زندگینامه محمد جابریان فعال پیشرو در صنعت فولاد ایران

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۰ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ آبان, ۱۴۰۰
زندگینامه محمد جابریان فعال پیشرو در صنعت فولاد ایران

محمد جابریان یکی از صنعتگران و ثروتمندان معروف و بسیار بزرگ کشورمان است. محمد جابریان فعال پیشرو در صنعت فولاد خوزستان و مدیر عامل مجتمع فولاد آرین سهند و دارای ۱۰۰ درصد سهام شرکت ذوب آهن شهر خرمشهر است.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیمحمد جابریان
متولد
زادگاه
ملیتایرانی
پیشهصنعتگر و فعال در عرصه فولاد

زندگینامه محمد جابریان در زمان کودکی و نوجوانی

همراهان گرامی آکادمی بازار ما در این مقاله به شرح زندگینامه محمد جابریان از فعالان در عرصه فولاد می‌پردازیم. محمد جابریان کسی است که فقط با کوشش و همت بسیار و استفاده از هوش سرشار خود و همچنین به وسیله کار کردن در حجره پدری‌اش توانست به موفقیت‌های بسیار بزرگی برسد و ثروت زیادی را با دوره ثروت از آن خود کند.

محمد جابریان، فعال پیشرو در صنعت فولاد شش برادر دارد. همه برادران جابریان با همکاری یکدیگر در حجره پدری مشغول به فعالیت بودند تا بار سنگین مسئولیت زندگی بر دوش دیگری نیفتد. برادران گاهی اوقات حجره را از گرد و غبار تمیز می‌کردند و گاهی اوقات بازار گرمی می‌کردند. گاهی نیز نبشی و میلگرد را از کامیون خالی می‌کردند یا همراه پدرشان نزد بدهکاران می‌رفتند.

اما وظایف برادر بزرگ‌تر هم مثل نامش بزرگ‌تر بود. برادر بزرگ‌تر از هوش اقتصادی بسیاری برخودار بود، به همین علت امور تجاری و بازرگانی را در دست می‌گرفت و به معنی واقعی کلمه دست راست پدرش بود. برادر بزرگتر وظیفه داشت تا تمام بارها را به راه های دورتر بفرستد و او کسی نبود جز محمد جابریان.

فولاد برای او مثل طلا با ارزش بود. او در امر پیش خرید مهارت زیادی داشت و با آینده نگری ازسایر رقبای وارد کننده فولاد جلو می‌زد.

شروع فعالیت حرفه ای در زندگینامه محمد جابریان

شروع فعالیت حرفه ای در زندگینامه محمد جابریان

رفته رفته با فعالیت‌های دیگر برادران وضع مالی این خانواده رو به رشد رفت تا این که آن‌ها تصمیم گرفتند شرکتی احداث کنند. شرکت فولاد در دشت قزوین با حضور خانواده جابریان علاوه بر توزیع، موفق به تولید فولاد شد. محمد جابریان و برادرانش رفته رفته به کار تولید سرعت و کیفیت بهتری بخشیدند و توانستند با کار کردن در سه شیفت تولیدات خود را بیشتر از قبل افزایش دهند.

آقای محمد جابریان، فعال پیشرو صنعت فولاد ایران همیشه از این کلام در سخنانش استفاده می‌کرد «نان داغ، فولاد داغ» و علتش هم این بود که ایشان فورا پس از تولید محصولات آهنی موفق به عرضه و فروششان می‌شد. این رویه به قدری با سرعت بود که رانندگان کامیون می‌گفتند به قدری فولاد داغ است که کف کامیون را هم می‌سوزاند.

محمد جابریان با تجربه و هوش خود توانست بازار را از وارد کنندگان فولاد بگیرد. او بدین منظور در بنادر و ورودی‌های کشور افرادی را قرارداده بود تا در مورد فولادهای وارد شده به کشور آمار دقیق و قیمت بدهند. همچنین محصولات تولید او در مقایسه با محصولات وارداتی قیمت پایین‌تری داشت، به همین علت شرایط را برای واردکنندگان بسیاردشوار کرده بود و تصمیم می‌گرفتند تا با او وارد مذاکره شوند.

به این ترتیب وارد کنندگان، محصولات وارداتی را با قیمت به توافق رسیده با آقای جابریان، در خدمت او قرار می‌دادند. پس بدین ترتیب او علاوه بر تولید فولاد، محموله‌های بسیار بزرگی از فولاد را نیز دریافت می‌کرد. پس قسمت بزرگی از بازار را به این روش در دست گرفت.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - موفقیت

آرزوی محمد جابریان

محمد جابریان از وقتی که در حجره پدرش مشغول به فعالیت بود، همیشه آرزوی این را داشت تا در شرکت فولاد خوزستان به جایگاه بالا و مهمی برسد.

تا اینکه در سال ۸۷ موفق شد ۳۰/۵ درصد از سهام این کارخانه را خریداری کند. ارزش سهام این شرکت به اندازه ۱۳۶۰ میلیارد است. برادران جابریان نزدیک به سه دهه می‌باشد که در بازار فولاد نقش خیلی پر رنگ و موثری را ایفا می‌کنند.

هیچکس اطلاع دقیق و درست از این موضوع در دست ندارد و خود اوهم در مورد این موضوع سخن نمی‌گوید. از آن جایی که قیمت فولاد در تمامی جهان کم شده، به همین علت او نیز معاملات خود را فسخ کرد تا به علت مشکلی که ایران درگیر آن است ضرری متوجه او نباشد.

او به عنوان یک فعال پیشرو در صنعت همیشه بر این عقیده بود که فضای سرمایه گذاری باید فضایی پاک و سالم باشد. به همین علت با کم شدن قیمت فولاد و دخالت ندادن او در جلسات به عنوان سهامدار شرکت، او نیز شکایت کرد و در خواست باطل شدن بلوک را داد. ولی هیئت داوری به نفع سازمان خصوصی سازی رای داد. عده‌ای بر این عقیده هستند که سرگذشت محمد جابریان تا حدودی شبیه سرگذشت «لاکشمی میتا» است.

استاد احمد محمدی
اگر کارهای انسان‌های موفق را انجام دهی به همان نتایجی می‌‎رسی که آن‌ها رسیده‌اند.
استاد احمد محمدی

میتال یک سرمایه گذاربسیار بزرگ هندی بود که او هم در کودکی زندگی معمولی است. او نیز مثل جابریان از پایین‌ترین رده‌های بازار فولاد آغاز به کار کرد و موفق شد با تلاش، کوشش و هوش بسیارش به بالاترین جایگاه برسد. 

میتال توانست ۱۰ درصد از فولاد جهان را تامین نماید، همچنین جابریان توانست با خرید ۳۰ درصد سهام فولاد خوزستان ۲۵ درصد فولاد بازار ایران را تامین کند. زندگینامه میتال نیز مانند زندگینامه محمد جابریان می‌تواند الگوی دیگر فعالان در صنعت قرار بگیرد.

زندگی خصوصی محمد جابریان

زندگی خصوصی محمد جابریان صنعتگر فولاد

در بخش خصوصی زندگینامه محمد جابریان، او نیز مثل اجداد خود یک فرد مذهبی بوده و او در بازار سنتی ایران بزرگ شده است. او هر سال به مکه سفر می‌کند و به وظایف دینی خود کاملا پایبند می‌باشد. او همیشه به پرداخت خمس و زکات مبادرت می‌کند و حتی جزو خیرین بسیاربزرگ کشور محسوب می‌شود.

محمد جابریان در میان آشنایان و نزدیکانش با لقب حاجی شناخته می‌شود. او به خوبی به امور بازار آگاهی دارد به صورتی که انگار اکنون نیز گرد آهن بر چهره‌اش خودنمایی می‌کند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

23 پاسخ

    1. سلام کاربر گرامی
      قطعا هر کارآفرینی برای کشور مغتنم هست ، چرا که باعث اشتغال و آبادانی این کشور خواهد شد .

  1. باسلام.فکر کنم ایشان اهل یکی از روستاهای فامنین ماماهان .واقع در استان همدان.به نام مزرعه میباشد که در انجا هزینه های بسیاری برای ابادانی روستا انجام دادن

  2. من الان کارگر یکی از کار خونه هاشم
    به نظر من چنین انسان متواضع و فروتنی قابل احترام است ویکی از عوامل موفقیت ایشان تواضع است

    1. سلام کاربر عزیز
      تلاش و توکل برخدا و خیلی دیگه از عوامل نیز دخیل هستند
      من به شما شرکت در سمینار موفقیت رو توصیه میکنم تا از نزدیک شاهد تاثیرات باشید
      برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی