از هر فرصتی که در اختیارت قرار گرفته درست استفاده کن

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۰ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فیلم سینمایی «مانیبال» و بسیاری از فیلم‌های دیگر این موضوع را به ما گوشزد می‌کنند که قدر فرصت‌های زندگی که محدودند و در اختیارمان قرار می‌گیرند بدانیم و به راحتی آنها را از دست ندهیم. شاید دیگر هیچگاه فرصتی که امروز در اختیارمان است برایمان تکرار نشود.

نتیجه از دست دادن این فرصت‌ها غیر از حسرت چیزی نخواهد بود. حتما این تجربه تلخ را همه ما داشته‌ایم و با یادآوری‌شان آه از نهادمان بلند شده است ولی همانطور که می‌دانید حسرت خوردن دردی را دوا نمی‌کند. پس قدران لحظه‌های ناب زندگی باشیم.

چطور می‌توانم فرصت‌های زندگی را از دست ندهم؟

من در زندگی‌ام فرصت‌های خوبی داشتم مانند اکثر مردم، از بعضی‌ها درست استفاده کردم و بعضی را از دست داده‌ ام. اما اینکه بتوانیم از هرچه بیشتر فرصت‌ها استفاده کنیم مهم است.

بعضی اوقات فقط یک فرصت می‌تواند به معنای تفاوت بین یک زندگی خارق العاده و متوسط ​​باشد. متأسفانه، فرصتها برای همیشه دوام ندارند. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید قدم‌هایی بردارید تا مطمئن شوید که فرصت‌های زندگی را از دست ندهید.

۱. بیشتر اوقات «بله» بگویید

استفاده از فرصت‌ها در زندگی با گفتن بله به آنها هنگام رسیدن شروع می‌شود. هنگامی که من به یک سفر بزرگ به آسیا رفتم، از چند دوست خواستم که با هم بیایند. من علاقه زیادی نشان دادم، اما در پایان همه آنها عقب نشینی کردند. سالها بعد، چندین دوست اعتراف کردند که چگونه احساس می‌کنند که یک سفر شگفت انگیز از دست داده‌اند و باید با هم همراه بودند.

گفتن «بله» به خودتان هم کمک می‌کند. فرصت‌های عالی اغلب از ایده‌های خوب شما ناشی می‌شوند، بنابراین به آنها «نه» نگویید. اگر نسبت به خودتان منفی هستید، فقط گزینه‌های خود را محدود خواهید کرد. این وضعیت خوبی برای شما ندارد.

۲. دریغ نکنید

فرصت‌ها کوتاه مدت هستند. شما باید سریع باشید تا از آنها نهایت استفاده را ببرید. به عنوان مثال، من بسیاری از مردها را می‌شناسم که برای گفتگو با زنانی که جذب آنها شده بودند تردید داشتند. آنها منتظر زمان مناسب برای حرکت خود بودند. با این حال، همانطور که آنها منتظر زمان مناسب بودند، شخص دیگری به آنجا می‌رسید.

فرصت‌ها همیشه منحصر به فرد شما نیستند. اگر دیگران آنها را ببینند ممکن است دیگران وسوسه شوند که روی آنها حرکت کنند. اگر تردید دارید، ممکن است آن را از دست بدهید.

فرصت‌های زندگی

۳. بیشتر خطرات را بپذیرید

فرصت‌ها و ریسک‌پذیری اغلب با هم همراه هستند. و بهترین‌ها اغلب خطرناک هستند. شخصی که مشاغل جدیدی را راه‌اندازی می‌کند نه تنها ریسک می‌کند بلکه از یک فرصت نیز استفاده می‌کند.

۴. نگرش مثبت داشته باشید

داشتن نگرش مثبت چندین مزیت دارد. برای اولین بار، این مسئله به شما کمک می‌کند که وقتی خطر کردید، موفق شوید. در مثال بالا برای شخصی که مشاغل جدیدی را شروع می‌کند، فکر می‌کنید اگر در هنگام عقب افتادگی منفی باشند یا فقط شکست را پیش بینی می‌کنند، تا چه حد می‌توانند سود دریافت کنند؟

داشتن نگرش مثبت در مورد شانس موفقیت شما می‌تواند اعتماد به نفس بیشتری به شما بدهد.

۵. با افراد بیشتری ملاقات کنید

وقتی فرصت‌ها پیش می‌آید، اغلب کسانی هستند که شما می‌شناسید و نه آنچه را می‌شناسید. تصور کنید کسی که به دنبال شغل است. یک نفر دارای شبکه‌ای از پنج دوست نزدیک و چند آشنا و دیگری 30 دوست و آشنای بی‌شماری است. اگر مدارک تحصیلی آنها یکسان باشد، بسیار بیشتر محتمل است که ابتدا کسی که بیشتر افراد را می‌شناسد استخدام شود.

چرا؟ شخصی که دوستان بیشتری دارد، شبکه بزرگتری دارد. مشاغل بیشتر از طریق شبکه سازی نسبت به ارسال مشاغل آنلاین یافت می‌شود. بنابراین اگر افراد بیشتری را بشناسید، فرصتهای بیشتری دنبال خواهد شد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
به دست آوردن فرصت‌ها

۶. کنجکاو باشید

کنجکاوی ذهن شما را بیدار می‌کند و آن را فعال نگه می‌دارد. افراد کنجکاو سؤالات زیادی می‌پرسند و جواب می‌دهند. سرانجام، سوالی را مطرح خواهید کرد که پیش از این هیچ کس دیگری نپرسیده است. به این سؤال پاسخ دهید و ایده جدیدی به دست خواهید آورد.
با طرح سؤالات زیادی در مورد جهان، درک بهتری از آن پیدا می کنید. بازیکن منفعل نباشید. سعی کنید و بفهمید که چرا چیزها به شکلی هستند که هستند. فرصتهای زیادی بدون آنکه حتی متوجه شوید، می‌آیند و می‌روند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی