زندگینامه هنری فورد ، مخترع برجسته ی صنعت خودروسازی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۵ شهریور, ۱۴۰۰
زندگینامه هنری فورد ، مخترع برجسته ی صنعت خودروسازی

هنری فورد صد در صد از شایسته‌ترین تجار بزرگ در آمریکا بوده است و به همه آموخت که باید در سر رویاهای بزرگی داشته باشند و برای رسیدن به آن‌ها باید تلاش کنند و به کاری که انجام می‌دهند علاقه داشته باشند و بهترین نتیجه و عملکرد خود را ارئه دهند. با ما برای مطالعه ادامه زندگینامه هنری فورد همراه باشید.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیهنری فورد
متولد1863
زادگاهگرینفیلد تاونشیپ، دیربورن، میشیگان، ایالات متحده آمریکا
ملیتآمریکایی
پیشهکارآفرین، مخترع، نویسنده

زندگینامه هنری فورد از کودکی تا ازدواج

آکادمی بازار در این مقاله زندگینامه هنری فورد ( Henry Ford )، مخترع برجسته صنعت خودرو سازی را تشریح می‌کند.

هنری فورد (Henry Ford) در سال ۱۸۶۳ در مزرعه خانواده ویلیام و ماری فورد که در میشیگان بود به دنیا آمد. هنری ۱۶ سال بیشتر نداشت که آن مزرعه را ترک کرد و برای دنبال کردن چیزهای مورد علاقه‌اش در زمینه ماشین آلات به دترویت رفت، زیرا از کودکی علاقه زیادی به ابزارهای مربوط به مکانیکی داشت.

در ابتدا هنری در یک تعمیرگاه مربوط به ماشین آلات به عنوان شاگرد استخدام شد و در هفته دستمزدی برابر با ۲.۵ دلار دریافت می‌کرد. در سن 25 سالگی ازدواج کرد و در حدود ۵ سال بعد صاحب یک پسر شد و نام او را ادسل گذاشت.

فعالیت های هنری فورد

فعالیت های هنری فورد

هنری بعد از دوسال کار در زمان‌هایی که وقتش خالی بود روی بهینه کردن موتور تمرکز کرد و اولین اتومبیل خود را به اسم Quadricycle در زیر زمین خانه‌اش درست کرد و با آن در خیابان‌ها رانندگی می‌کرد.

در زندگینامه هنری فورد می‌خوانیم که او با اولین سرمایه‌ای که به دست آورد شرکت خودروسازی خود با نام دترویت را احداث کرد. پس از گذشت چند سال چند سرمایه گذار پیدا کرد که همه آن‌ها او را در بهتر کردن و جدید کردن مدل‌های ماشین‌هایش یاری کردند. هنری در یکی از مسابقات ماشین رانی یکی از مدل‌های ماشین خود را وارد مسابقه کرد و در آن نیز برنده شد.

برنده شدن ماشینش در این مسابقه سبب شد شرکت‌های خودرو سازی دیگر را متعجب و کنجکاو کند. بعد از این پیروزی هنری فورد یک ماشین با قدرت بیشتر ساخت که رکورد سرعت پنج مایل در ۵ دقیقه و ۲۸ ثانیه را در آمریکا ثبت کرد.

سرمایه گذاری هنری فورد

هنری فورد و شریک او الکساندر مالکومسان (بزرگترین فروشنده زغال سنگ در دترویت)، با همکاری یکدیگر و سرمایه‌ای به میزان ۲۸۰۰۰ دلار و بودجه اختصاص داده شده به میزان ۲۱۰۰۰ دلار از طرف ۱۰ تا از سرمایه داران دیگر، شرکت فورد موتور را به ثبت رساندند. 

در بین سال‌های ۱۹۰۳ تا ۱۹۰۸ با پیدایش مدل T، شرکت فورد ۹ خودرو مختلف را تولید کرد: مدل A، B، AC، C، F، K، N، R و S. از موفق‌ترین مدل‌های او، مدل N بود که در تبلیغات به عنوان یکی از مدل‌های لوکس خودرو و درجه یک آن زمان معرفی شد.

این مدل فروش بالایی داشت که نشان می‌داد مدل T بسیار موفق بوده، تقاضاها برای خرید به حدی زیاد بود که شرکت ناگزیر به ایجاد وقفه‌ای در درخواست سفارش شد.

در سال ۱۹۱۳ میلادی کارخانه Highland Park فورد، نخستین بار خط مونتاژ خودرو را در دنیا راه اندازی کرد و در پایان همان سال در حدود ۱۳۰۰۰ کارمند را استخدام کرد و این افتخار بزرگی در زندگینامه هنری فورد بود.

موانع ساخت شرکت در زندگینامه هنری فورد

موانع ساخت شرکت در زندگینامه هنری فورد

در سال ۱۹۱۶، جان و هریس دوج که ۲ نفر از سرمایه گذاران اصلی شرکت فورد بودند، یک دادخواه علیه شرکت فورد موتور مبنی براینکه این شرکت منافع سهام داران را نقض می‌کند، تنظیم کردند و فورد را از ساخت کارخانه جدیدش و با استفاده از منابع مالی شرکت، منع کردند.

در حدود ۲ سال بعد، فورد بصورت ناگهانی از سمت ریاست شرکت فورد موتور استعفا داد و پسر خود که اکنون ۲۵ سال داشت را برای ریاست انتخاب کرد و در سال ۱۹۱۹ پسرش ریاست را بر عهده گرفت. چند ماه بعد هنری اعلام کرد که قصد راه اندازی یک شرکت خودرویی دیگر را که در آن نسخه‌های تکمیل نشده از مدل T با قیمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

استاد احمد محمدی
اگر کارهای انسان‌های موفق را انجام دهی به همان نتایجی می‌‎رسی که آن‌ها رسیده‌اند.
استاد احمد محمدی

این اطلاعیه همه را متعجب کرد اما اعلام خطری برای ۷ تا از سرمایه گذاران باقی مانده شرکت فورد موتور محسوب می‌شد و سهام داران به دلیل ترس از اینکه شرکت جدید فورد فروش آن‌ها را بگیرد، سهام خود را فروختند. اما سه ماه بعد مشخص شد اطلاعیه فورد از کارخانه جدیدش تنها ترفندی بیش نبوده است. نمایندگان او تمام سهام کارخانه را خریداری کرده و دیگر هیچ شرکت خودروسازی رقیبی برای او وجود نداشت.

برای اولین بار،تمام سهام شرکت فورد موتور به خانواده فورد تعلق گرفت و با اینکه پسرش ادسل رئیس شرکت بود اما همچنان قدرت دست هنری فورد پدرش بود.

تولید خودرو مدل جدید

در زندگینامه Henry Ford می‌خوانیم که در سال ۱۹۲۶ میلادی بود که هنری فورد نامه‌ای از ارنست کانزلر که از معاون‌های کارخانه و همچنین برادر خانمش نیز بود نامه‌ای مبنی بر اینکه فروش مدل T کاهش پیدا کرده و باید مدل جدیدی ساخته شود دریافت کرد.

 که سرانجام در تاریخ ۲۶ May سال ۱۹۲۷، Ford اعلام کرد که شرکتش به زودی مدل جدیدی از خودرو را با نام مدل A را روانه بازار می‌کند و این به این معنا بود که بالاخره فشارهای وارد شده از سوی ادسل و دیگر مدیران جواب داده است و تولید ماشین مدل T بعد از ۱۵ سال متوقف شد.

بنابراین کارخانه حدود شش ماه بسته شد تا برای تولید خودروی مدل جدید A آماده شود. در نهایت این پروژه بزرگ ۲۵۰ میلیون دلار تا قبل از مونتاژ اولین مدل A هزینه در پی داشت. ۸ سال پس از شروع ساخت مدل A فورد کارخانه خود را گسترش داد.

اما هنری فورد دیگر به هدف خود رسیده بود و دیگر تمام مراحل ساخت و اداره کارخانه در خود شرکت فورد انجام می‌شد از مواد اولیه گرفته تا مرحله تولید. او کم کم جزو بزرگترین و موفق‌ترین تولید کنندگان خودرو در جهان شناخته شد. سهم او در مهندسی خودرو بسیار ستودنی است.

هنری فورد که مخترع خط تولید صنعتی در جهان است، از بزرگترین هدف‌هایش تولید انبوه خودرو با قیمت پایین بود و در عین حال به دستمزد بالا برای کارگران کارخانه توجه می‌کرد و توانست با تلاش فراوان به هدفش دست پیدا کند و بدین وسیله انقلابی بزرگ در صنعت خودروسازی آمریکا و اروپا به وجود آورد.

عامل موفقیت Henry Ford

عامل موفقیت Henry Ford

عاملی که هنری فورد را به موفقیت رساند این بود که او کسب و کار خود را در یک زمان مناسب پایه گذاری کرد و موفق به گسترش آن شد. هر زمان که او می‌خواست شرکت خود را وسعت دهد، در کارخانه‌های بزرگتری سرمایه گذاری می‌کرد تا بتواند محصول بیشتری تولید کند.

او حتی اقدام به متنوع سازی و ارائه خدماتی علاوه بر اتومبیل، کرد. با اینکه انجام این کارها هزینه بسیاری در پی داشت، هنری فورد همواره آماده ریسک کردن و سرمایه گذاری در کارهایی بود که می‌دانست نتیجه بخش خواهد بود. با مطالعه زندگینامه هنری فورد درمی‌یابیم او همیشه تلاش داشت بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را تولید کند که برای همه جذاب باشد.

از دیدگاه هنری فورد، کیفیت بدین معنی است که کارها را درست انجام دهیم حتی در زمانی که کسی ما را نگاه نمی‌کند. همه ما می‌بایست در هر زمانی و در حد ممکن بهترین عملکرد را داشته باشیم، نه فقط در زمان‌هایی که از جانب مدیر یا شخص دیگری تحت نظارت هستیم.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی