شخصیت قوی و محکم : ویژگی که هراس در دل دیگران می‌اندازد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۴ خرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱۶ آبان, ۱۴۰۰
شخصیت قوی و محکم

داشتن شخصیت قوی و محکم از جمله ویژگی‌های فرد موفق است. دیگران ممکن است شما را به عنوان فردی سرد و خشک به یاد بیاورند. اما این موضوع که دیگران چه فکری در مورد شما می‌کنند اهمیتی ندارد.

چرا که با شخصیتی قوی و محکم می‌توانید به هرچه می‌خواهید برسید. و چه چیزی مهم‌تر از رسیدن به موفقیت و اهداف زندگی‌تان؟ جرات متفاوت بودن را داشته باشید. این دنیا پر از افراد معمولی با شخصیت‌های معمولی است. این شخصیت شماست که سبب تمایز شما با سایر افراد جامعه می‌شود.

شاید برایتان سوال شود که چگونه می‌توانیم به این ویژگی شخصیتی دست یابیم؟ در این مقاله همراه ما باشید تا با شخصیت قوی و راه‌های تبدیل شدن به فردی قوی آشنا شویم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

شخصیت قوی و محکم

شخصیت قوی و محکم یکی از ویژگی‌های خوبی است که می‌تواند در موفقیت فرد تاثیر موثری داشته باشد و هراس در دل دیگران می‌اندازد.

معمولا هنگامی که دیگران با شمایی که شخصیت قوی و قدرتمندی دارید، برخورد دارند، نمی‌دانند که شما که هستید. ممکن است برخی تصور نمایند شخصیت قوی و محکم شما نشان دهنده سلطه گر بودن شماست، یا برخی فکر نمایند شما گستاخ هستید!

اما هیچ یک از آن‌ها حقیقت را نمی‌داند و این کلمات نمی‌توانند توصیف کننده شخصیت قوی شما باشند. در حقیقت انسان‌های دارای شخصیت قوی اجباری ندارند که همیشه برنده باشند، بلکه آن‌ها تنها نمی‌خواهند به دیگران اجازه دهند که از روی آن‌ها عبور نمایند.

قطعا، ممکن است بعضی از شما که شخصیت قوی دارید، بترسند! و علت آن این است که آن‌ها متوجه نمی‌شوند که شما چقدر با خودتان راحت می‌باشید و نیازی به تایید سایرین ندارید.

هشت ویژگی که نشان می‌دهد شما شخصیت قوی دارید

در ادامه ویژگی‌های انسان‌های با شخصیت قوی و محکم را برای شما آورده‌ایم، تا بررسی نمایید که خود یا اطرافیانتان شخصیت قوی دارید یا خیر.

 1. اهل بهانه آوردن نیستید

اهل بهانه آوردن نیستید

افراد دارای شخصیت قوی، اهل بهانه آوردن نیستند. شمایی که شخصیت قوی دارید، دوست ندارید وقت خود را صرف گوش دادن به صحبت‌های اشخاصی کنید که در مورد کارهایی که توان انجامشان را دارند، آه و ناله می‌نمایند.

شما ترجیح می‌دهید روی کارهایی که توان انجام آن‌ها را دارید و همچنین بر روی موانع و مشکلاتی که می‌توانید حل کنید، متمرکز بمانید و بیشتر کار نمایید.

از خود نپرسید که چرا اهل بهانه آوردن نیستید. شاید برای کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید علت‌های زیادی نداشته باشید ولی برای کارهایی که توان انجامشان را دارید، دلایل زیادی وجود دارند.

 با این روش بهانه‌ها را کنار گذاشته و از زمانتان بیشترین بهره را ببرید

2. به هر کسی اجازه نمی‌دهید که وارد زندگی شما شود

به هر کسی اجازه نمی‌دهید که وارد زندگی شما شود

به عنوان یک فرد دارای شخصیت قوی و محکم، برای شناختن خودتان به سایرین تکیه نمی‌نمایید و اجازه نمی‌دهید که آنان به شما بگویند که چه کسی می‌باشید.

می‌دانید که برخی این کار را برای اینکه احساس بهتری داشته باشند، انجام می‌دهند.

ولی شما با شخصیت قوی خود، برای شناختن توانایی‌های خود به افرادی همچون مدیر، همکاران، دوستان صمیمی یا اعضای خانواده احتیاجی ندارید بلکه خودتان قدرت درک توانایی‌های خود را در اختیار دارید.

3. گفت و گوهای بیهوده و بی نتیجه را دوست ندارید

گفت و گوهای بیهوده و بی نتیجه را دوست ندارید

اگر شخصیت قوی دارید، ایده‌های زیادی در ذهن خود دارید. شما باور دارید که توانایی متحول ساختن دنیا را دارید، بنابراین نمی‌خواهید زمان خود را با گفت‌و‌گوهای بیهوده و بی‌نتیجه با سایرین تلف نمایید. 

استاد احمد محمدی
ما درک نمی‌کنیم که چه‌قدر قوی هستیم تا وقتی که مجبور به انجام کاری ‌شویم.
استاد احمد محمدی

چون می‌دانید چنین گفت‌وگوهایی هیچ نتیجه‌ای جز اتلاف وقت و هدر دادن سلول‌های مغز در پی نخواهد داشت!

4. نادانی، بی احساسی و سبک مغزی برای شما غیر قابل تحمل است

 نادانی، بی احساسی و سبک مغزی برای شما غیر قابل تحمل است

شخصیت سلطه‌جو ناشی از فقدان دانش و اعتبار است، در صورتی که شخصیت قوی نتیجه آگاهی و تفکر می‌باشد. بین این دو شخصیت تفاوت بسیار بزرگی وجود دارد. 

از آن جایی که شما زمان و نیروی زیادی را صرف استفاده صحیح از مغز خود می‌نمایید، هنگامی که می‌بینید برخی افراد در مورد چیزهایی که اطلاعات صحیحی ندارند، قضاوت می‌نمایند، احساس بسیار بدی پیدا می‌نمایید.

به طور حتم این بهترین خصوصیت شخصیت قوی شماست؛ اما نه به این دلیل که می‌توانید با استفاده از علم خود در دل دیگران نفوذ نمایید؛ بلکه به این علت که می‌توانید از این ویژگی برای تشویق مردم بهره بگیرید تا قبل از صحبت نمودن، خوب بیاندیشند.

5. شخصیت قوی احتیاجی به توجه دیگران ندارید

شخصیت قوی احتیاجی به توجه دیگران ندارید

داشتن شخصیت قوی به این معنی است که شما احتیاجی به توجه دیگران ندارید. تصور اغلب افرادی که با شما سروکار دارند، این است که شما موفق به جلب نظر آن‌ها گشته‌اید، اما این حقیقت ندارد.

در صورتی که این شخصیت شما است که افراد را به سوی شما جذب می‌نماید. میزان معاشرت شما با دیگران به این خاطر نیست که شما خودتان این گونه می‌خواهید، بلکه به این علت است که انسان ها به معاشرت با اشخاص دارای شخصیت قوی و محکمی همچون شما نیاز دارند. 

با وجود چنین احساسی، هنوز هم برای تجدید قوا به زمان نیاز دارید. از این که وقتی را صرف خود می‌کنید، نترسید. مراقبت از خودتان به اندازه مراقبت از دیگران مهم می‌باشد.

6. شجاعت و جسارت دارید

شجاعت و جسارت دارید

این که بگوییم شما از هیچ چیزی نمی‌ترسید درست نیست، به هر حال هر کسی از چیزی هراس دارد.

ولی فرق شما با دیگران این است که اجازه نمی‌دهید این ترس مسیر زندگی شما را تعیین و آن را به شما تحمیل نماید. چگونه اعتماد به نفس و جسارت باعث موفقیت شما می‌‌شود؟

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - اعتماد به نفس

7. گوش کردن موثر را می‌دانید

انسان‌هایی که شخصیت قوی دارند، می‌دانند که چگونه به حرف‌‌های دیگران گوش نمایند. ممکن است فکر نمایید که همه چنین خصوصیتی را تقدیر می‌نمایند.

اما در حقیقت، شنیده شدن و تشویق شدن سبب ترس افرادی می‌شود که به آنان عادت ندارند.

8. به شرایط متزلزل به چشم فرصت می‌نگرید

شخصیت قوی به شرایط متزلزل به چشم فرصت می‌نگرید

شما به خاطر شخصیت قوی که دارید، شرایط ناامن و متزلزل را فرصتی برای انجام بهتر کارها می‌دانید و می‌دانید که کامل نیستید، ولی اگر برای یادگیری و پیشرفت تلاشی نکنید، جز این که ممکن است نادان به نظر برسید، مثل این است که زندگی هم نمی‌کنید و تنها زنده هستید.

مردم می‌گویند هیچ کس در امنیت کامل نیست و احتمالا حقیقت هم دارد.

ولی نباید جلوی این حس ناامنی و عدم پایداری گرفته شود، زیرا احساس زندگی کردن را در افراد تحریک می‌نماید تا مالک چیزهایی باشند که اطمینانی به پایداری آنان ندارند.

انسان‌های با شخصیت قوی

انسان‌های دارای شخصیت قوی و قدرتمند که با بهره‌گیری از خصوصیات شخصیتی خود توانسته‌اند رهبری عده زیادی را عهده دار گردند، متفاوت با دیگران عمل نمایند و تغییر و تحولات بزرگی را ایجاد نمایند.

ممکن است این ویژگی‌های شخصیتی در نگاه برخی افراد گستاخانه یا سلطه‌جویانه باشد، در حالی که این گونه نیست. انسان‌های دارای شخصیت قوی، فقط به درک صحیحی از خود و اطرافیان‌ خود رسیده‌اند.

مطمئنا، عده‌ای می‌اندیشند که معاشرت با کسانی که شخصیت قوی دارند، مشکل می‌باشد.

بنابراین اگر معاشرت با شما مشکل است، به این علت است که شما دیگران را به چالش می‌کشید تا بهترین باشند. اگر این باعث دشواری و دردسر است، اهمیتی ندهید، بهتر است همچنان خودتان باقی بمانید!

  • با توجه به مواردی که گفته شد، آیا شما هم شخصیت قوی دارید؟
  • آیا داشتن شخصیت قوی ساده است؟
  • در مواجه با افراد دارای شخصیت قوی چه احساسی به شما دست می‌دهد؟

سخن پایانی

شخصیت قوی و محکم : ویژگی که هراس در دل دیگران می‌اندازد

افراد قدرتمند یا دارای شخصیت قوی و محکم، ویژگی‌هایی دارند که سایر اشخاص از آن‌ها بی بهره می‌باشند. این افراد قدرتمند خواه چه یک رهبر سیاسی باشند یا فرمانده ارتش یا بنیانگذار یک استارتاپ موفق، تفاوتی ندارد.

تمام آن‌ها در تعداد زیادی ویژگی با هم مشترک می‌باشند. گرچه مدیریت زمان، سخت کوشی و عشق و علاقه به کار مورد نظر در همه ما وجود دارد، ولی باید دانست که افراد موفق و قدرتمند خصوصیات و عادت‌هایی دارند که شما می‌توانید با این مقاله آن‌ها را بیاموزید، و شاهد قدرت و توانمندی‌های ذهن خود باشید.

در این صورت کنترل ذهن و افکار و در نهایت زندگی خود را به بهترین نحو ممکن در اختیار خواهید گرفت و به طور حتم همه به خاطر شخصیت قوی، محکم و مستقلی که دارید شما را تحسین خواهند نمود و حتی ممکن است غبطه نیز بخورند!

لطفا نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر علاقمندان در میان بگذارید. 

4.4/5 - (59 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

27 پاسخ

  1. سلام
    مقاله خوبیه واقعا عالیه همه مواردی که توی این مقاله بود را من دارم و من فکر میکنم وقتی ادم از بچگی اگه سختی زیادی کشیده باشه و مشکلات زیادی رو تحمل کرده باشه ادم قویی میشه و می‌تونه از پس اکثر مشکلات بر بیاد و حتی اگر هم زمین خورد می‌تونه زود بلند بشه در حقیقت وقتی ادم از پس مشکلات خودش و دیگران بر میاد حس خوبی بهش دست میده و تازه اینجاست که می‌فهمه تحمل همه سختی‌ها یه جایی داره جواب میده و تبدیل به ادمی شده که واسه خودش و دیگران موثره

    1. متشکر از نظر ارزشمندت و به نظر بنده هم ،
      تحمل سختی در زندگی، می‌تواند موفقیت را ترویج کرده و از طریق تقویت استقامت، افزایش مهارت‌ها، و ساختاردهی شخصیت، به رشد فردی و حرکت به سمت اهداف کمک کند .

  2. وااقعا عالی بود
    دوستای عزیزم زندگی سراسر امتحان خداست چه کودکی چه بزرگسالی …
    سعی کنید بهترینه خودتون باشید شما لایق بهترینایین

    یادتون نره شما یک نمونه نادر و کمیاب از خودتون هستین
    یاحق ….

  3. سلام
    مقاله نسبتا خوبی بود
    از نظر اطرافیان آدم منظم، جدی و سردی هستم . بیشتر اوقات لباس رسمی میپوشم، به خصو ص رنگ مشکی، نمیخوام باعث ترس
    دیگران بشم ولی ناخواسته این احساس رو در بقیه ایجاد میکنم ، بارها خواستم از پوشش رنگی استفاده کنم، ولی در نهایت به مشکی میرسم ، بهم احساس سادگی میده و اینکه باعث میشه کمتر به چشم بیام ، هر چه بیشتر میگذره آدم جدی تری میشم ، معمولا جدیت در آقایون متداول تر و در عین حال پذیرفته شده هست، به عنوان یک خانم این حجم از جدیت برای دیگران یه جور رفتار مردانه به حساب میاد ، ابدا همچین قصدی ندارم چون به زن بودنم افتخار میکنم، فقط تمایلی به ارتباط و شوخی زیاد با دیگران ندارم
    به هر حال این جدیت رو در خودم دوست دارم

    1. سلام آرتا عزیز
      آکادمی بازار از اینکه از این مقاله لذت بردید بسیار خرسنده.
      خوشحالیم میشیم از مقاله های دیگه ماهم مشاهده و استفاده کنید.

    1. سلام کمال عزیز
      بله درسته . به شما گذروندن دوره قدرت دهن رو پیشنخاد میکنم تا زودتر به این ویژگی ها دست پیدا کنید

  4. از این ویژگی هایی که تو مقاله گفتین من فقط شجاعتش رو تو شخصیتم دارم امیدوارم بتونم بقیه رو هم در خودم ایجاد کنم ممنون ازتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی