سفر دور دنیا و دنیای سفر : جذاب ترین سفر دنیا

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ بهمن, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

سفر دور دنیا برای شما جذابیت دارد؟ دنیای سفر برای برخی بسیار دوست داشتنی است. اما به نظر شما جذاب ترین سفر دنیا، سفر به کجاست؟ در کدام سرزمین می‌توانیم بهترین دستاوردها را برای خودمان به ارمغان آوریم؟

برای برخی سفر دور دنیا یکی از جذاب‌ترین کارهای  دنیا است. برخی که به دنیای سفر علاقه‌مند هستند، سفر دور دنیا را بسیار دوست دارند. دنیای سفر و سفر کردن، مسافر بودن، همسفر شدن، مسافرت رفتن و همه‌ی اینها برای بسیاری جذابیت دارد.

وقتی سفر می‌کنیم چیزهای جدیدی یاد می‌گیریم و شکل دیگری از زندگی را تجربه می‌کنیم. تجربه‌های جدید به ما کمک می‌کند، رشد کنیم و فردی توانمندتر شویم. سفر علاوه بر تفریح و تغییر فضا، دستاورهای زیادی دارد. از لحظه‌ای که سفری را آغاز می‌کنیم تا زمانی که به مقصد می‌رسیم، تجربه‌های مختلفی برای ما شکل می‌گیرد.

تجربه‌ی بیشتر، باعث می‌شود مهارت‌های بیشتری را فرا بگیریم. دو فرد را تصور کنید، یکی اهل سفر کردن به کشورهای مختلف دنیا است و دیگری تا به حال از محله‌ای که در آن زندگی می‌کند بیرون نرفته است. این دو فرد از نظر جهان‌بینی و تجربه‌ و نوع نگاه تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر خواهند داشت. فرد اول تجاربی دارد که به‌هیچ وجه با تجارب فرد دوم قابل مقایسه نیست.

زندگی فردی که در محله‌ای کوچک زندگی می‌کند و هیچ فضای دیگری را تجربه نکرده اصلا قابل مقایسه با فردی که با کشورهای مختلف و آداب و رسوم آنها آشنایی دارد، نیست. این دو نفر در دو دنیای متفاوت زندگی می‌کنند. شناخت بیشتر، تجربه‌های بیشتری را به‌همراه می‌آورد. اما در وجود هر کدام از ما گنجی پنهان است که شناخت آن ارزشمندترین کاری است که می‌توانیم در زندگی انجام دهیم.

تا وقتی گنج درونمان را نشناسیم و با آن آشنا نشویم، وضعیت زندگی مان تغییر خاصی نخواهد کرد. گنج درون به ما کمک می‌کند از پس مسایل بربیاییم و تمام ابزارهای لازم برای زندگی در این دنیا را دراختیارمان قرار می‌دهد. آیا گنج درون خودتان را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید چگونه از آن استفاده کنید؟ آیا اصلا باور دارید که گنجی در درون شما نهفته است؟

تفکر

سفر دور دنیا یا بهترین سفر دنیا

حال تصور کنید، سرزمینی وجود دارد که وقتی به آن سرزمین سفر کنیم، قفل‌های بسیاری از مسایل و مشکلات ما در آن سرزمین نهفته است. تصور کنید قرار است به سرزمینی سفر کنید که پاسخ مسایل و مشکلات شما در آن سرزمین قرار دارد.

تصور کنید بهشما بگویند سرزمینی وجود دارد که اگر به آن سرزمین سفر کنید و آن منطقه را بشناسید می‌توانید به خواسته‌های خودتان برسید. یا مثلا بگوشند در آن سرزمین پاسخ همه سوالات شما داده می‌شود. حتی در آن سرزمین مشکلی به نام تصمیم گیری نخواهید داشت و به‌راحتی بهترین تصمیم‌ها را می‌توانید در آن سرزمین بگیرید.

آن سرزمین امکانات فوق‌العاده و جالب توجهی دارد. هر کسی به آن سرزمین سفر کند و محله‌های آن را بشناسد می‌تواند دست به کارهای بزرگی بزند و همه‌ی افراد موفق دنیا نیز همین سفر را آغاز کرده‌اند و به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌اند.

اما این سفر کجاست؟ برای رفتن به چنین سرزمینی چقدر باید هزینه کنیم؟ ملزومات سفر چیست؟ چه امکاناتی برای سفر نیاز داریم؟ اگر به این سفر نرویم چه اتفاقی می‌افتد؟

سفر به دنیای ذهن و دنیای درون

ذهن انسان جهانی است که پاسخ همه سوالات در آن نهفته است. در دنیای ذهن پاسخ همه‌ی سوالات وجود دارد. در جهان ذهن می‌توانیم پاسخ همه‌ی مشکلات و مسایل خودمان را به دست بیاوریم. مغز انسان یکی از هیجان‌انگیزترین مخلوقات خداوند است. قدرت ذهن انسان برکسی پوشیده است و تاکنون تحقیقات بسیاری در مورد توانمندی‌های ذهنی و مغزی انسان انجام شده است.

شاید این سوال پیش بیاید سفر به دنیای ذهن به چه معناست؟ چگونه می‌توان در ذهن سفر کرد؟ چرا سفر ذهن اینقدر هیجان‌انگیز است؟ دستاوردهای سفر ذهن چیست؟ و چگونه می‌توان در سفر ذهن به موفقیت‌های خوبی دست یافت؟

یکی از قدرت‌‌هایی که انسان را از سایر مخلوقات متمایز می‌کند، قدرت تفکر و تعقل است. با قدرت تفکر و تعقل می‌توانیم بسیاری از مسایل خود را حل کنیم. در سفر ذهن، ما با ابعاد وجودی و توانمندی‌‌های ذهنی خودمان آشنا می‌شویم. مغز انسان شاید از نظر ظاهری ابعاد بزرگی نداشته باشد، ولی گنجینه‌ای در درون خودش دارد.

شگفتی‌های مغز انسان

در سفر درون، می‌توانیم با قدرت‌های ذهن و مغز خودمان آشنا شویم. وقتی با این توانمندی ها آشنا شویم می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. مثلا یکی از قابلیت‌های مغز و ذهن انسان آن است که ما به عنوان اشرف مخلوقات قدرت تفکر و تعقل داریم و می‌توانیم با همین قدرت مسایل و مشکلات خودمان را حل کنیم.

مهارت حل مساله و مهارت تصمیم گیری جزو مهارت‌های تفکر هستند که هر کسی می‌تواند آنها را یاد بگیرد. اگر مغز و ذهن خودمان را نشناسیم نمی‌توانیم از قابلیت‌هایی که دارند مطلع شویم و درنتیجه از پتانسیل‌‌های مغزی و ذهنی خودمان استفاده نمی‌کنیم. تصور کنید، دستگاهی فوق مدرن در منزل شما وجود داشته باشد که می‌تواند همچون رباتی هوشمند کارهای بسیاری برای شما به‌انجام برساند.

حال تصور کنید شما اصلا راهکار استفاده از این دستگاه را بلد نیستید. چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا می‌توانید از این دستگاه استفاده کنید؟ آیا می‌توانید به‌خوبی از امکانات آن استفاده کنید؟ آیا می‌توانید از قدرت‌ها و قابلیت‌های آن در جهت پیشبرد کار خودتان بهره ببرید؟

وقتی چنین دستگاه فوق مدرنی را ببینیم و ندانیم اصلا چیست، شبیه به یک جعبه با آن برخورد می‌کنیم و بی‌جهت همه‌ی قابلیت‌هایی که دارد برای ما بلا استفاده می‌شود.

در زندگی ما هم همین اتفاق می‌افتد. ذهن و مغزی قدرتمند داریم، ولی به‌خوبی و به درستی این موهبت خداوند را نمی‌شناسیم. به همین جهت از قابلیت‌هایی که دارد استفاده نمی‌کنیم. البته هستند افرادی که از توانمندی‌‌های ذهنی خود بهره‌ می‌برند ولی تعداد این افراد در مقایسه با کل جمعیت کره‌ زمین ناچیز است.

ذهن انسان بسیار قدرتمند است و قابلیت‌های بسیاری  دارد. تصور کنید در مساله‌ و مشکلی گیر افتاده‌اید، با قدرت تفکر و تعقل و مهارت حل مساله باید بتوانید بر شرایط پیروز شوید. ولی در اکثر مواقع این اتفاق نمی‌افتد و ما در مسایل گیر می‌کنیم. چون ذهن و قابلیت‌های ذهنی خودمان را نمی‌شناسیم. چون نمی‌دانیم باید چه کار کنیم و چگونه از این ابزارها استفاده کنیم.

تعریف تفکر

آموزش تفکر و انواع مهارت ها و روش‌های تفکر 

تفکر کردن آموختنی است و نیاز به آموزش دارد. برخی تصور می‌‌کنند مغز نیز همانند سایر ماهیچه‌های بدن کار می‌کند. هرچند سایر ماهیچه‌های بدن ما نیز نیز به تقویت و توجه دارند. تفکر انواع مختلفی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفکر و روش‌های آن می‌توانید مقاله‌ی تعریف تفکر و انواع آن و راه‌های افزایش مهارت تفکر جهت دستیابی به زندگی بهتر را مطالعه کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
جذاب ترین سفر دنیا

همچنین خلاصه کتاب « تفکر، کند و سریع » نوشته دنیل کانمن می ‌تواند اطلاعات مفیدی دراختیار شما قرار دهد. مهارت‌های تفکر شامل قدرت تصمیم گیری، تفکر خلاق، تفکر انتقادی و بسیاری دیگر از روش‌ها است که نیازمند مطالعه و تحقیق است. آموزش تفکر یه شبه اتفاق نمی‌افتد ولی می‌‌تواند زندگی فرد را دستخوش تغییرات گسترده‌ای کند. اگر فکر می‌کنید باید تغییری اساسی در زندگی تان ایجاد کنید، پس معطل نکنید و مسیر پیشرفت را طی کنید. اگر همت کرده‌اید که تغییر ایجاد کنید، همین الان دست به کار شوید.

شناخت ذهن و قدرت‌های ذهنی از واجبات است

شناخت ذهن و شناخت قدرت‌های ذهنی از موضوعات مهمی است که باید بدان توجه شود. اگر ذهن و قابلیت‌های ذهنی خودمان را نشناسیم نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم. برخی تصور می‌کنند که مغز و ذهن نیازی به شناختن ندارد. برخی نیز تصور می‌‌کنند، قدرت‌های تفکری و ذهنی تنها مخصوص افرادی خاص است و برای پرورش آن کار خاصی نیاز نیست.

وقتی ماهیچه‌های دست و پای ما با تمرین و ورزش ورزیده می‌شوند، چرا نباید باور کنیم که قدرت تفکر و تعقل ما نیز با تمرین و ممارست می‌تواند رشد کند و ورزیده شود؟ تفکر کردن را باید بیاموزیم تا از قدرت‌هایی که ذهن‌مان دارد بتوانیم به درستی استفاده کنیم.

سوالات مختلفی مطرح می‌شود: قدرت ذهن به چه معنا است؟ قدرت ذهن انسان چقدر است؟ آیا اصلا ذهن انسان قدرتی دارد؟ چگونه می‌توان از قدرت ذهن انسان استفاده کرد و از آن برای حل مسایل استفاده کرد؟ آیا با قدرت ذهن می‌توان به خواسته‌ها و آرزوها رسید؟ آیا با قدرت ذهن می‌توان مسایل را حل کرد؟ چرا برخی می‌توانند از عهده‌ی حل مسایل خودشان بربیایند و برخی نمی‌توانند؟ چه باید کرد؟ از کجا باید شروع کرد؟ چه کسی می‌تواند در این مسیر ما را کمک کند؟ چطور مطمئن باشیم که به موفقیت می‌رسیم؟ آیا افرادی بوده‌اند که پیش از این از قابلیت‌های ذهنی خود استفاده کرده اند؟

قدرت ذهن انسان در قرآن و کلام بزرگان بسیار مورد تایید قرار گرفته است. حتی به موضوعاتی مثل قدرت ذهن و خودآگاهی نیز اشاره شده است. موضوع شگفتی‌های مغز انسان و قدرت ذهن، موضوعی است که هر کسی باید مطالعه‌ای در مورد آن داشته باشد. ذهن انسان ابزاری است برای زندگی کردن در این دنیا.

شاید کسی از نظر جسمی مشکلاتی داشته باشد، ولی توانمندی‌های ذهنی‌ می‌تواند وضعیت او را به خوبی تغییر دهد. وجه تمایز انسان و سایر موجودات همین قدرت تفکر و تعقل است که نباید نادیده گرفته شود.

از کجا شروع کنیم؟ 

باید به این باور رسیده باشیم که خداوند ابزاری برای حل مسایل و مشکلات و رشد و پیشرفت دراختیار ما فرار داده که هنوز به خوبی آن را نمی‌شناسیم. اگر به این باور نرسیده باشیم کار خاصی نمی‌توانیم بکنیم و همین طور که تا الان زندگی کرده‌ایم، بقیه‌ی عمرمان هم می‌گذرد. پس ابتدا برای خود معلوم کنید، آیا وقعا توانمندی‌‌ها و قدرت‌های ذهنی خودتان را می‌شناسید؟ آیا واقعا می‌دانید چگونه باید از این ابزار قدرتمند استفاده کنید یا خیر؟

بسیاری از ما هنوز ذهن قدرتمند را نمی‌شناسیم و باید شناختی نسبت به آن پیدا کنیم. اما از کجا و چگونه این کار را شروع کنیم. شاید آنقدر وقت و فرصت نداشته باشیم که بخواهیم همه چیز را از نقطه‌ی صفر و خودمان به تنهایی فرا بگیریم و نیاز است تا از امکانات دیگری نیز استفاده کنیم.

در حال حاضر در سراسر دنیا کتاب‌های بسیاری در مورد معجزه ذهن و قدرت‌‌های ذهنی نوشته شده است که می‌تواند مطالعه‌ی آنها برای ما بسیار مفید باشد. حتی اگر زمان کافی دراختیار نداشته باشیم می‌توانیم از کتاب‌های صوتی استفاده کنیم. در کنار مطالعه‌ی کتاب، پکیج‌های آموزشی غنی و خوبی نیز به بازار عرضه شده‌اند که می‌توانند برای ما بسیار مفید باشند. دوره‌های آموزشی حضوری و غیر حضوری برای بسیاری از ما کارساز هستند.

آکادمی بازار نیز محصول ویژ‌ه‌ای تحت عنوان دوره ثروت (‌معجزه ذهن قدرتمند) ارائه می‌‌کند که می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران را مرتفع سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول به صفحه‌ی فروش محصول مراجعه کنید.

نکته مهم در استفاده از دوره آموزشی غیرحضوری موفقیت و ثروت در ۹۰ روز  این است که با تهیه‌ پکیج محصول به‌ تنهایی رها نمی‌شوید و تیم تخصصی آکادمی بازار در کنار شما خواهد بود. دوره آموزشی غیرحضوری موفقیت و ثروت در ۹۰ روز  زیر نظر مستقیم استاد احمد محمدی تهیه شده و استاد احمد محمدی و تیم تخصصی آکادمی بازار در تمامی مراحل دوره آموزشی، در کنار شما هستند.

بعد از پایان هر فصل، مشاوران آکادمی بازار به سوالات شما پاسخ می‌دهند و در پایان هر ماه، دانشجویان از یک جلسه‌ مشاوره تلفنی با استاد احمد محمدی بهره مند میگردند. در این جلسه‌ می‌توانید سوالات، مسائل و مشکلات خود را با بهترین مدرس انگیزشی ایران با سابقه‌ مشاوره به ۱۱۰ برند برتر و سابقه آموزش به بیش از ۱۵۰۰۰ دانش‌پذیر در میان گذاشته و از این فرصت استثنایی استفاده کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی