داستان عزم و اراده در فیلم «فارست گامپ» ، فیلمی با ۱۳ جایزه اسکار

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۲ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
فارست کامپ
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فیلم سینمایی «فارست کامپ» محصول سال ۱۹۹۴  آمریکاست که با بازی بی‌نظیر تام هنکس برنده ۱۳ جایزه اسکار شده است. این فیلم ژانر درام و کمدی داشته و بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده است. داستان مردی ساده‌دل که تمام دنیایش مادرش و دختری با نام جنی است. او از کودکی درگیر مشکلات بسیاری است و دوستان کمی دارد، اما با وجود مشکلات در بلوغ در مسابقات راگبی افتخار کسب می‌کند. در جنگ ویتنام  حضور پیدا می‌کند و درگیر داستانی پیچیده می‌شود.

هر انسانی با هر بهره هوشی راه موفقیت را پیش رو دارد، تعریف موفقیت برای هر فردی متمایز از دیگری است و اکثر اوقات ما در این موضوع دچار اشتباه می‌شویم و با مقایسه کردن انسان‌‌های مختلف با توانایی‌های متمایز برچسب موفق و ناموفق را رویشان می‌گذاریم.

حقیقت این است که اگر عزم و اراده رسیدن به موفقیت و ترقی کردن در وجود کسی باشد، حتما به آن خواهد رسید.

چیزهایی که برای رسیدن به موفقیت باید با عزم و اراده کنار بگذارید

گاهی اوقات، برای رسیدن به موفقیت و نزدیک شدن به فردی که می‌توانیم تبدیل شویم، دیگر لازم نیست چیزهای بیشتری اضافه کنیم، ما باید بعضی چیزهایی را کنار بگذاریم.

موارد خاصی وجود دارد که همه‌گیر هستند، اگر شما هم آنها را کنار بگذارید، موفق خواهید شد، اگرچه هرکدام از ما می‌تواند تعریف متفاوتی از موفقیت داشته باشد.

۱. از سبک زندگی ناسالم خودداری کنید

جیم ری: «مراقب بدن خود باشید. این تنها جایی است که شما باید زندگی کنید.»

اگر می‌خواهید در زندگی به هر چیزی برسید، همه چیز از اینجا شروع می‌شود. اول باید مراقب سلامتی خود باشید و فقط دو مورد را در خاطر داشته باشید:

۱. رژیم غذایی سالم
۲. فعالیت بدنی

مواردی کوچک، اما شما یک روز از خودتان تشکر خواهید کرد.

۲. طرز فکر کوتاه مدت را کنار بگذارید

مای وست: «شما فقط یک بار زندگی می‌کنید، اما اگر درست آن را انجام دهید، یک بار کافی است.» افراد موفق اهداف بلند مدت را تعیین می‌کنند و می‌دانند که این اهداف صرفاً نتیجه عادت‌های کوتاه مدت است که باید هر روز انجام دهند. این عادات سالم نباید کاری باشد که شما انجام می‌دهید. آنها باید چیزی باشند که شما تجسم می‌کنید.

عزم و اراده
فیلم فارست گامپ

۳. از بازی کوچک انصراف دهید

ماریان ویلیامسو: «این نقش‌های ناچیز شما به جهان خدمتی نمی‌کند. هیچ چیز روشنی در مورد کوچک بودن وجود ندارد. همه ما همانطور از کودکی مهارتهایی داریم. این فقط در بعضی از ما نیست؛ در همه وجود دارد و هرچه اجازه می‌دهیم این مهارت‌های در وجومان بدرخشد، ناخودآگاه به دیگران اجازه می‌دهیم همین کار را انجام دهند. از آنجا که ما از ترس رهایی می‌یابیم، حضور ما بطور خودکار دیگران را آزاد می کند. »

اگر هرگز سعی نکنید از فرصت‌های بزرگ استفاده کنید، یا اجازه ندهید که رویاهای‌تان به واقعیت تبدیل شوند، هرگز از پتانسیل واقعی استفاده نخواهید کرد و جهان هرگز از آنچه شما می‌توانستید به دست بیاورید، سود نخواهد برد. بنابراین ایده‌های خود را ابراز کنید، از شکست نترسید و مطمئنا از موفقیت نترسید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
عظمت خود را دریاب

۴. بهانه های خود را مطرح کنید

افراد موفق بدون توجه به نقطه شروع، ضعف‌ها و شکست‌های گذشته خود را مرور می‌کنند و می‌دانند که مسئول زندگی خود هستند. دانستن اینکه شما مسئول آنچه در آینده زندگی شما رخ می دهد، وحشتناک و هیجان انگیز است. و وقتی این کار را کردید، این تنها راه برای موفقیت شما خواهد بود، زیرا بهانه‌ها مانع از رشد شخصی و حرفه‌ای ما می‌شوند. زندگی خود را داشته باشید؛ این زندگش شماست نه هیچ‌کس دیگر.

۵. از طرز فکر ثابت خودداری کنید

روبرت گرین: «آینده متعلق به کسانی است که مهارت‌های بیشتری می‌آموزند و آنها را با روش‌های خلاقانه ترکیب می‌کنند.» افراد دارای یک ذهنیت ثابت معتقدند که هوش یا استعدادهای آنها صرفاً صفات ثابت است و این استعداد به تنهایی بدون موفقیت تلاش می‌کند. آنها در اشتباه هستند.

افراد موفق این را می‌دانند. آنها روزانه مبلغ زیادی را برای توسعه روحیه رشد، کسب دانش جدید، یادگیری مهارت‌های جدید و تغییر درک خود به طور روزانه مبادرت می‌کنند تا این امر به نفع زندگی آنها باشد. به یاد داشته باشید، امروز هر چه هستید، فردا نباید همین باشید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی