عوارض نامناسب استرس در محل کار

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۱ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰

اضطراب و استرس در محل کار موجب چه عوارضی می‌شود؟ راه کنترل استرس چیست؟ آیا این اضطراب می‌تواند باعث انواع ببماری‌های قلبی و عروقی شود؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

استرس

استرس و اضطراب یک احساس طبیعی در بدن انسان است که در برخی موارد بروز پیدا می‌کند. برای جلوگیری از بروز مشکلات باید توانایی کنترل و کاهش این احساس را داشته باشید در غیر این‌صورت می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما در بلند مدت ایجاد کند.

استرس تا زمانی که مشکلی در روند کاری شما ایجاد نکند، دارای عوارض نمی‌باشد. اما در صورتی که در هنگام کار به دلیل بروز اضطراب از ادامه انجام کار باز مانده‌اید، باید راهکار و روشی برای کنترل آن پیدا کنید.

متاسفانه بروز استرس می‌تواند موجب بیماری‌های جسمانی شدیدی شود. در این مقاله در مورد عوارض جانبی استرس شدید در محل کار صحبت می‌شود.

عکس‌العمل به استرس

یکی از روش‌های مناسب برای کنترل استرس نحوه برخورد با بروز استرس است. در واقع عکس‌العمل شما در مقابل اضطراب نشان دهنده میزان توانایی شما برای کنترل استرس است. زمانی که شما در مقابل اضطراب به صورت سرکوب گرایانه عمل می‌کنید، باید منتظر تشدید این حس باشید.

عکس‌العملی که می‌تواند این حس را در شما تشدید کند همین عکس‌العمل سرکوب گرایانه و تند است. اضطراب در محل کار معمولا به دلیل شدت کار و خستگی ناشی از آن است.

برای اینکه عکس‌العملی مناسب در مقابل این حس انجام دهید باید توانایی استفاده از یکی از راهکارهای اساسی در این زمینه را داشته باشید.

هورمون‌ها

بدن انسان در مقابل فشار‌های شدید روزمره هورمون‌های کورتیزول و آدرنالین ترشح می‌کند. برای کنترل این هورمون‌ها نیاز به انجام یکسری روش‌ها می‌باشد.

توجه داشته باشید بروز اضطراب به هیچ عنوان به عنوان بیماری محسوب نمی‌شود اما رشد آن در تمام مراحل زندگی موجب بیماری می‌شود.

مدیریت و کنترل استرس از جمله هنر‌های شخصی است که می‌تواند به رشد کاری شما کمک زیادی بکند. در ادامه به عوارض ناشی از عدم کنترل ا‌سترس اشاره می‌شود.

بروز بیماری‌هایی همچون فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی

استرس مزمن و طولانی مدت ممکن است باعث ایجاد مشکلات زیادی برای جسم شما شود که از جمله آن فشار خون و بیماری‌های قلبی است. با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی پیچیده امروزه، بروز اضطراب امری طبیعی می‌باشد.

استرس معمولا باعث تشدید ضربان قلب شده که می‌تواند تاثیر منفی بر روی عملکرد قلب داشته باشد. همچنین در اثر بروز این مشکل فشار خون افراد مضطرب بالا می‌رود که خود می‌تواند موجب ایجاد بیماری‌های مختلف دیگری شود.

استراحت

در برخی موارد نیاز است که مدت زمانی را برای استراحت خود قرار دهید تا با دید بازتری به سراغ کار بروید.

رفتن به سفرهای کوتاه مدت می‌تواند فشار کاری را برای مدت کوتاهی کاهش دهد. استفاده از رژیم‌های غذایی سالم یکی از بهترین راهکار‌ها برای کنترل استرس است.

همچنین ورزش کردن در بازه‌های زمان منظم می‌تواند کمک زیادی به کاهش احتمال بروز بیماری در افراد شود.

کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
روش‌ های مهار و کنترل استرس و اضطراب

عملکرد سیستم بدنی می‌تواند تحت تاثیر اضطراب شدید کاهش یابد. این موضوع براساس تحقیقات علمی ثابت شده است که افراد مضطرب معمولا دچار عفونت و سرماخوردگی‌های بیشتری نسبت به مردم عادی می‌شوند.

وجود اضطراب در بدن افراد می‌تواند موجب کاهش عملکرد کلی بدن شده و این موضوع می‌تواند در محل کار موجب مشکلات زیادی شود.

ا‌سترس همانند یک ویروس می‌تواند سیستم ایمنی بدن را مختل کند. تشدید بیماری‌های آسم، دیابت و سرطان از جمله نتایج بروز استرس شدید می‌باشد.

استرس و پیری زودرس

یکی از موارد دیگری که در هنگام بروز استرس شدید دیده می‌شود، پیری زودرس است. کار کردن در هر موقعیتی می‌تواند استرس‌های خاص خود را داشته باشد. برای کنترل آن نیاز است که راهکار‌های مد نظر خود را مورد استفاده قرار دهید.

استاد احمد محمدی
اگر تغییر از خود را بپذیری و شروع کنی، بخش اعظم راه موفقیت را پیموده‌ای.
استاد احمد محمدی

ا‌سترس می‌تواند بر روی پوست ظاهری افراد تاثیر منفی گذاشته و باعث بروز مشکل پیری زودرس شود. از بین رفتن سلول‌های مغز و خمودگی از جمله عوارض نا‌مناسب دیگر استرس در محل کار است.

ورزش

انجام حرکت‌های کششی و ورزشی حتی در مدت زمان کوتاه می‌تواند به جلوگیری از بروز این مشکلات در افراد کمک زیادی کند. افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و همچنین پایین آمدن توانایی‌های جسمانی از دیگر اثرات استرس مزمن است.

افراد با اعتماد به نفس بالا همواره در کنترل اضطراب و استر‌س‌شان بسیار موفق عمل می‌کنند. این اعتماد به نفس می‌تواند از کودکی فرزندان عزیزتان در آن‌ها شکل بگیرید.

اعتماد به نفس کودکان این امکان را برای شما فراهم کرده است. همچنین در سنین بزرگسالی نیز برای شما دوره اعتماد به نفس را فراهم آورده‌ایم. در راه رسیدن به اعتماد به نفس نیازمند خودانگیزشی و خودباوری هستید. اینستاگرام دکتر احمد محمدی در این راه همراه شما است.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی