سخنرانی فوق انگیزشی آنتونی رابینز( بهترین راه برای رسیدن به خواسته هایمان )

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۰ آبان, ۱۴۰۰
سخنرانی فوق انگیزشی آنتونی رابینز( بهترین راه برای رسیدن به خواسته هایمان )

ما در مقابل زندگی خودمان مسئولیت داریم و باید قابلیت کنترل رفتارمان را داشته باشیم. خیلی از افراد در برابر مسئولیتی که بر دوش آن‌ها قرار می‌گیرد، دقیقا عملکردی برعکس از خودشان نشان می‌دهند. در واقع این اشخاص نمی‌دانند که چطور باید لذتی که می‌خواهند را کسب کنند.

همه از دریچه نگاه دیگران به دنبال خوشی خود هستند، چرا که برای خوشحالی خودشان هیچ دلیلی پیدا نمی‌کنند و در نهایت نابود می‌شوند. قطعا اشخاص بسیار زیادی در اطراف ما وجود دارند که چنین رفتاری از خودشان نشان می‌دهند.

خیلی از محققان بر این عقیده می‌باشند که در دنیا دو نوع سوال وجود دارد «چرا و چگونه». در واقع این گونه مطرح می‌شود که اگر می‌خواهید در حل مشکلات خود به موفقیت برسید، باید این را بدانید که 80 درصد از موفقیتتان به این پرسش وابستگی دارد. چرا؟ همچنین اگر موفق شدید دلیلی منطقی و قابل قبول برای سوالتان پیدا کنید، 20 درصد باقی مانده به پرسش: چگونه؟ مربوط می‌شود.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

سخنرانی فوق انگیزشی آنتونی رابینز(بهترین راه برای رسیدن به خواسته هایمان)

با سلام خدمت همراهان همیشگی آکادمی بازار در این مقاله سعی داریم شما را با بهترین راه برای رسیدن به خواسته‌ها توسط سخنان آقای آنتونی رابینز آشنا سازیم.

(آنتونی رابینز) کمک گرفتن از جسممان

(آنتونی رابینز) کمک گرفتن از جسممان

همانطور که بیان شد ما قصد داریم بر رفتارهای خودمان کنترل داشته باشیم تا بتوانیم به چراهایی که در زندگی برایمان پیش می‌آید پاسخ دهیم. اما تابه حال به این موضوع فکر کرده‌اید که این مسئله چگونه میسر می‌شود؟

باید این را بدانید که دو راه برای کنترل کردن حالت فکری و احساسی افراد در زندگی ما وجود دارد. نخستین روش کمک گرفتن از جسممان یا فیزیولوژی، بدنمان است و دومین روش به تمرکز فکر مربوط است.

استاد احمد محمدی
برای موفقیت به هوش بالا، امکانات وسیع، چهره زیبا و ... نیاز نداریم، بلکه عامل مهم، هدف، اشتیاق و پشتکار است.
استاد احمد محمدی

قطعا به این مسئله آشنا هستید که هر حسی که در درونمان به وجود می‌آید، یقینا از سیستم عصبی ما عبور کرده است. اکنون اگر کسی را که کاملا به افسردگی و ناامیدی رسیده است، تصور کنید به راحتی می‌توانید در رابطه با رفتار و نوع حرکات او توضیحاتی را بیان کنید و حتی می‌توانید از آن تقلید کنید، چرا که توصیف وضعیت چنین فردی بسیار راحت است.

به خواسته خود برسید

خیلی از اشخاص وقتی که از احساسات خودشان رضایت کاملی ندارند، به آسانی می‌توانند این تغییرات جسمانی را با روش‌های گوناگون در خود به وجود آورند. به طور مثال سیگار کشیدن یکی از شایع‌ترین روش‌هایی است که انجام می‌دهند. آن‌ها با استفاده از سیگار به روشی دیگر نفس می‌کشند و این شکل از تنفس سبب می‌شود تا احساس آن‌ها دچار تغییرات خیلی زیادی شود و وقتی که دارای احساسات گوناگونی می‌شوند، رفتار آن‌ها نیز دستخوش تغییر می‌شود.

اما در واقع آن چیزی که سبب می‌شود افراد احساس بسیار بهتری داشته باشند، تغییر طرز تنفس و کشیدن نفس‌های عمیق و بلند است. خوب، پس چرا این تغییر در احساسات را بدون سیگار به وجود نیاوریم؟

دقت کنید که هر نوع تغییرات در جسم فورا احساس فرد را به گونه‌ای بهتر یا بدتر دستخوش تغییراتی می‌کند و این تغییرات ممکن است احساس شما را بهتر کند، اما قطعا موقتی خواهد بود و آن چیزی که در نتیجه به آن دست می‌یابید، ضرری است که شاید جبران آن خیلی ساده نباشد.

(آنتونی رابینز) منحنی 0-10

(آنتونی رابینز) منحنی 0-10

اگر مقداری توجه کنید متوجه می‌شوید که ورزشکاران چگونه می‌توانند از ابزارهایی که در جسمشان وجود دارد بهترین نتیجه و بهره را ببرند تا به موفقیت در زندگیشان دست یابند. اگر به حرکت تنیس بازان توجه کنید متوجه آن می‌شوید که چگونه قبل از زدن هر ضربه به توپ، بدن خود را به صورتی قرار می‌دهند که در صورت احتیاج بتوانند با سرعت زیادتری به عقب برگردند.

فوتبالیست‌ها همین گونه هستند. زیرا آن‌ها می‌دانند چگونه و چه زمانی باید آماده حرکت کردن به هر سمتی باشند. ولی نکته قابل توجهی که در این مورد وجود دارد این است که قوانین زندگی به این میزان واضح و روشن نمی‌باشند و در زندگی همه چیز سفید یا سیاه نیست، بلکه زندگی طیف وسیعی از رنگ‌ها و سایه روشن‌ها را به ارمغان می‌آورد.

زیرا که در مورد ورزشکاران این مسئله واضح است که آن‌ها باید همه تلاش و کوشش و بیشترین قدرت خود را به کار گیرند تا به موفقیت در زندگی خودشان برسند؛ ولی چرا عده‌ای از افراد در زندگی شخصی خودشان همه تلاششان را به کار نمی‌گیرند؟ آیا زندگی آن‌ها از اهمیت کمتری برخوردار است؟

بسیاری از والدین از این موضوع خیلی شاکی هستند که فرزندانشان تنبل، بی نظم یا شور و اشتیاقی برای درس خواندن ندارند. ولی نکته قابل توجه این است که اگر قصد دارید فرزندانتان را تحت تاثیر قرار دهید، باید بتوانید اشتیاقی را در درون او برای انجام دادن تکالیف مدرسه‌اش به وجود آورید، در این صورت است که در تحت تاثیر قرار دادن فرزندان می‌توانید موفق باشید.

به طور معمول توصیه می‌شود، به احساساتی که در شما به وجود آمده است توجه زیادی داشته باشید و به خوبی تمرکز کنید و دریابید که اغلب چه حدی از لذت، خوشی و … را در زندگی حس می‌کنید.

(آنتونی رابینز) تمرین عملی تغییر دادن احساس

در این راستا توصیه می‌شود که به احساساتتان به خوبی دقت و توجه کنید و پس از آن حرکات جسم را تغییر دهید. به طور مثال مدل نشستن یا نحوه راه رفتن خودتان را عوض کنید. به تجربه خواهید فهمید در چه حالتی بهترین احساس را دارید.

در واقع یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین روشی که برای تبدیل احساسات ناخوشایند به حسی سرشار از رضایت وجود دارد این است که شکل حرکات بدنتان را عوض کنید؛ چرا که احساس بر طبق حرکت ایجاد می‌شود. اگر مضطرب و پریشان هستید بهترین کاری که از دستتان بر می‌آید، این است که دست‌های خودتان را به حرکت درآورید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چرا نمی‌توانیم به آرزو و خواسته هایمان برسیم؟

انجام این کار به صورت آهسته و پیوسته باعث می‌شود تا اضطراب از سمت شما دور شود. توجه داشته باشید که نتیجه این کار وقتی که با عجله آن را انجام دهید امکان پذیر نخواهد شد.

از روش‌های دیگری که می‌توانید برای رسیدن به خواسته‌ها و موفقیت در زندگی خود انجام دهید، این است که دست‌هایتان را در دو طرف سر قرار دهید و انگشتانتان را تا جایی که امکان دارد بالا بکشید. حالا با سرعت بیشتر دست‌ها را به سمت پایین بیاورید و دوباره این کار را تکرار کنید. ولی تکرار کردن این کار باید با سرعت زیادتری انجام شود.

خواسته و رویا

خواسته و رویا

هر حرکت خاصی که این توانایی را داشته باشد، سبب می‌شود خستگی، اضطراب یا افسردگی را از بین ببرد و باعث شود احساس قدرت و شادابی بسیاری کنید. همچنین در تغییر دادن رفتارهای شما و رسیدن به موفقیت در زندگی خیلی موثر خواهد بود. بعد از انجام نرمش‌های نیرو زا، احساس خواهید کرد که از پس مشکلی که اکنون با آن مواجه هستید بر خواهید آمد.

اگر بتوانید تمرینات خودتان را به طور مداوم انجام دهید، متوجه می‌شوید که حتی در اوج ناراحتی و کسالت نیز می‌توانید به سادگی احساسات خودتان را عوض کنید، بسیار شاد و با نشاط شوید و به موفقیت در زندگیتان دست یابید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی