شرایط لازم برای افزایش درآمد و کسب پول هنگام تحصیل

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۹ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

بسیاری از محصلان اعم از دانشجویان یا حتی دانش آموزان دبیرستانی به دلایل مختلف مانند نیاز به یک منبع درآمد برای گذران زندگی و کمک به خانواده یا کسب استقلال بیشتر و یا برای بدست آوردن تجربه های جدید تمایل دارند که در کنار تحصیل خود شغلی نیز داشته باشند. البته که امروزه با افزایش خرج و مخارج زندگی و تحصیل حس نیاز به یک شغل و افزایش درآمد در قشر محصل بیشتر شده و در برخی موارد داشتن یک منبع درآمد یک امر ضروری است. در این مقاله قصد داریم که شما را با شرایط و فاکتورهای لازم برای شروع یک کار آشنا کنیم. داشتن یک شغل در کنار تحصیل نیازمند برنامه ریزی دقیق و نظم بسیار زیادی است. در این موقعیت مدیریت زمان و استفاده بهینه از آن بسیار مهم است که در موارد پایین به این فاکتور ها می پردازیم.

شرایط لازم برای افزایش درآمد و کسب پول هنگام تحصیل

 1. اولویت بندی کنید

اگر شما یک دانشجو هستید حتما می دانید که در طول هفته همه روزها به دانشگاه نمی روید حتی ممکن است روز هایی که کلاس دارید همه وقتتان را در دانشگاه سپری نکنید. در این حالت شما باید کار هایتان را اولویت بندی کنید. ببینید در کدام زمان ها می توانید در همان دانشگاه به کارهایتان برسید، چه موقع هایی است که شما می توانید از آن ها بهینه تر استفاده کنید. سعی کنید تا حد امکان طوری واحد های خود را بردارید که روز های کمتری در هفته درگیر دانشگاه باشید. البته باید در نظر داشته باشید که در هر زمان انجام کدام کار بر دیگری برتری دارد. شاید اگر عصر که از دانشگاه بر میگردید بهتر باشد تا به مطالعه بپردازید تا از درستان عقب نمانید.

2. برنامه ریزی دقیقی برای هفته تان داشته باشید

یکی از مهم ترین فاکتور ها برای کسب و افزایش درآمد در هنگام تحصیل داشتن یک برنامه ریزی مناسب  برای روزهایتان است. البته توجه داشته باشید که این کار ها به ظاهر آسان به نظر می رسد و زمانی که بخواهند به نقطه عمل برسند ممکن است بسیار گیج کننده باشند. زیرا شما باید همه ابعاد را در نظر بگیرید.

برنامه شما باید جایی برای ساعات کاری ، ساعاتی که مشغول درس هستید و ساعاتی که می خواهید استراحت کنید و به خانواده و دوستانتان اختصاص دهید باشد. بنابراین روی برنامه ریزی هفتگی خود خوب وقت بگذارید و دقت زیادی را به خرج دهید.

3. مدیریت زمان داشته باشید

مدیریت زمان بسیار ضروری و حیاتی است. درواقع شما بیشتر باید از تلف کردن وقت و اعمالی که زمان شما را بیهوده می گیرند پرهیز کنید. کار هایی که می توانید در زمان کمتری انجام دهید را شناسایی کنید و میزان گذاشتن وقت خود را برای آن ها کاهش دهید. سرعت بخشیدن به کار ها می تواند بسیار موثر باشد اما باید در عین حال دقت انجام آن ها را حفظ کرد.

4. از سلامتی خود غافل نشوید

هنگامی که شما در حین تحصیل خود مشغول کار هستید، داشتن استرس  و اضطراب عادی است. شما در حال انجام دادن چند کار به طور همزمان هستید و در برخی شرایط ممکن است نتوانید طبق برنامه پیش بروید و همه کار ها را کامل انجام دهید. ممکن است نتوانید خورد و خوراک و یا استراحت مناسبی داشته باشید که در نتیجه همه این ها می توانند به سلامت جسمی و روانی شما لطمه بزنند. برای جلوگیری از وقوع این مشکل شما باید سلامتی خودتان را بر هر چیزی مقدم قرار دهید. شاید با کاهش یا تغییر شیفت های کاریتان بتوانید از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

5. عملکردتان را ارزیابی کنید

شاید مهمترین ثمره ای که  کار در حین تحصیل برایتان دارد این باشد که عملکرد شما را در هر زمینه ای هدفمند تر می کند. زیرا در این موقعیت شما عملا وقت زیادی برای انجام همه کار ها ندارید و باید با برنامه ریزی و مدیریت زمان به همه کارهایتان برسید و در عین حال از کیفیت کار خود کم نکنید. این شرایط شما را مجبور می کند که همواره در راستای بهبود عملکرد خود گام بردارید. یکی از راه های بهبود عملکرد، ارزیابی مداوم آن است. اگر شما نظارتی بر اعمالتان نداشته باشید نمی توانید پیشرفت کنید. یکی از اهداف شما برای داشتن شغل کسب تجربه است پس برای رسیدن به این هدف باید از نقاط ضعف و قوت خود آگاه باشید که بهترین روش آن ارزیابی عملکرد است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قانون 10 برابر کردن درآمد

کسب پول و افزایش درآمد مقوله ای است که امروزه تقریبا همه بدنبال آن هستند. برای محصلان افزایش هزینه های تحصیل و پایین بودن سطح درآمد خانواده ها را می توان از مهمترین عوامل آن دانست. اما داشتن یک شغل برای یک فرد محصل می تواند بسیار مفید باشد. زیرا علاوه بر اینکه به کسب تجربه او کمک می کند، در مستقل شدن او نیز نقش مهمی دارد. در آخر این نتایج نیز اورا برای وارد شدن به دنیای کار و داشتن یک زندگی مستقل آماده می کند.

برای برخی افراد افزایش درآمد و کسب ثروت یک هدف به حساب می آید. هدفی که به نظر خودشان شاید دست نیافتنی باشد؛ اما اینطور نیست. راهکار های زیادی برای دستیابی به این هدف وجود دارد که پیشنهاد آکادمی بازار به شما مطمئن ترین آن ها یعنی محصول ذهن قدرتمند است که با استفاده از راه حل های مطمئن و کاربردی آن در جهت رشد و توسعه فردی خود گام بردارید. چنانچه تمایل خرید این محصول را دارید روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره آموزشی غیرحضوری “معجزه ذهن قدرتمند”

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی