شش راهکار کلیدی برای مدیریت عملکرد بازاریابی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۱ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ آبان, ۱۴۰۱
پخش ویدیو
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

جایگاه مدیریت عملکرد در آغاز به سیستم ها و فرایندهای تولیدی اختصاص می یابد. با توسعه ابزارهای اتوماسیون بازاریابی و افزایش دانش مربوط به بازاریابی که موجب توجه بیشتر به آن می‌شود، مدیریت عملکرد بازاریابی، به خصوص در بین مشاغل کوچکتر، اهمیت بسیار بیشتری دارد.

تحقیقات نشان می دهد که شرکت ها از این جهت بخش مدیریت عملکرد بازاریابی را مورد استفاده قرار می دهند تا مطمئن شوند سیستم‌ها، فرایندها و ابزارها جهت اندازه گیری و مدیریت کیفیت بازاریابی، به صورت صحیح در جایگاه خود قرار گرفته اند.

با آکادمی بازار همراه باشید تا با مدیریت عملکرد بازاریابی بیشتر آشنا شوید.

تاثیرات مدیریت عملکرد بازاریابی

تا پنج سال پیش، تاثیرات عملیات بازاریابی تنها بر روی مدیریت پروژه بازاریابی و حکومت بازاریابی بود. ولی با تحقیقات زیادی که در این سال ها صورت گرفته، نقش و میزان تاثیر آن چندین برابر شده است و موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • سنجش میزان عملکرد و گزارش‌گیری
  • تحلیل و آنالیز شرکت های تبلیغاتی و گزارش‌گیری
  • مدیریت تکنولوژی و سیستم های اتوماسیون
  • برنامه ریزی و بودجه:‌ مدیریت اقتصادی و گزارش‌گیری
  • مدیریت داده
  • گسترش و مستندسازی فرایند گردش کار
  • مدیریت پروژه
  • برنامه ریزی استراتژیک
  • سنجش سازمانی
  • خریدار، بازار، هوش رقابتی، تحقیقات و دیدگاه
  • مدل سازی تحلیل و پیش بینی
  • رشد مهارت و استعداد

 ویژگی بازاریاب

در وضعیت ایده آل، بازاریاب ها باید افرادی باشند که ایجاد ارزش می کنند، به دلیل اینکه اولیه ترین تمرکز آن ها بر روی بهره گیری از داده ها برای ایجاد بازار و مشتری و گرفتن تصمیم هایی است که برای مشتریان و سهام داران با ارزش باشد.

برای اینکه ماهم به این گروه از بازاریاب ها اضافه شویم و بتوانیم مدیریت عملکرد بازاریابی را به بهترین شکل انجام دهیم، شش راه کار زیر توصیه می‌شوند:

مدیریت عملکرد بازاریابی

هم ترازی

داده های آماری ثابت کرده اند که بازاریاب های ایده آل، به شیوه متفاوتی به هم ترازی بازاریابی با کسب و کار نزدیک می شوند.

آن ها فعالیت های بازاریابی و سرمایه گذاری را با نتایج کسب و کار مرتبط می کنند و تمام سعی خود را برای هم ترازی فراتر از فرایند فروش می برند. مدیریت عملکرد بازاریابی در چنین سازمان هایی سرعت فرایند هم ترازی را بالا می برند.

پاسخگویی

بازاریابان ایده آل، زمینه ای برای نشان دادن معیارهای اندازه گیری و گزارش گیری ارزش بازاریابی را دارند. آن ها اطلاع دارند که کدام معیارها بر روی تیم رهبری تاثیر می گذارد.

مدیریت عملکرد بازاریابی موجب رشد این بستر و شاخص های کلیدی عملکرد می شود. با بهره گیری از آن می توان ساختار اندازه گیری را مدیریت کرد، تحلیل ها را نشان داد و نتایج نحوه عملکرد را منتشر کرد.

مدیریت عملکرد معیارهای اندازه گیری قسمت های مختلف بازاریابی را به دانشی دسته بندی شده تبدیل می کند که مدیران از آن برای گرفتن تصمیم های استراتژیک، تاکتیکی و سرمایه گذاری استفاده می کنند.

تجزیه و تحلیل

در فضای امروز که کاملا برای مبنای حقیقت های موجود است، داده ها و تجزیه و تحلیلشان تاثیر کلیدی دارد. سازمان های بازاریابی باید بتوانند با سرعت زیاد از داده ها سنتزهای نوین تولید کنند و واکنش های عملی طراحی کنند.

بازاریاب های به بازوهای تحلیلی نیازمند هستند تا مدل هایی برای تصمیمات استراتژیک و سرمایه گذاری هوشمندانه طراحی کنند. مدیریت عملکرد بازاریابی فضایی را به وجود می آورد که بازاریاب ها بتوانند آسان تر از داده و تحلیل شان استفاده کنند.

تصمیم گیری برای بازاریاب

اتوماسیون

تکنولوژی قابل دسترسی برای کمک به سنجش بازاریابی و گزارشگیری نحوه عملکرد در حال توسعه است.

از مدیریت منابع بازاریابی گرفته تا تجارت های هوشمند، مدیریت عملکرد زمینه تکنولوژیک و اتوماسیون را برای حمایت از دپارتمان بازاریابی به وجود می آورد و مدیریت می کند.

اتحاد

مطالب بسیار زیادی دررابطه با اینکه بازاریابی باید اتحاد قدرتمندی بین فروش، فناوری اطلاعات، اقتصاد و عملکردهای محصول و خدمات ایجاد کند، منتشر شده است که مثل لوله ای بین همه این ها عمل کند.

 

ارزیابی

توسعه مداوم در قلب ارزیابی است. فقط هنگامی شاهد چنین رشدی خواهیم بود که یک نگرانی و دلهره خاص بین مدیران به این امر وجود داشته باشد.

مدیران اجرایی بازاریابی راه تیم را مشخص می کنند اما مدیریت عملکرد بازاریابی بر روی ارزیابی متمرکز است تا دریابید که تیم بازاریابی برای رسیدن به آرمان هایش به کدام استانداردها، تمرین ها و فرایندها نیاز دارد.

پادکست - 8 گام کلیدی استراتژی بازاریابی

همانطور که مطالعه کردید، مدیریت عملکرد بازایابی در حال رشد و گسترش است زیرا همه عناصر بازاریابی را برای یک فرایند بازاریابی ایده آل کنار هم قرار می دهد. صاحبان مشاغل باید با اصول مدیریت بازاریابی آشنا شوند.

استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش شما را با روش هایی طلایی جهت پیشرفت در کسب وکارتان آشنا می کنند.

شما با استفاده از این اصول می توانید شاهد پیشرفت زیادی در زمینه کسب و کار خود باشید. برای بهره گیری از آموزه های استاد بر روی لینک زیر کلیک کنید.

سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

5 پاسخ

      1. اصلا بهشون اعتماد نکنید، یه دفعه بابای ساده منو گول زدن یه سی دی فرستادن دم در کلی ازش پول گرفتن

    1. سلام دوست گرامی برای اطلاع از آخرین دوره‌ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی