سخنرانی آرنولد شوارتزنگر و راز موفقیتش

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۰ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۲ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

آرنولد شوارتزنگر برای هفتمین بار قهرمان مسابقات مستر المپیا شد آرنولد یکی از ورزشکاران پرافتخاروقهرمانان جهان است. نام آرنولد شوارتزنگر حتی در کتاب رکوردهای گینس با عنوان بهترین و کامل ترین بدن انسانی آمده است. آرنولد شوارتزنگر در سال ۲۰۰۳ فرماندار شهر کالیفرنیا آمریکا شد. او در سال ۲۰۰۵ مشهور ترین و محبوبترین سیاستمدار سال انتخاب شد. آرنولد شوارتزنگر حتی حقوق سالانه‌ی ۱۷۵ هزار دلاری خود را که حاصل فرماندار شدنش بود را قبول نکرد و تمام این حقوق را به سازمان‌های خیریه اهدا کرد. قدرت حاصل پیروزی هایتان نیست تلاش هایتان در سختی باعث میشود قدرتمند شوید . وقتی وارد سختی ها میشوید و تصمیم میگیرید شکست نخورید قدرت در چنین شرایطی در شما ایجاد میشود .

پیام آرنولد شوارتزنگر به شما : مهم ترین راز موفقیتش را فاش میکند . برای بدست  آوردن هر چیزی در زندگی باید بزرگ فکر کنید .باید ستاره ها را هدف بگیرید . من نمیخواستم فقط یک قهرمان بدنسازی باشم من میخواستم بهترین بدنساز تاریخ باشم .میخواستم بیشترین حجم عضلانی را داشته باشم . من بیشترین عناوین قهرمانی را میخواستم ، میخواستم بهترین باشم پس یادتان باشد هیچوقت کوچک فکر نکنید بلکه بزرگ فکر کنید .همیشه در پی چشم اندازتان باشید .اگر چشم اندازی از آینده خود ندارید ، اگر هدفی در زندگی ندارید .اگر آینده ی خود را نمیتوانید ببینید فقط سرگردان و بی هدف دور خودتان میچرخید .چشم اندازتان از آینده را پیدا کنید وآن را دنبال کنید . من با جیب های خالی به این کشور آمدم اما پر از تصمیم و رویا در وجودم .

به من میگفتند : تو نمیتوانی رشته بدنسازی را در کنار بازیگری ادامه بدهی .و با تمسخر میگفتند : تو واقعا میخواهی آدم مهمی شوی و تو خیلی بامزه هستی .یک نگاه به بدنت بنداز تو بیش از اندازه بزرگ هستی تو یک غول هستی یک هیولا .

به هر کسی که گفتم دوست دارم بازیگر شوم میگفت : نمیشود ،امکان ندارد وفراموشش کن .

آدم های منفی باف را با هر تغییر از زندگیتان میبینید .به آن ها اهمیت ندهید به خودتان ایمان داشته باشید .

سرانجام یکی از کارگردان های معروف به من گفت : اگر ما (شوارتزنگر) را نداشتیم باید یکی می ساختیم .چطور نقش به این مهمی را به کسی که لهجه و هیکل تو را نداشت میدادیم .

من موفقیت های زیادی در کارهای مختلف فقط و فقط با نادیده گرفتن منفی باف ها بدست آوردم .

هیچ وقت به آن ها اجاه ندهید شما را از رویا پردازی و تلاش برای اهداف بزرگ متوقف کنند .از شکست خوردن نترسید به هر کاری که دست زدم اوایل با شکست مواجه شدم .میتوانید به ترس از شکست اجازه بدهید کنترلتان کند .یا به خودتان فشار بیاورید و موفق شوید . شما سختی ها را تحمل میکنید زیرا به خودتان و رویاهایتان باور دارید .پس هیچ گاه با شکست ها تسلیم نشوید .

زیرا در غیر این صورت خودتان را محبوس ومحدود میکنید . ذهن بزرگترین مانع و بزرگترین سکوی موفقیت میتواند باشد در ذهنتان خودتان را محدود نکنید .اگر میخواستم به افراد منفی باف گوش کنم . اکنون یک آدم معمولی اتریشی بودم .و این نصیحت من به شما می باشد ، هر چیزی و هر کاری ممکن است فقط اگر بتوانید تصورش کنید و اگر به خودتان ایمان داشته باشید .مهم نیست چند سال دارید .همیشه باید تشنه ی موفقیت های بیشتر باشید .بیرون بروید و رکورد ها ا بشکنید  ،بدون سختی موفقیت بی معنی است . وقتی بیرون در حاله خوشگذرانی هستید هم زمان یک نفر دیگر و در جای دیگر سخت در حاله تلاش است .

یک نفر در حال باهوش تر شدن است .و یک نفر دیگر دارد پیروز میشود و این یادتان باشد .

شما نمیتوانید از نردبان موفقیت بالا بروید اگر  دستتان در جیب تان است .برای اینکه تمام و کمال زندگی کنید باید دنیا را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنید .باید برای دلیلی مهم تر از خودمان زندگی کنیم .آیینه ای را که در آن همیشه به خودت نگاه میکنی را بشکن تا بتوانی میلیون ها انسان را که به کمک نیاز دارند را ببینی . فقط از این دنیا نگیرید چیزی هم نیز شما به دنیا ببخشید .

گاهی اوقات میبینیم که هیچ مشکلی و یا قدم نادرستی برای آغاز کار وجود ندارد .بهتر است بدانید هیجان زدگی ، شور و اشتیاق، از راه های رسیدن به اهدافتان است. اما مشکل این است که هیجان و اشتیاق به راحتی پس از مدتی از بین رفته و کم کم ناپدید می شوند، در نتیجه احساس می کنید که ادامه دادن راه و دنبال کردن اهداف، بی فایده و بی ارزش است و سپس وسط  راه دست از کار می کشیم.

اتمام کاری که آغاز کرده ایم، آسان نیست و نیازمند نظم و ترتیب می باشد . بعضی مواقع واقعا مجبوریم خیلی بیشتر از حد معمول تلاش کنیم و تمرکز بر روی اهدافمان را بیشتر کرده تا به نتیجه برسیم.

بعضی وقت ها هم به دلیل طولانی بودن راه، ناراحت و خسته می شویم و قصد داریم دست از ادامه کار برداریم. اما اگر هدفمان را مروری دوباره  کنیم و بر آن تمرکز کنیم و گام به گام جلو برویم، در نتیجه به پایان مطلوب می رسیم.

در واقع تا زمانی که کاری به اتمام نرسد و نتیجه آن عملی نشود و مورد استفاده قرار نگیرد، انرژی مصرف شده  برروی آن به ما بر نمی گردد و در نهایتن احساس خستگی و درماندگی در انتهای کار چیزی قابل مشاهده است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
7 ابزار طلایی برای موفقیت

همچنین در مسیر رسیدن به اهداف خود، امکان دارد با موانع بزرگ و زیادی رو به رو شویم، اما نباید به آنها توجه کنیم. گاهی هم مجبوریم زمانی بیش از حد انتظار صرف کنیم، اما دیر یا زود به انتهای مسیر می رسیم.

اگر با بردباری وشکیبایی مراحل را تا آخر مسیر طی کنیم، در نتیجه به ارزش موفقیت خودمان  پی می بریم و انرژی مصرف شده بر روی کار، کاملا به ما بر می گردد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی