم درباره عامل مهمی در رسیدن به اهداف صحبت کنیم، که شاید کمتر کسی آن را بداند.

لازم نیست «چگونگی» را بدانید!

این عامل مهم، این است که شما به هیچ وجه لازم نیست «چگونگی» را بدانید! آنچه لازم است بدانید، این است که «چه می‌خواهید» شما تنها باید درخواست کنید، و چگونگی را به کائنات بسپارید. بسیاری از افراد، نمی‌دانند چه می‌خواهند! یک کوهنورد را در نظر بگیرید که می‌خواهد از کوه بالا برود؛ چیزی که او باید بداند این است که «به کجا می‌خواهد برسد!»

او تمامی تجهیزات کوهنوردی را دارد؛ کاری که او انجام می‌دهد این است که به قله کوه نگاه می‌کند و خودش را در آنجا می‌بیند! او هرگز به این فکر نمی‌کند که از کدام مسیر، و چگونه باید به قله برسد؛ فقط می‌خواهد به قله برسد و همین کافیست!

او با هدفی که در ذهن دارد، اولین قدم را بر می‌دارد و وقتی در مسیر حرکت قرار گرفت، گام‌های بعدی را یکی پس از دیگری بر می‌دارد. اما آیا او در پایین کوه می‌دانست که توالی این گام‌ها به چه صورت است؟ خیر! او تنها زمانی قدم‌های بعدی را تشخیص می‌دهد که شروع به حرکت هدفدار کند! سپس در مسیر حرکت، خودش را با تغییرات محیطی سازگار می‌کند.

این همان کاری است که شما در رسیدن به اهدافتان باید انجام دهید. شما لازم نیست چگونگی رسیدن به اهدافتان را از همین حالا بدانید؛ تنها باید هدف خود را بشناسید و اولین گام را بردارید. این اولین گام، لازم نیست گام بزرگی باشد یا سرمایه‌گذاری کلانی باشد! می‌تواند هرچیز کوچکی در مسیر رسیدن به اهدافتان باشد؛

به عنوان مثال برای خریدن کتابی درباره کسب و کاری که می‌خواهید راه اندازی کنید، تحقیق کردن در اینترنت، یا حتی انجام تمرینات قانون جذبی! تنها کافیست یک قدم کوچک بردارید، قدم‌های بعدی خودشان به طور خودکار برای شما نمایان می‌شوند.

شما قرار نیست از جایی که هستید، به سمت هدفتان پرش کنید! بلکه هربار باید فقط یک گام بردارید. گام بعدی، خودش نمایان خواهد شد.

تنها مواردی که برای رسیدن به هدف لازم دارید!

بنابر موارد فوق، شما در رابطه با رسیدن به اهدافتان، تنها دو چیز را باید بدانید:

1: اینکه چه می خواهید.

2: اینکه دارید به آن هدف می رسید.

مورد اول، همان رسیدن به شفافیت و وضوح درباره هدفتان است. شما باید به طور دقیق و واضح و کاملاً با جزئیات بدانید که چه می‌خواهید. اگر خواسته شما برای خودتان مبهم باشد، کائنات هم نمی‌تواند تشخیص دهد که چه می‌خواهید. پس بر روی این موضوع مهم زمان بگذارید و درباره آن فکر کنید و تمام جوانب و جزئیات خواسته خود را بررسی کنید.

مورد دوم، از طریق تجسم خلاق صورت می‌گیرد؛ پس از آنکه خواسته خود را به طور واضح مشخص کردید، حالا نوبت آن می‌رسد که خود را در حال رسیدن به آن هدف تجسم کنید. و یا می‌توانید خودتان را پس از رسیدن به هدفتان تجسم کنید.

تصور کنید که به آن هدف رویایی خود رسیده‌اید؛ چه حسی دارید؟ زندگی‌تان به چه شکل است؟ کیفیت زندگی‌تان چه تغییری کرده؟ شخصیتتان با قبل چه تفاوتی دارد؟ همه این‌ها را تجسم کنید. یادتان باشد که تجسم شما حتماً باید همراه با احساس باشد. «احساس» بخش جدا نشدنی هر تمرین قانون جذبی است.

زیرا این احساس شماست که ارتعاش دارد. به همین دلیل است که می‌گوییم به «چگونگی» فکر نکنید. زیرا زمانی که به چگونگی فکر می‌کنید، نمی‌توانید جوابی برای آن پیدا کنید و در نتیجه احساس یأس و نا امیدی در شما ایجاد می‌شود و از آنجا که این احساسات، ارتعاشی منفی دارند، شما را از خواسته‌تان دور می‌کنند.

شما اگر «چگونگی» رسیدن به خواسته‌هایتان را می‌دانستید، تاکنون به آنها رسیده بودید! پس سعی نکنید خودتان راه را بیابید؛ این کار را به عهده کائنات (یا خداوند) قرار دهید؛ او بهتر از شما «چگونگی» و «زمان» رسیدن به هر خواسته‌ای را می‌داند!

تجسمات خود را نزد خود نگاه دارید و در طول روز، چندین بار به آن‌ها فکر کنید. اگر هنگام تجسم کردن، متوجه شدید که فکرتان به سوی «چگونگی» منحرف می‌شود، فوراً داستان آن کوهنورد را به خاطر بیاورید و به خود یادآور شوید که این بخش، هرگز در حیطه وظایف شما قرار ندارد!

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قانون ادامه دادن

برخی جلسات و کلاس‌ها هستند که با بیان نکات مختلف و مهمی درباره‌ی زندگی، کسب و کار و… کمک‌های شایانی به ما می‌کنند که می‌توانیم با آن‌ها راه خود را آسان‌تر از قبل و بهتر و سریع‌تر بپیماییم و آن‌ها را به خوبی و با نتایج مطلوبی پشت سر بگذاریم. تیم آکادمی بازار نیز با برقراری سمینارهای مختلفی همچون سمینارهای موفقیت نقش خوبی را در این میان ایفا می‌کند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی