سخنرانی آنتونی رابینز – هدفت در زندگی چیست ؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۰ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

سلطان انگیزه آنتونی رابینز نویسنده، سخنران، مربی وبازیگر آمریکایی است. آنتونی رابینز در  ۲۹ فوریه سال۱۹۶۰در شمال هالیوود در کالیفرنیا به دنیا آمد. شهرت آنتونی رابینز  در ایران به خاطر سلسله کتاب‌هایش در مورد موفقیت می‌باشد، کتابهای چون قدرت نامحدود در سال ۱۹۸۷ و به سوی کامیابی در سال ۱۹۹۴. آنتونی رابینز موفق‌ترین، مشهورترین و پرطرفدارترین نویسنده و سخنران انگیزشی در جهان است. هر چند که آنتونی رابینز اصرار دارد به جای سخنران انگیزشی، مربی منتهای کارایی نامیده‌شود. آنتونی رابینز در مدت کوتاهی به بیشترین آرزوها و رویاهای جوانی خود جامه عمل پوشانید و توانست درآمد سالیانه خود را از ۳۸ هزار دلار به بیش از یک میلیون دلار افزایش دهد.

در نهایت مهمترین چیزی که وجود دارد این است که هدفت در زندگی چیست ؟”

چرا اینجا هستی ؟ ما واقعا دنبال این هستیم که دلیل انجام کارهایمان را بدانیم . هر چیزی در دنیا هدفی دارد وشما هم همین

طور ، آن هدف نیروی محرکه ی درونی شما را ارائه میکند که وقتی به آن اتکاء کنید وجودتان را سرشار از اطمینان خاطر میکند .

در حال حاضر دنیا به سرعت در حال تغییر است . جوری که تقریبا هر بار که سرتان را بر میگردانید درباره ی چیزی میشنوید که در حال تغییر است . این سرعت تغییرات هم خیلی هیجان انگیز است و هم بسیار ترسناک .

همه راجع به این صحبت می کنیم که همه چیز سریع تغییر می کند ، اینکه تغییرات اساسی سریع اتفاق می افتند و خیلی کلیشه ای شده اند به گونه ای که از شنیدنشان خسته شده ایم . اما این واقعیت است که هیچ وقت در تاریخ حوادث این همه تغییر نمیکنند .

بنابراین نیاز داریم که چیزی جاودانه ای درون خودمان پیدا کنیم . که مهم نباشد به ظاهر چه چیزی تغییر می کند این بخش از ما هیچوقت عوض نمیشود . این همان بخشی است که بهش رجوع میکنی و بخشی که راهنمایی ات میکند .

بخشی که به شما احساس رضایت می دهد .هر لحظه باید توانایی این را داشته باشیم که معنایی برای زندگی پیدا کنیم که خاص و بدرد بخور باشد .همه ی ما می دانیم که این حرف تازه ای نیست و همه ی ما برای زندگی به دلیلی برای بودن نیاز داریم .اگر فقط هدفتان این باشد که به خواسته هایتان برسید بعدش میگویی من به خاسته ام رسیدم حالا چه میشود ؟ و ذهنمان میگوید همش همین بود ؟

هدف از خواسته هایمان فقط این نیست که به آن ها برسیم . هدف شخصیت ما است اینکه اکنون به چه فردی تبدیل شده ایم و چیزی که در نهایت به آن نیاز داریم این است که به یک معنی برسیم . بدون معنا هیچ دلیلی برای زندگی کردن ،بیدار شدن و رسیدن معنا ندارد . و چیزی که بعضی از آدم ها را کنترل میکند ترس است همان هایی که ادعا میکنند منفی نگر هستند اما چیزی که در واقعیت است این است که آن ها ترسیده اند . یعنی اینکه از دوباره آرزویی داشته باشند و از اینکه ممکن است چه اتفاقی بیفته میترسند .از انعطاف پذیر بودن از اینکه بتواند تغییری در دنیا ایجاد کند می ترسد . اما این را بدانید اگر آن فرد یک بار شکست بخورد و حتی چندین بار هم شکست بخورد و تنها چیزی که نصیبش شده درد باشد بالاخره به این نتیجه میرسد که نمیخواهد دیگر درد بکشد . پس آرزو کردن ، تصور کردن و معنا دادن به زندگی را متوقف میکند . پس فقط برای اینکه خودشان را از درد محفوظ کنند میگویند هیچ معنایی وجود ندارد . و متاسفانه این طرز فکر بیشترین ضربه را به آن دسته افراد میزند که سبب پوچی در زندگی آن ها میشود .

باید بدونید هیچ کس نمیتواند یک زندگی شاد و بدون معنی داشته باشد و ما برای یک دلیلی به وجود آمده ایم . سوال این است که به چه دلیل ؟

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
هدفگذاری و تعیین هدف در زندگی

جواب برای هر کدام از ما فرق میکند و برای هر کس متفاوت است . هر کدام از ما منحصر به فرد متفاوت و خاص هستیم و من معتقدم خداوند ما را برای دلیلی آفریده و سوال اینجاست که به چه دلیل؟

خداوند هیچ چیز را بدون دلیل و هدف خلق نکرده . دلیل وجود شما چیست؟

اینجاهستین که چه کار کنید ؟

اینجا هستین که چه بشود؟

اینجا هستین که چه بسازید؟

این ها سوالات مهمی هستن که باید از خودتان بپرسید . مطمئن هستم اگر به این سوال ها پاسخ بدهید باعث رشد زندگیتان میشود .و با تجربه ی بیشتر میتوانید به جواب های بهتر برسید . تا به خدا و معنای زندگی نزدیک تر شوید . من میخواهم زندگی داشته باشید که لایق شماست زندگی که بدونید در آن اشتباهی وجود ندارد .بدانید که هر کار کوچکی نتیجه ای دارد و این نتیجه میتواند مثبت باشد اگر شما بخواهید . مهمترین چیزی که در زندگی برای ما نتیجه دارد چیزی است که در مورده آن خیلی صحبت کرده ایم . اما لازم است دوباره به آن اشاره کنم چون زندگی ما را شکل میدهد و آن نیز تصمیمات ماست ….

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی