در این سمینار می‌آموزید چطور به موفقیت برسید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۲ مهر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
سمینار
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

هر فردی شاید تعریف خاص خودش را برای موفقیت داشته باشد. ممکن است سخنران در سمینار موفقیت یک جور آن را نعریف کند، یا مشاوران و متخصصان این زمینه تفکراتی متمایز از سایرین برای تعریف موفقیت داشته باشند.

شاید به تعداد آدمهای روی زمین روشی برای رسیدن به موفقیت وجود داشته باشد. این به دیدگاه شما از زندگی بستگی دارد و شاید موضوعی کاملا شخصی باشد. شاید اغلب به این فکر می‌کنیم که داشتن شغلی خوب با حقوق بالا موفقیت باشد.

در حالی که دستاوردهای حرفه‌ای که در محل کارتان کسب می‌کنید دست کمی از داشتن حقوق بالا ندارد. روابط خانوادگی، روابط عاشقانه، دانشگاه و ورزش و… اینها جاهایی هستند که درجۀ اهمیت‌شان برای افراد فرق دارد و موفقیت در هر کدام شکل خاص خودش را دارد.

سمینار بزرگ و شش قدم برای رسیدن به موفقیت در زندگی

آکادمی بازار به عنوان یک مجموعۀ آموزشی متشکل از افراد حرفه‌ای و خبره در موضوع موفقیت سمینار برگزار می‌کند. این سمینارها به صورت دوره‌ای برگزار شده و کسانی که در آن شرکت می‌کنند مصمم هستند که به آنچه در زندگی می‌خواهند برسند. همکاران ما در این مجموعه آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی شما را برای رسیدن به موفقیت همراهی می‌کند. برای شرکت در سمینار بزرگ موفقیت یا تهیه محصولات آکادمی بازار با ما تماس بگیرید.

شش قدمی که شما را به فردی موفق تبدیل می‌کند

اینکه شما چه تعریفی از موفقیت دارید مهم نیست، مهم حس خوبی است که افراد موفق دارند. آرامش، شادی درونی، با انگیزه بودن و داشتن امید به زندگی. این خصوصیات مشترک افراد موفق است. داشتن این خصوصیات بر کیفیت زندگی هر فردی تاثیری بزرگ و مثبت خواهد داشت. پس باید عادتهای خوب افراد موفق را تقلید کنیم و یاد بگیریم چطور مثل آنها باشیم. شاید شرکت در سمینار موفقیت راه چاره خوبی برای شما باشد.

۱. ذهنیت شفاف داشته باشید

سمینار - آکادمی بازار

تحقیقات روانشناس کارل دوک نشان می دهد که دو ذهنیت اساسی وجود دارد که بر نحوۀ تفکر افراد دربارۀ خود و توانایی‌هایشان تأثیر می‌گذارد: طرز فکر ثابت و طرز پویا. افرادی که دارای طرز فکری ثابت هستند، معتقدند که هوش ارثی‌ست و کاملا ثابت است و قابل تغییر نیست.

آنها معتقدند که موفقیت نتیجۀ تلاش افراد نیست، بلکه تنها نتیجۀ استعدادهای ذاتی آنهاست. با توجه به اینکه آنها معتقدند که چنین استعدادهایی چیزی‌ست که مردم یا با آن متولد می‌شوند یا بدون آن، در مواجهه با یک چالش ترجیح می‌دهند تسلیم شوند. آنها وقتی کارها به راحتی انجام نمی‌شود جا می‌زنند. زیرا معتقدند که مهارت ذاتی لازم برای انجام آن کار را ندارند. شاید آنها در سمینار و دوره‌های آموزشی شرکت کرده باشند.

از طرف دیگر، افرادی که طرز فکر پویا دارند، احساس می‌کنند که می‌توانند با تلاش تغییر کنند، رشد کنند و یاد بگیرند. این افراد بیشتر از همه به موفقیت می‌رسند. وقتی اوضاع سخت می‌شود، آنها به دنبال راه‌هایی برای بهبود مهارت‌های خود و ادامه کار به سمت موفقیت هستند.

برای رسیدن به طرز فکر پویا چه کنیم؟

۱- باور کنید که تلاش‎‌هایتان اهمیت دارند و بالاخره به نتیجه دلخواهتان می‌رسید.

۲- مهارت جدید بیاموزید. دست به سینه ننشینید و هر روز پی یادگیری یک چیز جدید باشید. دانش و مهارتتان را ارتقاء دهید.

۳- به شکست‌ها به عنوان تجربه نگاه کنید و واقعا از آنها درس بگیرید. « هر بار بعد از شکست فکر پیداکردن یک راه جدید باشید.»

۲. هوش هیجانی خود را بهبود ببخشید

اعتقاد بر این است که هوش کلی، همیشه یکی از عوامل مؤثر در موفقیت در زمینه‌های مختلف زندگی بوده است. اما برخی از کارشناسان معتقدند که هوش هیجانی در واقع حتی ممکن است اهمیت بیشتری داشته باشد. هوش هیجانی به توانایی درک، استفاده و استدلال با احساسات اشاره دارد. افراد باهوش عاطفی قادرند نه تنها احساسات خودشان، بلکه دیگران را نیز درک کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای ارتقای این صفت در سمینار موفقیت آکادمی بازار شرکت کنید.

راه‎‌های بهبود هوش هیجانی:

۱- توجه به احساسات خود. تمرکز خود را برای شناسایی احساساتی که انجام می دهید قرار دهید و چه چیزی باعث ایجاد آن احساسات می‌شود.

۲- مدیریت احساسات خود. به عقب برگردید و سعی کنید به مسائل با چشمی بیطرفانه نگاه کنید. از سرکوب احساسات خودداری کنید، اما به دنبال راههای سالم و مناسب برای مقابله با آنچه احساس می کنید باشید.

۳- گوش دادن به دیگران. این نه تنها شامل شنیدن حرفهای آنها، بلکه توجه به سیگنالهای غیر کلامی و زبان بدن نیز هست.

۳. سرسخت باشید

سمینار - دکتر احمد محمدی

سرسختی ذهنی به انعطاف پذیری است که برخی از افراد حتی در مواجهه با موانع باید به تلاش خود ادامه دهند. افرادی که از این قدرت ذهن برخوردار هستند، چالش ها را فرصت می دانند. آنها همچنین احساس می‌کنند که بر سرنوشت خود کنترل دارند، به توانایی‌های خود برای موفقیت اطمینان دارند و متعهد هستند که آنچه را آغاز می کنند به پایان برسانند.

چطور می‌توانم ذهنی سرسخت داشته باشم و شانس رسیدن به موفقیت را بالا ببرم؟

۱- به خودتان ایمان داشته باشید. افکار منفی را کنار بگذارید و به دنبال راه‌هایی برای ماندن به طور مثبت و دلگرم کننده باشید.
تلاش کردن حتی هنگامی که امور غیرممکن به نظر می‌رسد، راهگشاست. روی راههایی تمرکز کنید که بتوانید مهارتهای خود را توسعه دهید. یکی از عادات اصلی افراد موفق این است که همیشه به مشکلات به عنوان فرصت یادگیری نگاه می‌کنند.

۲- اهداف را مشخص کنید. افراد سرسخت می‌دانند که برای رسیدن به هدف، باید با اهداف قابل دستیابی شروع کنند. رسیدن به این اهداف لزوماً آسان نیست، اما با داشتن چیزی برای رسیدن به هدف، شما بهتر قادر خواهید بود به جلو بروید و بر موانع غلبه کنید.

۳- پشتیبان پیدا کنید. انجام کارها به تنهایی می تواند دشوار باشد، اما داشتن یک سیستم پشتیبانی قوی می تواند کارها را آسان تر کند. حضور در سمینار یا دوره آموزشی در آکادمی بازار بسیار کمک کننده است.

۴. اراده‌ای قوی داشته باشید

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید اما در گذشتن از غذاهای مورد علاقه بریتان سخت است، مواخذه کردن خود در لحظه‌های ضعف می‌تواند روشی مؤثر برای جلوگیری از وسوسه باشد.
اراده چیزی‌ست که می‌توانید بسازید، اما این کار به زمان و تلاش نیاز دارد. با دستیابی به اهداف کوچک، مانند اجتناب از میان وعده‌های حاوی قند، شروع کنید. همانطور که توانایی خود را در استفاده از قدرت اراده خود برای دستیابی به چنین اهداف کوچک ایجاد می کنید، ممکن است متوجه شوید که اراده شما هنگام کار بر روی اهداف بسیار بزرگتر نیز قوی‌تر است.

۵. بر انگیزه‌های ذاتی متمرکز شوید

چه چیزی بیشترین انگیزه را در شما ایجاد می کند؟ برای خودتان جایزه تعیین کنید. شاید داشتن مشوق خیلی موثر باشد اما از تاثیر تعیین پاداش برای خودتان با توجه به چیزهایی که دوست دارید، غافل نشوید. افراد غالباً متوجه می‌شوند که دستیابی به هدفی که قابل دستیابی باشد لزوماً آسان نیست. راهی عالی برای افزایش انگیزه برای موفقیت تشویق است. چالش‌ها می تواند شما را به یک کار علاقه‌مند کند، عزت نفس شما را بهبود ببخشد و بازخوردهایی را در زمینه‌هایی که می‌توانید در آنها بهبود ببخشید ارائه دهد.

کنجکاو باشید به دنبال مواردی باشید که توجه شما را جلب کند و دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید.

از رقابت نترسید. ممکن است افراد دیگری تلاش کنند تا به همان اهداف برسند، اما این بدان معنی نیست که باید تسلیم شوید. این به شما چیزی می‌دهد تا تلاش‌های خود را با یکدیگر مقایسه کنید، و حتی می‌تواند برای شما الهام بخش باشد تا بهتر عمل کنید.

۶. صفات ذاتی با ظرفیت بالا

طبق برخی تحقیقات جدید، برخی از صفات وجود دارد که به طور مداوم به موفقیت گره خورده‌اند. محققان شش صفت اصلی را شناسایی کرده‌اند که می‌توانند در چگونگی عملکرد افراد در کار نقش داشته باشند. با این حال، آنها توجه دارند که سطوح بهینه از این صفات وجود دارد. داشتن مقدار کم از این خصوصیات شاید مانع موفقیت شود.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
مهارت فن بیان

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه در زندگی موفق باشید، بهتر است این صفات را در خود ایجاد کنید، یا در صورت داشتن تقویت‌شان کنید:

  • داشتن وجدان کاری
  • پذیرش اشتباه
  • منعطف بودن
  • شجاع بودن
  • کنجکاو بودن
  • رقابت پذیری

شرکت در سمینار موفقیت و قرار گرفتن در یک جمع پر از انرژی مثبت و حضور بین افراد موفق در این راه خیلی کمک‌تان خواهد کرد.

 
 
Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی