شجاعت داشتن در زندگی تمام ترس‌هایتان را محو می‌کند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۴ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مهر, ۱۴۰۰
شجاعت داشتن در زندگی تمام ترس‌هایتان را محو می‌کند

اینکه بخواهی تسلیم گفته‌های دیگران شوی، اینکه بخواهی خودت را فراموش کنی چون بقیه اینگونه تو را نمی‌پسندند، اینکه تغییرت دهند تا کسی شوی که آن‌ها می‌خواهند فاجعه‌ای است که سرانجامش مرگ درونی توست.

وقتی دیگران از نشدن می‌گویند، وقتی کمبودهایت را به رخت می‌کشند و مدام در گوشت می‌خوانند که تو نمی‌توانی چون سیاهی، چون کوتاهی، چون زشتی و چون … کاش بتوانی بلند شوی و بگذاری هر چه می‌گویند بگویند، بهشان پشت کنی. راه خودت را بروی. شجاعت داشته باش، بگذار پشت سرت بمانند و انقدر بگویند تا خسته شوند. نفس عمیقی بکش، خودت را قبول کن همانطور که هستی، همانطور که خودت دوست داری.

البته تلاش برای بهتر شدن و کامل شدن معقول‌ترین کار ممکن است و تو را در راه پیشرفت و ترقی جلو خواهد انداخت. اما اینکه به خاطر حرف دیگران بخواهی تغییر کنی اصلا قابل قبول نیست. ابتدا از خداوند مهربان به خاطر همه چیز شاکر باش و تنها از او کمک بخواه، کمک بخواه تا با تمام نواقص و کمبودهایی که داری در راهی که پا گذاشته‌ای موفق باشی، خداوند شنوا و بینا است و دست او از هر دستی بالاتر است. اگر او بخواهد هر ناممکنی ممکن می‌شود.

برای گذر از روزهای سخت و بالا و پایین‌های زندگی شجاعت داشتن لازمه کار است. اگر ترس وجودتان را احاطه کند در این نبرد شکست خواهید خورد.

 

 

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

شجاعت داشتن

فیلم سینمایی «پله» جسارت و شجاعت داشتن یک سیاه پوست را به تصویر می‌کشد. خصوصا وقتی هنوز روزگار در تب و تاب دوران برده‌داری است و همه آزادی آن‌ها را به رسمیت نشناخته‌اند.

تبدیل شدن به یک ستاره در اوضاعی که همه طور دیگری نگاهت می‌کنند، کار آسانی نیست. شجاعت داشتن در زندگی برای رسیدن به موفقیت و آرزوهای کوچک و بزرگ، حکایت لزوم بودن اکسیژن یا آب برای ادامه حیات است.

ترس دست و پای اراده انسان را می‌بندد طوری که نتوانی قدم از قدم برداری، ترس از شکست، ترس از مسخره شدن، ترس از مردود شدن و … .

رفتارهای ناسالم و عواقب ناشی از عدم شجاعت داشتن 

رفتارهای ناسالم و عواقب ناشی از عدم شجاعت داشتن

ناامید کننده‌ترین چیزی که می‌توانیم به خودمان بگوییم عبارت بسیار کوتاه اما سنگینی است: «من می‌ترسم» اینکه چگونه احساساتمان را درباره چیزی نمی‌توانیم بیان کنیم، یا به خاطر ترس نمی‌خواهیم به آن نگاه کنیم یا حتی به آن فکر کنیم و در نهایت نمی‌خواهیم انجام دهیم.

«می‌ترسم» این است که چگونه به خودمان اجازه می‌دهیم که با چالش روبرو نشویم و مسیرهای جایگزین را برای تحقق اهداف، رویاها و خواسته‌ها امتحان نکنیم.

ترس مثل هیولای بزرگ، تاریک و ترسناک در کمد است که هنگام روشن کردن چراغ، از بین نمی‌رود. ما از چیزهایی که آموخته‌ایم از آن وحشت داریم، می‌ترسیم، چیزهایی که به ما آسیب می‌رساند، نور، روح و انرژی ما را به چالش می‌کشد، شادی ما را محدود می‌کند و این مشکلات در گذشته بوده است.

عنصر مشترک بین همه این موارد چیست؟ آن‌ها عواقب هستند نه ترس. ما از چیزهای تصادفی نمی‌ترسیم، ما از نتایج گذشته که روزی باعث درد ما شده است می‌ترسیم و می‌ترسیم که امروز دوباره باعث درد و رنج ما شوند.

عواقب ناشی از عدم وجود شجاعت

عواقب نداشتن شجاعت در زندگی بی‌شمار است اما تنها تعداد معدودی از آن‌ها عبارتند از:

۱. افکار و احساسات سمی

به گفته دکتر دیپاک چوپرا، هر آنچه که در ذهن فرد اتفاق می‌افتد، بازنمایی جسمی در مغز دارد. هر آنچه در مغز اتفاق می‌افتد با آنچه در بدن اتفاق می‌افتد، ارتباط دارد.

استاد احمد محمدی
بزرگ‌ترین اشتباه، ترس از اشتباه کردن است.
استاد احمد محمدی

برداشت‌ها، افکار، احساسات و خاطرات. همه بر آنچه اتفاق می‌افتد در مغز تاثیر می‌گذارد. ترس بر سلامت جسمی شما تاثیر منفی خواهد داشت.

۲. لرزش صدا هنگام صحبت کردن

 لرزش صدا هنگام صحبت کردن

خودداری از به اشتراک گذاشتن نوشته و صحبت‌هایتان و این ترس عمیق ریشه دار بعضی اوقات می‌تواند چنین استرس‌هایی ایجاد کند که باعث تپش قلب، تنگی نفس و پیگیری عادت‌های بد مانند سیگار کشیدن، گاز گرفتن ناخن‌ها و سایر رفتارهای استرس زا می‌شود.

۳. انصراف از خلاقیت شخصی

وقتی فعل شجاعت داشتن در وجود شما کمرنگ باشد و ترس قوت بیشتری پیدا کرده باشد در نتیجه اعتماد به نفس ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود و همین امر ریشه خلاقیت را در وجودتان می‌خشکاند. ذهن‌تان به مرور زمان فقط کارهایی را انجام می‌دهد که طبق روال انجام می‌داده مثل ماشینی که هیچ خلاقیتی در آن وجود ندارد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
ترس‌های زندگی

برای غلبه بر ترس و کسب شجاعت در زندگی علاوه بر مشاوره و حضور در جمع‌های مفید و مطالعه یا تماشای فیلم‌های مرتبط راهکار مثبتی است.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی