سخنرانی سی تی فلیچر -دکتر ها همیشه درست تشخیص نمی دهند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۴ فروردین, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۱ مرداد, ۱۴۰۰
سی تی فلیچر

سی تی فلیچر از جمله قهرمانان بدنسازی است که به رغم جراحی قلب باز آنچنان به ورزش ادامه داده و سودای قهرمانی از او نه فقط قهرمان که الگوی پرورش اندام و بدنسازی برای آقایان و بانوان جوان ساخته است. در این مقاله با ده فرمان او آشنا می‌شویم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

سخنرانی سی تی فلیچر

سی تی فلیچر در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که جوانان بسیاری نزد او می‌آیند تا بدنشان را آنگونه که می‌خواهند پرورش دهند.

او در خطاب به این دسته از جوانان چند توصیه داشته است که از توصیه‌های او در این مصاحبه با عنوان 10 فرمان سی تی فلیچر یاد شده است ما در این مقاله از ده فرمان او صرفا به بیان 2 فرمان پرداخته‌ایم.

فرمان اول سی تی فلیچر: افکارت را بزرگ‌تر از جسم و تنت پرورش بده

فرمان اول سی تی فلیچر: افکارت را بزرگ‌تر از جسم و تنت پرورش بده

سی تی فلیچر در این بخش از مصاحبه خطاب به جوانان گفته است؛ بدن شما برای شما حکم یک کشتی را دارد؛ ذهن شما هر چه بگوید وجود و بدن شما همان کار را انجام خواهد داد.

بخواهد می‌تواند دستور بدهد که بدن شما بزرگ و بزرگتر بشود و در این مورد به رغم باور شما بدن کاملا تحت فرمان شما خواهد بود یعنی اطاعت کردن از این فرمان وظیفه شما خواهد بود. ساده نیست؟ به نظر من ساده است.

با این حال برخی پسران نزد من می‌آیند و می‌پرسند که سی تی می‌خواهم عضلاتم را بزرگ کنم اما عضلاتم گوش به دستور من نمی‌دهند و این قبیل مسائل را مطرح می‌کنند.

اگر این طور است باید بگویم؛ تعجب نکردم، چرا که ذهن شما ضعیف است و به عبارتی شما فاقد نگرش ذهنی هستید که بتواند در برابر درد و تلخی همچون فولاد تاب بیاورد. باید باور داشته باشید که «ذهن شما استاد شما است» با این حال اگر شما به او اجازه بدهید تا زمانی که شکست نخورده‌اید او شما را همراهی خواهد کرد.

من به تو دستور می‌دهم که رشد کنی، این جمله چیزی بیش از یک کلمه یا شعار است این یک سیستم اعتقادی است که با تمام ایمان و اعتقاد بیان می‌شود. لذا تنها در این صورت است که با صدور فرمان بدن نیز بزرگ می‌شود یا رشد می‌کند.

دستوری که بدون ایمان و اعتقاد صادر شود برای بدن نامفهوم است و معنایی ندارد. لذا باید اینگونه ادامه داد که اگر تو به سخنان خودت ایمان نداری پس لطفا در حق ما یک خوبی بکن و آن دهانت را ببند.

فرمان دوم سی تی فلیچر: هرگز محدودیت‌های سایرین را قبول نکن

ابتدا از خودتان بپرسید؛ غیرممکن یعنی چه؟ و البته هرگز نیز محدودیت‌های ذهنی سایرین را نپذیرید. سایرین به شما خواهند گفت: «غیرممکن است، اصلا امتحان نکن و بی‌خیالش شو و شاید هم ادامه بدهند رهایش کن!»

استاد احمد محمدی
فقط یک بار زندگی می‌کنیم، پس به زیباترین شکل ممکن آن را به نمایش بگذاریم.
استاد احمد محمدی

پس شما هرگز اجازه ندهید که اندیشه سایرین برای شما حد و حدود تعیین کند فقط در این حالت این خود شما هستید که به انجام دادن یا انجام ندادن امری یا فرمانی در وجودتان حکم صادر خواهید کرد.

داستان زندگی سی تی

داستان زندگی سی تی

سی تی فلیچر، با رکوردهای زیادی که توانسته بود در لیفتینگ کسب کند، یکی از قهرمانان دنیا به حساب می‌رفت تا زمانی که مجبور شد عمل قلب باز انجام دهد و یک دفعه، همه موفقیت‌ها و موفقیت‌هایش تا آن روز با خاک یکسان شد.

سی تی فلیچر، از ورزشکاران معروف آمریکایی، بازیگر و قهرمان چند دوره مسابقات جهانی بدنسازی است از دکترها به او گفتند که باید ورزش را کنار بگذارد وگرنه مرگش حتمی‌ است.

سی تی فلیچر از مادرش این مشکل قلبی را به ارث برده بود و مادر و 9 خواهر و برادرش به دلیل داشتن این بیماری جان‌شان را از دست داده بودند. سی تی فلیچر در سال ۲۰۰۵ همه امیدش را به زندگی از دست داده بود اما از زیر تیغ جراحی جان سالم به در برد.

جوابی که سی تی فلیچر به دکترها داد خیلی جالب و شنیدنی ا‌ست. این سخنرانی را دقیقا بعد از حمله قلبی که در سال ۲۰۱۷ برای او رخ داد کرده است انجام داد.

بخشی از سخنرانی

بخشی از سخنرانی

این سخنرانی انگیزشی روحیه شما را برای گرفتن بزرگترین انتقام‌تان از زندگی، یعنی به دست آوردن یک موفقیت عظیم دو چندان می‌کند. بعد از 35 سال وزنه برداری یک جراحی باز قلب داشتم سه دفعه نزدیک بود روی تخت بیمارستان جانم را از دست بدهم.

زیرا به من گفته بودند که آزمایش‌های شما نشان می‌دهد که باید بنشینی و منتظر بمانی تا چه چیزی پیش می‌آید. هر بار که به دکتر می‌روم به من می‌گوید که چه کاری انجام دهم و چه کار انجام ندهم.

چه کاری می‌توانم بکنم و چه کاری نمی‌توانم بکنم و من با احترام از در بیرون می‌روم و هر کاری که بخواهم را انجام می‌دهم و تا زمانی که زنده هستم این کار را انجام می‌دهم زیرا این زندگی من است و من انتخاب می‌کنم که چگونه زندگی کنم و هر طوری که دلم می‌خواهد.

غیر ممکن‌ها

کلمه غیر ممکن را هزار بار شنیده‌ام کاملا غیر ممکنه، نمیشه انجامش داد. غیر ممکنه تا وقتی که یکی پیدا می‌شود و جسارت این را دارد که باور کند تا باور کند چیز‌هایی که دکترها و متخصصان می‌گویند اصلا مهم نیست.

من هنوز می‌توانم همان کارهای قبل را انجام بدهم زیرا کلید اصلی اراده است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
تغییر نگاه به زندگی

قدرت اراده هر زمان که بهترین و بیشترین تلاش را کردی و هر چیزی را که امکانش را نداری زیر پایش گذاشتی آن می‌شود موفقیت.

بدان، وقتی بهترین تلاشت را کردی و هر کاری را برایش انجام دادی آن وقت است که دوره موفقیت تو از راه می‌رسد. یادت باشد که کی هستی و یادت باشد که چقدر سرسختی.

پشتکار

پشتکار

هر فردی علاقه دارد در زندگی‌اش موفق باشد و به هدف‌های در ذهن خود هرروز نزدیک‌تر شود و این امر مستلزم داشتن پشتکاری بسیار زیاد است.

برای خیلی از ما پیش ‌آمده که بعضی وقت‌ها با یک جمله یا یک فیلم یا کتاب تغییر کرده و متحول می‌شویم و بسیار انگیزه می‌گیریم تا به سوی رسیدن به اهدافمان حرکت کنیم.

به همین علت هدفی را انتخاب می‌کنیم که به آن دست یابیم و درزمانی که آغاز به کار می‌کنیم باانگیزه خیلی بالا کار را شروع می‌کنیم، خیلی پرشور و با انرژی کار را آغاز می‌کنیم اما پس از گذشت مدت زمانی سرد می‌شویم و دیگر مانند قبل کار نمی‌کنیم و کار را رها کرده و دیگر برای رسیدن به آن هدف تلاش نمی‌کنیم.

سخن پایانی

این دو فرمان از 10 فرمانی که سی تی فلیچر در یکی از مصاحبه‌های خود پیرامون پرورش اندام بیان کرده بود بیشتر بیانگر آن است که شما در هر مقام و موقعیت که باشید این شما هستید که باید بخواهید و انجامش بدهید.

اگر شما به رشد کردن و البته پرورش اندامتان در حد و اندازه دلخواهتان ایمان دارید این باور شما است که به شما دستور اجرای و البته تداوم تمرینات و خواستن برای بزرگ کردن و پرورش اندامتان را می‌دهد پس اول به توانایی خودتان ایمان داشته باشید، بخواهید و تلاش کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی