به گفتۀ «دیکتاتور بزرگ» زندگی را سخت نگیر

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۸ فروردین, ۱۴۰۱
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فیلم سینمایی «دیکتاتور بزرگ» که چارلی چاپلین به عنوان بازیگر، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان آن بوده است، محصول سال ۱۹۴۰ ایالات متحده آمریکاست. داستان فیلم در زمان جنگ جهانی دوم در حال رقم خوردن است، مردی به نام چاپلین که قبل از جنگ آرایشگر بوده و بر اثر سقوط هواپیما حافظه‌اش را از دست می‌دهد و در بیمارستان روانی بستری می‌شود. او بعد از بهبود، زمانی از بیمارستان مرخص می‌شود که فقر و بیماری شهر را فرا گرفته و …

بعضی چیزها در زندگی هستند که همه به آن واقف‌اند، همه آن را می‌دانند و مدام هم از دیگران می‌شنوند اما کمتر کسی به نصایحی این چنینی عمل می‌کند، گویا مدام فراموش می‌کنیم‌شان. منظورم کوتاه بودن زندگی و قدر دانستن روزهای عمر است. همه می‌دانیم که زندگی فرصت محدودی است و نباید آن را بیهوده گذراند، همه می‌گوییم زندگی را سخت نگیر، اما چرا به آن عمل نمی‌کنیم و به خود و بقیه، زندگی را اینقدر سخت می‌گیریم؟

چیزهایی که زندگی را برایتان سخت‌تر می‌کند

آیا احساس می کنید زندگی علیه شماست؟ آیا دائماً در تلاش هستید و همه چیز را به عنوان یک چالش می‌بینید؟ آیا تاکنون فکر کرده‌اید که این ممکن است از جانب شما باشد و نه از دنیای اطراف شما؟

بسته به اینکه چگونه فکر می‌کنید و عمل می‌کنید زندگی را می‌توان دشوار تلقی کرد. تغییر در نگرش و درک شما می‌تواند تفاوت زیادی در ایجاد زندگی راحت‌تر ایجاد کند پس زندگی را سخت نگیر.

آینده‌ای مملو از مشکلات را مشاهده می‌کنید

سرانجام با شخصی که واقعاً دوستش دارید یک شام میل کنید. به جای اینکه فکر کنید این یک شب چقدر عالی است و چقدر می‌خواهید از آن لذت ببرید، روی این فکر می‌کنید که این عصر فاجعه خواهد بود. شما آنقدر روی همه موارد منفی متمرکز هستید که می‌توانید مزایا و فرصتهای زندگی را برای خود نبینید. اینطور ممکن است چیزی عالی از دست برود! پس زندگی را سخت نگیر.

شما قربانی انتظارات خود هستید

یک همکار شما را تحسین می‌کند با شما در یک پروژه هم تیم شده است. شما ایده‌های خوبی برای نحوه اجرای پروژه دارید. انتظار داشتید که ایده‌های شما را جویا شوند اما اینگونه نشد. از آنجا که از شما سؤال نشده است، شما هم چیزی نگفتید، در نتیجه احساس عصبانیت و صدمه می‌کنید. یا انتظار داشتید که بازیکن اصلی باشید اما اینطور نشد. شما احساس خفگی و ناراحتی می‌کنید. در هر دو مورد شما براساس انتظارات خود را به عنوان یک قربانی معرفی می‌کنید. اگر به خودتان اجازه حرف زدن در زمان درست را بدهید ، زندگی را بسیار آسان تر می‌کند.

زندگی را سخت نگیر
زندگی را سخت نگیر

شما خورشید هستید و جهان به دور شما می‌چرخد

آیا هنگام برنامه‌ریزی برای مسافرت، اصرار دارید که همه از برنامه شما پیروی کنند؟ وقتی روز بدی را پشت سر می‌گذارید ، آیا مطمئن هستید که همه دوستان و خانواده شما از آن آگاهی دارند؟ این رفتارها می‌تواند به طور جدی زندگی را برای شما دشوار کند. با کمتر کردن امور در مورد شما و بیشتر در مورد دیگران می‌توانید روابط نرم تر و تنش کمتری ایجاد کنید.

همیشه منتظر زمان مناسب هستید

شما برنامه ها و ایده های خوبی دارید، اما به نوعی هیچوقت زمان مناسب برایتان نمی‌رسد.

وقتی دیگران از پیشرفت‌های شما سؤال می‌کنند، سؤال شما این است که منتظر لحظه مناسب هستید. مشکل این است که زمان مناسب هرگز فرا نمی‌رسد. شما باید اولین قدم را قبل از شروع کارها بردارید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چطور می‌توانیم در شرایط سخت زندگی صبور باشیم؟

شما همیشه محتاط هستید

شما فردی هستید که در مورد هر چیز کمی تحقیق می‌کند تا مطمئن شوید که بهترین انتخاب را انجام می‌دهید. شما هرگز کاری تحریک آمیز انجام نمی‌دهید و شانس خود را امتحان نمی‌کنید. تغییر و عدم اطمینان دشمنان شما هستند. متأسفانه، زندگی مقرون به صرفه یا ایمن نیست. بعضی اوقات شما باید برای پیشروی ریسک کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی