شناخت و بهره برداری درست از تفاوت های فردی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۴ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

بسیاری از افراد معتقدند زمانی که کودکی متولد می شود مانند یک لوح سفید است. در صورتی که اینگونه نیست ما با مجموعه ای از خصائص و ویژگی های منحصر به فرد متولد می شویم. وقتی کودکی به دنیا می آید خیلی از اوقات شاید به موقع باشد ولی گاهی از اوقات نیز کسی منتظر به دنیا آمدن او نبوده است. این تقدیر ما است که تعیین می کند ما در چه زمانی و کجا متولد شویم، نقش تقدیر را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت. هر کدام از ما وقتی پا در این جهان گذاشتیم ویژگی هایی با ما همراه بوده است. این ویژگی ها تا اندازه ای منحصر به فرد است و باعث تفاوت ما با دیگران می شود. هیچگاه نمی بینیم که حتی دو فرزند در یک خانواده ویژگی های اخلاقی و رفتاری شبیه به هم داشته باشند ویا حتی ممکن است دوقولو ها در برخی از خصوصیات با یکدیگر تفاوت داشته باشند. بنابراین به یاد داشته باشید که ما با تفاوت ها به دنیا می آییم اما آیا متفاوت به ما پرداخته می شود؟ این سوال اساسی است که ما قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. با آکادمی بازار همراه باشید.

ما هنگامی که متولد می شویم یک بستر روحی داریم

بستر روحی دربردارنده خصائص و ویژگی هایی است که ازهمان ابتدا با ما همراه است. به عنوان مثال می توان گفت زندگی مانند یک سبد میوه است اگر ما  موز به دنیا می آییم، بذرهای سیب را هم داریم، نهال های گلابی هم در ما وجود دارد. اما ما شبیه به یک موز متولد شده ایم، حالا تصور کنید پدر، مادر، خواهر و برادر شما از ویژگی های اناری برخوردار باشند. تا حدی این خانواده شگفت زده می شوند. بنابراین موجب می شود که در اینجا بستر خانوادگی پذیرای ما نباشد و یا اگر ما انار متولد شویم و خانواده موزی باشد، مشکلی که پیش می آید این است که آنها تصمیم می گیرند شما را تغییر دهند و به قول خودشان شما را درست کنند.

البته به یاد داشته باشید نباید این گونه هم باشد که هرکسی به شیوه ای به دیگران آسیب برساند و بگوید من چون متفاوت هستم شما باید من را با همین ویژگی ها پذیرا باشید. بنابراین توجه داشته باشید منظور در اینجا این نیست که با ویژگی های منحصر به فرد خود مشکلاتی به وجود آورید بلکه قصدمان این است که تفاوت های خود را بشناسید، تا با کمک شناخت این تفاوت ها بتوانید به محیط خود کمک کنید و از محیط خود خدمات بیشتری بگیرید تا بتوانید رشد بهتری داشته باشید. به این دلیل که بسیار مهم است هر انسانی بتواند جایگاه خود را در زندگی بیابد.

تفاوت روحی

اگر شما بتوانید جایگاه خود را پیدا کنید شعبده باز می شوید

شما با شناخت درس خود تبدیل به شعبده بازی می شوید که هر چه اراده کنید، سریعا در اختیارتان قرار می گیرد. شما قابلیت خلق کردن پیدا می کنید. در نظر داشته باشید که هر کدام از ما نیروهای خارق العاده ای داریم و بخشی از سفر زندگی علتش این است که بتوانیم این نیروهای خارق العاده را کشف کنیم و آن ها را متجلی کنیم.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
استعدادهای خوب را بشناس

اگر فردی در خانواده ای متولد شود که تا حد زیادی با آنها همخوانی نداشته باشد.مدام با خود فکر کند که به چه دلیل من تفاوت های زیادی با افراد دیگر خانواده دارم و خانواده نیز ممکن است دائما به او بگویند؛ تو کی می خواهی تغییر کنی؟ ممکن است شما موجود عاطفی باشید و تمایل داشته باشید دائما به اعضای خانواده خود عشق بورزید اما خانواده شما اینگونه نباشند و رفتارهایشان منطقی باشد و تمایل زیادی به برقراری روابط عاطفی به صورت دائمی نداشته باشند. در این زمان ممکن است شما به این فکر کنید که رفتار و علاقه شما به برقراری روابط عاطفی به صورت دائمی یک ایراد است و سعی کنید آن را کنار بگذارید و ترک کنید.

پذیرش تفاوت ها

تفاوت های خود را بپذیرید و از آن درست استفاده کنید

بسیاری از افرادی که زود احساساتی می شوند و یا زودرنج هستند همواره به دنبال راه حل درمان این ویژگی خود باشند. در صورتی که این افراد باید در نظر داشته باشند که این یک تفاوتی است که در وجود آن ها نهادینه شده است و به جای از بین بردن آن باید به دنبال استفاده بجا از آن باشند. بنابراین بخاطر داشته باشید این ضعف و ناتوانی شما نیست بلکه تفاوت شما با دیگران است. بنابراین تلاش کنید از تفاوت های خود در زمان و مکان درست استفاده کنید.

تفاوت ها

شما انسان منحصر به فردی هستید. در وجود شما استعدادها و توانایی هایی وجود دارد که شما را از هر کس دیگری که تاکنون به دنیا آمده است متمایز می کند. کار شما این است که حوزه هایی را که می توانید در آن منحصر به فرد باشید بیابید و آنگاه قاطعانه تصمیم بگیرید که در آن حوزه ها خیلی خوب بشوید. آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند جهت کشف استعدادهایتان بری اینکه بتوانید به توسعه فردی برسید از محصولات کاربردی معجزه ذهن قدرتمند بهره ببرید. در صورت تمایل به استفاده از این محصولات به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید.

دوره آموزشی غیرحضوری”معجزه ذهن قدرتمند”

1/5 - (2 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی