تماشای این ویدئوی انگیزشی محدودیت سنی دارد!

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۳ آذر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

همه ما طعم تلخ شکست خوردن در زندگی را چشیده‌ایم. اما به راستی اگر شکست در زندگی وجود نداشت بشر به موفقیتی هم دست می‌یافت. شکست مقدمه‌ای است برای موفقیت.

تلاش برای رسیدن به خواسته و آرزوهایمان در زندگی ما را وادار می‌کند که قبل از آن شکست خوردن را تجربه کنیم. ما مجبور به تجربه این بخش در زندگی‌مان هستیم، چون خواهان رسیدن به موفقیتیم. برای رسیدن به هدف و آرزوهایمان راه سخت و دشواری را پیش رو داریم، راهی که شاید بارها زمین بخوریم، و دوباره بلند شویم و بازهم زمین بخوریم. هر بار باید عزم‌مان را جزم کنیم و با اراده‌ای راسخ‌تر دوباره شروع کنیم.

چرا برای رسیدن به موفقیت باید شکست خوردن را تجربه کنیم؟

همۀ مردم عاشق کسب موفقیت هستند، اما در چشم انداز خود اصلا شکست خوردن در زندگی را در نظر نمی‌گیرند و با اولین تجربه شکست سست می‌شوند. اما اگر می‌خواهید موفقیت را در هر جنبه‌ای از زندگی خود داشته باشید، باید ناکامی و شکست را در آغوش بگیرید و از مزایای حاصل از آن استفاده کنید.

برای رسیدن به آنچه می‌خواهیم شاید مجبور باشیم بارها مسیری را که رفته‌ایم از نو بپیماییم. قطعا بعضی‌ها سرد و دلزده می‌شوند و میانه راه می‌مانند، اما اینان کسانی هستند که در آینده بار حسرت و ای کاش را به دوش خواهند کشید.

محصولات مرتبط: با دوره آموزشی غیرحضوری «معجزه ذهن قدرتمند» تغییرات اساسی ایجاد کنید

برای اینکه بتوانید چشمانتان را بر روی شکست‌های زندگی بگشایید و از مزایای آن بهره ببرید باید خودتان را به چهار کلید مهم و اساسی مجهز کنید:

۱. با ترس خود روبرو شوید

بزرگترین دشمن شما برای رسیدن به موفقیت و پذیرفتن شکست، ترس است.

ترس، اراده را از ما سلب می‌کند و قدرت حرکت کردن را از ما می‌گیرد. ترس ما را در زندان وضعیت موجود و امنیت دروغین قفل می‌کند. اگر می‌خواهید آزاد شوید، باید یک به یک با ترس‌های خود روبرو شوید. بله، این موضوع به ظاهر ساده اما پر اهمیت است. ترس شما را زندانی می‌کند. با آن روبرو شوید. حالا که کار تمام شد، می توانید حرکت کنید و برای شروع اقدام کنید.

۲. با حقایق رویرو شوید

واااای شکست خوردید، همه چیز اشتباه شد. شما رسما شکست خورده اید، اما باید با حقایق روبرو شوید. این کار خاص به روشی که شما پیش بینی کرده‌اید ، نتیجه نداده. تنها کاری که می‌کنید این باشد که از ان درس بگیرید و تجربه‌تان را بکار گیرید و مجددا شروع کنید.

۳. برای شکست‌هایتان جشن بگیرید

پس از ناکامی، پیشنهاد می‌کنم یک جشن واقعی برگزار کنید. بهترین وعده غذایی را تدارک ببینید، بهترین و درخشان‌ترین دوستان خود را دعوت کنید تا به شما بپیوندند و بعد از ناکامی خود جشن بگیرند. وقتی شما فعل اراده و خواستن را در وجودتان احساس می‌کنید، شکست خوردن یعنب شما زنده‌اید و قدرت ادامه دادن را دارید.

شکست

نتیجه خوب این است که شما یک مجموعه از درس‌های مفید را آموخته‌اید. بهترین نتیجه فرصت های تازه و منابع بالقوه برای پیشرفت خواهد بود. این یعنی جشنی برای کسب تجربه جدید.

4. حرکت رو به جلو داشته باشید

وینستون چرچیل: «موفقیت یعنی رفتن از شکستی به شکست بعدی بدون از دست دادن شور و شوق.» اگر از بلند شدن خودداری کنید، شکست شما قطعی است، خودتان را غبار رویی کنید و دوباره به بازی برگردید. نکته اصلی ساختن آموخته‌های آموخته شده و پیشبرد آن است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
حال خوب

چقدر از مزایای شکست خوردن در زندگی می‌دانید؟

شکست خوردن در زندگی دارای مزایایی است که شاید تا به حال به آنها فکر نکرده بودید. پنج مزیت اصلی شکست خوردن در زندگی عبارتند از:

  • شفافیت: بحران شفافشت ایجاد می‌کند. نارسایی‌ها ما را وادار می‌کند تا نویز و اختلالات را پاک کنیم و این یعنی شفافیت.
  • قهرمانان: قهرمانان واقعی در زمان‌های سخت در کنار شما می‌مانند. خوشبختانه وقتی اوضاع نامساعد می‌شود دوستان واقعی خودشان را نشان می‌دهند.
  • خلاقیت: عدم موفقیت محدودیت‌هایی را ایجاد می کند. شما باید خلاقیت خود را برای تولید امکانات جدید و جذب منابع جدید برای اجرای چشم انداز جدید تراز کنید.
  • انعطاع پذیری: شکست خوردن در زندگی باعث می‌شود شما منعطف شوید. اگر یاد بگیرید، از شکست‌ها درس بگیرید و در واقع بهتر از گذشته برگردید، پس ریزه کاری خواهید داشت. نسیم طالب این ایده را به خوبی در کتاب “ضد شکننده” به تصویر می کشد.
  • آزادی: عدم موفقیت شما را از تصور شکست ناپذیری خود دور می‌کند. پذیرش عدم موفقیت شما عملی فروتنانه است. اگر شما صاحب شکست خود باشید، آزاد می‌شوید. اکنون می‌توانید بدون فشار مداوم به فعالیت خود بپردازید.

آکادمی بازار به عنوان موسسه پیشگام در ازائه خدمات مشاوره‌ای و برگزار کننده دوره‌های آموزشی پیشنهاد می‌کند، حتما سری به محصولات ما در سایت بزنید و برای اطلاع از آخرین دوره‌های آموزشی با ما تماس بگیرید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی